Spektakle

Gryfino/VII Jesienna Scena Tańca: Pracownia Tańca Współczesnego PRYZMAT „The Selfies”, Magda Widłak „La la la la la”, Paweł Malicki (PTT) „Hello. And Goodbye”

Zdjęcie: Gryfino/VII Jesienna Scena Tańca: Pracownia Tańca Współczesnego PRYZMAT „The Selfies”, Magda Widłak  „La la la la la”, Paweł Malicki (PTT) „Hello. And Goodbye”

Magda Widłak. Fot. materiały organizatorów

Wersja do druku

Udostępnij

W ramach VII Festiwalu Małych Form Ruchowych Jesienna Scena Tańca w Gryfinie odbędzie się pokaz trzech spektakli jednego wieczoru: The Selfies Pracownii Tańca Współczesnego PRYZMAT, La la la la la Magdy Widłak, Hello. And Goodbye Pawła Malickiego z Polskiego Teatru Tańca.

The Selfies

Wytańczyć granicę manipulacji, której wszyscy codziennie jesteśmy poddawani. Lokowanie produktu, reklama, kampanie, opinia publiczna, media, władza – to dzisiejsi kreatorzy mody, kreatorzy naszej świadomości, którzy wkraczają umiejętnie i subtelnie do naszego życia. Siła tych mechanizmów jest wszechogarniająca. Wolny rynek, a wolność wyboru jest tylko złudzeniem. Podlegamy bowiem warunkom nam narzucanym w świecie zdeterminowanym pogonią za ciągłym postępem, wizualnością, iluzją, castingami, kreacjami na sprzedaż, marketingiem. Czy dzisiaj miarą naszej rzeczywistości jest ilość lajków na Facebooku? Temat manipulacji, jej siły, a także jej granic szczególnie zainteresował Pracownię Tańca Współczesnego Pryzmat, bo w środku tych zachowań zawsze stoi człowiek. Zespół próbuje ukazać obraz skomplikowanych relacji w rzeczywistości, gdzie nawet uczucia i ludzkie ciało stają się produktami. Bo czy można żyć z twarzą inną niż swoją?

Selfie (fotografia zrobiona sobie samemu i wrzucona na portal społecznościowy) jest najpopularniejszym słowem roku 2013 według twórców słowników Oxford University Press.

choreografia i koncepcja: Katarzyna Grabińska
tańczą i wykreowały: Monika Parafiniuk, Paulina Spiel, Katarzyna Rutkowska, Kamila Olszewska
konsultacje reżyserskie: Tatiana Asmolkova
produkcja: Fundacja Tańca i Sztuki ARToffNIA

La la la la la

Inspiracją dla powstania spektaklu solowego La la la la la był temat macierzyństwa. Film Romana Polańskiego Dziecko Rosemary potwierdził pomysł zajęcia się wspomnianym zagadnieniem oraz dostarczył materiału muzycznego. Kwestia macierzyństwa rozumiana jest tu jako dwuznaczny dla kobiety etap, pełen sprzecznych uczuć, emocji, potrzeb i przemyśleń. Dwubiegunowość była wyjściem dla poszukiwań ruchowych. Obowiązek kontra chęć, poświęcenie kontra spełnienie, strach i zmęczenie kontra siła. Zasada kontrastu spowodowała obracanie się w przeciwstawnych jakościach ruchu. Płynność, lekkość zestawione zostały z ruchem ostrym, ciętym, zatrzymywanym. Sprzeczność pojawia się także w odrębnej pracy kończyn górnych-w przeważającej części skoncentrowanych na temacie oraz pracy kończyn dolnych, które często „uciekają” od matczynych obowiązków.

choreografia i wykonanie: Magdalena Widłak

Hello. And Goodbye

„W Stworzeniu Adama Michała Anioła Bóg przekazuje Adamowi iskrę życia (…). Cały sens obrazu (…) zawierał się w dwóch monumentalnych ciałach, wyciągających do siebie ręce, których palce wskazujące niemal się stykają. Jest między nimi milimetr przestrzeni. I w tej próżni jest życie. Monumentalność obrazu i bogactwo szczegółów stanowią jedynie ramę, otoczkę, która jeszcze bardziej ma podkreślić tę minimalną pustkę, ten pusty punkt, który mieści w sobie wszystko.”

