Spektakle

Ostrołęka/InQbator Ruchu vol.2: Polski Teatr Tańca „Ukradkiem”, „DSM-IV 301.81” i „Balladyna”

Zdjęcie: Ostrołęka/InQbator Ruchu vol.2: Polski Teatr Tańca „Ukradkiem”, „DSM-IV 301.81” i „Balladyna”

Na zdjęciu: Kacper Matuszewski. Fot. Michał Andrysiak.

Wersja do druku

Udostępnij

W ramach festiwalu InQbator ruchu vol.2 Polski Teatr Tańca pokaże w Ostrołęce 3 spektakle jednego wieczoru: Ukradkiem, DSM-IV 301.81, Balladyna. Ostrołęcki festiwal jest projektem artystycznym, edukacyjnym i integracyjnym. Prezentuje ważne wydarzenia teatralne w szerokim spektrum gatunków, technik oraz praktyk interpretacyjnych. Składają się na niego spektakle sceniczne i plenerowe, warsztaty, działania performatywne, a także spotkania z twórcami teatru.

Ukradkiem (2013)
Kobieta i mężczyzna uwikłani w pokrętną ekonomię pożądania, które zawsze pojawia się niespodziewanie i nie daje się opanować. Poczuciu spełnienia towarzyszy strach i niepewność, rozkosz niesie w sobie ból. Obmyślane wcześniej role niepostrzeżenie wymykają się spod kontroli i stają się płynne. Kusiciel staje się ofiarą, zdobywca prześladowanym, a stale łaknące ciała demaskują groteskowe oblicze człowieka.

„Ludzie i owady, inne zwierzęta zresztą też, zdają się zmierzać do jakiegoś celu, ich ruchy są szybkie i celowe.”
Mapa i terytorium, M. Houellebecq

Reżyseria, choreografia i wykonanie: Tomasz Pomersbach, Katarzyna Rzetelska
Kostiumy: Roksana Rzetelska

DSM-IV 301.81 – Zaburzenia osobowości typu B
Osobowość narcystyczna – zaburzenie osobowości, w którym występuje wzorzec zachowań zdominowany nastawieniem wielkościowym (w wyobraźni lub na jawie), potrzebą bycia podziwianym, brakiem empatii i niezdolnością do przyjęcia perspektywy innych osób.

Osoby silnie narcystyczne mogą niekiedy przeżywać stany, w których czują się jakby były za murem lub szybą oddzielającą ich od innych ludzi, bądź mieć wrażenie, że inni są jak postacie z wyświetlanego filmu. Nie są to jednak przeżycia psychotyczne, lecz metaforyczny opis wrażeń, jakich doświadczają w kontakcie z innymi ludźmi.

choreografia & video: Daniel Stryjecki
kostiumy: Maciej Zień
muzyka: Nran (www.nran.name)
czas trwania: 15 minut
premiera: 26.06.2009

Balladyna

„Pracuj jak koń pogański, pracuj całe lato,
A zimą śpij u chłopa za brudnym przypieckiem
Między garnkami, babą szczerbatą i dzieckiem”

J. Słowacki (Balladyna)

Tworząc Balladynę Słowacki ma niewielu przyjaciół, a być może tylko jednego. Jest nim Ignacy Krasiński, z którym zresztą krótko później poróżni go wizja sztuki, ale któremu – póki co, mógł swój tekst dedykować. Dlaczego nie dedykował go jednej osobie, która duchowo nie opuściła go nigdy? Czy dlatego, że była ona kobietą?

Dlaczego historia dwóch kobiet nie jest mitem, ani baśnią, ani legendą, ani właśnie historią? I dlaczego winimy tylko jedną postać? Skoro rozpaczliwie samotne są wszystkie?

choreografia, kostiumy, scenografia i taniec: Karina Adamczak-Kasprzak, Agata Ambrozińska-Rachuta
muzyka: Rafał Kasprzak i inni, Sebastian Czajkowski (współpraca), głos Kirkora (off) Michał Żebrowski
czas trwania: 25 minut
premiera: 26.06.2009

