Polska Sieć Tańca
Spektakle

Poznań/Polska Sieć Tańca 2020/21: Kielecki Teatr Tańca „Intercepted/Przechwycone” – chor. Wojciech Mochniej, „Carme(n)love” – chor. Małgorzata Ziółkowska

Zdjęcie: Poznań/Polska Sieć Tańca 2020/21: Kielecki Teatr Tańca „Intercepted/Przechwycone” – chor. Wojciech Mochniej, „Carme(n)love” – chor. Małgorzata Ziółkowska

Kielecki Teatr Tańca „Carme(n)love”, fot. Bartosz Kruk

W ramach Polskiej Sieci Tańca 2020 jednego wieczoru odbędzie się pokaz dwóch spektakli Kieleckiego Teatru Tańca: Intercepted/Przechwycone w choreografii Wojciecha Mochnieja i Carme(n)love w choreografii Małgorzaty Ziółkowskiej.

Wersja do druku

Udostępnij

Choreografia Intercepted/Przechwycone została zbudowana w oparciu o techniki tańca współczesnego charakterystyczne dla stylu W&M Physical Theatre Wojciecha Mochnieja.

Przechwycone w drodze do celu …

Spektakl porusza temat spełnienia, samorealizacji, drogi do celu jakim są nasze marzenia, idee, pasje. Jak zachować indywidualność i swoje potrzeby na ścieżce do spełnienia wobec przeciwności losu, presji, oczekiwań, relacji, sytuacji, historii, zbiegów okoliczności, które  przechwytują nas w drodze do celu, kierując na inne tory. Choreograf stawia pytanie: czy Ty jesteś w stanie wytrwać w dążeniu do marzeń i pasji? Czy mimo przeciwności losu wracasz na swoją indywidualną trasę czy też dajesz się przechwycić?

Pierwszą inspiracją choreografa był hokej, najszybsza gra zespołowa, i jej nieprzewidywalność po przechwyceniu krążka. Obrazami choreograficznymi przedstawiona jest determinacja postaci, które mają poczucie własnej wartości i nie dają się przechwycić, ale także siła masy, mainstreamu, która wciąga słabsze, niezdecydowane jednostki. Kompozycja choreograficzna pozwoliła zaprezentować koloryt i dualność osobowości. Pokazuje proces wchodzenia w relacje w tłumie, z masą ludzi, z uważnością, by nie utracić siebie, swoich celów, marzeń, idei i pasji – choć trudno, warto wytrwać!

Choreografia: Wojciech Mochniej
Muzyka: Wojciech Frycz
Scenografia: Maciej Miernik
Światło: Grzegorz Pańtak
Kostiumy: Aleksandra Machnik
Artyści: Małgorzata Boruń, Arkadia Dziarmaga, Alicja Horwath-Maksymow, Małgorzata Kowalska, Pamela Paprota, Joanna Polowczyk, Marta Rolska, Marta Starostecka, Bartłomiej Banasiak, Szymon Pacholec, Dawid Pieróg, Tomasz Słomka, Aleksander Staniszewski, Mateusz Wróblewski, Kamil Zdańkowski
Premiera: 25 kwietnia 2019
Produkcja: Kielecki Teatr Tańca oraz Instytut Muzyki i Tańca

Czas trwania: 40 minut

Spektakl współorganizowany przez Instytut Muzyki i Tańca w ramach programu Zamówienia choreograficzne 2019.

Wojciech Mochniej – tancerz, choreograf, pedagog. W latach 1991-94 był tancerzem Śląskiego Teatru Tańca. Od 1995 roku jest wykładowcą na wydziale tańca w School of Creative and Performing Arts na Uniwersytecie w Calgary (Kanada). Brał udział w produkcjach Alpo Aaltokoskiego (Finlandia), Avi Kaisera (Belgia/ Izrael), Pauli Ross, Davidy Monk, Tani Alvarado oraz Peggy Baker (Kanada). Jako artysta improwizujący doskonalił swoje umiejętności oraz współpracował z wybitnymi improwizatorami.

