Autor: Mateusz Szymanówka

14.11.2016 Mateusz Szymanówka

O co chodzi? – Anna Nowicka w rozmowie z Mateuszem Szymanówką

Jak definiujecie sen? Nie jestem zbyt dobra w podawaniu definicji, ale mówi się o tym, że śnimy cały czas. Śnienie jest jednym z dwóch procesów wydarzających się jednocześnie. Chodzi z jednej strony o proces świadomy, a z drugiej – o proces śnienia związany z odczuciami, wyobrażeniami i intuicją. Sny, które pojawiają się w nocy są wyraźniejsze, bo rozum śpi, a świadomość odpoczywa. Praca ze snami pozwala wprowadzić świadomość w proces śnienia oraz stać się bardziej świadomym śnienia, które wydarza się na jawie. Na przykład tego, co odczuwa moje ciało, kiedy cię spotykam, czy przestrzeń się rozszerza i rozjaśnia czy maleje...

12.09.2016 Mateusz Szymanówka

O co chodzi? – Alex Baczyński-Jenkins w rozmowie z Mateuszem Szymanówką

W swoim biogramie wspominasz, że zajmujesz się choreografią i performansem. Dlaczego nie choreografią i tańcem? Taniec jest jednym z działań, z których korzystam. Dla mnie ważne jest podkreślenie, że to, co robię to choreografia, która wykorzystuje taniec i szeroko rozumiany performans. Współczesna choreografia jest dla mnie przestrzenią spotkania różnych nurtów performatywnych.

30.01.2013 Mateusz Szymanówka

Zezwalam na chaos. Constanza Macras/Dorky Park  

Praca nad przedstawieniami opiera się na długotrwałych improwizacjach tancerzy, aktorów i muzyków wokół konkretnego tematu, na konstruowaniu sytuacji scenicznych i poszukiwaniu historii dla postaci. Macras wyznacza kierunek, stopniowo wybierając materiał i nadając spektaklowi kształt. Swoim współpracownikom daje dużo swobody, a forma nigdy nie zostaje ostatecznie domknięta. W wywiadzie udzielonym magazynowi ballettanz w 2005 roku zaznaczała, że często zezwala na chaos. Podczas prób członkowie Dorky Park dużo rozmawiają o przyszłych projektach, a nadwyżka materiału bywa wykorzystana w kolejnych przedstawieniach.Miasto i jego wpływ na życie współczesnego człowieka to temat nieustannie powracający w twórczości argentyńskiej choreografki. Macras postrzega miasta jako laboratoria i poligony neoliberalnej globalizacji i...

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close