Gdańsk: Teatr Dada von Bzdülöw „Enclave 4/7” – chor. Roberto Olivan

Zdjęcie: Gdańsk: Teatr Dada von Bzdülöw „Enclave 4/7” – chor. Roberto Olivan

Fot. Damir Yusupov

Wersja do druku

Udostępnij

Roberto Olivan o spektaklu:

Ta kreacja stworzona głównie dzięki tancerzom, bądź z tworzywa, jakim są same ciała tancerzy, od samego początku procesu twórczego stawia sobie bardzo wyraźny cel: postawić tancerzy przed wyzwaniem, zarówno fizycznym, jak i emocjonalnym. Często bowiem naturalną tendencją człowieka jest dążenie do bezpieczeństwa i ochrony przed konfrontacją z bolesnymi i nieprzyjemnymi sytuacjami. Właśnie tam zapuszczają swoje korzenie nasze lęki. Ale wykonując ten nieświadomy ruch przegapiamy także okazję, by odkryć i przeżyć coś zaskakująco pozytywnego. Poznanie tych mechanizmów, dlaczego mają one miejsce oraz świadomość ich konsekwencji pozwala nam w pełni zaangażować się w dokonywanie stanowczych wyborów. Pod koniec procesu twórczego być może uświadomimy sobie, że najpotężniejszym wrogiem naszych działań pozostaje nasza własna osoba. To przejrzenie się w lustrze i skonfrontowanie z tym odkryciem pozwoli doprowadzić nas do wyniku naszego procesu twórczego: spektaklu pełnego ryzyka, człowieczeństwa i mnóstwa pytań, na które każda jednostka będzie musiała odpowiedzieć sobie sama w obliczu własnych wrogów, których napotka.

Teatr Dada von Bzdülöw od dawna planował zrealizować spektakl, w ramach którego do współpracy uda się zaprosić zaprzyjaźnionego choreografa i reżysera z Hiszpanii – Roberto Olivana. Od czasu uczestnictwa Katarzyny Chmielewskiej w spektaklu Olivana pt. NATURAL STRANGE DAYS, artyści stale utrzymują ze sobą kontakt, wzajemnie obserwując swoje poczynania artystyczne. To pozwoliło im znaleźć wspólny język i bliskość w zamyśle artystycznym i sposobie widzenia teatru i tańca. Spektakle Roberto Olivan zadziwiająco łączą się z tymi prezentowanymi przez Teatr Dada. Zarówno Roberto, jak i artyści Teatru Dada budują wewnętrznie różnorodną całość, gdzie choć dramatyczna struktura spektakli wydaje się być luźna, to język ruchowy zawsze oparty jest na wypracowanej warsztatowo, aktorskiej improwizacji tancerza.

Więcej o pracy zespołu z Roberto Olivanem w rozmowie Przemysław Guldy z Katarzyną Chmielewską w „Gazecie Wyborczej – Trójmiasto”: Praca na 500 procent

*rezerwacja biletów

http://www.teatrwybrzeze.pl/bilety

Reżyseria i choreografia: Roberto Olivan

Asystent choreografa: Katarzyna Chmielewska

Tancerze: 

Adrian Bartczak, Sebastian Flegiel, Ilona Gumowska, Tatiana Kamieniecka, Piotr Stanek, Katarzyna Ustowska, Urszula Zerek

Muzyka: Oleg Dziewanowski

Kostiumy: Magda Bem

Reżyseria świateł: Michał Kołodziej

Spektakl zrealizowany w ramach programu „Zamówienia choreograficzne” Instytutu Muzyki i Tańca

Produkcja: Teatr Dada von Bzdülöw / Teatr Wybrzeże / Instytut Muzyki i Tańca przy wsparciu Urzędu Miasta Gdańska

Specjalne podziękowania dla partnera przy realizacji projektu MCKA Zatoka Sztuki w Sopocie.

KALENDARIUM

ARCHIWUM WYSTAWIEŃ

godz. 19:00

Gdańsk: Scena Malarnia Teatr Wybrzeże, ul. Św. Ducha 2

powiązane

Ludzie

Zespoły

Organizacje

Festiwale

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close