Warsztaty

Bytom/Teatr ROZBARK: Warsztaty z Teatrem Dada von Bzdülöw

Zdjęcie: Bytom/Teatr ROZBARK: Warsztaty z Teatrem Dada von Bzdülöw

Wersja do druku

Udostępnij

15 marca (sobota)

10.00 – 11.30 – Katarzyna Chmielewska
11.45 – 13.15 – Leszek Bzdyl

16 marca (niedziela)

10:00 – 11:30 – Leszek Bzdyl
11:45 – 13:15 – Katarzyna Chmielewska

 

 

 

Katarzyna Chmielewska:

W trakcie warsztatu wspólnie z uczestnikami będziemy zgłębiać rolę układu kostnego w ruchu oraz badać jego bezpośredni wpływ na jakość i dynamikę tańca. Wykorzystywać w tym celu będziemy przede wszystkim technikę “release” oraz improwizację. Ważną zasadą techniki “release” jest wykorzystanie ciała w ruchu w sposób jak najbardziej naturalny i funkcjonalny. Technika ta koncentruje się na organicznym i swobodnym przepływie ruchu przy aktywnej i świadomej kontroli centrum, a oddech pełni tu bardzo ważną rolę, dążąc do osiągania efektów, przy jak najniższym nakładzie energetycznym. Systematyczna praca w tej technice poszerza zakres ruchomości stawów, aktywnie rozciąga i wzmacnia ciało. Celem warsztatów jest zintegrowanie energii płynących w ciele do większej ekonomii ruszania się oraz uzyskanie lepszej jakości i świadomości ciała. Improwizacja natomiast ma za zadanie rozszerzyć i rozwinąć indywidualną propozycję ruchową każdego z uczestników.

Leszek Bzdyl:

Prowadzę warsztat, który w dużej mierze skoncentrowany jest na skodyfikowanej lekcji tańca współczesnego. Jednakże istotnym elementem mojej propozycji jest również relaksacja i improwizacja (zarówno taneczna, jak i aktorska). W trakcie pracy skupiam się na takim przygotowaniu tancerza, aby jego świadomość ciała, świadomość rytmu i ekonomii tańca pozwalały mu efektywnie i swobodnie uczestniczyć w procesie twórczym (przedstawienie teatralne, choreografia).

Moja metoda pracy, czy też system, w ramach którego poruszam się i który proponuję to:
– konsekwentny balans pomiędzy napięciem i rozluźnieniem,
– integracja-koordynacja ruchu i oddychania,
– badanie anatomicznych zależności aparatu ruchu
– świadome korzystanie z potencjału możliwości, jakimi dysponujemy w tańcu,

Nawiązywanie relacji tańczącego ciała z przestrzenią sceny, dialog z partnerem i wszystkie kolejne stadia uruchamiania zdarzenia teatralnego są już tylko efektem uruchamiania wcześniej wymienionych elementów systemu.

