Warsztaty

Lublin: Warsztaty z Katarzyną Chmielewską i Leszkiem Bzdylem

Zdjęcie: Lublin: Warsztaty z Katarzyną Chmielewską i Leszkiem Bzdylem

W dniach 18-19 stycznia 2014 Lubelski Teatr Tańca zaprasza za warsztaty, które poprowadzą twórcy Teatru Dada von Bzdülöw z Gdańska  – Katarzyna Chmielewska i Leszek Bzdyl.   <strong><span style="text-decoration: underline;">Szczegółowy harmonogram zajęć</span></strong> <strong><span style="text-decoration: underline;"> </span></strong> 18.01.2014 - sobota 10.00 - 13.15 - Leszek Bzdyl 13.45 - 15.15 - Leszek Bzdyl 19.01.2014 - niedziela 10.00 - 11.30 - Katarzyna Chmielewska 11.45 - 13.15 - Katarzyna Chmielewska <strong><span style="text-decoration: underline;">Informacje o zajęciach:</span></strong> <span style="text-decoration: underline;"><strong>Katarzyna Chmielewska</strong></span> <em>W trakcie warsztatu wspólnie z uczestnikami będziemy zgłębiać rolę układu kostnego w ruchu oraz badać jego bezpośredni wpływ na jakość i dynamikę tańca. Wykorzystywać w tym celu będziemy przede wszystkim technikę „release” oraz improwizację. Ważną zasadą techniki „release” jest wykorzystanie ciała w ruchu w sposób jak najbardziej naturalny i funkcjonalny. Technika ta koncentruje się na organicznym i swobodnym przepływie ruchu przy aktywnej i świadomej kontroli centrum, a oddech pełni tu bardzo ważną rolę, dążąc do osiągania efektów, przy jak najniższym nakładzie energetycznym. Systematyczna praca w tej technice poszerza zakres ruchomości stawów, aktywnie rozciąga i wzmacnia ciało. Celem warsztatów jest zintegrowanie energii płynących w ciele do większej ekonomii ruszania się oraz uzyskanie lepszej jakości i świadomości ciała. Improwizacja natomiast ma za zadanie rozszerzyć i rozwinąć indywidualną propozycję ruchową każdego z uczestników.</em> <span style="text-decoration: underline;"> <strong>Leszek Bzdyl</strong></span> <em>Moje myślenie o tańcu współczesnym jest efektem indywidualnych doświadczeń i bogatej praktyki (ponad 150 projektów teatralnych i choreograficznych w latach 1987-2013, praca studyjna z zespołem Teatru Dada von Bzdülöw, wieloletnia działalność edukacyjna). Równie istotny, o ile nie podstawowy wpływ na określanie się mojego systemu ruchu i jego funkcji w przedstawieniu/choreografii wywarły spotkania i współpraca z takimi tancerzami, mimami i choreografami jak: Tatiana Baganova, Rip Parker, Melissa Monteros, Randall Scott, Avi Kaiser, Cornrlius Fisher Credo, Chris Aiken, Thomas Hauert.</em> <em>Moja propozycja silnie zakorzeniona jest w tradycji teatralnej. Taniec jest dla mnie najpełniejszym i najbardziej skutecznym obecnie treningiem w przygotowaniu ciała aktora do podjęcia zadań scenicznych. W proponowanej przeze mnie technice ten sam impuls inicjuje taniec, jak i wszelkie formy pracy z głosem. Organiczność ruchu w tańcu nie tworzy barier pomiędzy dialogiem scenicznym a tworzeniem abstrakcyjnych form.</em> <em>Prowadzę warsztat, który w dużej mierze skoncentrowany jest na skodyfikowanej lekcji tańca współczesnego. Jednakże istotnym elementem mojej propozycji jest również relaksacja i improwizacja (zarówno taneczna, jak i aktorska). W trakcie pracy skupiam się na takim przygotowaniu tancerza, aby jego świadomość ciała, świadomość rytmu i ekonomii tańca pozwalały mu efektywnie i swobodnie uczestniczyć w procesie twórczym (przedstawienie teatralne, choreografia).</em> <em>Moja metoda pracy, czy też system, w ramach którego poruszam się i który proponuję to:</em> <em>- konsekwentny balans pomiędzy napięciem i rozluźnieniem,</em> <em>- integracja-koordynacja ruchu i oddychania,</em> <em>- badanie anatomicznych zależności aparatu ruchu</em> <em>- świadome korzystanie z potencjału możliwości, jakimi dysponujemy w tańcu,</em> <em>Nawiązywanie relacji tańczącego ciała z przestrzenią sceny, dialog z partnerem i wszystkie kolejne stadia uruchamiania zdarzenia teatralnego są już tylko efektem uruchamiania wcześniej wymienionych elementów systemu.</em> Wszyscy chętni proszeni są o przesłanie na adres <a href="mailto:warsztaty.taniec@ck.lublin.pl">warsztaty.taniec@ck.lublin.pl</a> uzupełnionej karty zgłoszeń do pobrania tutaj <a href="http://www.ltt.art.pl/uploads/karta_zgloszenia_warsztaty_dvb.doc">>>></a> O wpisaniu na listę decyduje kolejność zgłoszeń oraz potwierdzenia zapłaty. Wpłaty należy dokonać po otrzymaniu od organizatora informacji o wolnym miejscu w grupie. <strong>koszt:</strong> - opłata za udział w 5 lekcjach (każda 90 min) wynosi 120 zł - wpłaty prosimy przesyłać na konto Bank PKO S.A. 61 1240 1503 1111 0010 0136 6780 z dopiskiem „Warsztaty – z Teatrem Dada von Bzdülöw:” Zajęcia będą odbywały się w Centrum Kultury w Lubienie, ul. Peowiaków 12 - Sala prób numer 4, I piętro.  