Carme(n)love to autorska interpretacja opery Carmen Georges Bizeta. Opowieść o prawdziwej femme fatale… Złej, okrutnej, nieszczęśliwej, wolnej… O kobiecie targanej różnymi uczuciami: złością, nienawiścią a jednocześnie miłością i ogromnym pożądaniem. Czy Carmen znała prawdziwą miłość, czy potrafiła kochać? Czy jest postacią zupełnie negatywną? Każda kobieta ma coś z Carmen. Dla mnie jest ona kwintesencją kobiecości. Dlaczego źle skończyła? Być może nie umiała się odnaleźć się w otaczającej ją rzeczywistości? Być może miłość, której tak pragnęła, nie zaspokoiła jej duszy. Najdoskonalej opisuje ten typ kobiety Charles Baudelaire w Kwiatach zła, przedstawiając ją jako demona, ofiarę rzeczywistości, wielki umysł, poszukiwaczkę nieskończoności, istotę wypełnioną krzykiem i płaczem. Taka będzie moja Carme(n)love. Carmen żyje w każdej z nas, być może narodzi się na nowo.
Małgorzata Ziółkowska

Choreografia: Małgorzata Ziółkowska
Muzyka: Rodin Shchedrin, Georges Bizet, Wadeiko Matsuriza, Eric Varzon Morel, Soha
Kostiumy: Małgorzata Ziółkowska, Jolanta Dudek, Małgorzata Sasak
Scenografia: Jaśmina Parkita
Reżyseria światła: Grzegorz Pańtak
Projekcje: Grzegorz Kaczmarczyk
Udział w wideo: Alicja Horwath- Maksymow, Michał Ośka, Mila Łącka (dziecko)
Obsada: Alicja Horwath-Maksymow (Carmen), Joanna Polowczyk, Mateusz Wróblewski, Tomasz Słomka, Małgorzata Boruń, Arkadia Dziarmaga, Małgorzata Kowalska, Pamela Paprota, Marta Rolska, Marta Starostecka, Bartłomiej Banasiak, Szymon Pacholec, Dawid Pieróg, Aleksander Staniszewski, Kamil Zdańkowski
Premiera: 2 lutego 2018
Produkcja: Kielecki Teatr Tańca

Czas trwania: 30 minut

Małgorzata Ziółkowska – kierowniczka baletu Kieleckim Teatrze Tańca, tancerka solistka, pedagog tańca, choreografka. Od 2001 roku tancerka Kieleckiego Teatru Tańca. W 2004 roku uzyskała tytuł zawodowego tancerza w Związku Artystów Scen Polskich. Jako solistka Kieleckiego Teatru Tańca występowała na wielu scenach polskich, m.in. w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie, Teatrze Wielkim w Łodzi, Teatrze im. Juliusza Słowackiego w Krakowie, oraz na scenach zagranicznych.

***

Polska Sieć Tańca to pierwsza sformalizowana sieć współpracy między instytucjami i organizacjami wspierającymi rozwój tańca współczesnego w Polsce. Każdego sezonu Partnerzy Sieci wybierają do wspólnego repertuaru najciekawsze produkcje polskich niezależnych artystów i instytucjonalnych zespołów tanecznych. Spektakle nominowane na dany rok wyruszają w trasę w ramach Sieci, podczas której odwiedzają ośrodki partnerskie.

Aktualny sezon Sieci, z uwagi na pandemię, został rozciągnięty na dwa lata. PST 2020/21 tworzy 14 Partnerów, prezentujących 11 spektakli tanecznych z udziałem niemal 100 artystów. Wszystkie sieciowe pokazy, które ze względu na zamknięcie teatrów dla publiczności lub skutki COVID-19 nie mogły się odbyć w 2020 roku, zostały przeniesione na rok 2021, do końca którego planowych jest ponad 50 pokazów w całym kraju, z poszanowaniem obostrzeń i aktualnych wytycznych. Więcej: www.pst.info.pl

Organizatorem Polskiej Sieci Tańca jest Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.

Sfinansowane ze środków Ministerstwa Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu.

