Gdańsk/Trójmiejski Punkt Taneczny: Sopocki Teatr Tańca „Bajadera” – reż. i chor. Joanna Czajkowska

Zdjęcie: Gdańsk/Trójmiejski Punkt Taneczny: Sopocki Teatr Tańca „Bajadera” – reż. i chor. Joanna Czajkowska

Fot. Alicja Byzdra.

Wersja do druku

Udostępnij

Sopocki Teatr Tańca: Spektakl prezentuje możliwe relacje zachodzące między muzyką, ruchem a emocjami człowieka. Lista wydarzeń i scen oparta jest na faktach, choć nie są to jedyne istniejące możliwości. Całość estetycznie i muzycznie ma formę kolażu, by podkreślić fragmentaryczność i złożoność problemu.

„Bajadera składała się z około dziesięciu scen, z których najbardziej urzekła mnie foczkowata wariacja tańca klasycznego z „Jeziora łabędziego” Piotra Czajkowskiego. Z dużą swobodą tancerki „zagnieżdżały się” w gromadzie, wykonując zabawne miny i gesty. Zabawa wariacyjna polegała również na zwielokrotnieniu doznań wizualnych w odniesieniu do kostiumów. Niemal w każdej scenie tancerki raczyły widzów nowymi składankami kroju, stylu i szyku, dobierając głównie barwy krzykliwe i trendy trącące myszką.

Joanna Czajkowska, Magdalena Wójcik, Dorota Zielińska i Kalina Porazińska pasowały do bajaderkowej improwizacji formalnej, ponieważ każda z nich, z wdzięczną urokliwością, przedstawiała sobą inną fizyczność i wdzięk. Z dużą przyjemnością jednak spoglądałam na ich różnorodność, która została bardzo dobrze „zagospodarowana”. Porazińska, nowa tancerka w zespole STT, górowała nad wszystkimi wzrostem, choć dynamikę miała porównywalną z pozostałymi. Magdalenę Wójcik jak zwykle rozsadzała energia, którą popisowo wykorzystała przy wariacjach na temat tańca współczesnego.

Muzyka Mariusza Noskowiaka to również składanka zbudowana w całości lub fragmentami ze znanych aranżacji. Rozpoznawalne są utwory z dorobku Tiny Turner,  Jonasza Kofty, kompozycje Ravela, wspomnianego Czajkowskiego czy motywy z „Dziecka Rosemary”. Ogólnie, muzyka znacząco wpływa na odbiór i dynamikę tańca. Noskowiak po raz kolejny udowodnił, pracując z Sopockim Teatrem Tańca, że ma odwagę i wyobraźnię muzyczną, umie tworzyć muzykę przestrzenną. Sam zresztą pokazał się incydentalnie na scenie, wzbudzając ciekawość, czy aby nie zacznie również kariery jako tancerz.

„Bajadera” to zabawa, lekka, łatwa, kolorowa, dla widza niewymagającego, choć chcącego skonfrontować własne poczucie humoru z podanym na scenie, w myśl zasady product placement.”

Katarzyna Wysocka / GazetaŚwiętojańska.pl

BAJADERApierwszy polski balet współczesny dla hecy

Koncept, reżyseria, choreografia: Joanna Czajkowska / Współpraca choreograficzna i wykonanie: Kalina Porazińska, Magdalena Wójcik, Dorota Zielińska, Joanna Czajkowska / Special guest star: Mariusz Noskowiak / Kostiumy i aranżacja sceny: Joanna Czajkowska / Muzyka: Mariusz Noskowiak / Reżyseria oświetlenia: Artur Aponowicz / Zdjęcia promujące spektakl: Alicja Byzdra

BILETY
25 zł / 15 zł – studenci* i Karta do Kultury* / 10 zł – uczniowie* i seniorzy / 5 zł – na Kartę Dużej Rodziny* / 3 zł – na Kartę Tancerza*

* wyłącznie za okazaniem ważnej legitymacji i KARTY przy zakupie biletów (1 bilet na 1 legitymację/ 1 KARTĘ)
Bilety obejmują 2 spektakle.

Sprzedaż biletów oraz rezerwacje prowadzi kasa Klubu Żak codziennie w godzinach od 15.00 do 21.00 (w sb i nd od g.16.00). Kontakt: kasa@klubzak.com.pl; Tel. 58 344 05 73 lub 58 345 15 90 – w.117 / Odbiór rezerwacji nie później niż pół godziny przed imprezą. / Zakupione bilety i karnety nie podlegają zwrotom. / Liczba biletów zniżkowych na KARTĘ DO KULTURY i KARTĘ DUŻEJ RODZINY limitowana. / Wszystkie ceny zawierają podatek VAT.

KALENDARIUM

ARCHIWUM WYSTAWIEŃ

godz. 19:00

powiązane

Ludzie

Zespoły

Organizacje

Festiwale

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close