
Photo: Katarzyna Zalewska.
Photo: Katarzyna Zalewska.
SDK DanceOFFnia wraz z Podlaskim Stowarzyszeniem Tańca zapraszają na spektakl Opera in vivo w choreografii Karoliny Garbacik.
Spojrzenie na ciało w sytuacji niezwyczajnej: laboratoryjne obserwowania reakcji ciała na rzeczywistość, na sposób zachowania w relacji wobec innego, przestrzeni, czasu i samego siebie. Jestem ciałem, czy mam ciało? – w tle podczas procesu choreograficznego pobrzmiewało pytanie znanego fenomenologa. Trójka postaci bada zakres możliwości swojego ciała oraz własne emocje, odnoszące się do niego
Operacja
«zabieg chirurgiczny polegający na przecięciu skóry i dotarciu do chorego narządu w celu przywrócenia mu prawidłowych czynności lub jego usunięcia»
Żywy
1. «taki, który żyje»
2. «pełen energii»
3. «o kolorze: jaskrawy lub wyraźny»
4. «o odczuciach i wspomnieniach: wyraźny i intensywny»
5. «o czyichś reakcjach: autentyczny i spontaniczny»
BILET – 10 zł
do nabycia w Białostockim Teatrze Lalek
Koncepcja spektaklu: Tancerze jak szczury laboratoryjne, umieszczeni są w zamkniętej przestrzeni i poddawani zabiegom w celu sprawdzenia reakcji na działanie bodźców zewnętrznych, w tym także wzajemnych relacji ich ciał. Spektakl koncentruje się na stymulowaniu ciała różnymi bodźcami, zarówno przyjemnymi jak i wywołującymi negatywne reakcje.
Każdy z tancerzy ma różnorodne doświadczenia taneczne. Ta różnorodność w doborze obsady jest celowym działaniem choreografa. Daje to możliwość konfrontacji z różnym podejściem do własnej fizyczności, w każdym z przypadków wyjątkowo sprawnym.
choreografia: Karolina Garbacik
muzyka, scenografia: Adrian Jakuć – Łukaszewicz
tańczą: Marta Zawadzka, Adam Bartoszewicz, Tomasz Graczyk
produkcja: DanceOFFnia SDK we współpracy z Podlaskim Stowarzyszeniem Tańca
Premiera: 6 kwietnia 2013.
ADAM BARTOSZEWICZ – student Choreografii i Teorii Tańca na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie. Od 2009 tancerz Grupy Przejściowej, pod kierownictwem Karoliny Garbacik. Tancerz tańca towarzyskiego klasy A. Brał udział w licznych projektach i spektaklach m.in. „Poczekalnia”, „Tożsamość” w choreografii Karoliny Garbacik, „First Love” w choreografii Takako Matsuda, „Ocean” w choreografii Dimitrija Kurakułowa. Współpracował z Teatrem Kolegtyw przy spektaklu „Drzwi zamknięte” w reżyserii Tomasza Gilewicza, Białostockim Teatrem Lalek przy spektaklu „Mikrokosmos. Kompozycje” w reżyserii Roberta Drobniucha.
TOMASZ GRACZYK – tancerz, aktor, pedagog. Absolwent Akademii Teatralnej im. A. Zelwerowicza w Warszawie, Wydziału Teatru Lalek w Białymstoku, od 2012 roku wykładowca tej uczelni. Ukończył Państwowe Pomaturalne Studium Kształcenia Animatorów Kultury w Kaliszu, specjalizację: teatr. W latach 2008-2012 tancerz Śląskiego Teatru Tańca w Bytomiu. W tym samym czasie pełnił również funkcję asystenta wykładowców na zajęciach aktorstwa na Wydziale Teatru Tańca w Bytomiu, Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. L. Solskiego w Krakowie. Współpracował z choreografami polskiej i światowej sceny min. Witoldem Jurewiczem, Jackiem Owczarkiem, Karoliną Garbacik, Leszekiem Bzdylem, Idanem Cohen, Kuik Swee Boon czy też Mihai Mihalcea. Od 2009 roku współpracuje ze Stowarzyszeniem DeNovo w Dynowie, dla którego przygotowywał ruch sceniczny do spektakli plenerowych w których sam też brał udział.
MUZYKA, SCENOGRAFIA, KOSTIUMY:
ADRIAN JAKUĆ ŁUKASZEWICZ (Liquid Molly) – kompozytor, producent muzyki elektroniczej, grafik, performer, współzałożyciel białostockiego zespołu Zerova, z którą koncertuje w kraju i za granicą. Współpracował w ramach różnych projektów muzycznych z You Know Me Records, WarsawElectronic Festival, Białostockim Ośrodkiem Kultury. Autor muzyki do spektakli „Chór Sportowy” w reżyserii Krzysztofa Garbaczewskiego, „Plac Zabaw” w reżyserii Tomasza Gilewicza, „Poczekalnia” w choreografii Karoliny Garbacik. Autor scenografii do spektaklu „Gwiazda Śmierci” dla Teatru Dramatycznego im. Jerzego Szaniawskiego w Wałbrzychu. W swoim solowym projekcie Liquid Molly, od ponad 10 lat eksperymentuje z różnymi stylami muzycznymi, łącząc często ciepło żywych instrumentów z chłodem elektronicznej cyfryzacji muzyki.