Spektakle

Gdańsk: Opera Bałtycka „Giselle” – chor. Emil Wesołowski, Izabela Sokołowska-Boulton, Wojciech Warszawski

Zdjęcie: Gdańsk: Opera Bałtycka „Giselle” – chor. Emil Wesołowski, Izabela Sokołowska-Boulton, Wojciech Warszawski

Fot. materiały organizatorów

Wersja do druku

Udostępnij

Opera Bałtycka w Gdańsku zaprasza na pokaz baletu romantycznego Giselle w choreografii Emila Wesołowskiego (I akt) oraz Izabeli Sokołowskiej-Boulton i Wojciecha Warszawskiego (II akt). Dzieło odwołuje się do naszych czasów m.in. poprzez przeniesienie miejsca akcji do współczesnej nadmorskiej miejscowości, chociaż zachowane są jego wszystkie romantyczne założenia.

O spektaklu:

Dzieło z muzyką Adolphe’a Adama jest klasycznym baletem, wzbudzającym nieustanny zachwyt publiczności. Piotr Czajkowski, wielki symfonik i twórca muzyki baletowej, określał Giselle jako „poetycką, muzyczną i choreograficzną perełkę”. Wystawiona w Paryżu 28 czerwca 1841 roku w Królewskiej Akademii Muzyki (Operze Paryskiej) Giselle inspirowana jest tradycyjnym motywem miłości silniejszej niż śmierć, który sięga do mitu o Orfeuszu i Eurydyce. Historia, w której splatają się dwie równoważące się miłości: do mężczyzny za życia i do tańca pod postacią wili, doskonale odzwierciedla romantyczne idee. O ich sile świadczy niesłabnące zainteresowanie Giselle.

Bardzo zależy mi na ukazaniu wszystkich niuansów emocjonalnych. Scenografia będzie minimalistyczna. Główną rolę odgrywać będą gra świateł i barw oraz ruch. Przyznam, że to niełatwe zadanie – bardzo trudno oderwać się od tych ugruntowanych w tradycji klisz. Ta muzyka jest w ciele i w głowie, powiązana oczywiście z określonym ruchem – Emil Wesołowski, twórca choreografii I aktu premiery.

Kelnerka Giselle ulega urokowi przystojnego Alberta, który przyjechał nad morze się zabawić. Kiedy dziewczyna odkrywa, że chłopak jest zaręczony, w dodatku z warszawską celebrytką, czuje się oszukana i wykorzystana, a w efekcie topi się w morskiej toni – Wojciech Warszawski, kierownik baletu, odpowiedzialny za choreografię II aktu.

 

Jeśli chodzi o napięcie między bohaterami i o cały ciąg przyczynowo-skutkowy, są one w dużej mierze zgodne z oryginalnym librettem. Zmieniamy natomiast czas i miejsce, przenosząc opowieść nad współczesne nadmorskie wybrzeże. II akt przygotowaliśmy w oparciu o choreografię Jeana Coralliego i Jules’a Perrota, uwspółcześniając jednak tę estetykę – Izabela Sokołowska- Boulton, baletmistrzyni, twórczyni choreografii II aktu.

premiera w Operze Bałtyckiej 13 października 2018

choreografia I aktu: Emil Wesołowski

choreografia II aktu: Izabela Sokołowska-Boulton, Wojciech Warszawski

kierownictwo muzyczne: Tomasz Tokarczyk
scenografia, światła: Olga Skumiał
kostiumy: Marta Fiedler
asystent kierownika muzycznego: Jacek Brzoznowski
asystent scenografa: Michał Stenzel
przygotowanie uczennic z Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej w Gdańsku: Beata Giza-Palutkiewicz
realizacja multimediów: Michał Lewandowski
inspicjenci: Piotr Borowy, Magdalena Szlawska

 

obsada:

Giselle: Maria Kielan / Gwenllian Davies
Albert:
Gento Yoshimoto / Ruaidhri Maguire
Hilarion:
Filip Michalak / Michał Zelent
Wilfryd:
Bartosz Kondracki / Asher Rosenheim
Berta:
Beata Giza / Sayaka Haruna-Kondracka
Batylda:
Natalia Cedrowicz / Elżbieta Czajkowska-Kłos
Mirta:
Beata Giza / Natalia Cedrowicz / Clelia Averna

