Polska: 24 tysiące sklepów z ubraniami z drugiej ręki. Europa: 120 tysięcy firm odzieżowych ubrań. Świat: 4 miliony par rąk szyje ubrania w Bangladeszu.
Trzy artystki zapraszają publiczność do gigantycznego europejskiego lumpeksu pełnego fantazji z drugiej ręki i zużytych marzeń o przyszłości. W kolażu improwizacji i sieci widocznych i niewidzialnych połączeń tancerki badają relacje między tym, co odległe, globalne i tym, co osobiste. Prowadzą performatywne śledztwo w sprawie przyszłości Europy. Ile kosztuje wspólne działanie? W jaki sposób partner stał się przeszkodą? Kiedy wartości zmieniły się w obsesje?
To również spektakl o pracy artystów tańca – jej materialności i cenie. Artystki wzywają publiczność do tablicy, pytają o relację między tancerzem i widzem, działającym podmiotem i obserwatorem.
To spektakl o nieprzewidzianych konsekwencjach wspólnej pracy, kolektywnego działania, w którym to, co miało dawać poczucie bezpieczeństwa – okazuje się kolejną formą opresji, a to, co miało straszyć – śmieszy.
W spektaklu wykorzystano dane z raportów organizacji Asia Monitor Resource Centre i War on Want dostępne na stronach: http://amrc.org.hk/system/files/FFM-Cambodia-Report-022014-amrc_0.pdf oraz http://www.waronwant.org/attachments/Fashion%20Victims.pdf
Projekt dofinansowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Urząd m.st. Warszawy, przy wsparciu Fundacji Burdąg, Centrum w Ruchu, Urzędu Dzielnicy Wawer m.st. Warszawa.
reżyseria: Weronika Pelczyńska, Iza Szostak, Magda Jędra
choreografia: Weronika Pelczyńska, Iza Szostak, Magda Jędra
dramaturgia: Agata Szczęśniak
reżyseria świateł: Karolina Gębska
scenografia: Wojciech Pustoła
premiera: 11-13 lipca 2014
produkcja: Komuna//Warszawa
W spektaklu wykorzystano dane z raportów organizacji Asia Monitor Resource Centre i War on Want dostępne na stronach: http://amrc.org.hk/system/files/FFM-Cambodia-Report-022014-amrc_0.pdf oraz http://www.waronwant.org/attachments/Fashion%20Victims.pdf