Warsztaty

Lublin: Warsztaty z Krakowskim Teatrem Tańca

Zdjęcie: Lublin: Warsztaty z Krakowskim Teatrem Tańca

Eryk Makohon. Fot. z materiałów organizatorów.

Wersja do druku

Udostępnij

W pierwszy weekend marca  Lubelski Teatr Tańca zaprasza na warsztaty w technice tańca współczesnego, które poprowadzą w Lublinie Eryk Makohon i Paweł Łyskawa z Krakowskiego Teatru Tańca.  Zajęcia w grupie A Średniozaawansowanej poprowadzi Eryk Makohon (6 lekcji, każda 60 min w 3 blokach po 2 h). Tancerzy POCZĄTKUJĄCYCH grupę B poprowadzi Paweł Łyskawa  (4 lekcji, każda 60 min w 2 blokach po 2h).

 

Opis warsztatów Makohona:
Warsztat Eryka Makohona bazuje na wieloletnich poszukiwaniach ruchowych, opierających się na doświadczeniach zdobywanych w Śląskim Teatrze Tańca, pracy z tancerzami Krakowskiego Teatru Tańca, praktyce własnej oraz inspiracji metodami reformatorów teatru: Grotowskiego i Barby. Warsztaty wykorzystują elementy techniki tańca współczesnego, tańca fizycznego, polskiej techniki tańca współczesnego i modern. W warstwie ruchowej istotę warsztatu stanowią policentryzm ruchowy, różna artykulacja impulsu ruchowego, znaczenie ciężaru pędu i pokonywania oporu, operowanie kręgosłupem jak kończyną, twórcza rola miednicy. Poprzez użycie labilnej równowagi, opozycji i wzmożonego wydatkowania energii odnoszą się do problematyki pre-ekspresji – tak zwanego poszerzenia. Ważnym elementem warsztatów są zagadnienia twórczej obecności, stymulowanej poprzez jedność ciało-umysłu i skokowy charakter myśli.

 

Opis warsztatów Łyskawy:
Warsztaty mają na celu przekazanie podstawowej wiedzy z zakresu techniki tańca współczesnego, a także kształcenie umiejętności rozumienia ruchu i dostosowywanie techniki do własnych możliwości i predyspozycji fizycznych. W ramach prostych sekwencji ruchowych pracować będziemy nad podstawowymi zagadnieniami, takimi jak impuls, rozluźnienie, napięcie, swing.

HARMONOGRAM ZAJĘĆ:

Grupa średniozaawansowana A:
2 marca (sobota) – 4 lekcje w godzinach:
11.30-13.30 -1 blok

14.00-16.00 – 2 blok

3 marca (niedziela) – 2 lekcje w godzinach:
10.00 – 12.00 – 1 blok

Grupa początkująca B:
2 marca (sobota) – 2 lekcje w godzinach:
13.00-15.00 – 1 blok

3 marca (niedziela) – 2 lekcje w godzinach
10.00-12.00 – 1 blok

KOSZT UDZIAŁU W WARSZTATACH:

dla grupy średniozaawansowanej:
– do dnia 26 lutego 2013 – 100 zł
Uwaga! – od 26 lutego 2013 koszt 120 zł

dla grupy początkującej:
– do dnia 26 lutego 2013  – 60 zł
Uwaga! – od 26 lutego 2013 – 80 zł

Wpłaty prosimy kierować na numer konta
Bank PKO S.A. 61 1240 1503 1111 0010 0136 6780
z dopiskiem „Warsztaty – z Krakowskim Teatrem Tańca”

POBIERZ KARTĘ UCZESTNICTWA >>>

Uwagi!!!
1. Liczba miejsc w grupach warsztatowych jest ograniczona.
2. Decyduje kolejność zgłoszeń potwierdzonych wpłatą (prosimy o zachowanie dowodu wpłaty)
3. Wpłat prosimy dokonywać dopiero po potwierdzeniu informacji od organizatorów o wolnych miejscach w grupie.
4. Wypełnioną kartę zgłoszenia oraz dowód wpłaty należy przesłać na adres: warsztaty.taniec@ck.lublin.pl
5. Na zgłoszenia potwierdzone wpłatą czekamy do dnia 27 lutego 2013. Po tym terminie rezerwacje miejsc w grupie nie potwierdzone wpłatą lub informacją o opłacie na miejscu będą zwalniane.