Więcej informacji: operabaltycka.pl/pl/repertuar/giselle

powiązane

Ludzie

Emil Wesołowski

Emil Wesołowski

Opera Bałtycka w Gdańsku zaprasza na pokaz baletu romantycznego Giselle w choreografii Emila Wesołowskiego (I akt) oraz Izabeli Sokołowskiej-Boulton i Wojciecha Warszawskiego (II akt). Dzieło odwołuje się do naszych czasów m.in. poprzez przeniesienie miejsca akcji do współczesnej nadmorskiej miejscowości, chociaż zachowane są jego wszystkie romantyczne założenia. O spektaklu: Dzieło z muzyką Adolphe’a Adama jest klasycznym baletem, wzbudzającym nieustanny zachwyt publiczności. Piotr Czajkowski, wielki symfonik i twórca muzyki baletowej, określał Giselle jako „poetycką, muzyczną i choreograficzną perełkę”. Wystawiona w Paryżu 28 czerwca 1841 roku w Królewskiej Akademii Muzyki (Operze Paryskiej) Giselle inspirowana jest tradycyjnym motywem miłości silniejszej niż śmierć, który sięga do mitu o Orfeuszu i Eurydyce. Historia, w której splatają się dwie równoważące się miłości: do mężczyzny za życia i do tańca pod postacią wili, doskonale odzwierciedla romantyczne idee. O ich sile świadczy niesłabnące zainteresowanie Giselle. Bardzo zależy mi na ukazaniu wszystkich niuansów emocjonalnych. Scenografia będzie minimalistyczna. Główną rolę odgrywać będą gra świateł i barw oraz ruch. Przyznam, że to niełatwe zadanie – bardzo trudno oderwać się od tych ugruntowanych w tradycji klisz. Ta muzyka jest w ciele i w głowie, powiązana oczywiście z określonym ruchem – Emil Wesołowski, twórca choreografii I aktu premiery. Kelnerka Giselle ulega urokowi przystojnego Alberta, który przyjechał nad morze się zabawić. Kiedy dziewczyna odkrywa, że chłopak jest zaręczony, w dodatku z warszawską celebrytką, czuje się oszukana i wykorzystana, a w efekcie topi się w morskiej toni – Wojciech Warszawski, kierownik baletu, odpowiedzialny za choreografię II aktu.   Jeśli chodzi o napięcie między bohaterami i o cały ciąg przyczynowo-skutkowy, są one w dużej mierze zgodne z oryginalnym librettem. Zmieniamy natomiast czas i miejsce, przenosząc opowieść nad współczesne nadmorskie wybrzeże. II akt przygotowaliśmy w oparciu o choreografię Jeana Coralliego i Jules’a Perrota, uwspółcześniając jednak tę estetykę – Izabela Sokołowska- Boulton, baletmistrzyni, twórczyni choreografii II aktu. premiera w Operze Bałtyckiej 13 października 2018 choreografia I aktu: Emil Wesołowski choreografia II aktu: Izabela Sokołowska-Boulton, Wojciech Warszawski kierownictwo muzyczne: Tomasz Tokarczyk scenografia, światła: Olga Skumiał kostiumy: Marta Fiedler asystent kierownika muzycznego: Jacek Brzoznowski asystent scenografa: Michał Stenzel przygotowanie uczennic z Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej w Gdańsku: Beata Giza-Palutkiewicz realizacja multimediów: Michał Lewandowski inspicjenci: Piotr Borowy, Magdalena Szlawska   obsada: Giselle: Maria Kielan / Gwenllian Davies Albert: Gento Yoshimoto / Ruaidhri Maguire Hilarion: Filip Michalak / Michał Zelent Wilfryd: Bartosz Kondracki / Asher Rosenheim Berta: Beata Giza / Sayaka Haruna-Kondracka Batylda: Natalia Cedrowicz / Elżbieta Czajkowska-Kłos Mirta: Beata Giza / Natalia Cedrowicz / Clelia Averna Więcej informacji: operabaltycka.pl/pl/repertuar/giselle