Wersja do druku

Udostępnij

W dniach 18-19 stycznia 2014 Lubelski Teatr Tańca zaprasza za warsztaty, które poprowadzą twórcy Teatru Dada von Bzdülöw z Gdańska  – Katarzyna Chmielewska i Leszek Bzdyl.

Szczegółowy harmonogram zajęć

 

18.01.2014 – sobota
10.00 – 13.15 – Leszek Bzdyl
13.45 – 15.15 – Leszek Bzdyl

19.01.2014 – niedziela
10.00 – 11.30 – Katarzyna Chmielewska
11.45 – 13.15 – Katarzyna Chmielewska

Informacje o zajęciach:

Katarzyna Chmielewska

W trakcie warsztatu wspólnie z uczestnikami będziemy zgłębiać rolę układu kostnego w ruchu oraz badać jego bezpośredni wpływ na jakość i dynamikę tańca. Wykorzystywać w tym celu będziemy przede wszystkim technikę „release” oraz improwizację. Ważną zasadą techniki „release” jest wykorzystanie ciała w ruchu w sposób jak najbardziej naturalny i funkcjonalny. Technika ta koncentruje się na organicznym i swobodnym przepływie ruchu przy aktywnej i świadomej kontroli centrum, a oddech pełni tu bardzo ważną rolę, dążąc do osiągania efektów, przy jak najniższym nakładzie energetycznym. Systematyczna praca w tej technice poszerza zakres ruchomości stawów, aktywnie rozciąga i wzmacnia ciało. Celem warsztatów jest zintegrowanie energii płynących w ciele do większej ekonomii ruszania się oraz uzyskanie lepszej jakości i świadomości ciała. Improwizacja natomiast ma za zadanie rozszerzyć i rozwinąć indywidualną propozycję ruchową każdego z uczestników.

Leszek Bzdyl

Moje myślenie o tańcu współczesnym jest efektem indywidualnych doświadczeń i bogatej praktyki (ponad 150 projektów teatralnych i choreograficznych w latach 1987-2013, praca studyjna z zespołem Teatru Dada von Bzdülöw, wieloletnia działalność edukacyjna). Równie istotny, o ile nie podstawowy wpływ na określanie się mojego systemu ruchu i jego funkcji w przedstawieniu/choreografii wywarły spotkania i współpraca z takimi tancerzami, mimami i choreografami jak: Tatiana Baganova, Rip Parker, Melissa Monteros, Randall Scott, Avi Kaiser, Cornrlius Fisher Credo, Chris Aiken, Thomas Hauert.

