Ludzie tańca

Zdjęcie: Anna Wańtuch

Wersja do druku

Udostępnij

Anna Wańtuch – tancerka, performerka, nauczyciel tańca, edukacji audiowizualnej i Contakids. Ukończyła filozofię i filmoznawstwo na Uniwersytecie Jagiellońskim, a także Instruktorski Kurs Kwalifikacyjny o specjalności taniec współczesny. Od stycznia 2016 pierwszy certyfikowany nauczyciel Contakids w Polsce. 

 

W latach 2009-2011 tancerka Baletu Dworskiego „Cracovia Danza”. Pracując w zespole, miała okazję współpracować z Warszawską Operą Kameralną (spektakl Matrimonio con variazioni, reż. Romana Agnel) oraz Piwnicą św. Norberta (koncert-widowisko Krakus, reż. Andrzej Róg). 

 

W latach 2003-2014 związana z krakowskim Teatrem Tańca DF Katarzyny Skawińskiej. Była solistką zespołu, pełniła również rolę asystentki choreografa przy produkcji spektakli Luminesmachia oraz Yerba mate. W ramach projektu PPC (Pierwsze Próby Choreograficzne) zrealizowała autorskie projekty: cz. 3 tryptyku Mój Vincent oraz Insomoya

 

Rezydentka Dance Move Cities, międzynarodowego projektu współrealizowanego przez Krakowskie Reminiscencje Teatralne. W trakcie rezydencji brała udział w warszatatach i projektach takich choreografów jak Phillipe Blanchard, Vera Mantero, Koen Augustijnen.

 

Uczestniczka Forum dramaturgicznego z Christine de Smedt organizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca. Brała udział w warsztatach teatralnych prowadzonych przez aktorki Teatru Cricot 2 Marie Vayssiere i Ludmiłę Rybę, czego efektem był Ożenek według Gogola. Uczestniczyła w warsztatach performatywnych Wojtka Ziemilskiego. 

 

Poszukuje możliwości tańczenia i występowania z małym dzieckiem, czego efektem były dwa performanse Postnatal project w 2012. Wzieła udział w projekcie Familly Affair (2015) , kolektywu Zimmerfrei w ramach Warszawskiej Sceny Tańca 2015 (realizacja: Fundacja Ciało/Umysł), gdzie wystąpiła wraz ze swoją rodziną i pokazała nową wersję Postnatal project ze swoim synem Wincentym.

 

Wraz z reżyserką Marią Kwiecień przygotowała autorski performans interaktywny dla jednego widza pt. Słowa do tańca (premiera: maj 2016, #37 Przegląd Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu).

 

Zrealizowała choreografię do malowidła 3D Ryszarda Paprockiego w Centrum Dziedzictwa Szkła w Krośnie.

 

Angażuje się w różnorodne projekty mające na celu popularyzację tańca oraz poszerzanie wiedzy na jego temat. Wraz z Katarzyną Skawińską i Prof. dr hab. Krystyną Wilkoszewską była współinicjatorką cyklu warsztatów zorganizowanych w Zakładzie Estetyki Uniwersytetu Jagiellońskiego, których celem było przybliżenie teoretykom praktycznej strony tańca. Prowadziła cykl autorskich wykładów zatytułowanych Taniec okiem filmowców (wykłady dotyczące powiązań kina i tańca,  po raz pierwszy na Międzynarodowy Dzień Tańca i Noce Tańca w Krakowie 2010), a  w 2010 roku wzięła udział w konferencji teoretycznej Baltic Movement Conference podczas II Gdańskiego Festiwalu Tańca. Dawała również wykłady na temat historii tańca współczesnego podczas różnorakich imprez tanecznych: m.in w ramach projektu Roz-ruchy w Centrum Kultury „Dworek Białoprądnicki” (2011), podczas Letniej Szkoły Tańca Współczesnego w Koszęcinie (2010) oraz przy Stowarzyszeniu Sztuki i Edukacji Artystycznej w Krakowie.

 

 

 

http://annawantuch21.wix.com/wantuchanna#!home/mainPage

 

 

Fot. Maria Kwiecień.
Fot. Marta Ankiersztejn.
Fot. Anna de Manincor.
Fot. Filip Wańtuch.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close