Polska Sieć Tańca 2020/21


Wojciech Mochniej, fot. Bartosz Kruk
Kielecki Teatr Tańca „Intercepted/Przechwycone”, fot. Bartosz Kruk
Kielecki Teatr Tańca „Intercepted/Przechwycone”, fot. Bartosz Kruk
Kielecki Teatr Tańca „Intercepted/Przechwycone”, fot. Bartosz Kruk
Kielecki Teatr Tańca „Intercepted/Przechwycone”, fot. Bartosz Kruk
Kielecki Teatr Tańca „Intercepted/Przechwycone”, fot. Bartosz Kruk
Kielecki Teatr Tańca „Intercepted/Przechwycone”, fot. Bartosz Kruk
Kielecki Teatr Tańca „Intercepted/Przechwycone”, fot. Bartosz Kruk
Kielecki Teatr Tańca „Intercepted/Przechwycone”, fot. Bartosz Kruk
Kielecki Teatr Tańca „Intercepted/Przechwycone”, fot. Bartosz Kruk
Kielecki Teatr Tańca „Intercepted/Przechwycone”, fot. Bartosz Kruk
Małgorzata Ziółkowska, fot. Bartosz Kruk
Kielecki Teatr Tańca „Carme(n)love”, fot. Bartosz Kruk
Kielecki Teatr Tańca „Carme(n)love”, fot. Bartosz Kruk
Kielecki Teatr Tańca „Carme(n)love”, fot. Bartosz Kruk
Kielecki Teatr Tańca „Carme(n)love”, fot. Bartosz Kruk
Kielecki Teatr Tańca „Carme(n)love”, fot. Bartosz Kruk
Kielecki Teatr Tańca „Carme(n)love”, fot. Bartosz Kruk
Kielecki Teatr Tańca „Carme(n)love”, fot. Bartosz Kruk
Kielecki Teatr Tańca „Carme(n)love”, fot. Bartosz Kruk