Moja propozycja silnie zakorzeniona jest w tradycji teatralnej. Taniec jest dla mnie najpełniejszym i najbardziej skutecznym obecnie treningiem w przygotowaniu ciała aktora do podjęcia zadań scenicznych. W proponowanej przeze mnie technice ten sam impuls inicjuje taniec, jak i wszelkie formy pracy z głosem. Organiczność ruchu w tańcu nie tworzy barier pomiędzy dialogiem scenicznym a tworzeniem abstrakcyjnych form.

Prowadzę warsztat, który w dużej mierze skoncentrowany jest na skodyfikowanej lekcji tańca współczesnego. Jednakże istotnym elementem mojej propozycji jest również relaksacja i improwizacja (zarówno taneczna, jak i aktorska). W trakcie pracy skupiam się na takim przygotowaniu tancerza, aby jego świadomość ciała, świadomość rytmu i ekonomii tańca pozwalały mu efektywnie i swobodnie uczestniczyć w procesie twórczym (przedstawienie teatralne, choreografia).

Moja metoda pracy, czy też system, w ramach którego poruszam się i który proponuję to:
– konsekwentny balans pomiędzy napięciem i rozluźnieniem,
– integracja-koordynacja ruchu i oddychania,
– badanie anatomicznych zależności aparatu ruchu
– świadome korzystanie z potencjału możliwości, jakimi dysponujemy w tańcu,
Nawiązywanie relacji tańczącego ciała z przestrzenią sceny, dialog z partnerem i wszystkie kolejne stadia uruchamiania zdarzenia teatralnego są już tylko efektem uruchamiania wcześniej wymienionych elementów systemu.

Wszyscy chętni proszeni są o przesłanie na adres warsztaty.taniec@ck.lublin.pl

uzupełnionej karty zgłoszeń do pobrania tutaj >>>
O wpisaniu na listę decyduje kolejność zgłoszeń oraz potwierdzenia zapłaty.
Wpłaty należy dokonać po otrzymaniu od organizatora informacji o wolnym miejscu w grupie.

koszt:
– opłata za udział w 5 lekcjach (każda 90 min) wynosi 120 zł
– wpłaty prosimy przesyłać na konto
Bank PKO S.A. 61 1240 1503 1111 0010 0136 6780
z dopiskiem „Warsztaty – z Teatrem Dada von Bzdülöw:”
Zajęcia będą odbywały się w Centrum Kultury w Lubienie, ul. Peowiaków 12 – Sala prób numer 4, I piętro.