KRYTERIA PODZIAŁU NA GRUPY:

Do grupy średniozaawansowanej A zapraszamy osoby spełniające następujące warunki:
–  systematyczny, aktywny udział w spektaklach teatrów tańca / projektach o zasięgu krajowym jak i międzynarodowym, udział w miniaturach i etiudach z wykorzystaniem technik tańca współczesnego o zasięgu regionalnym
–  bardzo dobra znajomość nomenklatury tańca współczesnego,
–  wysoka świadomość własnego ciała,
–  regularne uczestnictwo w warsztatach technik tańca współczesnego w kraju i zagranicą od minimum 3 lat lub stały udział w zajęciach z techniki tańca współczesnego w macierzystych zespołach od minimum 3 lat

Do grupy B – początkującej zapraszamy wszystkie osoby zainteresowane poznaniem tańca współczesnego, chcące poznać możliwości własnego ciała oraz rozwinąć swój potencjał twórczy i zajrzeć do świata teatru tańca.

Uwaga! Organizatorzy zastrzegają sobie prawo przekierowania Uczestnika do innej grupy.

Eryk Makohon – tancerz, choreograf, pedagog tańca, scenograf, teoretyk tańca Absolwent Liceum Muzycznego w Krakowie, Wydziału Architektury Politechniki Krakowskiej, Studium instruktorskiego – taniec współczesny, oraz Podyplomowych studiów Teorii Tańca na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie. Twórca, kierownik artystyczny i choreograf Krakowskiego Teatru Tańca. Twórca kilkudziesięciu choreografii w tym: pełnowymiarowych spektakli teatru tańca z których ostatnie to: TAKARAZUKA camp, Kwadryga na trzech, Blondi.Próba. Choreograf i pedagog Teatru KTO w Krakowie, w którym jest autorem ruchu w spektaklach Quixotage, Ślepcy. Współpracował z wieloma polskimi i zagranicznymi ośrodkami tańca i choreografami takimi jak: Śląski Teatr Tańca, Polski Teatr Tańca, W&M, Hilke Diemer (CODARTS, Rotterdamse Dansacademie), Melissa Monteros i Wojciech Mochniej (W&M Physical Theatre – Kanada), Kokoro Dance (Kanada), Florence Douillez-Gronoff (Francja), Henrik Kaalund ( Dania/Niemcy). Opera Narodowa w Oslo ( Operacja Opera). Jako tancerz koncertował na scenach w Polsce oraz w Niemczech, Austrii, Rosji, Belgii, Włoszech, Litwie, Portugalii, Hiszpanii, Kanadzie, USA, Indiach, Na Węgrzech, Rumunii, Chorwacji, Iranie, Korei.Od kilku lat wykładowca i pedagog wielu warsztatów w Polsce, wykłada także kompozycję tańca w szkole choreografii scenicznej Artystyczna Alternatywa. Wykładowca i pedagog w  Państwowej Wyższej Szkole Teatralnej w Krakowie – Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu.

Paweł Łyskawa – absolwent Wydziału Teatru Tańca Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie. Tancerz Krakowskiego Teatru Tańca, pedagog działającej przy Teatrze Pracowni METAfizyczna. Jako tancerz i aktor wziął udział w spektaklach Jezioro łabędzie w choreografii Idana Cohena, Wesele Figara w reżyserii Jana Peszka, Czyż nie dobija się koni? w adaptacji Jerzego Stuhra i reżyserii Waldemara Raźniaka. Jest współautorem ruchu w spektaklu dyplomowym studentów IV roku Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu, pt. Portret wielokrotny, pod opieką artystyczną prof. Piotra Cieślaka.    W październiku i listopadzie 2012 razem z Krakowskim Teatrem Tańca i Nowohuckim Centrum Kultury realizował projekt edukacyjny „ANI SŁOWA!”, popularyzujący teatr tańca wśród uczniów krakowskich liceów.
Wiceprezes Stowarzyszenia Krakowski Teatr Tańca.

powiązane

Ludzie

Zespoły

Organizacje

Festiwale

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close