Spotkania

Poznań/„Archiwum ciała”: Panel I. „Rozmowy z przodkami: tradycja re–miksów i festiwalu wiosny”

Zdjęcie: Poznań/„Archiwum ciała”: Panel  I. „Rozmowy z przodkami:  tradycja re–miksów i festiwalu wiosny”

Na zdjęciu: Mikołaj Mikołajczyk, Projekt: Tomaszewski. Fot. Magda Mosiewicz.

Wersja do druku

Udostępnij

Panel jest próbą odniesienia „archeologii tańca” do polskiej praktyki scenicznej i wpisania jej w polski kontekst. Od kilku lat Komuna Warszawa prowadzi program re-miksowania kanonu, zaprasza do udziału w nim zarówno reżyserów, jak i choreografów. Wstawiono już re-miksy spektakli Piny Bausch, Anny Teresa de Keersmaeker, Yvonne Rainer, Trishy Brown, Oskara Schlemmera – obecnie nastał czas na polską awangardę (twórczość Henryka Tomaszewskiego, dwa spektakle jeden w choreografii Leszka Bzdyla, a drugi – Mikołaja Mikołajczyka)  .

Innym punktem odniesienia do „archeologii tańca” może być poznańska tradycja Festiwalu Wiosny. W odróżnieniu do koncepcji Re-miksów Komuny Warszawa, w której „odmładza” się różnorodne prace wielu artystów – w Festiwalu Wiosny zmieniają się gatunki, sposoby wystawiania – jednak dla wszystkich spektakli punktem wyjścia jest prapremiera Święta Wiosny z sezonu 1912/13. Jak jeszcze można uwspółcześniać tradycję i tworzyć nowy kanon tańca ?

Zaproszeni goście:

Magda Grudzińska, Jadwiga Majewska, Iwona Pasińska, Karolina Wycisk

Moderator: Anna Królica

Dodatkowo 8 września w Starym Browarze w ramach współpracy odbywa się wieczór RE//Miksów. Swoje propozycje zaprezentują Iza Szostak i Ramona Nagabczyńska, konfrontując widzów z remiksami twórczości amerykańskich choreografów Merce Cuninghama i Trishy Brown.

O programie performatywnym Archiwum ciała

powiązane

Ludzie

Anna Królica

Anna Królica

Panel jest próbą odniesienia „archeologii tańca” do polskiej praktyki scenicznej i wpisania jej w polski kontekst. Od kilku lat Komuna Warszawa prowadzi program re-miksowania kanonu, zaprasza do udziału w nim zarówno reżyserów, jak i choreografów. Wstawiono już re-miksy spektakli Piny Bausch, Anny Teresa de Keersmaeker, Yvonne Rainer, Trishy Brown, Oskara Schlemmera – obecnie nastał czas na polską awangardę (twórczość Henryka Tomaszewskiego, dwa spektakle jeden w choreografii Leszka Bzdyla, a drugi – Mikołaja Mikołajczyka)  .   Innym punktem odniesienia do „archeologii tańca” może być poznańska tradycja Festiwalu Wiosny. W odróżnieniu do koncepcji Re-miksów Komuny Warszawa, w której „odmładza” się różnorodne prace wielu artystów – w Festiwalu Wiosny zmieniają się gatunki, sposoby wystawiania – jednak dla wszystkich spektakli punktem wyjścia jest prapremiera Święta Wiosny z sezonu 1912/13. Jak jeszcze można uwspółcześniać tradycję i tworzyć nowy kanon tańca ?   Zaproszeni goście: Magda Grudzińska, Jadwiga Majewska, Iwona Pasińska, Karolina Wycisk Moderator: Anna Królica   Dodatkowo 8 września w Starym Browarze w ramach współpracy odbywa się wieczór RE//Miksów. Swoje propozycje zaprezentują Iza Szostak i Ramona Nagabczyńska, konfrontując widzów z remiksami twórczości amerykańskich choreografów Merce Cuninghama i Trishy Brown.   O programie performatywnym Archiwum ciała  

Iwona Pasińska

Iwona Pasińska

Panel jest próbą odniesienia „archeologii tańca” do polskiej praktyki scenicznej i wpisania jej w polski kontekst. Od kilku lat Komuna Warszawa prowadzi program re-miksowania kanonu, zaprasza do udziału w nim zarówno reżyserów, jak i choreografów. Wstawiono już re-miksy spektakli Piny Bausch, Anny Teresa de Keersmaeker, Yvonne Rainer, Trishy Brown, Oskara Schlemmera – obecnie nastał czas na polską awangardę (twórczość Henryka Tomaszewskiego, dwa spektakle jeden w choreografii Leszka Bzdyla, a drugi – Mikołaja Mikołajczyka)  .   Innym punktem odniesienia do „archeologii tańca” może być poznańska tradycja Festiwalu Wiosny. W odróżnieniu do koncepcji Re-miksów Komuny Warszawa, w której „odmładza” się różnorodne prace wielu artystów – w Festiwalu Wiosny zmieniają się gatunki, sposoby wystawiania – jednak dla wszystkich spektakli punktem wyjścia jest prapremiera Święta Wiosny z sezonu 1912/13. Jak jeszcze można uwspółcześniać tradycję i tworzyć nowy kanon tańca ?   Zaproszeni goście: Magda Grudzińska, Jadwiga Majewska, Iwona Pasińska, Karolina Wycisk Moderator: Anna Królica   Dodatkowo 8 września w Starym Browarze w ramach współpracy odbywa się wieczór RE//Miksów. Swoje propozycje zaprezentują Iza Szostak i Ramona Nagabczyńska, konfrontując widzów z remiksami twórczości amerykańskich choreografów Merce Cuninghama i Trishy Brown.   O programie performatywnym Archiwum ciała  

Jadwiga Majewska

Jadwiga Majewska

Panel jest próbą odniesienia „archeologii tańca” do polskiej praktyki scenicznej i wpisania jej w polski kontekst. Od kilku lat Komuna Warszawa prowadzi program re-miksowania kanonu, zaprasza do udziału w nim zarówno reżyserów, jak i choreografów. Wstawiono już re-miksy spektakli Piny Bausch, Anny Teresa de Keersmaeker, Yvonne Rainer, Trishy Brown, Oskara Schlemmera – obecnie nastał czas na polską awangardę (twórczość Henryka Tomaszewskiego, dwa spektakle jeden w choreografii Leszka Bzdyla, a drugi – Mikołaja Mikołajczyka)  .   Innym punktem odniesienia do „archeologii tańca” może być poznańska tradycja Festiwalu Wiosny. W odróżnieniu do koncepcji Re-miksów Komuny Warszawa, w której „odmładza” się różnorodne prace wielu artystów – w Festiwalu Wiosny zmieniają się gatunki, sposoby wystawiania – jednak dla wszystkich spektakli punktem wyjścia jest prapremiera Święta Wiosny z sezonu 1912/13. Jak jeszcze można uwspółcześniać tradycję i tworzyć nowy kanon tańca ?   Zaproszeni goście: Magda Grudzińska, Jadwiga Majewska, Iwona Pasińska, Karolina Wycisk Moderator: Anna Królica   Dodatkowo 8 września w Starym Browarze w ramach współpracy odbywa się wieczór RE//Miksów. Swoje propozycje zaprezentują Iza Szostak i Ramona Nagabczyńska, konfrontując widzów z remiksami twórczości amerykańskich choreografów Merce Cuninghama i Trishy Brown.   O programie performatywnym Archiwum ciała  

Zespoły

Organizacje

Festiwale

Teksty

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close