powiązane

Ludzie

Katarzyna Chmielewska

Katarzyna Chmielewska

W dniach 18-19 stycznia 2014 Lubelski Teatr Tańca zaprasza za warsztaty, które poprowadzą twórcy Teatru Dada von Bzdülöw z Gdańska  – Katarzyna Chmielewska i Leszek Bzdyl.   Szczegółowy harmonogram zajęć   18.01.2014 – sobota 10.00 – 13.15 – Leszek Bzdyl 13.45 – 15.15 – Leszek Bzdyl 19.01.2014 – niedziela 10.00 – 11.30 – Katarzyna Chmielewska 11.45 – 13.15 – Katarzyna Chmielewska Informacje o zajęciach: Katarzyna Chmielewska W trakcie warsztatu wspólnie z uczestnikami będziemy zgłębiać rolę układu kostnego w ruchu oraz badać jego bezpośredni wpływ na jakość i dynamikę tańca. Wykorzystywać w tym celu będziemy przede wszystkim technikę „release” oraz improwizację. Ważną zasadą techniki „release” jest wykorzystanie ciała w ruchu w sposób jak najbardziej naturalny i funkcjonalny. Technika ta koncentruje się na organicznym i swobodnym przepływie ruchu przy aktywnej i świadomej kontroli centrum, a oddech pełni tu bardzo ważną rolę, dążąc do osiągania efektów, przy jak najniższym nakładzie energetycznym. Systematyczna praca w tej technice poszerza zakres ruchomości stawów, aktywnie rozciąga i wzmacnia ciało. Celem warsztatów jest zintegrowanie energii płynących w ciele do większej ekonomii ruszania się oraz uzyskanie lepszej jakości i świadomości ciała. Improwizacja natomiast ma za zadanie rozszerzyć i rozwinąć indywidualną propozycję ruchową każdego z uczestników. Leszek Bzdyl Moje myślenie o tańcu współczesnym jest efektem indywidualnych doświadczeń i bogatej praktyki (ponad 150 projektów teatralnych i choreograficznych w latach 1987-2013, praca studyjna z zespołem Teatru Dada von Bzdülöw, wieloletnia działalność edukacyjna). Równie istotny, o ile nie podstawowy wpływ na określanie się mojego systemu ruchu i jego funkcji w przedstawieniu/choreografii wywarły spotkania i współpraca z takimi tancerzami, mimami i choreografami jak: Tatiana Baganova, Rip Parker, Melissa Monteros, Randall Scott, Avi Kaiser, Cornrlius Fisher Credo, Chris Aiken, Thomas Hauert. Moja propozycja silnie zakorzeniona jest w tradycji teatralnej. Taniec jest dla mnie najpełniejszym i najbardziej skutecznym obecnie treningiem w przygotowaniu ciała aktora do podjęcia zadań scenicznych. W proponowanej przeze mnie technice ten sam impuls inicjuje taniec, jak i wszelkie formy pracy z głosem. Organiczność ruchu w tańcu nie tworzy barier pomiędzy dialogiem scenicznym a tworzeniem abstrakcyjnych form. Prowadzę warsztat, który w dużej mierze skoncentrowany jest na skodyfikowanej lekcji tańca współczesnego. Jednakże istotnym elementem mojej propozycji jest również relaksacja i improwizacja (zarówno taneczna, jak i aktorska). W trakcie pracy skupiam się na takim przygotowaniu tancerza, aby jego świadomość ciała, świadomość rytmu i ekonomii tańca pozwalały mu efektywnie i swobodnie uczestniczyć w procesie twórczym (przedstawienie teatralne, choreografia). Moja metoda pracy, czy też system, w ramach którego poruszam się i który proponuję to: – konsekwentny balans pomiędzy napięciem i rozluźnieniem, – integracja-koordynacja ruchu i oddychania, – badanie anatomicznych zależności aparatu ruchu – świadome korzystanie z potencjału możliwości, jakimi dysponujemy w tańcu, Nawiązywanie relacji tańczącego ciała z przestrzenią sceny, dialog z partnerem i wszystkie kolejne stadia uruchamiania zdarzenia teatralnego są już tylko efektem uruchamiania wcześniej wymienionych elementów systemu. Wszyscy chętni proszeni są o przesłanie na adres warsztaty.taniec@ck.lublin.pl uzupełnionej karty zgłoszeń do pobrania tutaj >>> O wpisaniu na listę decyduje kolejność zgłoszeń oraz potwierdzenia zapłaty. Wpłaty należy dokonać po otrzymaniu od organizatora informacji o wolnym miejscu w grupie. koszt: – opłata za udział w 5 lekcjach (każda 90 min) wynosi 120 zł – wpłaty prosimy przesyłać na konto Bank PKO S.A. 61 1240 1503 1111 0010 0136 6780 z dopiskiem „Warsztaty – z Teatrem Dada von Bzdülöw:” Zajęcia będą odbywały się w Centrum Kultury w Lubienie, ul. Peowiaków 12 – Sala prób numer 4, I piętro.  