inne wydarzenia

powiązane

Ludzie

Wojciech Mochniej

Wojciech Mochniej

  • choreograf
  • tancerz
  • pedagog

W ramach Polskiej Sieci Tańca 2020/21 zostaną pokazane dwa spektakle taneczne: Real love Teatru Tańca Zawirowania w choreografii Daniela Abreau oraz Lullaby for the Restless Aleksandry Krajewskiej. Real love Spektakl porusza tematykę rożnych aspektów miłości. Projekt jest rezultatem rezydencji hiszpańskiego choreografa w Warszawie. O spektaklu: Real Love to misterium narodzin, przemijania i śmierci w wykonaniu trzech kobiet w różnym wieku. Czym jest dla nich prawdziwa miłość Być może jest nią uczucie, jakim matka darzy swoje dziecko. Jak czuje się kobieta, będąc matką Co czuje, kiedy ktoś z jej bliskich umiera Miłość i śmierć to dwa wątki, które ustawicznie pojawiają się w spektaklu Real Love. Bycie matką i bycie blisko śmierci. Real Love to forma choreograficznego wiersza, przepełnionego poetycką symboliką oraz znaczeniami z pogranicza metafizyki. Choreografia: Daniel Abreu Obsada: Ilona Gumowska, Elwira Piorun, Izabela Prokopek Reżyseria świateł: Witold Kaczkowski Czas trwania: 45 min Daniel Abreu urodził się na Teneryfie, gdzie po raz pierwszy zainteresował się ruchem i ekspresją sceniczną. Uzyskał dyplom z psychologii na Universidad de Educación Distancia. Współpracował z licznymi teatrami tańca i grupami tanecznymi w Hiszpanii, a także asystował przy wielu produkcjach międzynarodowych. Jego teatr zrealizował ponad trzydzieści spektakli. Jest regularnie zapraszany do różnych krajów Europy, Ameryki i Azji. Ich spektakle prezentowane były na Circuito de Red de Teatros Alternativas cztery lata z rzędu, dwa razy na Aerowaves (2009 i 2011), a także w ponad 17 krajach, takich jak Dania, Brazylia, Niemcy, Korea, Portugalia, Polska, Słowenia i Szwajcaria. Lullaby for the Restless Lullaby for the Restless to podróż wątpiącego umysłu, myśli zakłócającej spokój. Tutaj, pomiędzy snem a rzeczywistością, czas płynie inaczej. Brutalna fizyczność spotyka się tu z delikatnością oddając emocje, konflikty, wątpliwości oczekiwania i marzenia które okupują przestrzeń z tyłu głowy. Choreografia i wykonanie: Aleksandra Krajewska Mentorzy: Alleyne Dance: Kristina and Sadé Alleyne Muzyka: Tomi Balogh Ambush, alva noto, Ryuichi Sakamoto, Ensemble Modern Attack/Transition, Hassan Zanjirani Farahani Du bist nicht einer von uns… (2014)   Aleksandra Krajewska jest absolwentką Salzburg Experimental Academy of Dance (SEAD) w Austrii, gdzie miała przyjemność pracować z wieloma renomowanymi nauczycielami i choreografami. Podczas studiów wzięła udział w wymianie z uczelnią w Tel Awiwie oraz występowała jako gość w kompanii BODHI Project. Jest niezależną artystką, która stale rozwija swój język ruchowy, współpracując równocześnie przy wielu projektach na terenie Europy. Pracowała z takimi artystami jak: Alleyne Dance, Jukstapoz, Jos Baker, Iratxe Ansa i Igor Bacovich, Bcause Dance Company i Teatr Tańca Zawirowania. Jest współtwórczynią WHY NOT collective. Lullaby for the Restless to jej pierwsza praca solowa, która została nagrodzona na Festiwalu Miniatur Choreograficznych w Belgradzie. *** Polska Sieć Tańca to pierwsza sformalizowana sieć współpracy między instytucjami i organizacjami wspierającymi rozwój tańca współczesnego w Polsce. Każdego sezonu Partnerzy Sieci wybierają do wspólnego repertuaru najciekawsze produkcje polskich niezależnych artystów i instytucjonalnych zespołów tanecznych. Spektakle nominowane na dany rok wyruszają w trasę w ramach Sieci, podczas której odwiedzają ośrodki partnerskie. Aktualny sezon Sieci, z uwagi na pandemię, został rozciągnięty na dwa lata. PST 2020/21 tworzy 14 Partnerów, prezentujących 11 spektakli tanecznych z udziałem niemal 100 artystów. Wszystkie sieciowe pokazy, które ze względu na zamknięcie teatrów dla publiczności lub skutki COVID-19 nie mogły się odbyć w 2020 roku, zostały przeniesione na rok 2021, do końca którego planowych jest ponad 50 pokazów w całym kraju, z poszanowaniem obostrzeń i aktualnych wytycznych. Więcej: www.pst.info.pl Organizatorem Polskiej Sieci Tańca jest Narodowy Instytut Muzyki i Tańca. Sfinansowane ze środków Ministerstwa Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu.