powiązane

Ludzie

Karina Adamczak-Kasprzak

Karina Adamczak-Kasprzak

W ramach festiwalu InQbator ruchu vol.2 Polski Teatr Tańca pokaże w Ostrołęce 3 spektakle jednego wieczoru: Ukradkiem, DSM-IV 301.81, Balladyna. Ostrołęcki festiwal jest projektem artystycznym, edukacyjnym i integracyjnym. Prezentuje ważne wydarzenia teatralne w szerokim spektrum gatunków, technik oraz praktyk interpretacyjnych. Składają się na niego spektakle sceniczne i plenerowe, warsztaty, działania performatywne, a także spotkania z twórcami teatru. Ukradkiem (2013) Kobieta i mężczyzna uwikłani w pokrętną ekonomię pożądania, które zawsze pojawia się niespodziewanie i nie daje się opanować. Poczuciu spełnienia towarzyszy strach i niepewność, rozkosz niesie w sobie ból. Obmyślane wcześniej role niepostrzeżenie wymykają się spod kontroli i stają się płynne. Kusiciel staje się ofiarą, zdobywca prześladowanym, a stale łaknące ciała demaskują groteskowe oblicze człowieka. „Ludzie i owady, inne zwierzęta zresztą też, zdają się zmierzać do jakiegoś celu, ich ruchy są szybkie i celowe.” Mapa i terytorium, M. Houellebecq Reżyseria, choreografia i wykonanie: Tomasz Pomersbach, Katarzyna Rzetelska Kostiumy: Roksana Rzetelska DSM-IV 301.81 – Zaburzenia osobowości typu B Osobowość narcystyczna – zaburzenie osobowości, w którym występuje wzorzec zachowań zdominowany nastawieniem wielkościowym (w wyobraźni lub na jawie), potrzebą bycia podziwianym, brakiem empatii i niezdolnością do przyjęcia perspektywy innych osób. Osoby silnie narcystyczne mogą niekiedy przeżywać stany, w których czują się jakby były za murem lub szybą oddzielającą ich od innych ludzi, bądź mieć wrażenie, że inni są jak postacie z wyświetlanego filmu. Nie są to jednak przeżycia psychotyczne, lecz metaforyczny opis wrażeń, jakich doświadczają w kontakcie z innymi ludźmi. choreografia & video: Daniel Stryjecki kostiumy: Maciej Zień muzyka: Nran (www.nran.name) czas trwania: 15 minut premiera: 26.06.2009 Balladyna „Pracuj jak koń pogański, pracuj całe lato, A zimą śpij u chłopa za brudnym przypieckiem Między garnkami, babą szczerbatą i dzieckiem” J. Słowacki (Balladyna) Tworząc Balladynę Słowacki ma niewielu przyjaciół, a być może tylko jednego. Jest nim Ignacy Krasiński, z którym zresztą krótko później poróżni go wizja sztuki, ale któremu – póki co, mógł swój tekst dedykować. Dlaczego nie dedykował go jednej osobie, która duchowo nie opuściła go nigdy? Czy dlatego, że była ona kobietą? Dlaczego historia dwóch kobiet nie jest mitem, ani baśnią, ani legendą, ani właśnie historią? I dlaczego winimy tylko jedną postać? Skoro rozpaczliwie samotne są wszystkie? choreografia, kostiumy, scenografia i taniec: Karina Adamczak-Kasprzak, Agata Ambrozińska-Rachuta muzyka: Rafał Kasprzak i inni, Sebastian Czajkowski (współpraca), głos Kirkora (off) Michał Żebrowski czas trwania: 25 minut premiera: 26.06.2009

