
Fot. materiały organizatorów.
Fot. materiały organizatorów.
Spektakl powstał w twórczym dialogu pomiędzy choreograficznym kolektywem (Eryk Makohon, Katarzyna Pawłowska, Paweł Łyskawa), a turecką choreografką i krytyczką tańca Ayrin Ersöz, zaproszoną do współpracy w ramach programu Rezydencja/Premiera Gdańskiego Festiwalu Tańca (2017).
„Singulare tantum” to premiera udana, ciekawie i konsekwentnie operująca nie tylko ruchem, ale też światłem czy słowem mówionym… Mirosław Baran
Spotkanie trójki artystów z widownią staje się punktem wyjścia do zbudowania siedmiu przenikających się obrazów. Doświadczenie pojedynczości w zbiorowości staje się wspólnym przeżyciem aktorów i widzów.
„człowiek” to jeden z nielicznych rzeczowników, który nie posiada liczby mnogiej, liczby pojedynczej nie posiada rzeczownik „ludzie”, tzw. „plurale tantum”. Czy gramatyka skazuje nas na samotność? Może nie bez znaczenia… „samotność” to kolejny rzeczownik, którego gramatyczną cechą jest pojedynczość…
Spektakl plastycznym językiem ruchu, światła i słowa opowiada o samotności. Indywidualne doświadczenia tancerzy stały się punktem wyjścia do spotkania z widownią, spotkania , podczas którego widzowie stają się częścią opowieści.
choreografia i wykonanie: Paweł Łyskawa, Katarzyna Pawłowska,
Eryk Makohon
współpraca artystyczna: Ayrin Ersöz
muzyka: Michał Paduch oraz Sigur Rós
(w spektaklu wykorzystywane są fragmenty dramatu Noc Harolda Pintera)
zdjęcie do plakatu: Wojtek Musiał
projekt plakatu: Ludwika Mach
Po spektaklu odbędzie się spotkanie z twórcami, ze specjalnym udziałem tureckiej krytyczki i choreografki Ayrin Ersöz, która współpracowała z polskimi tancerzami w ostatnim etapie prac nad spektaklem.
Rozmowę poprowadzi Alicja Müller, krytyczka tańca i redaktorka naczelna „Teatraliów”.
Bilety: 25 zł ulgowe, 30 zł normalne
Rezerwacje: scena.tanca.sckm@gmail.com