Spektakle

Poznań: Renata Piotrowska-Auffret „Sorcery”

Zdjęcie: Poznań: Renata Piotrowska-Auffret „Sorcery”

Wersja do druku

Udostępnij

W Sorcery powietrze jest głównym tematem i obiektem rytualistycznej eksploracji i manipulacji. Niewidoczne i nieuchwytne, jest jednocześnie witalną substancją. Staje się odczuwalne poprzez praktyki doświadczania-powietrza i formowania-powietrza. Wywołane atmosfery pojawiają się jako przelotne pola, zjawiska i twory gloryfikacji, strachu oraz nostalgii.

Renata Piotrowska jest choreografką i performerką; w swoich pracach wykorzystuje narzędzia tańca współczesnego, zwłaszcza jego nowych nurtów i sztuk performatywnych. Piotrowska konfrontuje choreografię z myśleniem konceptualnym. W swoich spektaklach obok badań nad percepcją i empatią kinetyczną interesuje ją kontemplacja wspólczesnego świata poprzez czerpanie inspiracji z własnych doświadczeń i tekstów teoretycznych z zakresu nauk humanistycznych.

Ma na swoim koncie spektakle: Teraz / 2007, Tańcząc z Wrogiem / 2007, seria UNKNOWN / 2008 – 2010, break SZTUKA WOJNY / 2010, UNKNOWNS.SEANS / 2011, film taneczny Inside / 2011, The Forest_work in progress / 2013, Śmierć. Ćwiczenia i wariacje/ 2014. W roku 2008 i w 2010 jej spektakle: Tańcząc z WrogiemUnknown były wytypowane do prestiżowego przeglądu – Polska Platforma Tańca.

Współpracowała z takim miejscami jak: CSW Zamek Ujazdowski, Galeria Zachęta, Nowy Teatr, Teatr Studio, Instytut Teatralny, Art Stations Foundation z Poznania, CK Zamek w Poznaniu, Centrum Choreograficzne w Montpellier, Narodowe Centrum Tańca w Paryżu, Scena Narodowa w St. Brieuc i inne. Piotrowska pracowała również z reżyserami teatralnymi tworząc choreografie do spektakli dramatycznych (Maria Kwiecień, Ewa Piotrowska, Konrad Dworakowski).

Jest kilkukrotną stypendystką Instytutu Adama Mickiewicza, Art Stations Foundation oraz stypendystką Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego programu „Młoda Polska” (2010) i programu „Stypendium Ministra” (2013). W latach 2007-2011 prowadziła regularne zajęcia z improwizacji, kontakt improwizacji i świadomości ciała w Warszawie oraz warsztaty w Polsce i za granicą. Jest twórczynią programu edukacyjnego o tańcu Mam ochotę na taniec w Teatrze Ochoty w Warszawie, który zakłada łączenie teorii z praktyką oraz współtwórczynią rocznego kursu choreografii eksperymentalnej organizowanego przez Fundację Burdąg. Piotrowska jest absolwentką magisterskiego programu choreograficznego ex.e.r.ce w Montepllier (Francja) i Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza.

www.renatapiotrowska.pl

koncept, choreografia: Renata Piotrowska-Auffret

wykonanie, współpraca artystyczna: Tatiana Kamieniecka, Korina Kordova, Magdalena Ptasznik

dramaturgia: Eleonora Zdebiak

światła: Joanna Leśnierowska

instalacja: Anna Gołdanowska

producent wykonawczy: Julia Stryjska (Menuo Production)

produkcja: Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk (Polska)

koprodukcja: STSpot (Japonia)

partnerzy: Fundacja Burdąg (Polska), Centrum w Ruchu (Polska), Instytut Adama Mickiewicza (Polska)

Dofinansowano ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego

Belka logotypy SORCERY (miniaturka)

Bilety w cenie 15zł i 10zł dostępne w Punktach Informacyjnych Starego Browaru oraz na ebilet.pl

