Magdalena Jędra – tancerka, choreograf, pedagog. W latach 1997-1999 tańczyła w Gdańskim Teatrze Tańca Melissy Monteros i Wojciecha Mochnieja, występując m.in. w spektaklach Pola zaginionych dusz, Cienie, Tabula rasa. Z GTT występowała na festiwalach zagranicznych m.in. w Szwecji, Estonii, Niemczech, na Litwie, Węgrzech. Jednocześnie zrealizowała projekty solowe: Po rozmowie z księżycem i Bez makijażu. W następnych latach pracowała z wieloma artystami tańca z Polski i z zagranicy, tj. Joe Alter, Rafał Dziemidok, Edyta Kozak, Leszek Bzdyl, Paula Ross, Alexander Pepelyaew, Anita Wach, Krzysztof „Leon” Dziemaszkiewicz oraz Grupa Artystyczna Koncentrat. Współpracowała również z centrami kultury i teatrami dramatycznymi: Centrum Sztuki Współczesnej w Warszawie, Łaźnia w Gdańsku, Teatr im. W. Gombrowicza w Gdyni, Teatr Wytwórnia w Warszawie, Teatr Akademia Ruchu.
Brała udział w projekcie Fisher of man, man the fisher kanadyjskiej choreografki, Pauli Ross, którego premiera odbyła się w ramach słynnego niegdyś Bałtyckiego Uniwersytetu Tańca (BUT, 1998) w Teatrze Wybrzeże w Gdańsku.
Współpracowała z Joe Alter Dance Group, działającą wówczas w Warszawie, biorąc udział w kolejnych spektaklach: The Learning Curve, Hammering String, Samotny: zawsze nigdy. Uczestniczyła również w projekcie MAZOWSZE 1, mającym na celu popularyzację teatru tańca współczesnego na terenie kraju, a przede wszystkich wśród mieszkańców mniejszych miejscowości, wyłączonych z głównego obiegu kultury.
W roku współtworzyła Magdalena Jędra z Rafałem Dziemidokiem spektakl Sny o wełnianej rzece, którego premiera odbyła się podczas Wieczoru Tańca i Ruchu w Teatrze Małym w Warszawie (pozostałe prezentacje: Festiwal Ciało/Umysł 2001; Bałtycki Uniwersytet Tańca). Z Dziemidokiem współpracowała również, występując w spektaklach przygotowanych przez artystę pod szyldem Grupy Koncentrat, tj. w solo Nawrotnik (2007) oraz spektaklu grupowym Orzech. Wiewiórka (2010). Realizacja przedstawienia zapoczątkowała proces przekształcania Grupy Koncentrat w kolektyw, z którym Jędra również współpracuje.
W 2001 roku wraz ze Zbigniewem „Zibi” Bieńkowskim, muzykiem i kompozytorem, założyła Grupę Plastique Dod. W swoich spektaklach wykraczali poza formułę teatru tańca w stronę obszaru sztuk plastycznych i muzyki oraz korzystali z technik nowych mediów. Taniec, ostra, tworzona na żywo muzyka oraz montaże video tworzyły niepokorne, dynamiczne przedstawienia. Grupa przestała istnieć, ale jej założenia kontynuuje i rozwija Good Girl Killer.
W 2005 roku Jędra wraz z tancerką i choreografką Anną Steller oraz z muzykami i kompozytorami, Grzegorzem Welizarowiczem i Zbigniewem Bieńkowskim powołała do życia kolektyw Good Girl Killer, którego działalność artystyczna ma charakter interdyscyplinarny. Artyści w swojej pracy łączą ruch, muzykę i multimedia. W ramach GGK oprócz prac grupowych przygotowała również spektakle solowe, tj. Parallel (2009) i Konfetti (2010).
W listopadzie roku 2001 artystka została zaproszona do udziału w spektaklu Plik 01, zrealizowanym wraz z grupą Made Inc. Edyty Kozak. W 2003 roku współpracowała z Beatą Sosnowską przy multimedialnym tomiku poezji W cieniu szumiących wind. W 2004 roku wzięła udział w spektaklu Odys – Seas, zrealizowanym w przestrzeni byłej Stoczni Gdańskiej w ramach międzynarodowego projektu SEAS.
Artystka realizuje również autorskie spektakle w ramach grup i poza nimi, tj. Teletransis (2002), Konstrukcja Symboliczna (2004), Junkie (2006), Yes Prince, no prince (Teatr Wytwórnia, 2007). Spektakl Konstrukcja Symboliczna sygnowany przez Plastique Dod został zrealizowany w ramach stypendium kulturalnego miasta Gdańska.
Od 1999 roku prowadzi warsztaty z techniki tańca współczesnego oraz improwizacji.