Karina Adamczak-Kasprzak– tancerka, pedagog, choreograf. I solistka Polskiego Teatru Tańca, z którym jest związana od roku 1993. Absolwentka Państwowej Szkoły Baletowej w Poznaniu i pedagogiki baletu Akademii Muzycznej w Warszawie.
Debiutowała w Polskim Teatrze Tańca II jeszcze jako uczennica szkoły baletowej. Tańczyła m.in. w choreografiach Matsa Eka, Birgit Cullberg, Ohada Naharina, Dominiqa Bagouta, Orjana Anderssona, Virpi Pahkinen, Yossi Berga, Istvana Juhos-Putto, Thierry Vergera, Ewy Wycichowskiej, Jerzego Makarowskiego i Jacka Przybyłowicza.
Jest pedagogiem tańca współczesnego i jazzowego w poznańskiej szkole baletowej. Prowadzi zajęcia na Międzynarodowych Warsztatach Tańca Współczesnego i Otwartych Zajęciach Tańca Współczesnego w Poznaniu.
Jest autorką choreografii do spektakli reżyserowanych przez Marcina Libera (Jedynak) i Piotra Kruszczyńskiego (Romeo i Julia, Królowa i Szekspir). W roku 2009 wspólnie z Agatą Ambrozińską-Rachuta zrealizowała w Atelier Polskiego Teatru Tańca spektakl Balladyna. Tańczy w niemal całym repertuarze Teatru, m.in. w spektaklach: Minus 2 (chor. Ohad Naharin), Tango z Lady M., Wiosna-Effatha, Carpe Diem, Spotkania w dwóch niespełnionych Aktach, Walk@ karnawału z postem, FootBall@…, XL. Polski Teatr Tańca wczoraj i dziś. Odcinek V, lata 1988-1992: Samotność Fausta, Szkoda, że Cię tu nie ma (chor. Ewa Wycichowska), Lato Red-Sun (chor. Thierry Verger), 3×3 (chor. Agnieszka Fertała), Wo-man w pomidorach (chor. Yossi Berg), Jesień-Nuembir (chor. Jacek Przybyłowicz), Chopin Fresh Fruits, Trzy siostry – wyobrażenie (chor. Andrzej Adamczak), O-ZONE, Alexanderplatz i Desert (chor. Paulina Wycichowska) oraz Czterdzieści (chor. Jo Strømgren).