www.artstationsfoundation5050.com

powiązane

Ludzie

Renata Piotrowska-Auffret

Renata Piotrowska-Auffret

W Sorcery powietrze jest głównym tematem i obiektem rytualistycznej eksploracji i manipulacji. Niewidoczne i nieuchwytne, jest jednocześnie witalną substancją. Staje się odczuwalne poprzez praktyki doświadczania-powietrza i formowania-powietrza. Wywołane atmosfery pojawiają się jako przelotne pola, zjawiska i twory gloryfikacji, strachu oraz nostalgii. Renata Piotrowska jest choreografką i performerką; w swoich pracach wykorzystuje narzędzia tańca współczesnego, zwłaszcza jego nowych nurtów i sztuk performatywnych. Piotrowska konfrontuje choreografię z myśleniem konceptualnym. W swoich spektaklach obok badań nad percepcją i empatią kinetyczną interesuje ją kontemplacja wspólczesnego świata poprzez czerpanie inspiracji z własnych doświadczeń i tekstów teoretycznych z zakresu nauk humanistycznych. Ma na swoim koncie spektakle: Teraz / 2007, Tańcząc z Wrogiem / 2007, seria UNKNOWN / 2008 – 2010, break SZTUKA WOJNY / 2010, UNKNOWNS.SEANS / 2011, film taneczny Inside / 2011, The Forest_work in progress / 2013, Śmierć. Ćwiczenia i wariacje/ 2014. W roku 2008 i w 2010 jej spektakle: Tańcząc z Wrogiem i Unknown były wytypowane do prestiżowego przeglądu – Polska Platforma Tańca. Współpracowała z takim miejscami jak: CSW Zamek Ujazdowski, Galeria Zachęta, Nowy Teatr, Teatr Studio, Instytut Teatralny, Art Stations Foundation z Poznania, CK Zamek w Poznaniu, Centrum Choreograficzne w Montpellier, Narodowe Centrum Tańca w Paryżu, Scena Narodowa w St. Brieuc i inne. Piotrowska pracowała również z reżyserami teatralnymi tworząc choreografie do spektakli dramatycznych (Maria Kwiecień, Ewa Piotrowska, Konrad Dworakowski). Jest kilkukrotną stypendystką Instytutu Adama Mickiewicza, Art Stations Foundation oraz stypendystką Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego programu „Młoda Polska” (2010) i programu „Stypendium Ministra” (2013). W latach 2007-2011 prowadziła regularne zajęcia z improwizacji, kontakt improwizacji i świadomości ciała w Warszawie oraz warsztaty w Polsce i za granicą. Jest twórczynią programu edukacyjnego o tańcu Mam ochotę na taniec w Teatrze Ochoty w Warszawie, który zakłada łączenie teorii z praktyką oraz współtwórczynią rocznego kursu choreografii eksperymentalnej organizowanego przez Fundację Burdąg. Piotrowska jest absolwentką magisterskiego programu choreograficznego ex.e.r.ce w Montepllier (Francja) i Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza. www.renatapiotrowska.pl koncept, choreografia: Renata Piotrowska-Auffret wykonanie, współpraca artystyczna: Tatiana Kamieniecka, Korina Kordova, Magdalena Ptasznik dramaturgia: Eleonora Zdebiak światła: Joanna Leśnierowska instalacja: Anna Gołdanowska producent wykonawczy: Julia Stryjska (Menuo Production) produkcja: Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk (Polska) koprodukcja: STSpot (Japonia) partnerzy: Fundacja Burdąg (Polska), Centrum w Ruchu (Polska), Instytut Adama Mickiewicza (Polska) Dofinansowano ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego Bilety w cenie 15zł i 10zł dostępne w Punktach Informacyjnych Starego Browaru oraz na ebilet.pl www.artstationsfoundation5050.com

Korina Kordova

Korina Kordova

W Sorcery powietrze jest głównym tematem i obiektem rytualistycznej eksploracji i manipulacji. Niewidoczne i nieuchwytne, jest jednocześnie witalną substancją. Staje się odczuwalne poprzez praktyki doświadczania-powietrza i formowania-powietrza. Wywołane atmosfery pojawiają się jako przelotne pola, zjawiska i twory gloryfikacji, strachu oraz nostalgii. Renata Piotrowska jest choreografką i performerką; w swoich pracach wykorzystuje narzędzia tańca współczesnego, zwłaszcza jego nowych nurtów i sztuk performatywnych. Piotrowska konfrontuje choreografię z myśleniem konceptualnym. W swoich spektaklach obok badań nad percepcją i empatią kinetyczną interesuje ją kontemplacja wspólczesnego świata poprzez czerpanie inspiracji z własnych doświadczeń i tekstów teoretycznych z zakresu nauk humanistycznych. Ma na swoim koncie spektakle: Teraz / 2007, Tańcząc z Wrogiem / 2007, seria UNKNOWN / 2008 – 2010, break SZTUKA WOJNY / 2010, UNKNOWNS.SEANS / 2011, film taneczny Inside / 2011, The Forest_work in progress / 2013, Śmierć. Ćwiczenia i wariacje/ 2014. W roku 2008 i w 2010 jej spektakle: Tańcząc z Wrogiem i Unknown były wytypowane do prestiżowego przeglądu – Polska Platforma Tańca. Współpracowała z takim miejscami jak: CSW Zamek Ujazdowski, Galeria Zachęta, Nowy Teatr, Teatr Studio, Instytut Teatralny, Art Stations Foundation z Poznania, CK Zamek w Poznaniu, Centrum Choreograficzne w Montpellier, Narodowe Centrum Tańca w Paryżu, Scena Narodowa w St. Brieuc i inne. Piotrowska pracowała również z reżyserami teatralnymi tworząc choreografie do spektakli dramatycznych (Maria Kwiecień, Ewa Piotrowska, Konrad Dworakowski). Jest kilkukrotną stypendystką Instytutu Adama Mickiewicza, Art Stations Foundation oraz stypendystką Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego programu „Młoda Polska” (2010) i programu „Stypendium Ministra” (2013). W latach 2007-2011 prowadziła regularne zajęcia z improwizacji, kontakt improwizacji i świadomości ciała w Warszawie oraz warsztaty w Polsce i za granicą. Jest twórczynią programu edukacyjnego o tańcu Mam ochotę na taniec w Teatrze Ochoty w Warszawie, który zakłada łączenie teorii z praktyką oraz współtwórczynią rocznego kursu choreografii eksperymentalnej organizowanego przez Fundację Burdąg. Piotrowska jest absolwentką magisterskiego programu choreograficznego ex.e.r.ce w Montepllier (Francja) i Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza. www.renatapiotrowska.pl koncept, choreografia: Renata Piotrowska-Auffret wykonanie, współpraca artystyczna: Tatiana Kamieniecka, Korina Kordova, Magdalena Ptasznik dramaturgia: Eleonora Zdebiak światła: Joanna Leśnierowska instalacja: Anna Gołdanowska producent wykonawczy: Julia Stryjska (Menuo Production) produkcja: Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk (Polska) koprodukcja: STSpot (Japonia) partnerzy: Fundacja Burdąg (Polska), Centrum w Ruchu (Polska), Instytut Adama Mickiewicza (Polska) Dofinansowano ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego Bilety w cenie 15zł i 10zł dostępne w Punktach Informacyjnych Starego Browaru oraz na ebilet.pl www.artstationsfoundation5050.com

