Spektakle

Kraków/Krakowskie Centrum Choreograficzne: Artur Bieńkowski „Teach yourself to fly”

Zdjęcie: Kraków/Krakowskie Centrum Choreograficzne: Artur Bieńkowski „Teach yourself to fly”

Spektakl powstał po rezydencji Artura Bieńkowskiego w Krakowskim Centrum Choreograficznym. Bieńkowski pracował nad spektaklem z tancerką Victorią Kennett. Projekt choreograficzny <em>Teach yourself to fly</em> zakłada, że praca z metodologią procesu twórczego i strategią choreograficzną to proces poznawczy, powodujący zmianę w percepcji. Główną inspiracją twórcy są metody „Głębokiego Słuchania” Pauline Oliveros – ćwiczenia przekształcające nawyki percepcyjne w celu wykształcenia otwartości w stosunku do otoczenia i innego, rozumiejąc tym samym, że prawdziwe słuchanie, możliwość bycia usłyszanym / wysłuchanym,  a także prawdziwe słuchanie siebie, kształtuje rzeczywistość i ma potencjał zmiany. Praktyka <em>Deep Listening</em> to także sposób słuchania wszystkich możliwych dźwięków, na wszystkie możliwe sposoby i zastąpienie obserwacji aktywnym uczestnictwem. <em>Deep Listening</em> jest tu nie tylko zmianą wyostrzającą zmysł, ale też zmianą powodującą odmienny sposób uczestniczenia w rzeczywistości. Twórcy zakładają, że całe ciało jest odbiorcą wszystkiego: dźwięków, myśli, wyobrażeń, a na choreografię składa się zarówno ruch ciała jak i wyobrażenia i oczekiwania widza. choreografia: Artur Bieńkowski taniec i kreacja: Victoria Kennett muzyka: Kessel Jaeger foto: Dominik Więcek

Wersja do druku

Udostępnij

Spektakl powstał po rezydencji Artura Bieńkowskiego w Krakowskim Centrum Choreograficznym. Bieńkowski pracował nad spektaklem z tancerką Victorią Kennett.

Projekt choreograficzny Teach yourself to fly zakłada, że praca z metodologią procesu twórczego i strategią choreograficzną to proces poznawczy, powodujący zmianę w percepcji. Główną inspiracją twórcy są metody „Głębokiego Słuchania” Pauline Oliveros – ćwiczenia przekształcające nawyki percepcyjne w celu wykształcenia otwartości w stosunku do otoczenia i innego, rozumiejąc tym samym, że prawdziwe słuchanie, możliwość bycia usłyszanym / wysłuchanym,  a także prawdziwe słuchanie siebie, kształtuje rzeczywistość i ma potencjał zmiany.

Praktyka Deep Listening to także sposób słuchania wszystkich możliwych dźwięków, na wszystkie możliwe sposoby i zastąpienie obserwacji aktywnym uczestnictwem. Deep Listening jest tu nie tylko zmianą wyostrzającą zmysł, ale też zmianą powodującą odmienny sposób uczestniczenia w rzeczywistości. Twórcy zakładają, że całe ciało jest odbiorcą wszystkiego: dźwięków, myśli, wyobrażeń, a na choreografię składa się zarówno ruch ciała jak i wyobrażenia i oczekiwania widza.

choreografia: Artur Bieńkowski
taniec i kreacja: Victoria Kennett
muzyka: Kessel Jaeger
foto: Dominik Więcek

powiązane

Zespoły

Organizacje

Festiwale

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close