Agata Ambrozińska-Rachuta

Agata Ambrozińska-Rachuta

W ramach festiwalu InQbator ruchu vol.2 Polski Teatr Tańca pokaże w Ostrołęce 3 spektakle jednego wieczoru: Ukradkiem, DSM-IV 301.81, Balladyna. Ostrołęcki festiwal jest projektem artystycznym, edukacyjnym i integracyjnym. Prezentuje ważne wydarzenia teatralne w szerokim spektrum gatunków, technik oraz praktyk interpretacyjnych. Składają się na niego spektakle sceniczne i plenerowe, warsztaty, działania performatywne, a także spotkania z twórcami teatru. Ukradkiem (2013) Kobieta i mężczyzna uwikłani w pokrętną ekonomię pożądania, które zawsze pojawia się niespodziewanie i nie daje się opanować. Poczuciu spełnienia towarzyszy strach i niepewność, rozkosz niesie w sobie ból. Obmyślane wcześniej role niepostrzeżenie wymykają się spod kontroli i stają się płynne. Kusiciel staje się ofiarą, zdobywca prześladowanym, a stale łaknące ciała demaskują groteskowe oblicze człowieka. „Ludzie i owady, inne zwierzęta zresztą też, zdają się zmierzać do jakiegoś celu, ich ruchy są szybkie i celowe.” Mapa i terytorium, M. Houellebecq Reżyseria, choreografia i wykonanie: Tomasz Pomersbach, Katarzyna Rzetelska Kostiumy: Roksana Rzetelska DSM-IV 301.81 – Zaburzenia osobowości typu B Osobowość narcystyczna – zaburzenie osobowości, w którym występuje wzorzec zachowań zdominowany nastawieniem wielkościowym (w wyobraźni lub na jawie), potrzebą bycia podziwianym, brakiem empatii i niezdolnością do przyjęcia perspektywy innych osób. Osoby silnie narcystyczne mogą niekiedy przeżywać stany, w których czują się jakby były za murem lub szybą oddzielającą ich od innych ludzi, bądź mieć wrażenie, że inni są jak postacie z wyświetlanego filmu. Nie są to jednak przeżycia psychotyczne, lecz metaforyczny opis wrażeń, jakich doświadczają w kontakcie z innymi ludźmi. choreografia & video: Daniel Stryjecki kostiumy: Maciej Zień muzyka: Nran (www.nran.name) czas trwania: 15 minut premiera: 26.06.2009 Balladyna „Pracuj jak koń pogański, pracuj całe lato, A zimą śpij u chłopa za brudnym przypieckiem Między garnkami, babą szczerbatą i dzieckiem” J. Słowacki (Balladyna) Tworząc Balladynę Słowacki ma niewielu przyjaciół, a być może tylko jednego. Jest nim Ignacy Krasiński, z którym zresztą krótko później poróżni go wizja sztuki, ale któremu – póki co, mógł swój tekst dedykować. Dlaczego nie dedykował go jednej osobie, która duchowo nie opuściła go nigdy? Czy dlatego, że była ona kobietą? Dlaczego historia dwóch kobiet nie jest mitem, ani baśnią, ani legendą, ani właśnie historią? I dlaczego winimy tylko jedną postać? Skoro rozpaczliwie samotne są wszystkie? choreografia, kostiumy, scenografia i taniec: Karina Adamczak-Kasprzak, Agata Ambrozińska-Rachuta muzyka: Rafał Kasprzak i inni, Sebastian Czajkowski (współpraca), głos Kirkora (off) Michał Żebrowski czas trwania: 25 minut premiera: 26.06.2009

Daniel Stryjecki

Daniel Stryjecki

W ramach festiwalu InQbator ruchu vol.2 Polski Teatr Tańca pokaże w Ostrołęce 3 spektakle jednego wieczoru: Ukradkiem, DSM-IV 301.81, Balladyna. Ostrołęcki festiwal jest projektem artystycznym, edukacyjnym i integracyjnym. Prezentuje ważne wydarzenia teatralne w szerokim spektrum gatunków, technik oraz praktyk interpretacyjnych. Składają się na niego spektakle sceniczne i plenerowe, warsztaty, działania performatywne, a także spotkania z twórcami teatru. Ukradkiem (2013) Kobieta i mężczyzna uwikłani w pokrętną ekonomię pożądania, które zawsze pojawia się niespodziewanie i nie daje się opanować. Poczuciu spełnienia towarzyszy strach i niepewność, rozkosz niesie w sobie ból. Obmyślane wcześniej role niepostrzeżenie wymykają się spod kontroli i stają się płynne. Kusiciel staje się ofiarą, zdobywca prześladowanym, a stale łaknące ciała demaskują groteskowe oblicze człowieka. „Ludzie i owady, inne zwierzęta zresztą też, zdają się zmierzać do jakiegoś celu, ich ruchy są szybkie i celowe.” Mapa i terytorium, M. Houellebecq Reżyseria, choreografia i wykonanie: Tomasz Pomersbach, Katarzyna Rzetelska Kostiumy: Roksana Rzetelska DSM-IV 301.81 – Zaburzenia osobowości typu B Osobowość narcystyczna – zaburzenie osobowości, w którym występuje wzorzec zachowań zdominowany nastawieniem wielkościowym (w wyobraźni lub na jawie), potrzebą bycia podziwianym, brakiem empatii i niezdolnością do przyjęcia perspektywy innych osób. Osoby silnie narcystyczne mogą niekiedy przeżywać stany, w których czują się jakby były za murem lub szybą oddzielającą ich od innych ludzi, bądź mieć wrażenie, że inni są jak postacie z wyświetlanego filmu. Nie są to jednak przeżycia psychotyczne, lecz metaforyczny opis wrażeń, jakich doświadczają w kontakcie z innymi ludźmi. choreografia & video: Daniel Stryjecki kostiumy: Maciej Zień muzyka: Nran (www.nran.name) czas trwania: 15 minut premiera: 26.06.2009 Balladyna „Pracuj jak koń pogański, pracuj całe lato, A zimą śpij u chłopa za brudnym przypieckiem Między garnkami, babą szczerbatą i dzieckiem” J. Słowacki (Balladyna) Tworząc Balladynę Słowacki ma niewielu przyjaciół, a być może tylko jednego. Jest nim Ignacy Krasiński, z którym zresztą krótko później poróżni go wizja sztuki, ale któremu – póki co, mógł swój tekst dedykować. Dlaczego nie dedykował go jednej osobie, która duchowo nie opuściła go nigdy? Czy dlatego, że była ona kobietą? Dlaczego historia dwóch kobiet nie jest mitem, ani baśnią, ani legendą, ani właśnie historią? I dlaczego winimy tylko jedną postać? Skoro rozpaczliwie samotne są wszystkie? choreografia, kostiumy, scenografia i taniec: Karina Adamczak-Kasprzak, Agata Ambrozińska-Rachuta muzyka: Rafał Kasprzak i inni, Sebastian Czajkowski (współpraca), głos Kirkora (off) Michał Żebrowski czas trwania: 25 minut premiera: 26.06.2009

