Warszawa/Scena Tańca Studio IV: Tomasz Bazan, Daisuke Yoshimoto „NOMAN restricted meeting” – film i spektakl

Zdjęcie: Warszawa/Scena Tańca Studio IV: Tomasz Bazan, Daisuke Yoshimoto „NOMAN restricted meeting” – film i spektakl

Fot. Futoshi Sakauchi

Wersja do druku

Udostępnij

W ramach grudniowej odsłony Sceny Tańca Studio odbędzie się pokaz projektu NOMAN restricted meeting, na który składają się film dokumentalny Patrycji Płanik NOMAN oraz spektakl NOMAN restricted meeting stworzony przez Tomasza Bazana i Daisuke Yoshimoto.

TRAILER

Patrycja Płanik

NOMAN film, 35’

Film jest zapisem myśli i nieoczywistą narracją wprowadzającą w zdarzenia, jakie miały miejsce podczas procesu pracy nad spektaklem NOMAN. Człowiek postawiony w centrum metropolii, skomponowany zostaje z istoty poszukiwań podczas tej realizacji  z radości, eksperymentu i z czasu. Zespół zdarzeń, jaki znalazł się w filmie wpływa na niejednoznaczność filmowego gatunku, prowadzącego ku strumieniowi świadomości i przekraczaniu swojego „ja”.  Japonia i jej przetworzona kultura jawi się w nim w sposób nieprzejednany.

reżyseria, zdjęcia, montaż: Patrycja Płanik; Tokio 2015

udźwiękowienie filmu: Karolina Płanik

Zrealizowano w ramach projektu Kantor Terytoria.

NOMAN restricted meeting, 50’

Ta podróż trwała dziesięć lat, od kiedy Daisuke Yoshimoto po raz pierwszy spotkał się z Tomaszem Bazanem. Przez te wszystkie lata zawsze chcieli się spotkać w procesie przemian ciała. W 2014 roku Tomasz Bazan i Patrycja Płanik wyruszyli do Japonii na spotkanie z jednym z najwybitniejszych japońskich tancerzy butoh  – Daisuke Yoshimoto. W 2015 roku wrócili wraz z przyjaciółmi do Tokio. Podróżując przez półtora miesiąca, tworzyli film inspirowany Tadeuszem Kantorem. Bazan i Yoshimoto pracowali nad wspólną choreografią z muzyką na żywo autorstwa Jana Duszyńskiego. Patrycja Płanik dokumentowała ten proces.

To wszystko chcemy Wam pokazać. Spotkać się w tej przestrzeni podróży, ciała, muzyki i filmu. To wynik naszych ponad dwuletnich poszukiwań – wypełnionych ciągłym myśleniem i odniesieniem do sztuki Kantora jako totalnego inspiratora przestrzeni wolności myślenia.

reżyseria, koncepcja: Tomasz Bazan

taniec i choreografia:  Tomasz Bazan i Daisuke Yoshimoto

konsultacja choreograficzna: Anita Wach

muzyka live: Jan Duszyński

wideo: Patrycja Płanik

współpraca, postać Ankin Gig An Kin: Kamila Jarosińska

współpraca: Tomasz Fabiański, Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora CRICOTEKA w Krakowie, Instytut Polski w Tokio

światło koncepcja przestrzeni: Tomasz Bazan

realizacja, dźwięk: Maciej Połynko

głos: TTS – Ivona

produkcja: Maria Sapeta

Spektakl oraz film powstały w ramach programu TEATR 2015 – PROMESA TADEUSZ KANTOR.

Dofinansowano ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Centrum Kultury w Lublinie, Teatru Maat Projekt, Maat Festival.

MKiDN dofinansowanie (miniaturka)    Logo Centrum Kultury w Lublinie (miniaturka)      Logo Instytut Polski w Tokio (miniaturka)   Cricoteka Nowe Logo (miniaturka)    Maat Festival (miniaturka)

***

Scena Tańca Studio

Bilety:

10 zł – jeden spektakl

15 zł – karnet na cały dzień

Bilety do nabycia w kasie Teatru Studio oraz za pośrednictwem strony internetowej Teatru Studio: www.teatrstudio.pl

Teksty kuratorskie

programatorzy:

Jadwiga Majewska,

Mikołaj Mikołajczyk

organizatorzy:

Teatr Studio im. Stanisława Ignacego Witkiewicza,

Instytut Muzyki i Tańca

www.teatrstudio.pl

www.imit.org.pl

sfinansowano ze środków:       

Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego

Miasta Stołecznego Warszawa

Logo Teatr Studio (miniaturka)     IMIT (miniaturka)

MKiDN dofinansowanie (miniaturka)    Zakochaj się w Warszawie - logo (miniaturka)

KALENDARIUM

ARCHIWUM WYSTAWIEŃ

godz. 19:20

Warszawa: Duża Scena, Teatr Studio, Pl. Defilad 1

inne wydarzenia

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close