I Festiwal Warsaw Dance Days: Warszawski Teatr Tańca„Anioły” + Ilona Roth i zespół Transitheart Productions „The Hype”

Zdjęcie: I Festiwal Warsaw Dance Days: Warszawski Teatr Tańca„Anioły”  +  Ilona Roth i zespół Transitheart Productions  „The Hype”

Fot. z materiałów organizatorów.

Wersja do druku

Udostępnij

Inspiracją do powstania spektaklu Anioły stała się twórczość amerykańskiego choreografa Williama Forsythe`a. W oparciu o spektakl Forsythe`a opowiadający o relacjach ludzi-aniołów oraz treści zaczerpnięte z Nowego Testamentu – z Apokalipsy św. Jana – Aleksandra Dziurosz stworzyła scenariusz nowego przedstawienia. Wybrane cytaty z Pisma Świętego są recytowane na żywo, dlatego do współpracy nad projektem zaproszony został aktor teatru dramatycznego. Inspiracją do tworzenia warstwy ruchowej spektaklu są treści zawarte w słowach Apokalipsy św. Jana oraz postacie aniołów rodem z europejskiego malarstwa i rzeźby doby średniowiecza, renesansu, baroku i klasycyzmu. Treścią prezentacji jest moment przejścia z postaci ludzkiej w anielską; moment apokalipsy. Kim są anioły? Czym jest śmierć? Jak na ten moment reaguje człowiek? Wykonawcami spektaklu są profesjonalni tancerze tańca współczesnego i tańca klasycznego, pracujący w Warszawskim Teatrze Tańca oraz aktor dramatyczny.

Warszawski Teatr Tańca (PL) Anioły

Idea i reżyseria: Aleksandra Dziurosz

Choreografia: Praca zespołowa WTT

Muzyka: collage (Chris Clark, Jan Jelinek, Susumu Yokota, Murcaf, Hildur Gudradottir)

Wykonanie: Anna Maria Karabela, Anna Majder, Alpha Sanneh

Głos: Bartosz Miłosz Martyna

Projekcje video: Michalina Musielak

Space & Light: Aleksandra Dziurosz i Bartosz Miłosz Martyna

Produkcja: Warszawski Teatr Tańca i Agencja Impresaryjna bART

Czas trwania: 45 min.

Wstęp: 15 zł.

Spektakl The Hype powstał w Austrii w lutym 2012 roku. Ideą choreografa było stworzenie „ruchomego obrazu zawieszonego w czasie”. Założeniem głównym był artystyczny eksperyment z motoryczną logiką ciała i ruchu, który nasuwa emocjonalną treść i staje nam się bliski / znany, zaczyna opowiadać historie, po czym nieoczekiwanie przenosi nas w nową sytuację.

Transitheart Productions to zespół założony przez Ilonę Roth – tancerkę, aktorkę, choreografkę, nauczycielkę; Roth studiowała między innymi w Anton–Bruckner-Privatuniversität w Linz, jak i w Niemczech i USA; otrzymała również stypendium na studia w Nowym Jorku. Ilona Roth jest niezależną artystką, która w swej pracy choreograficznej łączy rożne formy sztuki. Jej spektakle odbywały międzynarodowe tournee, odwiedzając między innymi Urugwaj, Egipt, Serbię, Włochy, Niemcy, Francję. Od 2003 roku artystka aktywnie działa w Austrii. Jest założycielką (wraz z Emmanuelle Vinh) studia „RedSapata”, które działa w Linz (A) i jest przestrzenią dla tańca współczesnego i jego twórców.

W składzie zespołu Transitheart Productions obok Ilony Roth znajdują się: Anna Majder (PL), Edith B. Pedersen (DK), Eva Borrmann (D) oraz Marina Mazaraki (GR/A).

Anna Majder (PL) – absolwentka Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej w Bytomiu. W 2011 roku ukończyła studia magisterskie (kierunek: Tancerz sceniczny; Studia licencjackie: Pedagogika tańca/Analiza ruchu) na Anton Bruckner Privat Universtät w Linz (A). Podczas studiów tańczyła w x.IDA Dance Company (Linz), pracując m.in. z Cathrine Guerrin, Olegiem Soulimenko, Rose Breuss, Fransem Poelstra, Teresą Ranieri, Amy Raymond. Przez ostatnie lata pracowała w Austrii z takimi choreografami/dyrektorami, jak Christina Medina, Annika Luschin, Willi Dorner, Daniel Morales Perez, Christine Gaigg, Karl Schrainer. Jako członek zespołu D.ID/ Dance Identity (Oberwart/A) współtworzyła z Liz King spektakle Double bind i Sweet hearts, wyreżyserowała także spektakl Tanz gegen Gewalt w trakcie projektu wyrównawczego dla trudnej młodzieży w Oberwart. Doświadczenie pedagogiczne rozwijała jako nauczyciel tańca współczesnego w Szkole Tańca „Red Sapata” i „Perform Dance”, wykładając na Anton Bruckner Privat Universtät, prowadząc castingi do zespołów takich jak x.IDA i D.ID. Od września 2011 roku pracuje z Aleksandrą Dziurosz
w Warszawskim Teatrze Tańca.

Transitheart Productions (A) THE HYPE
Idea, reżyseria i choreografia: Ilona Roth (D/A)
Choreografia i wykonanie: Anna Majder (PL/A), Eva Borrmann (D), Edith
Buttingsrud Pedersen (DK), Marina Mazaraki (GR/A).
Dźwięk: Manuel Mitterhuber ( A) i Bernhard Höchtel (A)

Wstęp: 15zł.

Edith B. Pedersen (DK) – absolwentka The Royal Danish Ballet School przy Królewskim Teatrze Duńskim (The Royal Danish Theatre) i Iwanson International School of Contemporary Dance
w Monachium. Brała udział w wielu projektach tanecznych w Niemczech; ostatnio występowała jako tancerka w zespole muzycznym Take That.

Marina Mazaraki (GR/A) – Greczynka na co dzień mieszkająca w Salzburgu (Austria). Wykształcenie taneczne zdobyła w Grecji, Bułgarii i Austrii (SEAD – Salzburg Experimental Academy of Dance). Jest współzałożycielką zespołu Vertebra Dance Collective. Występowała na licznych Międzynarodowych Festiwalach Tańca.

Eva Borrmann (D) – kształciła się w Niemczech, miedzy innymi w Ballettförderzentrum Nürnberg. Występuje w Państwowym Teatrze w Norymberce (Staatstheater Nürnberg) a od 2008 roku jest członkiem Marea Dance Company, gdzie również pełni funkcję choreografki.

http://transitheart-productions.com/#/the-hype/4558104561
http://transitheart-productions.com/#
http://transitheart-productions.com/#/bio/4557906218
http://redsapata.com/

KALENDARIUM

ARCHIWUM WYSTAWIEŃ

godz. 19:00

Warszawa: Mazowieckie Centrum Kultury i Sztuki, Sala Widowiskowa, ul. Elektoralna 12

powiązane

Ludzie

Zespoły

Organizacje

Festiwale

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close