Leszek Bzdyl

Leszek Bzdyl

W dniach 18-19 stycznia 2014 Lubelski Teatr Tańca zaprasza za warsztaty, które poprowadzą twórcy Teatru Dada von Bzdülöw z Gdańska  – Katarzyna Chmielewska i Leszek Bzdyl.   Szczegółowy harmonogram zajęć   18.01.2014 – sobota 10.00 – 13.15 – Leszek Bzdyl 13.45 – 15.15 – Leszek Bzdyl 19.01.2014 – niedziela 10.00 – 11.30 – Katarzyna Chmielewska 11.45 – 13.15 – Katarzyna Chmielewska Informacje o zajęciach: Katarzyna Chmielewska W trakcie warsztatu wspólnie z uczestnikami będziemy zgłębiać rolę układu kostnego w ruchu oraz badać jego bezpośredni wpływ na jakość i dynamikę tańca. Wykorzystywać w tym celu będziemy przede wszystkim technikę „release” oraz improwizację. Ważną zasadą techniki „release” jest wykorzystanie ciała w ruchu w sposób jak najbardziej naturalny i funkcjonalny. Technika ta koncentruje się na organicznym i swobodnym przepływie ruchu przy aktywnej i świadomej kontroli centrum, a oddech pełni tu bardzo ważną rolę, dążąc do osiągania efektów, przy jak najniższym nakładzie energetycznym. Systematyczna praca w tej technice poszerza zakres ruchomości stawów, aktywnie rozciąga i wzmacnia ciało. Celem warsztatów jest zintegrowanie energii płynących w ciele do większej ekonomii ruszania się oraz uzyskanie lepszej jakości i świadomości ciała. Improwizacja natomiast ma za zadanie rozszerzyć i rozwinąć indywidualną propozycję ruchową każdego z uczestników. Leszek Bzdyl Moje myślenie o tańcu współczesnym jest efektem indywidualnych doświadczeń i bogatej praktyki (ponad 150 projektów teatralnych i choreograficznych w latach 1987-2013, praca studyjna z zespołem Teatru Dada von Bzdülöw, wieloletnia działalność edukacyjna). Równie istotny, o ile nie podstawowy wpływ na określanie się mojego systemu ruchu i jego funkcji w przedstawieniu/choreografii wywarły spotkania i współpraca z takimi tancerzami, mimami i choreografami jak: Tatiana Baganova, Rip Parker, Melissa Monteros, Randall Scott, Avi Kaiser, Cornrlius Fisher Credo, Chris Aiken, Thomas Hauert. Moja propozycja silnie zakorzeniona jest w tradycji teatralnej. Taniec jest dla mnie najpełniejszym i najbardziej skutecznym obecnie treningiem w przygotowaniu ciała aktora do podjęcia zadań scenicznych. W proponowanej przeze mnie technice ten sam impuls inicjuje taniec, jak i wszelkie formy pracy z głosem. Organiczność ruchu w tańcu nie tworzy barier pomiędzy dialogiem scenicznym a tworzeniem abstrakcyjnych form. Prowadzę warsztat, który w dużej mierze skoncentrowany jest na skodyfikowanej lekcji tańca współczesnego. Jednakże istotnym elementem mojej propozycji jest również relaksacja i improwizacja (zarówno taneczna, jak i aktorska). W trakcie pracy skupiam się na takim przygotowaniu tancerza, aby jego świadomość ciała, świadomość rytmu i ekonomii tańca pozwalały mu efektywnie i swobodnie uczestniczyć w procesie twórczym (przedstawienie teatralne, choreografia). Moja metoda pracy, czy też system, w ramach którego poruszam się i który proponuję to: – konsekwentny balans pomiędzy napięciem i rozluźnieniem, – integracja-koordynacja ruchu i oddychania, – badanie anatomicznych zależności aparatu ruchu – świadome korzystanie z potencjału możliwości, jakimi dysponujemy w tańcu, Nawiązywanie relacji tańczącego ciała z przestrzenią sceny, dialog z partnerem i wszystkie kolejne stadia uruchamiania zdarzenia teatralnego są już tylko efektem uruchamiania wcześniej wymienionych elementów systemu. Wszyscy chętni proszeni są o przesłanie na adres warsztaty.taniec@ck.lublin.pl uzupełnionej karty zgłoszeń do pobrania tutaj >>> O wpisaniu na listę decyduje kolejność zgłoszeń oraz potwierdzenia zapłaty. Wpłaty należy dokonać po otrzymaniu od organizatora informacji o wolnym miejscu w grupie. koszt: – opłata za udział w 5 lekcjach (każda 90 min) wynosi 120 zł – wpłaty prosimy przesyłać na konto Bank PKO S.A. 61 1240 1503 1111 0010 0136 6780 z dopiskiem „Warsztaty – z Teatrem Dada von Bzdülöw:” Zajęcia będą odbywały się w Centrum Kultury w Lubienie, ul. Peowiaków 12 – Sala prób numer 4, I piętro.  

Zespoły

Organizacje

Festiwale

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close