Lubelski Teatr Tańca i Centrum Kultury w Lublinie zapraszają na warsztaty, które odbędą się w ramach Letniego Forum Tańca Współczesnego 2015. Osoby zainteresowane udziałem w warsztatach proszone są o przesłanie na adres warsztaty.taniec@ck.lublin.pl, uzupełnionej karty zgłoszeń do pobrania tutaj >>> O wpisaniu na listę decyduje kolejność zgłoszeń oraz potwierdzenia zapłaty. Warsztaty poprowadzą: Piotr Stanek, Katarzyna Kania, Karina-Adamczak Kasprzak, Liz Santoro koszt: po 22.06 Cena za zajęcia dla uczestników zajęć Centrum Ruchu po 22 czerwca – wpłaty należy przesyłać na konto Harmonogram warsztatów: 27 czerwca (sobota) 28 czerwca (niedziela) Dodatkowo organizatorzy przygotowali ofertę specjalną: w sobotę (27 czerwca) o 9:30-11:00 odbędą się zajęcia jogi, na które zaproszeni są wszyscy chętni. W ramach Letniego Forum Tańca Współczesnego obowiązuje specjalna cena za pojedyncze zajęcia w wysokości 15zł. Chęć wzięcia udziału w zajęciach jogi należy zaznaczyć w karcie zgłoszeń. Opis grup warsztatowych Do grupy B organizatorzy zapraszają osoby początkujące: O nauczycielach i warsztatach: Piotr Stanek Świadomość swojego ciała daje tancerzowi umiejętność generowania różnego rodzaju jakości ruchowych oraz łatwość w odnalezieniu się w wielu formach tańca współczesnego. Dlatego też podczas warsztatu będziemy skupiać się na poszerzaniu tej świadomości, by wydobyć z każdego uczestnika jego osobistą wyrazistość oraz ekspresję. Wykorzystywać będziemy m.in. choreografię z repertuaru J. Van Daele (spektakl ,,Working title: Ego’’). W mocno fizycznej choreografii będziemy pracować nad świadomym korzystaniem z pędu, zawieszenia, siły odśrodkowej, grawitacji, jak i również pracować nad usprawnieniem indywidualnej dynamiki i siły w ruchu. Piotr Stanek przez 6 lat występował w zespole Tańca Ludowego Złocienie pod okiem Pani Romany Kowalewicz. Uczestnik siedmiu edycji Ogólnopolskich Warsztatów Tańca Współczesnego Na Bosaka w Połczynie Zdroju, które prowadzą m.in.: Witold Jurewicz, Jacek Owczarek, Leszek Bzdyl, Igor Podsiadło, Dawid Lorenc, Krzysztof Skolimowski. Od 2011 roku student Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie na Wydziale Teatru Tańca w Bytomiu. Kształci się pod okiem m.in.: Jacka Łumińskiego, Sylwii Hefczyńskiej-Lewandowskiej, Janusza Skubaczkowskiego, Ilony Trybuły. Uczestnik Ogólnopolskich Eliminacji konkursu Eurowizji dla Młodych Tancerzy 2013, gdzie zdobył nagrodę publiczności. Tancerz w spektaklu Enclave 4/7 w choreografii Roberto Olivana, spektaklu produkcji Teatru Dada von Bzdülöw. Współtwórca i tancerz duetu Bad dancing – Good art, jak również spektaklu Zrabowali mi składaka, który stworzony był w ramach programu klubu Żak w Gdańsku: REZYDENCJA/PREMIERA 2014. Odtwórca głównej roli w spektaklu dyplomowym w reż. Jerzego Stuhra Ubu król, czyli Polacy oraz tancerz w spektaklu Working title:Ego, chor. Jens Van Daele.
Katarzyna Kania Katarzyna Kania edukację muzyczną, taneczną oraz aktorską poszerzała na międzynarodowych warsztatach teatralnych i tanecznych w Polsce i na świecie (m. in. Deltebre Dansa, Dada Hub, OWTW, Festiwal Dei Due Mondi). Jest absolwentką krakowskiego PWST, Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu. Od 2012 roku członek i współzałożycielka polsko-niemieckiej grupy teatralno-tanceczne little:interference, której spektakle były prezentowane na międzynarodowych festiwalach (Niemcy, Rosja, Węgry). Tancerka w spektaklach Jacka Łumińskiego: Święto wiosny…100 lat później (spektakl realizowany we współpracy z grupą Kwadrofonik oraz Lubelskim Teatrem Tańca) oraz Kocham tylko i wyłącznie całym sercem nie-rozłącznie Magdalenę. Kształciła się również w Tel Avivie (Kibbutzim Collage of Education) i Bratysławie (VSMU, Bratislava). Asystentka Prof. Jerzego Stuhra oraz współautorka choreografii spektaklu dyplomowego na Wydziale Teatru Tańca w jego reżyserii – Ubu Król, czyli Polacy – za którą otrzymała nagrodę przyznaną przez Zarząd Fundacji Sceny im. St. Wyspiańskiego w Krakowie, asystentka belgijskiego choreografa Jens’a Van Daele’a przy spektaklu Working title Ego. Karina Adamczak-Kasprzak Modern dance Prowadząca warsztat, Karina Adamczak-Kasprzak proponuje uczestnikom zajęcia