Tomek Pomersbach

Tomek Pomersbach

W ramach festiwalu InQbator ruchu vol.2 Polski Teatr Tańca pokaże w Ostrołęce 3 spektakle jednego wieczoru: Ukradkiem, DSM-IV 301.81, Balladyna. Ostrołęcki festiwal jest projektem artystycznym, edukacyjnym i integracyjnym. Prezentuje ważne wydarzenia teatralne w szerokim spektrum gatunków, technik oraz praktyk interpretacyjnych. Składają się na niego spektakle sceniczne i plenerowe, warsztaty, działania performatywne, a także spotkania z twórcami teatru. Ukradkiem (2013) Kobieta i mężczyzna uwikłani w pokrętną ekonomię pożądania, które zawsze pojawia się niespodziewanie i nie daje się opanować. Poczuciu spełnienia towarzyszy strach i niepewność, rozkosz niesie w sobie ból. Obmyślane wcześniej role niepostrzeżenie wymykają się spod kontroli i stają się płynne. Kusiciel staje się ofiarą, zdobywca prześladowanym, a stale łaknące ciała demaskują groteskowe oblicze człowieka. „Ludzie i owady, inne zwierzęta zresztą też, zdają się zmierzać do jakiegoś celu, ich ruchy są szybkie i celowe.” Mapa i terytorium, M. Houellebecq Reżyseria, choreografia i wykonanie: Tomasz Pomersbach, Katarzyna Rzetelska Kostiumy: Roksana Rzetelska DSM-IV 301.81 – Zaburzenia osobowości typu B Osobowość narcystyczna – zaburzenie osobowości, w którym występuje wzorzec zachowań zdominowany nastawieniem wielkościowym (w wyobraźni lub na jawie), potrzebą bycia podziwianym, brakiem empatii i niezdolnością do przyjęcia perspektywy innych osób. Osoby silnie narcystyczne mogą niekiedy przeżywać stany, w których czują się jakby były za murem lub szybą oddzielającą ich od innych ludzi, bądź mieć wrażenie, że inni są jak postacie z wyświetlanego filmu. Nie są to jednak przeżycia psychotyczne, lecz metaforyczny opis wrażeń, jakich doświadczają w kontakcie z innymi ludźmi. choreografia & video: Daniel Stryjecki kostiumy: Maciej Zień muzyka: Nran (www.nran.name) czas trwania: 15 minut premiera: 26.06.2009 Balladyna „Pracuj jak koń pogański, pracuj całe lato, A zimą śpij u chłopa za brudnym przypieckiem Między garnkami, babą szczerbatą i dzieckiem” J. Słowacki (Balladyna) Tworząc Balladynę Słowacki ma niewielu przyjaciół, a być może tylko jednego. Jest nim Ignacy Krasiński, z którym zresztą krótko później poróżni go wizja sztuki, ale któremu – póki co, mógł swój tekst dedykować. Dlaczego nie dedykował go jednej osobie, która duchowo nie opuściła go nigdy? Czy dlatego, że była ona kobietą? Dlaczego historia dwóch kobiet nie jest mitem, ani baśnią, ani legendą, ani właśnie historią? I dlaczego winimy tylko jedną postać? Skoro rozpaczliwie samotne są wszystkie? choreografia, kostiumy, scenografia i taniec: Karina Adamczak-Kasprzak, Agata Ambrozińska-Rachuta muzyka: Rafał Kasprzak i inni, Sebastian Czajkowski (współpraca), głos Kirkora (off) Michał Żebrowski czas trwania: 25 minut premiera: 26.06.2009

