Kraków/KCC: „KCC Dance Intensive” – letnie warsztaty

Zdjęcie: Kraków/KCC: „KCC Dance Intensive” – letnie warsztaty

Fot. Aleksander Hordziej

Wersja do druku

Udostępnij

Krakowskie Centrum Choreograficzne zaprasza na intensywne, letnie warsztaty w zmienionej formule. Oferta zostaje poszerzona o dodatkowe formy – w programie: FIZYCZNYzGAGAcamp, Gaga dancers i GoPiYoga z Gosią Mielech, taniec fizyczny z Patricią Hastewell oraz po raz pierwszy w KCC Countertechnique z Yi-chun Liu. Warsztaty przeznaczone dla tancerzy średnio zaawansowanych i zaawansowanych, zainteresowanych szeroko pojętym tańcem współczesnym i improwizacją. Podczas wydarzenia odbędą się również zajęcia Gaga people adresowane do wszystkich chętnych powyżej 16 r.ż., bez wcześniejszego doświadczenia tanecznego.

Formy: Gaga dancers, GoPiYoga, taniec fizyczny, Countertechnique oraz dodatkowo Gaga people.

Koszt:

– cena promocyjna terminowa bez noclegu: 1000 zł przy zgłoszeniu i wpłacie I raty w wysokości 500 zł do dnia 18 lipca, płatność II raty do 3 sierpnia

– cena promocyjna terminowa z noclegiem: 1100 zł przy zgłoszeniu i wpłacie I raty w wysokości 550 zł do dnia 18 lipca, płatność II raty do 3 sierpnia

– cena regularna bez noclegu: 1200 zł przy zgłoszeniu i wpłacie od 18 lipca w miarę wolnych miejsc

– cena regularna z noclegiem: 1300 zł przy zgłoszeniu i wpłacie od 18 lipca w miarę wolnych miejsc

– cena za 1 zajęcia Gaga people: 35 zł (płatne na miejscu)

Uwaga! Liczba miejsc jest ograniczona!!!

Organizatorem oraz koordynatorem warsztatów jest Krakowskie Centrum Choreograficzne – Nowohuckie Centrum Kultury.

Pedagodzy: Gosia Mielech (założycielka DanceLab, współpraca: Polski Teatr Tańca, Teatr Tańca i Ruchu ROZBARK, Uri Ivgi & Johan Greben, Ohad Naharin, Bosmat Nossan), Patricia Hastewell (współpraca: Yasmin Vardimon Dance Company), Yi-chun Liu (współpraca: Peeping Tom, Ann van den Broek, Anouk van Dijk, Scapino Ballet Rotterdam)

Więcej informacji o pedagogach, regulamin oraz karta zgłoszeń: https://nck.krakow.pl/kcc/blog/kcc-dance-intensive/

Kontaktkcc@nck.krakow.pl

Zgłoszenia do 18 lipca.

Grafik (poniedzialek-sobota):
10:00-12:00 Countertechnique
12:15-13:30 Gaga Dancers
13:30-15:00 przerwa obiadowa
15:00-17:00 taniec fizyczny
17:15-18:15 GoPiYoga
= 6 h 15 minut dziennie

Zajęcia Gaga people (środa-piątek): 19:30-20:30

Noclegi:

Organizatorzy oferują możliwość noclegu w Nowohuckim Centrum Kultury w formie miejsca w sali zbiorowej z dostępem do sanitariatów oraz pryszniców. Uczestnicy powinnni we własnym zakresie zapewnić sobie karimatę lub materac oraz śpiwór.

Wyżywienie:

Istnieje możliwość zakupu obiadów w Bistro Marchewka, znajdującym się w Nowohuckim Centrum Kultury.  Dla uczestników KCC Dance Intensive abonament w postaci zupy oraz drugiego dania + woda przez 6 dni w wysokości 72 zł (12 zł za dwudaniowy obiad). Płatność w Marchewce w pierwszy dzień warsztatów.

Wieczorne atrakcje:

Wieczorami zapraszamy do wspólnego spędzania czasu, integracji, basenów, saun, filmów i zwiedzania Krakowa.

Regulamin oraz karta zgłoszenia: https://nck.krakow.pl/kcc/blog/kcc-dance-intensive/

Małgorzata Mielech – jest tancerką, choreografem, nauczycielem GaGa oraz pedagogiem tańca. Ukończyła Gaga Teacher’s Training Course w 2018 roku, pod kierownictwem artystycznym Bosmat Nossan, Saar Harari oraz opieką mentorską Ohada Naharina.

