Spektakle

Kraków/Scena dla tańca 2015/Goodbye Superman! Mężczyzna w polskiej choreografii: Sławek Bendrat „Pinku Chirashi”

Zdjęcie: Kraków/Scena dla tańca 2015/Goodbye Superman! Mężczyzna w polskiej choreografii: Sławek Bendrat „Pinku Chirashi”

Fot. Monika Chmielarz

Wersja do druku

Udostępnij

„Pinku Chirashi” po japońsku znaczy tyle, co ulotki z reklamą usług erotycznych. Inspiracją do powstania przedstawienia stało się nowe zjawisko występujące w Japonii, a nasilające się szczególnie w jej największych miastach. Najmłodsze pokolenie Japończyków, wchłonięte całkowicie przez wyścig szczurów, nie znajduje w swoim napiętym do granic możliwości grafiku chwil na życie prywatne. Często, poza pracą i krótkim snem, nie ma już czasu na tworzenie osobistych relacji z drugim człowiekiem. Pozostaje im tylko przeżywać „miłość” poprzez Internet, w grach komputerowych lub wyznawać ją erotycznym gadżetom przedstawiającym postaci z komiksów.

Niekiedy zaciera się więc, granica pomiędzy światem na zewnątrz a wirtualnymi przeżyciami młodych Japończyków, którzy w swoich marzeniach zaczynają się coraz bardziej utożsamiać z plastikowymi obiektami swoich pragnień. Solo Pinku Chirashi opowiada o samotności w sztucznym cyberświecie, w którym dodatkowo tradycyjne wzorce szczegółowo określają role kobiety i mężczyzny. Spektakl powstał podczas rezydencji w Klubie Żak w 2010 roku i otrzymał nagrodę podczas konkursu „Baltic Movement Contest” w Gdańsku.

idea, choreografia,kostium: Sławek Bendrat

muzyka: Asa-Chang, Camille Saint-Saëns, Fryderyk Chopin

wykonanie: Sławek Bendrat

produkcja: Pink Mama Theatre

czas trwania: 30min.

premiera: 30.05.2010, Klub Żak, Gdańsk.

***

Projekt Goodbye Superman! Mężczyzna w polskiej choreografii to projekt autorski Anny Królicy, Eryka Makohona i Pawła Łyskawy, który  jest odpowiedzią na realizowany w ramach Scena dla tańca 2014  projekt Portrety. Kobiety w polskiej choreografii. Celem projektu jest zwrócenie uwagi na temat męskości w tańcu oraz na wpływ mężczyzn-choreografów na polską kulturę tańca. Do projektu zaproszeni zostali choreografowie-przedstawiciele różnych pokoleń, języków i tradycji; pokazane zostaną spektakle, które poruszają zagadnienia tożsamości męskiej oraz męskich ról kulturowych. Kuratorzy chcieliby włączyć się do dyskusji, która toczy się w szeroko rozumianej sztuce i społeczeństwie. Interesują ich problemy wzorców i norm kulturowych w kontekście mężczyzn oraz obwieszczany wielokrotnie kryzys męskiej podmiotowości, a także subwersja męskości.

 

Projekt Goodbye Superman! Mężczyzna w polskiej choreografii został zrealizowany we współpracy z Instytutem Muzyki i Tańca w ramach programu Scena dla tańca 2015.

Więcej informacji:  www.scenadlatanca.pl

Logo Scena dla tańca (miniaturka)    IMIT (miniaturka)

powiązane

Ludzie

Sławek  Bendrat

Sławek Bendrat

„Pinku Chirashi” po japońsku znaczy tyle, co ulotki z reklamą usług erotycznych. Inspiracją do powstania przedstawienia stało się nowe zjawisko występujące w Japonii, a nasilające się szczególnie w jej największych miastach. Najmłodsze pokolenie Japończyków, wchłonięte całkowicie przez wyścig szczurów, nie znajduje w swoim napiętym do granic możliwości grafiku chwil na życie prywatne. Często, poza pracą i krótkim snem, nie ma już czasu na tworzenie osobistych relacji z drugim człowiekiem. Pozostaje im tylko przeżywać „miłość” poprzez Internet, w grach komputerowych lub wyznawać ją erotycznym gadżetom przedstawiającym postaci z komiksów. Niekiedy zaciera się więc, granica pomiędzy światem na zewnątrz a wirtualnymi przeżyciami młodych Japończyków, którzy w swoich marzeniach zaczynają się coraz bardziej utożsamiać z plastikowymi obiektami swoich pragnień. Solo Pinku Chirashi opowiada o samotności w sztucznym cyberświecie, w którym dodatkowo tradycyjne wzorce szczegółowo określają role kobiety i mężczyzny. Spektakl powstał podczas rezydencji w Klubie Żak w 2010 roku i otrzymał nagrodę podczas konkursu „Baltic Movement Contest” w Gdańsku. idea, choreografia,kostium: Sławek Bendrat muzyka: Asa-Chang, Camille Saint-Saëns, Fryderyk Chopin wykonanie: Sławek Bendrat produkcja: Pink Mama Theatre czas trwania: 30min. premiera: 30.05.2010, Klub Żak, Gdańsk. *** Projekt Goodbye Superman! Mężczyzna w polskiej choreografii to projekt autorski Anny Królicy, Eryka Makohona i Pawła Łyskawy, który  jest odpowiedzią na realizowany w ramach Scena dla tańca 2014  projekt Portrety. Kobiety w polskiej choreografii. Celem projektu jest zwrócenie uwagi na temat męskości w tańcu oraz na wpływ mężczyzn-choreografów na polską kulturę tańca. Do projektu zaproszeni zostali choreografowie-przedstawiciele różnych pokoleń, języków i tradycji; pokazane zostaną spektakle, które poruszają zagadnienia tożsamości męskiej oraz męskich ról kulturowych. Kuratorzy chcieliby włączyć się do dyskusji, która toczy się w szeroko rozumianej sztuce i społeczeństwie. Interesują ich problemy wzorców i norm kulturowych w kontekście mężczyzn oraz obwieszczany wielokrotnie kryzys męskiej podmiotowości, a także subwersja męskości.   Projekt Goodbye Superman! Mężczyzna w polskiej choreografii został zrealizowany we współpracy z Instytutem Muzyki i Tańca w ramach programu Scena dla tańca 2015. Więcej informacji:  www.scenadlatanca.pl    

Zespoły

Organizacje

Festiwale

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close