Spektakle

Poznań/SBNT na Malcie 2017/Yanka Rudzka. Gesty i tropy: „Projekt Yanka Rudzka: Zaczyn”

Zdjęcie: Poznań/SBNT na Malcie 2017/Yanka Rudzka. Gesty i tropy: „Projekt Yanka Rudzka: Zaczyn”

Wersja do druku

Udostępnij

W ramach festiwalowego finału projektu Yanka Rudzka. Gesty i tropy po raz pierwszy w Polsce zostanie zaprezentowany spektakl ZACZYN – efekt rezydencji twórczej, która w 2016 roku połączyła polskich i brazylijskich tancerzy.

Zaczyn jest efektem rezydencji artystycznej łączącej w choreograficznej praktyce 9 polskich i brazylijskich tancerzy. Inspirację dla pracy stanowiły artystyczne gesty Yanki Rudzkiej, stąd punktem wyjścia dla choreograficznych poszukiwań stał się słownik tradycyjnych niestylizowanych tańców obu krajów (polskiego oberka i samby de pé) oraz towarzyszące im narracje. Choć na pierwszy rzut oka tak skrajnie odmienne, praktykowane i analizowane (także w perspektywie etnochoreologicznej) tańce ujawniają wiele paralel, inspirując ekscytującą choreograficzną podróż. Pytając o to, jak kultura tradycyjna może karmić współczesną choreografię, spektakl inscenizuje przede wszystkim spotkanie w tanecznej praktyce zgłębiając i celebrując wspólnotowość oraz ekstatyczny i transformacyjny wymiar tańca.

pomysł Joanna Leśnierowska

kompozycja Janusz Orlik/Joanna Leśnierowska we współpracy z tancerzami

taniec: Anderson Danttas, Marcelo Galvão, Paweł Grala, Sinha Guimarães, Agnieszka Kryst, Janusz Orlik, Katarzyna Sitarz, Neemias Santana, Zofia Tomczyk

dramaturgia i światło Joanna Leśnierowska

pejzaż dźwiękowy Janusz Orlik

wsparcie badawcze Maciej Rożalski

realizacja techniczna Łukasz Kędzierski

grafika Michał Łuczak

produkcja Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk, Baobab Productions, Salvador

projekt zrealizowany w ramach Roku kultury polskiej w Brazylii (2016) dzięki wsparciu Instytutu Adama Mickiewicza, culture.pl

prezentacje w ramach Stary Browar Nowy Taniec na Malcie możliwe dzięki wsparciu Fundo de Cultura de Bahia

Yanka Rudzka. Gesty i tropy: Zaczyn, belka logo (miniaturka)

powiązane

Ludzie

Joanna Leśnierowska

Joanna Leśnierowska

  • kuratorka
  • krytyczka
  • dramaturg

W ramach festiwalowego finału projektu Yanka Rudzka. Gesty i tropy po raz pierwszy w Polsce zostanie zaprezentowany spektakl ZACZYN – efekt rezydencji twórczej, która w 2016 roku połączyła polskich i brazylijskich tancerzy. Zaczyn jest efektem rezydencji artystycznej łączącej w choreograficznej praktyce 9 polskich i brazylijskich tancerzy. Inspirację dla pracy stanowiły artystyczne gesty Yanki Rudzkiej, stąd punktem wyjścia dla choreograficznych poszukiwań stał się słownik tradycyjnych niestylizowanych tańców obu krajów (polskiego oberka i samby de pé) oraz towarzyszące im narracje. Choć na pierwszy rzut oka tak skrajnie odmienne, praktykowane i analizowane (także w perspektywie etnochoreologicznej) tańce ujawniają wiele paralel, inspirując ekscytującą choreograficzną podróż. Pytając o to, jak kultura tradycyjna może karmić współczesną choreografię, spektakl inscenizuje przede wszystkim spotkanie w tanecznej praktyce zgłębiając i celebrując wspólnotowość oraz ekstatyczny i transformacyjny wymiar tańca. pomysł Joanna Leśnierowska kompozycja Janusz Orlik/Joanna Leśnierowska we współpracy z tancerzami taniec: Anderson Danttas, Marcelo Galvão, Paweł Grala, Sinha Guimarães, Agnieszka Kryst, Janusz Orlik, Katarzyna Sitarz, Neemias Santana, Zofia Tomczyk dramaturgia i światło Joanna Leśnierowska pejzaż dźwiękowy Janusz Orlik wsparcie badawcze Maciej Rożalski realizacja techniczna Łukasz Kędzierski grafika Michał Łuczak produkcja Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk, Baobab Productions, Salvador projekt zrealizowany w ramach Roku kultury polskiej w Brazylii (2016) dzięki wsparciu Instytutu Adama Mickiewicza, culture.pl prezentacje w ramach Stary Browar Nowy Taniec na Malcie możliwe dzięki wsparciu Fundo de Cultura de Bahia