Katarzyna Rzetelska

Katarzyna Rzetelska

  • tancerka
  • pedagog

W ramach festiwalu InQbator ruchu vol.2 Polski Teatr Tańca pokaże w Ostrołęce 3 spektakle jednego wieczoru: Ukradkiem, DSM-IV 301.81, Balladyna. Ostrołęcki festiwal jest projektem artystycznym, edukacyjnym i integracyjnym. Prezentuje ważne wydarzenia teatralne w szerokim spektrum gatunków, technik oraz praktyk interpretacyjnych. Składają się na niego spektakle sceniczne i plenerowe, warsztaty, działania performatywne, a także spotkania z twórcami teatru. Ukradkiem (2013) Kobieta i mężczyzna uwikłani w pokrętną ekonomię pożądania, które zawsze pojawia się niespodziewanie i nie daje się opanować. Poczuciu spełnienia towarzyszy strach i niepewność, rozkosz niesie w sobie ból. Obmyślane wcześniej role niepostrzeżenie wymykają się spod kontroli i stają się płynne. Kusiciel staje się ofiarą, zdobywca prześladowanym, a stale łaknące ciała demaskują groteskowe oblicze człowieka. „Ludzie i owady, inne zwierzęta zresztą też, zdają się zmierzać do jakiegoś celu, ich ruchy są szybkie i celowe.” Mapa i terytorium, M. Houellebecq Reżyseria, choreografia i wykonanie: Tomasz Pomersbach, Katarzyna Rzetelska Kostiumy: Roksana Rzetelska DSM-IV 301.81 – Zaburzenia osobowości typu B Osobowość narcystyczna – zaburzenie osobowości, w którym występuje wzorzec zachowań zdominowany nastawieniem wielkościowym (w wyobraźni lub na jawie), potrzebą bycia podziwianym, brakiem empatii i niezdolnością do przyjęcia perspektywy innych osób. Osoby silnie narcystyczne mogą niekiedy przeżywać stany, w których czują się jakby były za murem lub szybą oddzielającą ich od innych ludzi, bądź mieć wrażenie, że inni są jak postacie z wyświetlanego filmu. Nie są to jednak przeżycia psychotyczne, lecz metaforyczny opis wrażeń, jakich doświadczają w kontakcie z innymi ludźmi. choreografia & video: Daniel Stryjecki kostiumy: Maciej Zień muzyka: Nran (www.nran.name) czas trwania: 15 minut premiera: 26.06.2009 Balladyna „Pracuj jak koń pogański, pracuj całe lato, A zimą śpij u chłopa za brudnym przypieckiem Między garnkami, babą szczerbatą i dzieckiem” J. Słowacki (Balladyna) Tworząc Balladynę Słowacki ma niewielu przyjaciół, a być może tylko jednego. Jest nim Ignacy Krasiński, z którym zresztą krótko później poróżni go wizja sztuki, ale któremu – póki co, mógł swój tekst dedykować. Dlaczego nie dedykował go jednej osobie, która duchowo nie opuściła go nigdy? Czy dlatego, że była ona kobietą? Dlaczego historia dwóch kobiet nie jest mitem, ani baśnią, ani legendą, ani właśnie historią? I dlaczego winimy tylko jedną postać? Skoro rozpaczliwie samotne są wszystkie? choreografia, kostiumy, scenografia i taniec: Karina Adamczak-Kasprzak, Agata Ambrozińska-Rachuta muzyka: Rafał Kasprzak i inni, Sebastian Czajkowski (współpraca), głos Kirkora (off) Michał Żebrowski czas trwania: 25 minut premiera: 26.06.2009

Zespoły

Organizacje

Festiwale

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close