Spektakl powstał po rezydencji Artura Bieńkowskiego w Krakowskim Centrum Choreograficznym. Bieńkowski pracował nad spektaklem z tancerką Victorią Kennett.
Projekt choreograficzny Teach yourself to fly zakłada, że praca z metodologią procesu twórczego i strategią choreograficzną to proces poznawczy, powodujący zmianę w percepcji. Główną inspiracją twórcy są metody „Głębokiego Słuchania” Pauline Oliveros – ćwiczenia przekształcające nawyki percepcyjne w celu wykształcenia otwartości w stosunku do otoczenia i innego, rozumiejąc tym samym, że prawdziwe słuchanie, możliwość bycia usłyszanym / wysłuchanym, a także prawdziwe słuchanie siebie, kształtuje rzeczywistość i ma potencjał zmiany.
Praktyka Deep Listening to także sposób słuchania wszystkich możliwych dźwięków, na wszystkie możliwe sposoby i zastąpienie obserwacji aktywnym uczestnictwem. Deep Listening jest tu nie tylko zmianą wyostrzającą zmysł, ale też zmianą powodującą odmienny sposób uczestniczenia w rzeczywistości. Twórcy zakładają, że całe ciało jest odbiorcą wszystkiego: dźwięków, myśli, wyobrażeń, a na choreografię składa się zarówno ruch ciała jak i wyobrażenia i oczekiwania widza.
choreografia: Artur Bieńkowski
taniec i kreacja: Victoria Kennett
muzyka: Kessel Jaeger
foto: Dominik Więcek