
Zarówno w praktyce scenicznej Tadeusza Kantora, jak i we współczesnym teatrze i tańcu bywa, że twórcy zapraszają do udziału w spektaklu w roli wykonawców tzw. naturszczyków lub widzów. Jakie znaczenia wnosi rezygnacja z profesjonalnie wykształconego aktora – i czy rzeczywiście mamy do czynienia z aktem rezygnacji? Co oznaczy autentyzm w dzisiejszej praktyce scenicznej. Czy jakość autentyzmu można osiągnąć na scenie używając codziennej motoryki zamiast ruchu technicznie wypracowanego i wyuczonego. Co daje autentyzm w teatrze? Jak go rozumieć? Czy obecność naturszczyków może być jego gwarantem? Jakie są strategie prowadzenia ciała we współczesnym tańcu i teatrze?
Spotkanie będzie skrzyżowaniem perspektyw praktyków i teoretyków, reżyserów i choreografów.
Udział biorą:
Joanna Leśnierowska
Weronika Szczawińska
Ryszard Kalinowski
Bogdan Renczyński
Rafał Urbacki
Moderator: Anna Królica
O projekcie Maszyna choreograficzna