Roberto Olivan o spektaklu:
Ta kreacja stworzona głównie dzięki tancerzom, bądź z tworzywa, jakim są same ciała tancerzy, od samego początku procesu twórczego stawia sobie bardzo wyraźny cel: postawić tancerzy przed wyzwaniem, zarówno fizycznym, jak i emocjonalnym. Często bowiem naturalną tendencją człowieka jest dążenie do bezpieczeństwa i ochrony przed konfrontacją z bolesnymi i nieprzyjemnymi sytuacjami. Właśnie tam zapuszczają swoje korzenie nasze lęki. Ale wykonując ten nieświadomy ruch przegapiamy także okazję, by odkryć i przeżyć coś zaskakująco pozytywnego. Poznanie tych mechanizmów, dlaczego mają one miejsce oraz świadomość ich konsekwencji pozwala nam w pełni zaangażować się w dokonywanie stanowczych wyborów. Pod koniec procesu twórczego być może uświadomimy sobie, że najpotężniejszym wrogiem naszych działań pozostaje nasza własna osoba. To przejrzenie się w lustrze i skonfrontowanie z tym odkryciem pozwoli doprowadzić nas do wyniku naszego procesu twórczego: spektaklu pełnego ryzyka, człowieczeństwa i mnóstwa pytań, na które każda jednostka będzie musiała odpowiedzieć sobie sama w obliczu własnych wrogów, których napotka.
Teatr Dada von Bzdülöw od dawna planował zrealizować spektakl, w ramach którego do współpracy uda się zaprosić zaprzyjaźnionego choreografa i reżysera z Hiszpanii – Roberto Olivana. Od czasu uczestnictwa Katarzyny Chmielewskiej w spektaklu Olivana pt. NATURAL STRANGE DAYS, artyści stale utrzymują ze sobą kontakt, wzajemnie obserwując swoje poczynania artystyczne. To pozwoliło im znaleźć wspólny język i bliskość w zamyśle artystycznym i sposobie widzenia teatru i tańca. Spektakle Roberto Olivan zadziwiająco łączą się z tymi prezentowanymi przez Teatr Dada. Zarówno Roberto, jak i artyści Teatru Dada budują wewnętrznie różnorodną całość, gdzie choć dramatyczna struktura spektakli wydaje się być luźna, to język ruchowy zawsze oparty jest na wypracowanej warsztatowo, aktorskiej improwizacji tancerza.
Więcej o pracy zespołu z Roberto Olivanem w rozmowie Przemysław Guldy z Katarzyną Chmielewską w „Gazecie Wyborczej – Trójmiasto”: Praca na 500 procent
*rezerwacja biletów
http://www.teatrwybrzeze.pl/bilety
Reżyseria i choreografia: Roberto Olivan
Asystent choreografa: Katarzyna Chmielewska
Tancerze:
Adrian Bartczak, Sebastian Flegiel, Ilona Gumowska, Tatiana Kamieniecka, Piotr Stanek, Katarzyna Ustowska, Urszula Zerek
Muzyka: Oleg Dziewanowski
Kostiumy: Magda Bem
Reżyseria świateł: Michał Kołodziej
Spektakl zrealizowany w ramach programu „Zamówienia choreograficzne” Instytutu Muzyki i Tańca
Produkcja: Teatr Dada von Bzdülöw / Teatr Wybrzeże / Instytut Muzyki i Tańca przy wsparciu Urzędu Miasta Gdańska
Specjalne podziękowania dla partnera przy realizacji projektu MCKA Zatoka Sztuki w Sopocie.