Janusz Orlik

Janusz Orlik

W ramach festiwalowego finału projektu Yanka Rudzka. Gesty i tropy po raz pierwszy w Polsce zostanie zaprezentowany spektakl ZACZYN – efekt rezydencji twórczej, która w 2016 roku połączyła polskich i brazylijskich tancerzy. Zaczyn jest efektem rezydencji artystycznej łączącej w choreograficznej praktyce 9 polskich i brazylijskich tancerzy. Inspirację dla pracy stanowiły artystyczne gesty Yanki Rudzkiej, stąd punktem wyjścia dla choreograficznych poszukiwań stał się słownik tradycyjnych niestylizowanych tańców obu krajów (polskiego oberka i samby de pé) oraz towarzyszące im narracje. Choć na pierwszy rzut oka tak skrajnie odmienne, praktykowane i analizowane (także w perspektywie etnochoreologicznej) tańce ujawniają wiele paralel, inspirując ekscytującą choreograficzną podróż. Pytając o to, jak kultura tradycyjna może karmić współczesną choreografię, spektakl inscenizuje przede wszystkim spotkanie w tanecznej praktyce zgłębiając i celebrując wspólnotowość oraz ekstatyczny i transformacyjny wymiar tańca. pomysł Joanna Leśnierowska kompozycja Janusz Orlik/Joanna Leśnierowska we współpracy z tancerzami taniec: Anderson Danttas, Marcelo Galvão, Paweł Grala, Sinha Guimarães, Agnieszka Kryst, Janusz Orlik, Katarzyna Sitarz, Neemias Santana, Zofia Tomczyk dramaturgia i światło Joanna Leśnierowska pejzaż dźwiękowy Janusz Orlik wsparcie badawcze Maciej Rożalski realizacja techniczna Łukasz Kędzierski grafika Michał Łuczak produkcja Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk, Baobab Productions, Salvador projekt zrealizowany w ramach Roku kultury polskiej w Brazylii (2016) dzięki wsparciu Instytutu Adama Mickiewicza, culture.pl prezentacje w ramach Stary Browar Nowy Taniec na Malcie możliwe dzięki wsparciu Fundo de Cultura de Bahia

Agnieszka Kryst

Agnieszka Kryst

  • tancerka
  • choreografka

W ramach festiwalowego finału projektu Yanka Rudzka. Gesty i tropy po raz pierwszy w Polsce zostanie zaprezentowany spektakl ZACZYN – efekt rezydencji twórczej, która w 2016 roku połączyła polskich i brazylijskich tancerzy. Zaczyn jest efektem rezydencji artystycznej łączącej w choreograficznej praktyce 9 polskich i brazylijskich tancerzy. Inspirację dla pracy stanowiły artystyczne gesty Yanki Rudzkiej, stąd punktem wyjścia dla choreograficznych poszukiwań stał się słownik tradycyjnych niestylizowanych tańców obu krajów (polskiego oberka i samby de pé) oraz towarzyszące im narracje. Choć na pierwszy rzut oka tak skrajnie odmienne, praktykowane i analizowane (także w perspektywie etnochoreologicznej) tańce ujawniają wiele paralel, inspirując ekscytującą choreograficzną podróż. Pytając o to, jak kultura tradycyjna może karmić współczesną choreografię, spektakl inscenizuje przede wszystkim spotkanie w tanecznej praktyce zgłębiając i celebrując wspólnotowość oraz ekstatyczny i transformacyjny wymiar tańca. pomysł Joanna Leśnierowska kompozycja Janusz Orlik/Joanna Leśnierowska we współpracy z tancerzami taniec: Anderson Danttas, Marcelo Galvão, Paweł Grala, Sinha Guimarães, Agnieszka Kryst, Janusz Orlik, Katarzyna Sitarz, Neemias Santana, Zofia Tomczyk dramaturgia i światło Joanna Leśnierowska pejzaż dźwiękowy Janusz Orlik wsparcie badawcze Maciej Rożalski realizacja techniczna Łukasz Kędzierski grafika Michał Łuczak produkcja Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk, Baobab Productions, Salvador projekt zrealizowany w ramach Roku kultury polskiej w Brazylii (2016) dzięki wsparciu Instytutu Adama Mickiewicza, culture.pl prezentacje w ramach Stary Browar Nowy Taniec na Malcie możliwe dzięki wsparciu Fundo de Cultura de Bahia

Katarzyna Sitarz

Katarzyna Sitarz

W ramach festiwalowego finału projektu Yanka Rudzka. Gesty i tropy po raz pierwszy w Polsce zostanie zaprezentowany spektakl ZACZYN – efekt rezydencji twórczej, która w 2016 roku połączyła polskich i brazylijskich tancerzy. Zaczyn jest efektem rezydencji artystycznej łączącej w choreograficznej praktyce 9 polskich i brazylijskich tancerzy. Inspirację dla pracy stanowiły artystyczne gesty Yanki Rudzkiej, stąd punktem wyjścia dla choreograficznych poszukiwań stał się słownik tradycyjnych niestylizowanych tańców obu krajów (polskiego oberka i samby de pé) oraz towarzyszące im narracje. Choć na pierwszy rzut oka tak skrajnie odmienne, praktykowane i analizowane (także w perspektywie etnochoreologicznej) tańce ujawniają wiele paralel, inspirując ekscytującą choreograficzną podróż. Pytając o to, jak kultura tradycyjna może karmić współczesną choreografię, spektakl inscenizuje przede wszystkim spotkanie w tanecznej praktyce zgłębiając i celebrując wspólnotowość oraz ekstatyczny i transformacyjny wymiar tańca. pomysł Joanna Leśnierowska kompozycja Janusz Orlik/Joanna Leśnierowska we współpracy z tancerzami taniec: Anderson Danttas, Marcelo Galvão, Paweł Grala, Sinha Guimarães, Agnieszka Kryst, Janusz Orlik, Katarzyna Sitarz, Neemias Santana, Zofia Tomczyk dramaturgia i światło Joanna Leśnierowska pejzaż dźwiękowy Janusz Orlik wsparcie badawcze Maciej Rożalski realizacja techniczna Łukasz Kędzierski grafika Michał Łuczak produkcja Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk, Baobab Productions, Salvador projekt zrealizowany w ramach Roku kultury polskiej w Brazylii (2016) dzięki wsparciu Instytutu Adama Mickiewicza, culture.pl prezentacje w ramach Stary Browar Nowy Taniec na Malcie możliwe dzięki wsparciu Fundo de Cultura de Bahia

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close