Tatiana Kamieniecka

Tatiana Kamieniecka

W Sorcery powietrze jest głównym tematem i obiektem rytualistycznej eksploracji i manipulacji. Niewidoczne i nieuchwytne, jest jednocześnie witalną substancją. Staje się odczuwalne poprzez praktyki doświadczania-powietrza i formowania-powietrza. Wywołane atmosfery pojawiają się jako przelotne pola, zjawiska i twory gloryfikacji, strachu oraz nostalgii. Renata Piotrowska jest choreografką i performerką; w swoich pracach wykorzystuje narzędzia tańca współczesnego, zwłaszcza jego nowych nurtów i sztuk performatywnych. Piotrowska konfrontuje choreografię z myśleniem konceptualnym. W swoich spektaklach obok badań nad percepcją i empatią kinetyczną interesuje ją kontemplacja wspólczesnego świata poprzez czerpanie inspiracji z własnych doświadczeń i tekstów teoretycznych z zakresu nauk humanistycznych. Ma na swoim koncie spektakle: Teraz / 2007, Tańcząc z Wrogiem / 2007, seria UNKNOWN / 2008 – 2010, break SZTUKA WOJNY / 2010, UNKNOWNS.SEANS / 2011, film taneczny Inside / 2011, The Forest_work in progress / 2013, Śmierć. Ćwiczenia i wariacje/ 2014. W roku 2008 i w 2010 jej spektakle: Tańcząc z Wrogiem i Unknown były wytypowane do prestiżowego przeglądu – Polska Platforma Tańca. Współpracowała z takim miejscami jak: CSW Zamek Ujazdowski, Galeria Zachęta, Nowy Teatr, Teatr Studio, Instytut Teatralny, Art Stations Foundation z Poznania, CK Zamek w Poznaniu, Centrum Choreograficzne w Montpellier, Narodowe Centrum Tańca w Paryżu, Scena Narodowa w St. Brieuc i inne. Piotrowska pracowała również z reżyserami teatralnymi tworząc choreografie do spektakli dramatycznych (Maria Kwiecień, Ewa Piotrowska, Konrad Dworakowski). Jest kilkukrotną stypendystką Instytutu Adama Mickiewicza, Art Stations Foundation oraz stypendystką Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego programu „Młoda Polska” (2010) i programu „Stypendium Ministra” (2013). W latach 2007-2011 prowadziła regularne zajęcia z improwizacji, kontakt improwizacji i świadomości ciała w Warszawie oraz warsztaty w Polsce i za granicą. Jest twórczynią programu edukacyjnego o tańcu Mam ochotę na taniec w Teatrze Ochoty w Warszawie, który zakłada łączenie teorii z praktyką oraz współtwórczynią rocznego kursu choreografii eksperymentalnej organizowanego przez Fundację Burdąg. Piotrowska jest absolwentką magisterskiego programu choreograficznego ex.e.r.ce w Montepllier (Francja) i Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza. www.renatapiotrowska.pl koncept, choreografia: Renata Piotrowska-Auffret wykonanie, współpraca artystyczna: Tatiana Kamieniecka, Korina Kordova, Magdalena Ptasznik dramaturgia: Eleonora Zdebiak światła: Joanna Leśnierowska instalacja: Anna Gołdanowska producent wykonawczy: Julia Stryjska (Menuo Production) produkcja: Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk (Polska) koprodukcja: STSpot (Japonia) partnerzy: Fundacja Burdąg (Polska), Centrum w Ruchu (Polska), Instytut Adama Mickiewicza (Polska) Dofinansowano ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego Bilety w cenie 15zł i 10zł dostępne w Punktach Informacyjnych Starego Browaru oraz na ebilet.pl www.artstationsfoundation5050.com

Zespoły

Organizacje

Festiwale

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close