Spektakle

Kraków/Scena Tańca Współczesnego: LimenButoh/performans solo – Sylwia Hanff „Dybuk. Pieśń nad pieśniami” – wersja indygo

Zdjęcie: Kraków/Scena Tańca Współczesnego: LimenButoh/performans solo – Sylwia Hanff „Dybuk. Pieśń nad pieśniami” – wersja indygo

Fot. materiały organizatorów.

Wersja do druku

Udostępnij

Scena Tańca Współczesnego zaprasza na premierę spektaklu Sylwii Hanff Dybuk. Pieśn nad pieśniami.

Od artystki:

Praca nad spektaklem Dybuk. Pieśń nad pieśniami była dla mnie niezwykłą podróżą w czasie i poza czasem. Figura dybuka wyłoniła się niejako samoistnie i stała się centralną postacią, wokół której zorganizowany został performans. Dybuk to dusza zmarłej osoby, która wchodzi w ciało żyjącego człowieka. Podtytuł „pieśń nad pieśniami” dookreśla horyzont rozumienia noszenia dybuka w sobie. W wielu kulturach jest ono rozumiane jako błogosławieństwo. Inspiracją dla mnie były także: dramat Dybuk Szymona An-skiego i jego duchowe, mistyczne znaczenie oraz oparte na prawdziwych wydarzeniach opowiadanie Hanny Krall pt. Dybuk i powieść Aimée & Jaguar, którą napisała Erica Fischer.

 

Spektakl powstał w dwóch wersjach: „kobaltowej” i „indygo”. W krakowskiej synagodze Poppera zostanie zaprezentowana wersja „indygo”.

 

DYBUK. ŚLAD INNEGO

Świat kruszy się

Rzeczywistość zapada się, tworzy szczeliny w bycie

Na palcach, na krawędzi, pomiędzy

Życiem i Śmiercią

W obliczu nieskończoności

Śnienie, tajemnica kwiatu

Epifania

Spotkanie w miejscu poza poznaniem

Nie odchodź

Jesteś moją siostrą

Dybuk. Pieśń nad pieśniami. Wersja indygo

Koncept, choreografia i wykonanie: Sylwia Hanff

Premiera: Scena Tańca Współczesnego, Kraków, SCKM, Synagoga Poppera  20.09.2015

Opieka merytoryczna i koordynacja Sceny Tańca Współczesnego: Anna Królica

Dybuk. Pieśń nad pieśniami powstał w ramach projektu artystyczno-badawczego Ślad Innego, który dotyczył związku tańca butoh z Teatrem Miłości i Śmierci Tadeusza Kantora.

Projekt zrealizowany w ramach stypendium z budżetu Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego 2015.

MKiDN dofinansowanie (miniaturka)

Sylwia Hanff – pionierka i najbardziej rozpoznawalna tancerka butoh w Polsce (butoh uczyła się u największych mistrzów: Ko Murobushiego, Daisuke Yashimoto, Carlotty Ikedy, Atsushi Takenouchi, Kana Katsury, Tadashi Endo), performerka tearu fizycznego, instruktorka improwizacji tańca i symboliki ciała, nauczycielka jogi kundalini i medytacji labiryntu, tancerka-mim; tańca współczesnego i orientalnego uczyła się na wielu międzynarodowych festiwalach i warsztatach tańca w Polsce, Niemczech i Wielkiej Brytanii; uczyła się i występowała ze Studiem Mimów Stefana Niedziałkowskiego w Teatrze na Woli; tańczyła w międzynarodowych projektach tanecznych; była aktorka zespołu Warszawskiego Teatru Pantomimy przy Teatrze Żydowskim w Warszawie,  przez 10 lat współpracowała z Teatrem Narodowym i Operą Narodową; współpracuje z teatrami fizycznymi i eksperymentalnymi; mgr filozofii UW; menadżerka kultury – od kilkunastu lat organizuje warsztaty butoh (Atsushi Takenouchi, Kan Katsura, Ken Mai, Joan Laaage); stypendystka Minister  Kultury i Dziedzictwa Narodowego;  od kilkunastu lat prowadzi warsztaty pracy z ciałem i medytacji w ruchu; od 2002 roku prowadzi Teatr Limen Butoh, stworzyła kilkanaście autorskich spektakli solowych i zespołowych oraz wiele etiud i improwizacji

