Kraków/XXII Krakowskie Spotkania BaletOFFowe: Teatr Tańca Maximvs „Quod Sumus Hoc Eritis”, „Sama”, „Yemahá”, „Dolcenera” i Krakowski Teatr Tańca „Poliamoria” – chor. Eryk Makohon

Zdjęcie: Kraków/XXII Krakowskie Spotkania BaletOFFowe: Teatr Tańca Maximvs „Quod Sumus Hoc Eritis”, „Sama”, „Yemahá”, „Dolcenera” i Krakowski Teatr Tańca „Poliamoria” – chor. Eryk Makohon

Fot. Bartek Cieniawa

Wersja do druku

Udostępnij

1 grudnia, w ramach XXII Krakowskich Spotkań BaletOFFowych Krakowski Teatr Tańca pokaże swój najnowszy spektakl Poliamoria, inspirowany zagadnieniem wielomiłości, stanowiącej alternatywę dla rodziny nuklearnej, czyli klasycznej jednostki, będącej podstawą wielu społeczeństw. Według Deborah Anapol należy pozwolić, by to miłość nadawała kształt relacji, zamiast wciskać ją w kształt, jaki nasz umysł uznał za właściwy. Teraz, w początkach XXI wieku, coraz częściej wydaje się, że monogamia na całe życie jest raczej mitem niż faktem. 

 

Reżyseria: Eryk Makohon
Choreografia: Eryk Makohon i zespół
Muzyka: Marcin Żminkowski, Ludwig van Beethoven, wokaliza: Barbara Mikulska
Scenografia: Eryk Makohon
Występują: Anna Chmiel-Kowalska, Monika Godek, Barbara Kopała, Agata Syrek, Monika Świeca, Katarzyna Węglowska-Król, Marta Wołowiec, Katarzyna Żminkowska, Bartosz Kwapień, Paweł Łyskawa, Jacek Mikosz, Karol Miękina (gościnnie)
Foto: Bartek Cieniawa
Wykonanie scenografii: Pracownia Ślusarska Roberta Calikowskiego
Producent: Stowarzyszenie Krakowski Teatr Tańca
Nowohuckie Centrum Kultury w Krakowie

 

*Premiera spektaklu była współfinansowana ze środków Gminy Miejskiej Kraków.

 

„…niezwykle sensualne przedstawienie zaskoczyło publiczność. Każdy, kto twierdzi, że Kraków to konserwatywne miasto powinien zobaczyć tych krakowskich tancerzy…”

/Hubert Orzechowski, „Newsweek Polska”/

 

„Spektakl Krakowskiego Teatru Tańca porusza kulturowe tabu, jakim jest odstępstwo od związku monogamicznego. Aktorzy nie boją się fizyczności, bólu, emocji.”

/Natalia Lis, e-splot/

 

Quod Sumus Hoc Eritis

choreografia: David Strnad; muzyka: Camille Saint-Saëns; kostiumy: Jindra Rychlá

 

Sama

choreografia: David Strnad; muzyka: Julio Cortazon, Lhasa, Tarafuki, Astor Piazzolla; kostiumy: Emberizo Calandra

 

Yemahá

choreografia: David Strnad; muzyka: Rokia Traoré; kostiumy: Jindra Rychlá

 

Dolcenera

choreografia: David Strnad; muzyka: Fabrizio de André; kostiumy: Jindra Rychlá

 

Teatr Tańca MAXIMVS został założony w 2004 roku i od tego czasu zrealizował wiele przedstawień zarówno na scenach czeskich, jak i zagranicznych. Nauczyciele Teatru Tańca MAXIMVS pracują nie tylko w obrębie grupy. Uczą też podczas warsztatów i tworzą choreografie zarówno dla zespołów profesjonalnych, jak i amatorskich. Kierownikiem artystycznym zespołu i jego choreografem jest David Strnad, były tancerz, nauczyciel i choreograf Teatru Tańca Bralen w Bratysławie (Słowacja), obecnie wykładający na Akademii Sztuk Muzycznych im. Janaczka w Brnie. Tworzy także choreografie dla kilku teatrów w Czechach i za granicą. Strand współpracował z nauczycielami tańca i choreografami takimi jak Bruce Taylor (USA), Joe Alegado (USA), Rastislav Letenaj (Słowacja), Olga Letenajova (Słowacja), Cristina Perera (Brazylia), Libor Vaculik (Czechy), Ervin Varga (Węgry) itd.

 

Bilety: 20 zł 

Zamówienia i informacje: tel. 517 248 619, 12 644 24 81,
e-mail: rezerwacja@nck.krakow.pl 
Kasa czynna: poniedziałek–piątek 8.30-20.00 oraz na godzinę przed spektaklem

 

www.krakowskitetartanca.pl

http://www.nck.krakow.pl/festiwale/spotkania-baletowe/

 

KALENDARIUM

ARCHIWUM WYSTAWIEŃ

godz. 19:00

Kraków: Nowohuckie Centrum Kultury, al. Jana Pawła II 232

inne wydarzenia

powiązane

Ludzie

Zespoły

Organizacje

Festiwale

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close