John Ajvide Lindqvist (Wpuść mnie)

„Mimo, że jest ona często postrzegana jako nicość, albo pewien brak, w rzeczywistości nie jest czarną dziurą, lecz raczej pojemnikiem, który wszystko łączy, umożliwia i ogarnia. Jej istotą jest bezpośrednio powstający wgląd, doświadczeniem wibrująca radość, a wyrażeniem się aktywna miłość.”
Lama Ole Nydahl

choreografia i taniec: Paweł Malicki
światła: Daniel Stryjecki
grafika: Mariusz Stryjecki

Paweł Malicki swoją taneczną drogę zaczął od Studia Tańca Współczesnego Plus działającego przy Konińskim Domu Kultury, gdzie próbował wielu technik tanecznych: tańca ludowego, show dance, disco-dance, modern, tańca współczesnego, a także gimnastyki i akrobatyki. Uczestniczył w wielu warsztatach i festiwalach. Jest absolwentem Państwowego Pomaturalnego Studium Kształcenia Animatorów Kultury w Kaliszu na kierunku taniec współczesny. W latach 2004-2006 był tancerzem Teatru Tańca Alter, gdzie pod okiem Witolda Jurewicza doskonalił swój warsztat i poznawał tajniki tańca współczesnego. Od maja 2006 roku adept, a od 2009 roku, po uzyskaniu dyplomu Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej w Poznaniu, tancerz Polskiego Teatru Tańca. Obecnie pracuje w PTT na stanowisku solisty. W ramach Atelier Polskiego Teatru Tańca rozwija swój talent choreograficzny, tworząc autorskie spektakle. Prowadzi warsztaty w wielu miastach w Polsce, a od 2008 roku jest pedagogiem Otwartych Zajęć Tańca Współczesnego oraz Międzynarodowych Warsztatów Tańca Współczesnego w Poznaniu. Jest laureatem indywidualnej nagrody na Międzynarodowych Prezentacjach Tańca Kalisz 2006 i nagrody The best duo performance na międzynarodowym konkursie Solo & Duo Festival Budapeszt 2008 za własną choreografię 46. Choreografia ta przyniosła mu również pierwszą nagrodę w stypendialnym konkursie Telewizji Polskiej Dolina Kreatywna w 2009 roku. W tym samym roku otrzymał wyróżnienie dla najpopularniejszego artysty scen poznańskich w plebiscycie publiczności Biały bez. Poza tańcem próbuje swoich sił w sztukach plastycznych (rysunek i malarstwo olejne). Interesuje się również ikonami oraz sztuką ikonopisania.

***

VII Festiwal Małych Form Ruchowych Jesienna Scena Tańca 2015

Organizatorzy: Gryfiński Dom Kultury, Teatr Tańca Ego Vu i Środowisko Inicjatyw Artystycznych hybadu

Koszty:

bilety jednodniowe na spektakle: 15 zł

bilet na Silent Disco: 15 zł

koszt każdego warsztatu: 60 zł (4 godz.)

 

Bilety, rezerwacje i zapisy:

Centrum Informacji Turystycznej w Gryfinie (w dniu wydarzeń na godzinę przed rozpoczęciem – kasa w Gryfińskim Domu Kultury)

tel.: 91 852 31 83, e-mail: turystyka@gryfino.pl

Więcej informacji:

gdk.com.pl

facebook.com/ttegovu

powiązane

Ludzie

Daniel Stryjecki

Daniel Stryjecki

W ramach VII Festiwalu Małych Form Ruchowych Jesienna Scena Tańca w Gryfinie odbędzie się pokaz trzech spektakli jednego wieczoru: The Selfies Pracownii Tańca Współczesnego PRYZMAT, La la la la la Magdy Widłak, Hello. And Goodbye Pawła Malickiego z Polskiego Teatru Tańca. The Selfies Wytańczyć granicę manipulacji, której wszyscy codziennie jesteśmy poddawani. Lokowanie produktu, reklama, kampanie, opinia publiczna, media, władza – to dzisiejsi kreatorzy mody, kreatorzy naszej świadomości, którzy wkraczają umiejętnie i subtelnie do naszego życia. Siła tych mechanizmów jest wszechogarniająca. Wolny rynek, a wolność wyboru jest tylko złudzeniem. Podlegamy bowiem warunkom nam narzucanym w świecie zdeterminowanym pogonią za ciągłym postępem, wizualnością, iluzją, castingami, kreacjami na sprzedaż, marketingiem. Czy dzisiaj miarą naszej rzeczywistości jest ilość lajków na Facebooku? Temat manipulacji, jej siły, a także jej granic szczególnie zainteresował Pracownię Tańca Współczesnego Pryzmat, bo w środku tych zachowań zawsze stoi człowiek. Zespół próbuje ukazać obraz skomplikowanych relacji w rzeczywistości, gdzie nawet uczucia i ludzkie ciało stają się produktami. Bo czy można żyć z twarzą inną niż swoją? Selfie (fotografia zrobiona sobie samemu i wrzucona na portal społecznościowy) jest najpopularniejszym słowem roku 2013 według twórców słowników Oxford University Press. choreografia i koncepcja: Katarzyna Grabińska tańczą i wykreowały: Monika Parafiniuk, Paulina Spiel, Katarzyna Rutkowska, Kamila Olszewska konsultacje reżyserskie: Tatiana Asmolkova produkcja: Fundacja Tańca i Sztuki ARToffNIA La la la la la Inspiracją dla powstania spektaklu solowego La la la la la był temat macierzyństwa. Film Romana Polańskiego Dziecko Rosemary potwierdził pomysł zajęcia się wspomnianym zagadnieniem oraz dostarczył materiału muzycznego. Kwestia macierzyństwa rozumiana jest tu jako dwuznaczny dla kobiety etap, pełen sprzecznych uczuć, emocji, potrzeb i przemyśleń. Dwubiegunowość była wyjściem dla poszukiwań ruchowych. Obowiązek kontra chęć, poświęcenie kontra spełnienie, strach i zmęczenie kontra siła. Zasada kontrastu spowodowała obracanie się w przeciwstawnych jakościach ruchu. Płynność, lekkość zestawione zostały z ruchem ostrym, ciętym, zatrzymywanym. Sprzeczność pojawia się także w odrębnej pracy kończyn górnych-w przeważającej części skoncentrowanych na temacie oraz pracy kończyn dolnych, które często „uciekają” od matczynych obowiązków. choreografia i wykonanie: Magdalena Widłak Hello. And Goodbye „W Stworzeniu Adama Michała Anioła Bóg przekazuje Adamowi iskrę życia (…). Cały sens obrazu (…) zawierał się w dwóch monumentalnych ciałach, wyciągających do siebie ręce, których palce wskazujące niemal się stykają. Jest między nimi milimetr przestrzeni. I