Małgorzata Ziółkowska

Małgorzata Ziółkowska

  • tancerka
  • choreografka
  • pedagog

W ramach Polskiej Sieci Tańca 2020/21 zostaną pokazane dwa spektakle taneczne: Real love Teatru Tańca Zawirowania w choreografii Daniela Abreau oraz Lullaby for the Restless Aleksandry Krajewskiej. Real love Spektakl porusza tematykę rożnych aspektów miłości. Projekt jest rezultatem rezydencji hiszpańskiego choreografa w Warszawie. O spektaklu: Real Love to misterium narodzin, przemijania i śmierci w wykonaniu trzech kobiet w różnym wieku. Czym jest dla nich prawdziwa miłość Być może jest nią uczucie, jakim matka darzy swoje dziecko. Jak czuje się kobieta, będąc matką Co czuje, kiedy ktoś z jej bliskich umiera Miłość i śmierć to dwa wątki, które ustawicznie pojawiają się w spektaklu Real Love. Bycie matką i bycie blisko śmierci. Real Love to forma choreograficznego wiersza, przepełnionego poetycką symboliką oraz znaczeniami z pogranicza metafizyki. Choreografia: Daniel Abreu Obsada: Ilona Gumowska, Elwira Piorun, Izabela Prokopek Reżyseria świateł: Witold Kaczkowski Czas trwania: 45 min Daniel Abreu urodził się na Teneryfie, gdzie po raz pierwszy zainteresował się ruchem i ekspresją sceniczną. Uzyskał dyplom z psychologii na Universidad de Educación Distancia. Współpracował z licznymi teatrami tańca i grupami tanecznymi w Hiszpanii, a także asystował przy wielu produkcjach międzynarodowych. Jego teatr zrealizował ponad trzydzieści spektakli. Jest regularnie zapraszany do różnych krajów Europy, Ameryki i Azji. Ich spektakle prezentowane były na Circuito de Red de Teatros Alternativas cztery lata z rzędu, dwa razy na Aerowaves (2009 i 2011), a także w ponad 17 krajach, takich jak Dania, Brazylia, Niemcy, Korea, Portugalia, Polska, Słowenia i Szwajcaria. Lullaby for the Restless Lullaby for the Restless to podróż wątpiącego umysłu, myśli zakłócającej spokój. Tutaj, pomiędzy snem a rzeczywistością, czas płynie inaczej. Brutalna fizyczność spotyka się tu z delikatnością oddając emocje, konflikty, wątpliwości oczekiwania i marzenia które okupują przestrzeń z tyłu głowy. Choreografia i wykonanie: Aleksandra Krajewska Mentorzy: Alleyne Dance: Kristina and Sadé Alleyne Muzyka: Tomi Balogh Ambush, alva noto, Ryuichi Sakamoto, Ensemble Modern Attack/Transition, Hassan Zanjirani Farahani Du bist nicht einer von uns… (2014)   Aleksandra Krajewska jest absolwentką Salzburg Experimental Academy of Dance (SEAD) w Austrii, gdzie miała przyjemność pracować z wieloma renomowanymi nauczycielami i choreografami. Podczas studiów wzięła udział w wymianie z uczelnią w Tel Awiwie oraz występowała jako gość w kompanii BODHI Project. Jest niezależną artystką, która stale rozwija swój język ruchowy, współpracując równocześnie przy wielu projektach na terenie Europy. Pracowała z takimi artystami jak: Alleyne Dance, Jukstapoz, Jos Baker, Iratxe Ansa i Igor Bacovich, Bcause Dance Company i Teatr Tańca Zawirowania. Jest współtwórczynią WHY NOT collective. Lullaby for the Restless to jej pierwsza praca solowa, która została nagrodzona na Festiwalu Miniatur Choreograficznych w Belgradzie. *** Polska Sieć Tańca to pierwsza sformalizowana sieć współpracy między instytucjami i organizacjami wspierającymi rozwój tańca współczesnego w Polsce. Każdego sezonu Partnerzy Sieci wybierają do wspólnego repertuaru najciekawsze produkcje polskich niezależnych artystów i instytucjonalnych zespołów tanecznych. Spektakle nominowane na dany rok wyruszają w trasę w ramach Sieci, podczas której odwiedzają ośrodki partnerskie. Aktualny sezon Sieci, z uwagi na pandemię, został rozciągnięty na dwa lata. PST 2020/21 tworzy 14 Partnerów, prezentujących 11 spektakli tanecznych z udziałem niemal 100 artystów. Wszystkie sieciowe pokazy, które ze względu na zamknięcie teatrów dla publiczności lub skutki COVID-19 nie mogły się odbyć w 2020 roku, zostały przeniesione na rok 2021, do końca którego planowych jest ponad 50 pokazów w całym kraju, z poszanowaniem obostrzeń i aktualnych wytycznych. Więcej: www.pst.info.pl Organizatorem Polskiej Sieci Tańca jest Narodowy Instytut Muzyki i Tańca. Sfinansowane ze środków Ministerstwa Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu.

Zespoły

Organizacje

Festiwale

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close