www.limenbutoh.net

Bilety: 10 zł i 15 zł

Rezerwacje: scena.tanca.sckm@gmail.com /  tel. 12 430 50 90

Staromiejskie Centrum Kultury Młodzieży

Scena Tańca Współczesnego w Krakowie

Synagoga Poppera

ul. Szeroka 16

powiązane

Ludzie

Sylwia Hanff

Sylwia Hanff

Scena Tańca Współczesnego zaprasza na premierę spektaklu Sylwii Hanff Dybuk. Pieśn nad pieśniami. Od artystki: Praca nad spektaklem Dybuk. Pieśń nad pieśniami była dla mnie niezwykłą podróżą w czasie i poza czasem. Figura dybuka wyłoniła się niejako samoistnie i stała się centralną postacią, wokół której zorganizowany został performans. Dybuk to dusza zmarłej osoby, która wchodzi w ciało żyjącego człowieka. Podtytuł „pieśń nad pieśniami” dookreśla horyzont rozumienia noszenia dybuka w sobie. W wielu kulturach jest ono rozumiane jako błogosławieństwo. Inspiracją dla mnie były także: dramat Dybuk Szymona An-skiego i jego duchowe, mistyczne znaczenie oraz oparte na prawdziwych wydarzeniach opowiadanie Hanny Krall pt. Dybuk i powieść Aimée & Jaguar, którą napisała Erica Fischer.   Spektakl powstał w dwóch wersjach: „kobaltowej” i „indygo”. W krakowskiej synagodze Poppera zostanie zaprezentowana wersja „indygo”.   DYBUK. ŚLAD INNEGO Świat kruszy się Rzeczywistość zapada się, tworzy szczeliny w bycie Na palcach, na krawędzi, pomiędzy Życiem i Śmiercią W obliczu nieskończoności Śnienie, tajemnica kwiatu Epifania Spotkanie w miejscu poza poznaniem Nie odchodź Jesteś moją siostrą Dybuk. Pieśń nad pieśniami. Wersja indygo Koncept, choreografia i wykonanie: Sylwia Hanff Premiera: Scena Tańca Współczesnego, Kraków, SCKM, Synagoga Poppera  20.09.2015 Opieka merytoryczna i koordynacja Sceny Tańca Współczesnego: Anna Królica Dybuk. Pieśń nad pieśniami powstał w ramach projektu artystyczno-badawczego Ślad Innego, który dotyczył związku tańca butoh z Teatrem Miłości i Śmierci Tadeusza Kantora. Projekt zrealizowany w ramach stypendium z budżetu Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego 2015. Sylwia Hanff – pionierka i najbardziej rozpoznawalna tancerka butoh w Polsce (butoh uczyła się u największych mistrzów: Ko Murobushiego, Daisuke Yashimoto, Carlotty Ikedy, Atsushi Takenouchi, Kana Katsury, Tadashi Endo), performerka tearu fizycznego, instruktorka improwizacji tańca i symboliki ciała, nauczycielka jogi kundalini i medytacji labiryntu, tancerka-mim; tańca współczesnego i orientalnego uczyła się na wielu międzynarodowych festiwalach i warsztatach tańca w Polsce, Niemczech i Wielkiej Brytanii; uczyła się i występowała ze Studiem Mimów Stefana Niedziałkowskiego w Teatrze na Woli; tańczyła w międzynarodowych projektach tanecznych; była aktorka zespołu Warszawskiego Teatru Pantomimy przy Teatrze Żydowskim w Warszawie,  przez 10 lat współpracowała z Teatrem Narodowym i Operą Narodową; współpracuje z teatrami fizycznymi i eksperymentalnymi; mgr filozofii UW; menadżerka kultury – od kilkunastu lat organizuje warsztaty butoh (Atsushi Takenouchi, Kan Katsura, Ken Mai, Joan Laaage); stypendystka Minister  Kultury i Dziedzictwa Narodowego;  od kilkunastu lat prowadzi warsztaty pracy z ciałem i medytacji w ruchu; od 2002 roku prowadzi Teatr Limen Butoh, stworzyła kilkanaście autorskich spektakli solowych i zespołowych oraz wiele etiud i improwizacji www.limenbutoh.net Bilety: 10 zł i 15 zł Rezerwacje: scena.tanca.sckm@gmail.com /  tel. 12 430 50 90 Staromiejskie Centrum Kultury Młodzieży Scena Tańca Współczesnego w Krakowie Synagoga Poppera ul. Szeroka 16

Zespoły

Organizacje

Festiwale

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close