![Zdjęcie: Warszaw/CSW/TYDZIEŃ PERFORMANCE: Ramona Nagabczyńska „New (Dis)Order”](http://taniecpolska.pl/wp-content/uploads/files/imgs/spektakl/max/5a646fb99ea0a916032280bb287048cb.jpeg)
Fot. Paweł Grześ.
Fot. Paweł Grześ.
Taniec rockowy był zazwyczaj wybujały i w anarchistyczny sposób skomplikowany. Taniec teatralny był zaś minimalistyczny, był tańcem pieszych. Popularny żart podsumowywał tę sytuację: We wczesnych latach 60-tych ludzie szli na koncert taneczny by popatrzeć jak inni stoją. Po koncercie wszyscy razem szli na imprezę potańczyć.
Cynthia Novack, Looking at Movement as Culture.
Spektakl to pętla energii idąca z muzyki w ciała performerów i stamtąd kontynuująca swoją drogę jako impuls do podejmowania przez performerów kolejnych działań ruchowych. Charakter tych działań przeskakuje pomiędzy spontanicznością a cytatem, intymnością a hedonizmem, wyzwoleniem a destrukcją i zaraża widza nie tylko energią i napięciem, ale też empatią. Dzięki subtelnemu wpleceniu estetyki tanecznej w działania, widz odnosi wrażenie jakby brał udział w imprezie, a nie spektaklu tanecznym.
Pokaz odbywa się w ramach TYGODNIA PERFORMANCE.
Kuratorka: Paulina Kowalczyk
Wstęp wolny
Choreografia: Ramona Nagabczyńska (z dużym wkładem twórczym tancerzy)
Występują: Izabela Chlewińska, Magdalena Jędra, Mariusz Raczyński
Światła: Jan Cybis
Muzyka: Chinawoman, NEU!, Nisennenmondai, Ścianka, David Bowie
Ramona Nagabczyńska (ur. Toronto, Kanada) – rozpoczęła swoją edukację taneczną w Państwowej Szkole Baletowej w Warszawie. Po zdobyciu dyplomu kontynuowała naukę na wydziale tańca współczesnego w Hochschule für Musik und Darstellende Kunst we Frankfurcie nad Menem, a nastepnie w London Contemporary Dance School. Po skończeniu edukacji tanecznej tańczyła m.in. dla Polskiego Teatru Tańca, Saju Hari (Wielka Brytania), Darkin Ensemble (Wielka Brytania), Tom Dale Company (Wielka Brytania), 30 Bird Productions (Wielka Brytania), Carrie Cracknell i Lucy Guerin (Wielka Brytania/Australia), Emmy Martin (Irlandia), Davida Wampacha (Francja), Uia Sickle (Belgia/Kanada), Marysi Stokłosy (PL), Kayi Kołodziejczyk (PL), Good Girl Killer (PL) oraz Clod Ensemble (Wielka Brytania), z którymi współpracuje od 2008 roku. Tego samego roku Ramona dołączyła do międzynarodowego kolektywu Universal Law of Impermanence (U/LOI). Jej pierwsza realizacja –Man’s Best Friend – została stworzona w 2009 roku w ramach programu Solo Projekt organizowanego przez Stary Browar Nowy Taniec. Do późniejszych prac należą instalacja wideo Turao/Dziw (2010), New (Dis)Order (2012) oraz jej najnowsza produkcja Re:akumulacja, wyprodukowana przez Komunę//Warszawa jako część cyklu RE//MIX.
Partnerzy: Fundacja Ciało/Umysł, Fundacja Burdąg, Komuna//Warszawa
Spektakl zrealizowany dzięki środkom ze stypendium Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego