Spotkania

Kraków/Projekt „Maszyna choreograficzna”: Panel „Ruch autentyczny w dzisiejszej praktyce scenicznej”

Zdjęcie: Kraków/Projekt „Maszyna choreograficzna”: Panel „Ruch autentyczny w dzisiejszej praktyce scenicznej”

Zarówno w praktyce scenicznej Tadeusza Kantora, jak i we współczesnym teatrze i tańcu  bywa, że twórcy zapraszają do udziału w spektaklu w roli wykonawców tzw. naturszczyków lub widzów. Jakie znaczenia wnosi rezygnacja z profesjonalnie wykształconego aktora – i czy rzeczywiście mamy do czynienia z aktem rezygnacji? Co oznaczy autentyzm w dzisiejszej praktyce scenicznej. Czy jakość autentyzmu można osiągnąć na scenie używając codziennej motoryki zamiast ruchu technicznie wypracowanego i wyuczonego. Co daje autentyzm w teatrze? Jak go rozumieć? Czy obecność naturszczyków może być jego gwarantem? Jakie są strategie prowadzenia ciała we współczesnym tańcu i teatrze?   Spotkanie będzie skrzyżowaniem perspektyw praktyków i teoretyków, reżyserów i  choreografów.   <strong>Udział biorą: </strong> Joanna Leśnierowska Weronika Szczawińska Ryszard Kalinowski Bogdan Renczyński Rafał Urbacki   <strong>Moderator: Anna Królica</strong> <strong> </strong> <strong><strong><a href="/wp-content/uploads/files/txt/taniecpolska[pl]_415_20131104.pdf"><strong>O projekcie <em>Maszyna choreograficzna</em></strong></a></strong></strong> <strong> </strong>

Wersja do druku

Udostępnij

Zarówno w praktyce scenicznej Tadeusza Kantora, jak i we współczesnym teatrze i tańcu  bywa, że twórcy zapraszają do udziału w spektaklu w roli wykonawców tzw. naturszczyków lub widzów. Jakie znaczenia wnosi rezygnacja z profesjonalnie wykształconego aktora – i czy rzeczywiście mamy do czynienia z aktem rezygnacji? Co oznaczy autentyzm w dzisiejszej praktyce scenicznej. Czy jakość autentyzmu można osiągnąć na scenie używając codziennej motoryki zamiast ruchu technicznie wypracowanego i wyuczonego. Co daje autentyzm w teatrze? Jak go rozumieć? Czy obecność naturszczyków może być jego gwarantem? Jakie są strategie prowadzenia ciała we współczesnym tańcu i teatrze?

Spotkanie będzie skrzyżowaniem perspektyw praktyków i teoretyków, reżyserów i  choreografów.

Udział biorą:

Joanna Leśnierowska

Weronika Szczawińska

Ryszard Kalinowski

Bogdan Renczyński

Rafał Urbacki

Moderator: Anna Królica

 

O projekcie Maszyna choreograficzna

 

powiązane

Ludzie

Joanna Leśnierowska

Joanna Leśnierowska

  • kuratorka
  • krytyczka
  • dramaturg

Zarówno w praktyce scenicznej Tadeusza Kantora, jak i we współczesnym teatrze i tańcu  bywa, że twórcy zapraszają do udziału w spektaklu w roli wykonawców tzw. naturszczyków lub widzów. Jakie znaczenia wnosi rezygnacja z profesjonalnie wykształconego aktora – i czy rzeczywiście mamy do czynienia z aktem rezygnacji? Co oznaczy autentyzm w dzisiejszej praktyce scenicznej. Czy jakość autentyzmu można osiągnąć na scenie używając codziennej motoryki zamiast ruchu technicznie wypracowanego i wyuczonego. Co daje autentyzm w teatrze? Jak go rozumieć? Czy obecność naturszczyków może być jego gwarantem? Jakie są strategie prowadzenia ciała we współczesnym tańcu i teatrze?   Spotkanie będzie skrzyżowaniem perspektyw praktyków i teoretyków, reżyserów i  choreografów.   Udział biorą: Joanna Leśnierowska Weronika Szczawińska Ryszard Kalinowski Bogdan Renczyński Rafał Urbacki   Moderator: Anna Królica   O projekcie Maszyna choreograficzna  

