
Na zdjęciu: Mikołaj Mikołajczyk, Projekt: Tomaszewski. Fot. Magda Mosiewicz.
Na zdjęciu: Mikołaj Mikołajczyk, Projekt: Tomaszewski. Fot. Magda Mosiewicz.
Panel jest próbą odniesienia „archeologii tańca” do polskiej praktyki scenicznej i wpisania jej w polski kontekst. Od kilku lat Komuna Warszawa prowadzi program re-miksowania kanonu, zaprasza do udziału w nim zarówno reżyserów, jak i choreografów. Wstawiono już re-miksy spektakli Piny Bausch, Anny Teresa de Keersmaeker, Yvonne Rainer, Trishy Brown, Oskara Schlemmera – obecnie nastał czas na polską awangardę (twórczość Henryka Tomaszewskiego, dwa spektakle jeden w choreografii Leszka Bzdyla, a drugi – Mikołaja Mikołajczyka) .
Innym punktem odniesienia do „archeologii tańca” może być poznańska tradycja Festiwalu Wiosny. W odróżnieniu do koncepcji Re-miksów Komuny Warszawa, w której „odmładza” się różnorodne prace wielu artystów – w Festiwalu Wiosny zmieniają się gatunki, sposoby wystawiania – jednak dla wszystkich spektakli punktem wyjścia jest prapremiera Święta Wiosny z sezonu 1912/13. Jak jeszcze można uwspółcześniać tradycję i tworzyć nowy kanon tańca ?
Zaproszeni goście:
Magda Grudzińska, Jadwiga Majewska, Iwona Pasińska, Karolina Wycisk
Moderator: Anna Królica
Dodatkowo 8 września w Starym Browarze w ramach współpracy odbywa się wieczór RE//Miksów. Swoje propozycje zaprezentują Iza Szostak i Ramona Nagabczyńska, konfrontując widzów z remiksami twórczości amerykańskich choreografów Merce Cuninghama i Trishy Brown.