w tej próżni jest życie. Monumentalność obrazu i bogactwo szczegółów stanowią jedynie ramę, otoczkę, która jeszcze bardziej ma podkreślić tę minimalną pustkę, ten pusty punkt, który mieści w sobie wszystko.” John Ajvide Lindqvist (Wpuść mnie) „Mimo, że jest ona często postrzegana jako nicość, albo pewien brak, w rzeczywistości nie jest czarną dziurą, lecz raczej pojemnikiem, który wszystko łączy, umożliwia i ogarnia. Jej istotą jest bezpośrednio powstający wgląd, doświadczeniem wibrująca radość, a wyrażeniem się aktywna miłość.” Lama Ole Nydahl choreografia i taniec: Paweł Malicki światła: Daniel Stryjecki grafika: Mariusz Stryjecki Paweł Malicki swoją taneczną drogę zaczął od Studia Tańca Współczesnego Plus działającego przy Konińskim Domu Kultury, gdzie próbował wielu technik tanecznych: tańca ludowego, show dance, disco-dance, modern, tańca współczesnego, a także gimnastyki i akrobatyki. Uczestniczył w wielu warsztatach i festiwalach. Jest absolwentem Państwowego Pomaturalnego Studium Kształcenia Animatorów Kultury w Kaliszu na kierunku taniec współczesny. W latach 2004-2006 był tancerzem Teatru Tańca Alter, gdzie pod okiem Witolda Jurewicza doskonalił swój warsztat i poznawał tajniki tańca współczesnego. Od maja 2006 roku adept, a od 2009 roku, po uzyskaniu dyplomu Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej w Poznaniu, tancerz Polskiego Teatru Tańca. Obecnie pracuje w PTT na stanowisku solisty. W ramach Atelier Polskiego Teatru Tańca rozwija swój talent choreograficzny, tworząc autorskie spektakle. Prowadzi warsztaty w wielu miastach w Polsce, a od 2008 roku jest pedagogiem Otwartych Zajęć Tańca Współczesnego oraz Międzynarodowych Warsztatów Tańca Współczesnego w Poznaniu. Jest laureatem indywidualnej nagrody na Międzynarodowych Prezentacjach Tańca Kalisz 2006 i nagrody The best duo performance na międzynarodowym konkursie Solo & Duo Festival Budapeszt 2008 za własną choreografię 46. Choreografia ta przyniosła mu również pierwszą nagrodę w stypendialnym konkursie Telewizji Polskiej Dolina Kreatywna w 2009 roku. W tym samym roku otrzymał wyróżnienie dla najpopularniejszego artysty scen poznańskich w plebiscycie publiczności Biały bez. Poza tańcem próbuje swoich sił w sztukach plastycznych (rysunek i malarstwo olejne). Interesuje się również ikonami oraz sztuką ikonopisania. *** VII Festiwal Małych Form Ruchowych Jesienna Scena Tańca 2015 Organizatorzy: Gryfiński Dom Kultury, Teatr Tańca Ego Vu i Środowisko Inicjatyw Artystycznych hybadu Koszty: bilety jednodniowe na spektakle: 15 zł bilet na Silent Disco: 15 zł koszt każdego warsztatu: 60 zł (4 godz.)   Bilety, rezerwacje i zapisy: Centrum Informacji Turystycznej w Gryfinie (w dniu wydarzeń na godzinę przed rozpoczęciem – kasa w Gryfińskim Domu Kultury) tel.: 91 852 31 83, e-mail: turystyka@gryfino.pl Więcej informacji: gdk.com.pl facebook.com/ttegovu

