
Fot. materiały organizatorów.
Fot. materiały organizatorów.
Scena Tańca Współczesnego zaprasza na premierę spektaklu Sylwii Hanff Dybuk. Pieśn nad pieśniami.
Od artystki:
Praca nad spektaklem Dybuk. Pieśń nad pieśniami była dla mnie niezwykłą podróżą w czasie i poza czasem. Figura dybuka wyłoniła się niejako samoistnie i stała się centralną postacią, wokół której zorganizowany został performans. Dybuk to dusza zmarłej osoby, która wchodzi w ciało żyjącego człowieka. Podtytuł „pieśń nad pieśniami” dookreśla horyzont rozumienia noszenia dybuka w sobie. W wielu kulturach jest ono rozumiane jako błogosławieństwo. Inspiracją dla mnie były także: dramat Dybuk Szymona An-skiego i jego duchowe, mistyczne znaczenie oraz oparte na prawdziwych wydarzeniach opowiadanie Hanny Krall pt. Dybuk i powieść Aimée & Jaguar, którą napisała Erica Fischer.
Spektakl powstał w dwóch wersjach: „kobaltowej” i „indygo”. W krakowskiej synagodze Poppera zostanie zaprezentowana wersja „indygo”.
DYBUK. ŚLAD INNEGO
Świat kruszy się
Rzeczywistość zapada się, tworzy szczeliny w bycie
Na palcach, na krawędzi, pomiędzy
Życiem i Śmiercią
W obliczu nieskończoności
Śnienie, tajemnica kwiatu
Epifania
Spotkanie w miejscu poza poznaniem
Nie odchodź
Jesteś moją siostrą
Dybuk. Pieśń nad pieśniami. Wersja indygo
Koncept, choreografia i wykonanie: Sylwia Hanff
Premiera: Scena Tańca Współczesnego, Kraków, SCKM, Synagoga Poppera 20.09.2015
Opieka merytoryczna i koordynacja Sceny Tańca Współczesnego: Anna Królica
Dybuk. Pieśń nad pieśniami powstał w ramach projektu artystyczno-badawczego Ślad Innego, który dotyczył związku tańca butoh z Teatrem Miłości i Śmierci Tadeusza Kantora.
Projekt zrealizowany w ramach stypendium z budżetu Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego 2015.
Sylwia Hanff – pionierka i najbardziej rozpoznawalna tancerka butoh w Polsce (butoh uczyła się u największych mistrzów: Ko Murobushiego, Daisuke Yashimoto, Carlotty Ikedy, Atsushi Takenouchi, Kana Katsury, Tadashi Endo), performerka tearu fizycznego, instruktorka improwizacji tańca i symboliki ciała, nauczycielka jogi kundalini i medytacji labiryntu, tancerka-mim; tańca współczesnego i orientalnego uczyła się na wielu międzynarodowych festiwalach i warsztatach tańca w Polsce, Niemczech i Wielkiej Brytanii; uczyła się i występowała ze Studiem Mimów Stefana Niedziałkowskiego w Teatrze na Woli; tańczyła w międzynarodowych projektach tanecznych; była aktorka zespołu Warszawskiego Teatru Pantomimy przy Teatrze Żydowskim w Warszawie, przez 10 lat współpracowała z Teatrem Narodowym i Operą Narodową; współpracuje z teatrami fizycznymi i eksperymentalnymi; mgr filozofii UW; menadżerka kultury – od kilkunastu lat organizuje warsztaty butoh (Atsushi Takenouchi, Kan Katsura, Ken Mai, Joan Laaage); stypendystka Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego; od kilkunastu lat prowadzi warsztaty pracy z ciałem i medytacji w ruchu; od 2002 roku prowadzi Teatr Limen Butoh, stworzyła kilkanaście autorskich spektakli solowych i zespołowych oraz wiele etiud i improwizacji
Bilety: 10 zł i 15 zł
Rezerwacje: scena.tanca.sckm@gmail.com / tel. 12 430 50 90
Staromiejskie Centrum Kultury Młodzieży
Scena Tańca Współczesnego w Krakowie
Synagoga Poppera
ul. Szeroka 16