Wojciech Warszawski

Wojciech Warszawski

Opera Bałtycka w Gdańsku zaprasza na pokaz baletu romantycznego Giselle w choreografii Emila Wesołowskiego (I akt) oraz Izabeli Sokołowskiej-Boulton i Wojciecha Warszawskiego (II akt). Dzieło odwołuje się do naszych czasów m.in. poprzez przeniesienie miejsca akcji do współczesnej nadmorskiej miejscowości, chociaż zachowane są jego wszystkie romantyczne założenia. O spektaklu: Dzieło z muzyką Adolphe’a Adama jest klasycznym baletem, wzbudzającym nieustanny zachwyt publiczności. Piotr Czajkowski, wielki symfonik i twórca muzyki baletowej, określał Giselle jako „poetycką, muzyczną i choreograficzną perełkę”. Wystawiona w Paryżu 28 czerwca 1841 roku w Królewskiej Akademii Muzyki (Operze Paryskiej) Giselle inspirowana jest tradycyjnym motywem miłości silniejszej niż śmierć, który sięga do mitu o Orfeuszu i Eurydyce. Historia, w której splatają się dwie równoważące się miłości: do mężczyzny za życia i do tańca pod postacią wili, doskonale odzwierciedla romantyczne idee. O ich sile świadczy niesłabnące zainteresowanie Giselle. Bardzo zależy mi na ukazaniu wszystkich niuansów emocjonalnych. Scenografia będzie minimalistyczna. Główną rolę odgrywać będą gra świateł i barw oraz ruch. Przyznam, że to niełatwe zadanie – bardzo trudno oderwać się od tych ugruntowanych w tradycji klisz. Ta muzyka jest w ciele i w głowie, powiązana oczywiście z określonym ruchem – Emil Wesołowski, twórca choreografii I aktu premiery. Kelnerka Giselle ulega urokowi przystojnego Alberta, który przyjechał nad morze się zabawić. Kiedy dziewczyna odkrywa, że chłopak jest zaręczony, w dodatku z warszawską celebrytką, czuje się oszukana i wykorzystana, a w efekcie topi się w morskiej toni – Wojciech Warszawski, kierownik baletu, odpowiedzialny za choreografię II aktu.   Jeśli chodzi o napięcie między bohaterami i o cały ciąg przyczynowo-skutkowy, są one w dużej mierze zgodne z oryginalnym librettem. Zmieniamy natomiast czas i miejsce, przenosząc opowieść nad współczesne nadmorskie wybrzeże. II akt przygotowaliśmy w oparciu o choreografię Jeana Coralliego i Jules’a Perrota, uwspółcześniając jednak tę estetykę – Izabela Sokołowska- Boulton, baletmistrzyni, twórczyni choreografii II aktu. premiera w Operze Bałtyckiej 13 października 2018 choreografia I aktu: Emil Wesołowski choreografia II aktu: Izabela Sokołowska-Boulton, Wojciech Warszawski kierownictwo muzyczne: Tomasz Tokarczyk scenografia, światła: Olga Skumiał kostiumy: Marta Fiedler asystent kierownika muzycznego: Jacek Brzoznowski asystent scenografa: Michał Stenzel przygotowanie uczennic z Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej w Gdańsku: Beata Giza-Palutkiewicz realizacja multimediów: Michał Lewandowski inspicjenci: Piotr Borowy, Magdalena Szlawska   obsada: Giselle: Maria Kielan / Gwenllian Davies Albert: Gento Yoshimoto / Ruaidhri Maguire Hilarion: Filip Michalak / Michał Zelent Wilfryd: Bartosz Kondracki / Asher Rosenheim Berta: Beata Giza / Sayaka Haruna-Kondracka Batylda: Natalia Cedrowicz / Elżbieta Czajkowska-Kłos Mirta: Beata Giza / Natalia Cedrowicz / Clelia Averna Więcej informacji: operabaltycka.pl/pl/repertuar/giselle