Rafał Urbacki

Rafał Urbacki

Zarówno w praktyce scenicznej Tadeusza Kantora, jak i we współczesnym teatrze i tańcu  bywa, że twórcy zapraszają do udziału w spektaklu w roli wykonawców tzw. naturszczyków lub widzów. Jakie znaczenia wnosi rezygnacja z profesjonalnie wykształconego aktora – i czy rzeczywiście mamy do czynienia z aktem rezygnacji? Co oznaczy autentyzm w dzisiejszej praktyce scenicznej. Czy jakość autentyzmu można osiągnąć na scenie używając codziennej motoryki zamiast ruchu technicznie wypracowanego i wyuczonego. Co daje autentyzm w teatrze? Jak go rozumieć? Czy obecność naturszczyków może być jego gwarantem? Jakie są strategie prowadzenia ciała we współczesnym tańcu i teatrze?   Spotkanie będzie skrzyżowaniem perspektyw praktyków i teoretyków, reżyserów i  choreografów.   Udział biorą: Joanna Leśnierowska Weronika Szczawińska Ryszard Kalinowski Bogdan Renczyński Rafał Urbacki   Moderator: Anna Królica   O projekcie Maszyna choreograficzna  

Anna Królica

Anna Królica

Zarówno w praktyce scenicznej Tadeusza Kantora, jak i we współczesnym teatrze i tańcu  bywa, że twórcy zapraszają do udziału w spektaklu w roli wykonawców tzw. naturszczyków lub widzów. Jakie znaczenia wnosi rezygnacja z profesjonalnie wykształconego aktora – i czy rzeczywiście mamy do czynienia z aktem rezygnacji? Co oznaczy autentyzm w dzisiejszej praktyce scenicznej. Czy jakość autentyzmu można osiągnąć na scenie używając codziennej motoryki zamiast ruchu technicznie wypracowanego i wyuczonego. Co daje autentyzm w teatrze? Jak go rozumieć? Czy obecność naturszczyków może być jego gwarantem? Jakie są strategie prowadzenia ciała we współczesnym tańcu i teatrze?   Spotkanie będzie skrzyżowaniem perspektyw praktyków i teoretyków, reżyserów i  choreografów.   Udział biorą: Joanna Leśnierowska Weronika Szczawińska Ryszard Kalinowski Bogdan Renczyński Rafał Urbacki   Moderator: Anna Królica   O projekcie Maszyna choreograficzna  

Ryszard  Kalinowski

Ryszard Kalinowski

Zarówno w praktyce scenicznej Tadeusza Kantora, jak i we współczesnym teatrze i tańcu  bywa, że twórcy zapraszają do udziału w spektaklu w roli wykonawców tzw. naturszczyków lub widzów. Jakie znaczenia wnosi rezygnacja z profesjonalnie wykształconego aktora – i czy rzeczywiście mamy do czynienia z aktem rezygnacji? Co oznaczy autentyzm w dzisiejszej praktyce scenicznej. Czy jakość autentyzmu można osiągnąć na scenie używając codziennej motoryki zamiast ruchu technicznie wypracowanego i wyuczonego. Co daje autentyzm w teatrze? Jak go rozumieć? Czy obecność naturszczyków może być jego gwarantem? Jakie są strategie prowadzenia ciała we współczesnym tańcu i teatrze?   Spotkanie będzie skrzyżowaniem perspektyw praktyków i teoretyków, reżyserów i  choreografów.   Udział biorą: Joanna Leśnierowska Weronika Szczawińska Ryszard Kalinowski Bogdan Renczyński Rafał Urbacki   Moderator: Anna Królica   O projekcie Maszyna choreograficzna  

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close