Paweł Malicki

Paweł Malicki

W ramach VII Festiwalu Małych Form Ruchowych Jesienna Scena Tańca w Gryfinie odbędzie się pokaz trzech spektakli jednego wieczoru: The Selfies Pracownii Tańca Współczesnego PRYZMAT, La la la la la Magdy Widłak, Hello. And Goodbye Pawła Malickiego z Polskiego Teatru Tańca. The Selfies Wytańczyć granicę manipulacji, której wszyscy codziennie jesteśmy poddawani. Lokowanie produktu, reklama, kampanie, opinia publiczna, media, władza – to dzisiejsi kreatorzy mody, kreatorzy naszej świadomości, którzy wkraczają umiejętnie i subtelnie do naszego życia. Siła tych mechanizmów jest wszechogarniająca. Wolny rynek, a wolność wyboru jest tylko złudzeniem. Podlegamy bowiem warunkom nam narzucanym w świecie zdeterminowanym pogonią za ciągłym postępem, wizualnością, iluzją, castingami, kreacjami na sprzedaż, marketingiem. Czy dzisiaj miarą naszej rzeczywistości jest ilość lajków na Facebooku? Temat manipulacji, jej siły, a także jej granic szczególnie zainteresował Pracownię Tańca Współczesnego Pryzmat, bo w środku tych zachowań zawsze stoi człowiek. Zespół próbuje ukazać obraz skomplikowanych relacji w rzeczywistości, gdzie nawet uczucia i ludzkie ciało stają się produktami. Bo czy można żyć z twarzą inną niż swoją? Selfie (fotografia zrobiona sobie samemu i wrzucona na portal społecznościowy) jest najpopularniejszym słowem roku 2013 według twórców słowników Oxford University Press. choreografia i koncepcja: Katarzyna Grabińska tańczą i wykreowały: Monika Parafiniuk, Paulina Spiel, Katarzyna Rutkowska, Kamila Olszewska konsultacje reżyserskie: Tatiana Asmolkova produkcja: Fundacja Tańca i Sztuki ARToffNIA La la la la la Inspiracją dla powstania spektaklu solowego La la la la la był temat macierzyństwa. Film Romana Polańskiego Dziecko Rosemary potwierdził pomysł zajęcia się wspomnianym zagadnieniem oraz dostarczył materiału muzycznego. Kwestia macierzyństwa rozumiana jest tu jako dwuznaczny dla kobiety etap, pełen sprzecznych uczuć, emocji, potrzeb i przemyśleń. Dwubiegunowość była wyjściem dla poszukiwań ruchowych. Obowiązek kontra chęć, poświęcenie kontra spełnienie, strach i zmęczenie kontra siła. Zasada kontrastu spowodowała obracanie się w przeciwstawnych jakościach ruchu. Płynność, lekkość zestawione zostały z ruchem ostrym, ciętym, zatrzymywanym. Sprzeczność pojawia się także w odrębnej pracy kończyn górnych-w przeważającej części skoncentrowanych na temacie oraz pracy kończyn dolnych, które często „uciekają” od matczynych obowiązków. choreografia i wykonanie: Magdalena Widłak Hello. And Goodbye „W Stworzeniu Adama Michała Anioła Bóg przekazuje Adamowi iskrę życia (…). Cały sens obrazu (…) zawierał się w dwóch monumentalnych ciałach, wyciągających do siebie ręce, których palce wskazujące niemal się stykają. Jest między nimi milimetr przestrzeni. I w tej próżni jest życie. Monumentalność obrazu i bogactwo szczegółów stanowią jedynie ramę, otoczkę, która jeszcze bardziej ma podkreślić tę minimalną pustkę, ten pusty punkt, który mieści w sobie wszystko.” John Ajvide Lindqvist (Wpuść mnie) „Mimo, że jest ona często postrzegana jako nicość, albo pewien brak, w rzeczywistości nie jest czarną dziurą, lecz raczej pojemnikiem, który wszystko łączy, umożliwia i ogarnia. Jej istotą jest bezpośrednio powstający wgląd, doświadczeniem wibrująca radość, a wyrażeniem się aktywna miłość.” Lama Ole Nydahl choreografia i taniec: Paweł Malicki światła: Daniel Stryjecki grafika: Mariusz Stryjecki Paweł Malicki swoją taneczną drogę zaczął od Studia Tańca Współczesnego Plus działającego przy Konińskim Domu Kultury, gdzie próbował wielu technik tanecznych: tańca ludowego, show dance, disco-dance, modern, tańca współczesnego, a także gimnastyki i akrobatyki. Uczestniczył w wielu warsztatach i festiwalach. Jest absolwentem Państwowego Pomaturalnego Studium Kształcenia Animatorów Kultury w Kaliszu na kierunku taniec współczesny. W latach 2004-2006 był tancerzem Teatru Tańca Alter, gdzie pod okiem Witolda Jurewicza doskonalił swój warsztat i poznawał tajniki tańca współczesnego. Od maja 2006 roku adept, a od 2009 roku, po uzyskaniu dyplomu Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej w Poznaniu, tancerz Polskiego Teatru Tańca. Obecnie pracuje w PTT na stanowisku solisty. W ramach Atelier Polskiego Teatru Tańca rozwija swój talent choreograficzny, tworząc autorskie spektakle. Prowadzi warsztaty w wielu miastach w Polsce, a od 2008 roku jest pedagogiem Otwartych Zajęć Tańca Współczesnego oraz Międzynarodowych Warsztatów Tańca Współczesnego w Poznaniu. Jest laureatem indywidualnej nagrody na Międzynarodowych Prezentacjach Tańca Kalisz 2006 i nagrody The best duo performance na międzynarodowym konkursie Solo & Duo Festival Budapeszt 2008 za własną choreografię 46. Choreografia ta przyniosła mu również pierwszą nagrodę w stypendialnym konkursie Telewizji Polskiej Dolina Kreatywna w 2009 roku. W tym samym roku otrzymał wyróżnienie dla najpopularniejszego artysty scen poznańskich w plebiscycie publiczności Biały bez. Poza tańcem próbuje swoich sił w sztukach plastycznych (rysunek i malarstwo olejne). Interesuje się również ikonami oraz sztuką ikonopisania. *** VII Festiwal Małych Form Ruchowych Jesienna Scena Tańca 2015 Organizatorzy: Gryfiński Dom Kultury, Teatr Tańca Ego Vu i Środowisko Inicjatyw Artystycznych hybadu Koszty: bilety jednodniowe na spektakle: 15 zł bilet na Silent Disco: 15 zł koszt każdego warsztatu: 60 zł (4 godz.)   Bilety, rezerwacje i zapisy: Centrum Informacji Turystycznej w Gryfinie (w dniu wydarzeń na godzinę przed rozpoczęciem – kasa w Gryfińskim Domu Kultury) tel.: 91 852 31 83, e-mail: turystyka@gryfino.pl Więcej informacji: gdk.com.pl facebook.com/ttegovu

Zespoły

Organizacje

Festiwale

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close