Polski Balet Narodowy 1 i 2 stycznia o godz. 19.00 zaprasza kolejno na pierwszą i drugą część swojej Gali Noworocznej.
Polski Balet Narodowy 1 i 2 stycznia o godz. 19.00 zaprasza kolejno na pierwszą i drugą część swojej Gali Noworocznej. Artyści PBN zaprezentują w niej ograniczone obsadowo perełki repertuaru baletowego. Będzie można zobaczyć pierwszych tancerzy i nie tylko w repertuarze klasycznym oraz współczesnym. Nagranie będzie dostępne przez dwa tygodnie na platformie streamingowej Teatru Wielkiego – Opery Narodowej vod.teatrwielki.pl.
W Gali Noworocznej pokażą się w klasycznym repertuarze pierwsi tancerze i inni artyści Polskiego Baletu Narodowego. Yuka Ebihara i Vladimir Yaroshenko wystąpią w popisowym grand pas Kitri i Basilia z Don Kichota, a towarzyszyć im będą Elisabetta Formento i Palina Rusetskaya. Dawid Trzensimiech z Chinarą Alizade przypomną się w wysmakowanym pas de deux Księżniczki Aurory i Księcia Désiré ze Śpiącej królewny, a w mało znanym u nas, pogodnym duecie z baletu Bournonville’a Święto kwiatów w Genzano będzie mu towarzyszyć Yurika Kitano. Z kolei Maksim Woitiul z Mai Kageyamą zaprezentują pas de deux z Dziadka do orzechów, a Vladimir Yaroshenko z Chinarą Alizade pokażą się dodatkowo w romantycznym pas de deux Nikiji i Solora z Bajadery. Zobaczymy również wyjęte z Korsarza pas d’esclave w wykonaniu May Kageyamy i Rioty Kitai oraz trio Odalisek (Aoi Choij, Palina Rusetskaya, Yume Okano), ale też pas de deux Błękitnego Ptaka i Księżniczki Floriny ze Śpiącej królewny tańczone przez Rinalda Venutiego i Melissę Abel. Orkiestrę Teatru Wielkiego – Opery Narodowej poprowadzi Marta Kluczyńska.
Posmakować będzie również można współczesnego repertuaru choreograficznego autorstwa dyrektora PBN. To niezapomniany duet Tristan i Izolda z Yuką Ebiharą i Pawłem Koncewojem, dwa piękne fragmenty z baletu Kurt Weill w wykonaniu Maksima Woitiula (Gebet) oraz Rosy Pierro i Rinalda Venutiego (Wie lange noch?), Preludium i Toccata z nowego baletu do muzyki Koncertu fortepianowego Wojciecha Kilara, nad którym Krzysztof Pastor pracuje już od jakiegoś czasu, a na koniec – efektowny finał jego przebojowego baletu Moving Rooms do muzyki Schnittkego i Góreckiego.