Izabela Sokołowska

Izabela Sokołowska

Opera Bałtycka w Gdańsku zaprasza na pokaz baletu romantycznego Giselle w choreografii Emila Wesołowskiego (I akt) oraz Izabeli Sokołowskiej-Boulton i Wojciecha Warszawskiego (II akt). Dzieło odwołuje się do naszych czasów m.in. poprzez przeniesienie miejsca akcji do współczesnej nadmorskiej miejscowości, chociaż zachowane są jego wszystkie romantyczne założenia. O spektaklu: Dzieło z muzyką Adolphe’a Adama jest klasycznym baletem, wzbudzającym nieustanny zachwyt publiczności. Piotr Czajkowski, wielki symfonik i twórca muzyki baletowej, określał Giselle jako „poetycką, muzyczną i choreograficzną perełkę”. Wystawiona w Paryżu 28 czerwca 1841 roku w Królewskiej Akademii Muzyki (Operze Paryskiej) Giselle inspirowana jest tradycyjnym motywem miłości silniejszej niż śmierć, który sięga do mitu o Orfeuszu i Eurydyce. Historia, w której splatają się dwie równoważące się miłości: do mężczyzny za życia i do tańca pod postacią wili, doskonale odzwierciedla romantyczne idee. O ich sile świadczy niesłabnące zainteresowanie Giselle. Bardzo zależy mi na ukazaniu wszystkich niuansów emocjonalnych. Scenografia będzie minimalistyczna. Główną rolę odgrywać będą gra świateł i barw oraz ruch. Przyznam, że to niełatwe zadanie – bardzo trudno oderwać się od tych ugruntowanych w tradycji klisz. Ta muzyka jest w ciele i w głowie, powiązana oczywiście z określonym ruchem – Emil Wesołowski, twórca choreografii I aktu premiery. Kelnerka Giselle ulega urokowi przystojnego Alberta, który przyjechał nad morze się zabawić. Kiedy dziewczyna odkrywa, że chłopak jest zaręczony, w dodatku z warszawską celebrytką, czuje się oszukana i wykorzystana, a w efekcie topi się w morskiej toni – Wojciech Warszawski, kierownik baletu, odpowiedzialny za choreografię II aktu.   Jeśli chodzi o napięcie między bohaterami i o cały ciąg przyczynowo-skutkowy, są one w dużej mierze zgodne z oryginalnym librettem. Zmieniamy natomiast czas i miejsce, przenosząc opowieść nad współczesne nadmorskie wybrzeże. II akt przygotowaliśmy w oparciu o choreografię Jeana Coralliego i Jules’a Perrota, uwspółcześniając jednak tę estetykę – Izabela Sokołowska- Boulton, baletmistrzyni, twórczyni choreografii II aktu. premiera w Operze Bałtyckiej 13 października 2018 choreografia I aktu: Emil Wesołowski choreografia II aktu: Izabela Sokołowska-Boulton, Wojciech Warszawski kierownictwo muzyczne: Tomasz Tokarczyk scenografia, światła: Olga Skumiał kostiumy: Marta Fiedler asystent kierownika muzycznego: Jacek Brzoznowski asystent scenografa: Michał Stenzel przygotowanie uczennic z Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej w Gdańsku: Beata Giza-Palutkiewicz realizacja multimediów: Michał Lewandowski inspicjenci: Piotr Borowy, Magdalena Szlawska   obsada: Giselle: Maria Kielan / Gwenllian Davies Albert: Gento Yoshimoto / Ruaidhri Maguire Hilarion: Filip Michalak / Michał Zelent Wilfryd: Bartosz Kondracki / Asher Rosenheim Berta: Beata Giza / Sayaka Haruna-Kondracka Batylda: Natalia Cedrowicz / Elżbieta Czajkowska-Kłos Mirta: Beata Giza / Natalia Cedrowicz / Clelia Averna Więcej informacji: operabaltycka.pl/pl/repertuar/giselle

Zespoły

Organizacje

Festiwale

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close