Gdańsk/Biblioteka Tańca: Projekt „Taniec się czyta 2014” – Weekend I

Zdjęcie: Gdańsk/Biblioteka Tańca: Projekt „Taniec się czyta 2014” – Weekend I

Fot. z materiałów organizatorów.

Wersja do druku

Udostępnij

Teatr Dada von Bzdülöw oraz Biblioteka Tańca zapraszają do udziału w tegorocznej kontynuacji cyklu edukacyjno-artystycznego, zatytułowanego Taniec się czyta: „W obiegowej opinii taniec jest tą sferą działań artystycznych, które należy odczuwać zmysłowo i na poziomie poruszeń emocjonalno-estetycznych opisywać. Marzeniem naszym jest, aby w Bibliotece Czytać Taniec zarówno poprzez doświadczenie fizyczne, jak i poprzez jego kulturowe kodyfikacje. O tańcu należy rozmawiać!”.

 

W programie Weekendu I znajdą się warsztaty z techniki i improwizacji, które poprowadzą Leszek Bzdyl, Katarzyna Chmielewska, Magdalena Jędra, Tatiana Kamieniecka; spektakl Magdy Jędry Ruch Myśli. Rekonstrukcja oraz dyskusja po spektaklu moderowana przez Magdalenę Hajdysz.

Najbliższe spotkania:
I / 21-22 marca
II /4-5 kwietnia
III / 9-10 maja

Warsztaty 21-22 marca:

Piątek: warsztaty z techniki i improwizacji:
godz. 17:00 – 18:30 – Leszek Bzdyl
godz. 18:45 – 20:15 – Magda Jędra
Sobota: warsztaty z techniki i improwizacji:
godz. 11:00 – 12:30 – Kasia Chmielewska
godz. 12:45 – 14:15 – Tatiana Kamieniecka
 

Pozostałe wydarzenia:
godz. 19:00 – spektakl Magdy Jędry Ruch Myśl Rekonstrukcja
godz. 20:00 – dyskusja po spektaklu – prowadzenie: Magdalena Hajdysz

Wstęp: jeden dzień – 30zł; dwa dni – 50zł, wstęp na spektakl lub wykład dla osób bez karnetów: 10zł

Zapisy dla tancerzy pod adresem: dadaoffice@wp.pl

Projekt „Taniec się czyta” realizowany jest dzięki wsparciu Urzędu Miasta Gdańsk.

Magda jędra o spektaklu Ruch Myśli. Rekonstrukcja:
„Spektakl przygotowany został na MAAT Festiwal 2013. Pierwszym etapem pracy była kwietniowa rezydencja w Lublinie. Postanowiłam, że będę się zachwycać rzeczywistością. Drugie podejście do tematu nie było jednak prostą kontynuacją. Tekst ten ma w zwięzły sposób przedstawić treść spektaklu lub choćby pomysł na spektakl, opowiadać o inspiracjach albo odkrywać, gdzie zakończył się proces. Ma być pękiem mądrych myśli, zaklętych wcześniej w ruchu i obrazie. Wrong! Basta! System Failure! Page Under Construction. Przepraszamy za utrudnienia. Serdecznie zapraszamy później (22.03.2014).”

 
reżyseria i choreografia: Magdalena Jędra
 
Tatiana Kamieniecka – tancerka, performerka, studentka Kulturoznawstwa na UG, absolwentka wydziału Pedagogiki (Animacja Społeczna) oraz Szkoły Muzycznej I st. w Gdańsku. W latach 2007-2008 studiowała na Wydziale Teatru Tańca w PWST w Krakowie. W 2009 roku wraz z Leną Majewską reżyserowała i tworzyła choreografię do spektaklu Transformacje, realizowanego w ramach interdyscyplinarno-tanecznego projektu Parallel na  ASP w Gdańsku. Od kilku lat związana z Teatrem Dada von Bzdülöw, brała udział w takich produkcjach, jak: ENCLAVE 4/7 (2013), Czerwona Trawa (2009), Le Sacre (2010) oraz Celebration, czyli koniec i jeszcze raz! (2012). W 2010 r. wraz z Good Girl Killer zrealizowała spektakl site-specific Le Sni (festiwal Transvizualia). W ramach projektów rezydencyjnych Gdańskiego Festiwalu Tańca stworzyła spektakl solowy Wieloryb (2011) we współpracy artystycznej z Arkadi Zaidesem oraz projekt Best F(r)iends (2012), współtworzony wraz z Katarzyną Wolińską oraz Pawłem Osickim. Autorka performancu Kawalerka (2013) wystawianego w Gdańskiej Galerii Miejskiej, będącego owocem współpracy z Patrycją Orzechowską. Stypendystka Alternatywnej Akademii Tańca (2011) organizowanej przez Stary Browar w Poznaniu. Od 2009 r. zajmuje się edukacją w zakresie techniki tańca współczesnego oraz improwizacji.
 
Magdalena Hajdysz
Jako wieloletni stały współpracownik  „Gazety Wyborczej – Trójmiasto” zajmowała się teatrem tańca i tańcem współczesnym. Pisała również o teatrze i sztukach plastycznych. Publikowała też m.in.  w miesięczniku „Teatr”. Jej teksty ukazywały się m.in. na portalu taniecPOLSKA.pl. Jednak jej związki z tańcem zaczęły się „praktycznie”: chodziła na zajęcia w szkole baletowej, brała udział w warsztatach prowadzonych przez Teatr Dada von Bzdülöw czy Annę Haracz, a w późniejszym okresie także w  warsztatach pracy z ruchem i głosem prowadzone przez Teatr Amareya oraz warsztaty butoh z Mikami Kayo. W 2010 roku prowadziła warsztaty z pisania o tańcu w ramach projektu Gdańskiego Teatru Szekspirowskiego „Okna na scenę”.  Jest autorką Raportu o stanie tańca w Trójmieście. Studiowała teatrologię i edytorstwo na Uniwersytecie Gdańskim.

KALENDARIUM

ARCHIWUM WYSTAWIEŃ

Gdańsk-Wrzeszcz: Biblioteka Tańca, ul. Grunwaldzka 44

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close