Koszt: 90 zł

Liczba miejsc ograniczona

Zapisy i informacje: edukacja@teatrrozbark.pl | tel.:+48 32 428 13 05

powiązane

Ludzie

Katarzyna Chmielewska

Katarzyna Chmielewska

  15 marca (sobota) 10.00 – 11.30 – Katarzyna Chmielewska 11.45 – 13.15 – Leszek Bzdyl   16 marca (niedziela) 10:00 – 11:30 – Leszek Bzdyl 11:45 – 13:15 – Katarzyna Chmielewska       Katarzyna Chmielewska: W trakcie warsztatu wspólnie z uczestnikami będziemy zgłębiać rolę układu kostnego w ruchu oraz badać jego bezpośredni wpływ na jakość i dynamikę tańca. Wykorzystywać w tym celu będziemy przede wszystkim technikę “release” oraz improwizację. Ważną zasadą techniki “release” jest wykorzystanie ciała w ruchu w sposób jak najbardziej naturalny i funkcjonalny. Technika ta koncentruje się na organicznym i swobodnym przepływie ruchu przy aktywnej i świadomej kontroli centrum, a oddech pełni tu bardzo ważną rolę, dążąc do osiągania efektów, przy jak najniższym nakładzie energetycznym. Systematyczna praca w tej technice poszerza zakres ruchomości stawów, aktywnie rozciąga i wzmacnia ciało. Celem warsztatów jest zintegrowanie energii płynących w ciele do większej ekonomii ruszania się oraz uzyskanie lepszej jakości i świadomości ciała. Improwizacja natomiast ma za zadanie rozszerzyć i rozwinąć indywidualną propozycję ruchową każdego z uczestników.   Leszek Bzdyl: Prowadzę warsztat, który w dużej mierze skoncentrowany jest na skodyfikowanej lekcji tańca współczesnego. Jednakże istotnym elementem mojej propozycji jest również relaksacja i improwizacja (zarówno taneczna, jak i aktorska). W trakcie pracy skupiam się na takim przygotowaniu tancerza, aby jego świadomość ciała, świadomość rytmu i ekonomii tańca pozwalały mu efektywnie i swobodnie uczestniczyć w procesie twórczym (przedstawienie teatralne, choreografia).   Moja metoda pracy, czy też system, w ramach którego poruszam się i który proponuję to: – konsekwentny balans pomiędzy napięciem i rozluźnieniem, – integracja-koordynacja ruchu i oddychania, – badanie anatomicznych zależności aparatu ruchu – świadome korzystanie z potencjału możliwości, jakimi dysponujemy w tańcu, Nawiązywanie relacji tańczącego ciała z przestrzenią sceny, dialog z partnerem i wszystkie kolejne stadia uruchamiania zdarzenia teatralnego są już tylko efektem uruchamiania wcześniej wymienionych elementów systemu.   Koszt: 90 zł Liczba miejsc ograniczona   Zapisy i informacje: edukacja@teatrrozbark.pl | tel.:+48 32 428 13 05  

Leszek Bzdyl

Leszek Bzdyl

  15 marca (sobota) 10.00 – 11.30 – Katarzyna Chmielewska 11.45 – 13.15 – Leszek Bzdyl   16 marca (niedziela) 10:00 – 11:30 – Leszek Bzdyl 11:45 – 13:15 – Katarzyna Chmielewska       Katarzyna Chmielewska: W trakcie warsztatu wspólnie z uczestnikami będziemy zgłębiać rolę układu kostnego w ruchu oraz badać jego bezpośredni wpływ na jakość i dynamikę tańca. Wykorzystywać w tym celu będziemy przede wszystkim technikę “release” oraz improwizację. Ważną zasadą techniki “release” jest wykorzystanie ciała w ruchu w sposób jak najbardziej naturalny i funkcjonalny. Technika ta koncentruje się na organicznym i swobodnym przepływie ruchu przy aktywnej i świadomej kontroli centrum, a oddech pełni tu bardzo ważną rolę, dążąc do osiągania efektów, przy jak najniższym nakładzie energetycznym. Systematyczna praca w tej technice poszerza zakres ruchomości stawów, aktywnie rozciąga i wzmacnia ciało. Celem warsztatów jest zintegrowanie energii płynących w ciele do większej ekonomii ruszania się oraz uzyskanie lepszej jakości i świadomości ciała. Improwizacja natomiast ma za zadanie rozszerzyć i rozwinąć indywidualną propozycję ruchową każdego z uczestników.   Leszek Bzdyl: Prowadzę warsztat, który w dużej mierze skoncentrowany jest na skodyfikowanej lekcji tańca współczesnego. Jednakże istotnym elementem mojej propozycji jest również relaksacja i improwizacja (zarówno taneczna, jak i aktorska). W trakcie pracy skupiam się na takim przygotowaniu tancerza, aby jego świadomość ciała, świadomość rytmu i ekonomii tańca pozwalały mu efektywnie i swobodnie uczestniczyć w procesie twórczym (przedstawienie teatralne, choreografia).   Moja metoda pracy, czy też system, w ramach którego poruszam się i który proponuję to: – konsekwentny balans pomiędzy napięciem i rozluźnieniem, – integracja-koordynacja ruchu i oddychania, – badanie anatomicznych zależności aparatu ruchu – świadome korzystanie z potencjału możliwości, jakimi dysponujemy w tańcu, Nawiązywanie relacji tańczącego ciała z przestrzenią sceny, dialog z partnerem i wszystkie kolejne stadia uruchamiania zdarzenia teatralnego są już tylko efektem uruchamiania wcześniej wymienionych elementów systemu.   Koszt: 90 zł Liczba miejsc ograniczona   Zapisy i informacje: edukacja@teatrrozbark.pl | tel.:+48 32 428 13 05  

Zespoły

Organizacje

Festiwale

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close