rozpoczynające się rozgrzewką, pracę nad izolacja ciała i jego elastycznością, wzmacnianie wszystkich mięśni, pogłębianie zakresów ruchowych i rozwój koordynacji oraz część poświęconą dancefloor i poszukiwanie nowych możliwości ruchowych w oparciu o autorską choreografię. Karina Adamczak-Kasprzak – tancerka, pedagog, choreograf. I solistka Polskiego Teatru Tańca, z którym jest związana od roku 1993. Absolwentka Państwowej Szkoły Baletowej w Poznaniu i pedagogiki baletu Akademii Muzycznej w Warszawie. Debiutowała w Polskim Teatrze Tańca II jeszcze jako uczennica szkoły baletowej. Tańczyła m.in. w choreografiach Matsa Eka, Birgit Cullberg, Ohada Naharina, Dominiqa Bagouta, Orjana Anderssona, Virpi Pahkinen, Yossi Berga, Istvana Juhos-Putto, Thierry Vergera, Ewy Wycichowskiej, Jerzego Makarowskiego i Jacka Przybyłowicza. Jest pedagogiem tańca współczesnego i jazzowego w poznańskiej szkole baletowej. Prowadzi zajęcia na Międzynarodowych Warsztatach Tańca Współczesnego i Otwartych Zajęciach Tańca Współczesnego w Poznaniu. Jest autorką choreografii do spektakli reżyserowanych przez Marcina Libera (Jedynak) i Piotra Kruszczyńskiego (Romeo i Julia, Królowa i Szekspir). W roku 2009 wspólnie z Agatą Ambrozińską-Rachuta zrealizowała w Atelier Polskiego Teatru Tańca spektakl Balladyna. Tańczy w niemal całym repertuarze Teatru, m.in. w spektaklach: Minus 2 (chor. Ohad Naharin), Tango z Lady M., Wiosna-Effatha, Carpe Diem, Spotkania w dwóch niespełnionych Aktach, Walk@ karnawału z postem, FootBall@…, XL. Polski Teatr Tańca wczoraj i dziś. Odcinek V, lata 1988-1992: Samotność Fausta, Szkoda, że Cię tu nie ma (chor. Ewa Wycichowska), Lato Red-Sun (chor. Thierry Verger), 3×3 (chor. Agnieszka Fertała), Wo-man w pomidorach (chor. Yossi Berg), Jesień-Nuembir (chor. Jacek Przybyłowicz), Chopin Fresh Fruits, Trzy siostry – wyobrażenie (chor. Andrzej Adamczak), O-ZONE, Alexanderplatz i Desert (chor. Paulina Wycichowska) Czterdzieści (chor. Jo Strømgren) oraz Open Field (chor. Nadar Rosano).W 2013 roku została uhonorowana brązowym medalem „Zasłużony Kulturze Gloria Artis” Liz Santoro Warsztaty będą dotyczyć uwagi. Skupianiu jej, odbieraniu jej, chwytaniu jej, posiadaniu jej, utrzymywaniu jej. Uwaga jest działaniem, jest ruchem. Zaczniemy od rozgrzewki skupionej na anatomii, w trakcie której będą wykorzystywane ćwiczenia o zaplanowanej strukturze, jak również bazujące na improwizacji. Informacje pochodzące z klasycznych form tanecznych, studiów performatywnych, neurofizjologii i nauk kognitywnych, będą stanowić bazę dla naszych poszukiwań dotyczących stanów skupienia. Będziemy próbowali nie tylko rozszerzyć świadomość naszych własnych ciał znajdujących się w konkretnym czasie i przestrzeni ale będziemy też używali skupienia aby uzyskać dostęp do nowych narzędzi ruchowych. Liz Santoro jest amerykańską tancerką i choreografką dzielącą swój czas pomiędzy Paryżem a Nowym Jorkiem. Rozpoczęła swoją edukację taneczną w Bostońskiej Szkole Baletowej pod okiem Marcusa Schulkinda. Następnie studiowała neurologię na Uniwersytecie Harvarda w Cambridge, gdzie uzyskała tytuł licencjacki w 2001 roku. W swojej karierze zawodowej pracowała z wieloma choreografami, w tym: Alexandra Bachzetsis, Philipp Gehmacher, Jack Ferver, Trajal Harrell, Sam Kim, Heather Kravas, Jillian Peña, Eszter Salamon & Christine de Smedt, David Wampach i Ann Liv Young. Jej choreografia stworzona z Pierre Godardem była prezentowana w ramach Laboratorium Ruchu („Movement Research”) w takich miejscach jak: Judson Church, Danspace Project w Kościele św. Marka, The Chocolate Factory Theater, Dance Theater Workshop oraz Muzeum Sztuki I Designu w Nowym Jorku a także w Théâtre de Vanves, Atelier de Paris – Carolyn Carlson, Centre Pompidou-Metz. Dodatkowo brała udział w takich festiwalach jak: Actoral, ImPulsTanz, Entre Cour et Jardins, American Realness. Ich dzieło Watch it, w wersji prezentowanej przez Muzeum Sztuki i Designu w Nowym Jorku, otrzymało nagrodę Bessie w 2013 roku w kategorii Najlepszej Produkcji za pracę wytyczającą nowe szlaki dla tańca współczesnego. Ich kompania, Le principe d’incertitude, odbywa obecnie rezydencję artystyczną w Le principe d’incertitude. |