Absolwentka Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej w Poznaniu. W latach 2007 – 2012 była solistką w Polskim Teatrze Tańca. Tańczyła w całym repertuarze Polskiego Teatru Tańca, współpracowała z wieloma polskimi oraz zagranicznymi choreografami, wśród nich: Ohad Naharin, YossiBerg, Jacek Przybyłowicz, Yoshifumi Inao, Ewa Wycichowska, Gunhild Bjørnsgaard, Paulina Wycichowska, Thierry Verger i inni.

Gosia związana jest z DanceLab – projektem artystycznym, który założyła w 2012 roku. Przez lata istnienia DanceLab, stworzyła kilka spektakli dla zespołu: Sababa, NILREB, Anonymous, I’mperfect. Prezentuje swoje spektakle zarówno w Polsce, jak i na świecie: Londyn, Lizbona, Jerozolima, Tel Awiw, Sztokholm, Berlin, Moss, Norymberga, Warszawa, Poznań, Kraków, Wrocław itd.

Laureatka nagrody Najbardziej abstrakcyjna idea podczas Festiwalu Licht. Blicke w Norymbergi, gdzie zaprezentowała swoje dwa spektakle. Gosia zaprasza także gościnnych choreografów do współpracy, Shi Pratt stworzyła dla DanceLab spektakl pt. We Bleed The Same Color. Jako niezależna artystka zaangażowana jest w wiele prestiżowych działań artystycznych, współpracowała z duetem izraelsko – holenderskim Uri Ivgi & Johan Greben. Tańczyła w nowych produkcjach oraz w istniejącym repertuarze Ivgi&Greben.Wzięła udział w projekcie CollectiveJumps, w choreografii Isabelle Shad w Stary Browar – Nowy Taniec, Art Station Foundation.

Została zaproszona przez Instytut Polski w Tel-Awiwie oraz Ogólnokształcącą Szkołę Baletową w Poznaniu do wzięcia udziału w polsko – izraelskiej wymianie artystycznej, jako choreograf reprezentujący Polskę. Podczas pobytu w Tel Awiwie, prowadziła próby oraz warsztaty mistrzowskie dla studentów Ironi Alef High School for Arts and Sciences w Tel Awiwie. Wzięła udział w multimedialnym widowisku tanecznym Ksenofonia. Symfonia dla innego w reżyserii Jana Komasy. Premiera odbyła się podczas Malta Festiwal w Poznaniu.

Gosia jest artystycznie zaangażowana w różne, interdyscyplinarne projekty artystyczne, m.in.: jest wykonawcą, choreografem, a także sprawuje opiekę artystyczną nad teledyskami muzycznymi oraz sesjami zdjęciowymi. Współpracuje m.in. z: Ray Wilson, Apparat oraz dj An on Bast.

Uczy swojego repertuaru DanceLab na licznych festiwalach w Polsce i na świecie. Prowadzi warsztaty z GaGa, tańca współczesnego, improwizacji, a także Vinyasa yoga, Pilates w: Polsce, Niemczech, Norwegii, Szkocji, Izraelu itd. Jest twórcą GoPiYoga – autorskiej formy ruchu przeznaczonej dla tancerzy i nie tylko.

http://www.gosiamielech.com/

GaGa

GaGa jest językiem ruchowym opracowanym przez wiele lat przez Ohada Naharina i stosowanym w codziennym treningu i praktyce tanecznej Batsheva Dance Company. Język GaGa jest nieustannie rozwijany i pogłębiany, opiera się na przekonaniu, że ruch ma leczącą, dynamiczną i nieustannie zmieniającą się moc.

GaGa jest nowym sposobem zdobywania wiedzy i samoświadomości przez ciało. Oferuje sposób odkrywania i wzmacniania ciała oraz zwiększania elastyczności, pewności siebie i zakresów ruchu, jednocześnie uwalniając zmysły i wyobraźnię. GaGa podnosi świadomość własnych fizycznych słabości, przebudza odrętwiałe obszary ciała, obnaża fizyczne zafiksowania i oferuje sposoby ich eliminacji.

Praca ta wzmacnia instynktowny ruch i łączy ruch świadomy z nieświadomym, i pozwala na doświadczanie swobody i przyjemności w prosty sposób, w przyjemnej przestrzeni, w wygodnym ubraniu, przy muzyce, każdy w indywidualnym ruchu z innymi.

GaGa/ dancers to codzienny trening tancerzy Batsheva Dance Company, zajęcia te są także prowadzone dla tancerzy na całym świecie. Zajęcia GaGa/dancers są otwarte dla profesjonalnych tancerzy oraz zaawansowanych studentów tańca. Zajęcia GaGa/dancers trwają godzinę i piętnaście minut, prowadzone są przez tancerzy, którzy pracowali z Ohadem Naharinem. GaGa/dancers zbudowane są na tej samej strukturze, jak zajęcia GaGa/people, jednak różnią się specyficzną terminologią i zadaniami, które są częścią wiedzy i umiejętności potrzebnych dla tancerzy.

GaGa/people Zajecia te otwarte sa dla każdego, bez konieczności posiadania jakiegokolwiek wcześniejszego doświadczenia. GaGa/people są otwarte dla osób powyżej 16. roku życia, niezależnie od doświadczenia tanecznego czy ruchowego. Zajęcia GaGa/people trwają godzinę i są prowadzone przez tancerzy, którzy pracowali z Ohadem Naharinem. Nauczyciele prowadzą uczestników poprzez serię wskazówek do ruchu, które są zaprojektowane jako ciągły proces. Zamiast powtarzać czyjś ruch, uczestnik aktywnie eksploruje zadania, odkrywając własne interpretacje informacji i wykonania ruchu.

http://gagapeople.com/english/

GoPiYoga – Gosia Pilates Yoga – to sposób pracy z ciałem, który inspiruje do zmian, rozwoju. Ruch, który wycisza umysł, ożywia ciało i przywraca równowagę. GoPiYoga to fuzja vinyasa jogi oraz pilates, do praktyki wplatane są elementy baletu, GaGa, propriocepcji, tańca współczesnego, body conditioning oraz innych form ruchowych.

Zajęcia te budują wspaniałą siłę fizyczną, budzą świadomość ciała, a także otwierają serce, dzięki czemu uzyskamy stan głębokiego spokoju i kontaktu ze sobą. Ruchy połączone są w energetyczne, płynne sekwencje, dzięki którym rozwiniemy siłę, elastyczność, wytrzymałość, balans oraz zwinność i koordynację. Gosia zachęca uczniów, aby odważyli się opuścić swoją strefę komfortu, zachowując przy tym swoją indywidualność i niezależność podczas praktyki.

GoPiYoga powstała po to, aby dzielić się z uczestnikami ogromną pasją i miłością do ruchu oraz aby odkrywać nieograniczone możliwości ciała i umysłu.

http://www.gopiyoga.net/

Patricia Hastewell – (ur. w 1991 r. w Barcelonie) pasję do tańca odkryła we wczesnym dzieciństwie. W swojej praktyce łączy taniec z innymi zainteresowaniami (sport, fotografia, socjologia). W 2013 roku ukończyła licencjackie studia prawnicze na Uniwersytecie w Barcelonie oraz uzyskała dyplom licencjacki w zakresie tańca w AREA Barcelona. Jest absolwentką SEAD (Salzburg Experimental Academy of Dance). Obecnie działa w Salzburgu, gdzie współpracuje z takimi artystami i artystkami jak Eduardo Torroja, Sita Ostheimer, The Slovaks, Francisco Córdova Azuela, czy Manuel Ronda.

Studiując w Salzburgu zainteresowała się choreografią. Jest autorką takich prac jak May it please the court (2015), Bardo Vals (2017) i All these places have their moments (2016), którą z powodzeniem prezentowała na scenach w Europie, wygrywając nagrodę publiczności na konkursie Certamen Coreográfico de Madrid w 2016 r.

Obecnie jest członkinią zespołu Jasmin Vardimon Company oraz współpracuje z założonym przez siebie kolektywem artystycznym La Otra Familia.

Physical dance

Od autorki:

Zajęcia poświęcone będą pracy nad techniką i kreatywnością poprzez ćwiczenia z zadanym materiałem oraz improwizację. Celem jest osiągnięcie maksymalnej świadomości fizycznej, umożliwiającej realizację pełnego potencjału słuchaczek i słuchaczy (adaptowalność, zróżnicowanie tekstur, prędkości, jakości, rytmu, dynamiki, dzięki którym poszerzany jest zakres performatywny).

Technikę postrzegam jako narzędzie dostępu do licznych możliwości świadomości i ekspresji fizycznej. Wspólnie będziemy doskonalić pracę na poziomie podłogi, stabilizację ciała (stabilizacja nóg, mobilności, kopnięcia, wypady, pozycja jeźdźca) oraz ruch dynamiczny (bieg, spinning, skoki).
Improwizacja pozwoli nam na refleksję nad sposobami komunikacji, narzędziami, których pragniemy używać (prędkość, napięcie, elastyczność) w celu transformacji naszego języka fizycznego. Poszukujemy szczegółowych rodzajów ruchu, angażujących całe ciało.

Wierzę w ekspresyjną moc tańca. Celem jest wzmocnienie unikalności każdego ciała w wyrażaniu poprzez szczery, wyrazisty i zindywidualizowany ruch.

https://vimeo.com/274567185

Li-Chun Liu – jako pięciolatka rozpoczęła trenowanie kung-fu oraz edukację w zakresie chińskiej opery, następnie studiowała balet, taniec współczesny, improwizację, sztuki walki oraz Tai-Chi-Dao-In. W 2007 r. ukończyła Taipei National University of the Arts. W 2013 r. dołączyła do zespołu Peeping Tom przy produkcji spektaklu Vader, a następnie do kolejnych części trylogii: Moeder (2016) oraz planowanego na 2019 r. spektaklu Kind. Współpracuje również z licznym gronem artystów międzynarodowych, takich jak Anouk van Dijk (Holandia), Shang-chi Sun (Niemcy/Tajwan), Ann Van den Broek (Belgia), Scapino Ballet Rotterdam (Holandia), Paul Selwyn Norton (Holandia/Australia), Balletto Teatro di Torino (Włochy) i Cloud Gate Dance Theater 1 (Tajwan). Jako asystentka ds. artystycznych współpracowała z Franckiem Chartierem przy wyróżnionej licznymi nagrodami produkcji The lost room (2015) oraz przy spektaklu The hidden floor (2017). Jej solo O miało swoją premierę w Rotterdamie w 2012 r., a następnie przekształciło się w duet, który wykonywała w Amsterdamie i Hadze. Obecnie pracuje nad alfabetyczną serią projektów poświęconych koncepcji Act of Performance. Posiada certyfikat pedagogiczny z zakresu Countertechnique (od 2012 r.), dzięki któremu rozwinęła się zarówno jako performerka jak i badaczka. Prowadzi warsztaty towarzyszące występom gościnnym grupy Peeping Tom.

Countertechnique

Countertechnique dostarcza narzędzi pozwalających ciału i umysłowi stawić czoła wymogom praktyki tanecznej w XXI wieku. To system ruchowy wspomagający tańczących w myśleniu o tańczącym ciele, oraz pozwalający im skupić się na procesie włączania informacji w działanie. Dzięki przejrzystej strukturze ćwiczeń, zajęcia z zakresu Countertechnique szczegółowo przygotowują ciało na próby i performanse, umożliwiając tańczącym poruszanie się z większym rozmachem, płynnością i przestrzennością, przy jednoczesnym wzmocnieniu i rozciągnięciu ciała.

Teoria Countertechnique zasadza się na dwóch głównych pojęciach, toolbox i scanning. Toolbox jest systematycznie zorganizowanym zespołem narzędzi dla ciała i umysłu, które umożliwiają działanie Countertechnique (często dzięki wizualizacji na wirtualnej mapie, w którą wyposażeni są tancerze i tancerki). Scanning określa proces nieustannej, aktywnej analizy własnego umysłu i ciała w celu dobrania najbardziej odpowiednich narzędzi ze „skrzynki narzędzi” w danej sytuacji. Ponadto scanning umożliwia tańczącym aktywne korzystanie z toolboxu w codziennej praktyce, treningu, próbach i występach.

http://www.countertechnique.com/

https://www.youtube.com/watch?v=vkRpBEeoa0A

GaGa dancers logo (miniaturka)      countertechnique warsztaty KCC 2018 (miniaturka)

Krakowskie Centrum Choreograficzne logo 2016 (miniaturka)NCK (miniaturka)

KALENDARIUM

ARCHIWUM WYSTAWIEŃ

Kraków: Krakowskie Centrum Choreograficzne, Nowohuckie Centrum Kultury, al. Jana Pawła II 232

powiązane

Ludzie

Zespoły

Organizacje

Festiwale

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close