Spektakle

Poznań: Wieczór premier „Solo Projekt Plus 2017” – Przemek Kamiński „Pharmakon (it radiates)”/ Kasia Wolińska „Dance, pilgrim, dance [I see America dancing]”

Zdjęcie: Poznań: Wieczór premier „Solo Projekt Plus 2017” – Przemek Kamiński „Pharmakon (it radiates)”/ Kasia Wolińska  „Dance, pilgrim, dance [I see America dancing]”

Fot. materiały organizatorów.

Wersja do druku

Udostępnij

Stary Browar Nowy Taniec i Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk w Poznaniu zapraszają  na wieczór premier Solo Projekt Plus 2017. W ramach wieczoru swoje nowe spektakle pokażą Przemek Kamiński i Kasia Wolińska. Prace powstały we współpracy z opiekunem artystycznym projektu,  Guy Cools’em.

O spektaklach:

 

 

Przemek Kamiński: Pharmakon (it radiates)

Blue screen to technika postprodukcji umożliwiająca manipulację obrazem. Dzięki użyciu jednolitego, niebieskiego tła, rejestrowane kamerą działanie może zostać przeniesione w zupełnie inną scenerię. W swoim najnowszym spektaklu, Przemek Kamiński odnosi się do kulturowej historii koloru niebieskiego, patrząc na nią przez pryzmat starogreckiego terminu pharmakon, oznaczającego lek, truciznę i coś, co musi zostać złożone w ofierze. Artysta tworzy serię wertykalnych krajobrazów, w których napromieniowane kolorem ciało porusza się między widzialnym a wyobrażonym. Pierwszy i drugi plan stapiają się ze sobą oraz z fantazjami widzów, a tożsamość negocjowana jest wzdłuż i wszerz przestrzeni ekranu.

choreografia i wykonanie: Przemek Kamiński

współpraca dramaturgiczna: Mateusz Szymanówka

opieka artystyczna: Guy Cools

reżyseria światła: Aleksandr Prowaliński

realizacja techniczna: Łukasz Kędzierski

produkcja: Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk w ramach Solo Projekt Plus 2017

 

Przemek Kamiński – performer i choreograf. Tworzy i prezentuje swoje prace zarówno w kontekście sztuk performatywnych, jak i wizualnych, koncentrując się na poszerzonym polu choreografii, która przejawia się w wielości formatów i mediów. Interesuje go praca z istniejącymi już i cyrkulującymi formami, strategie zapożyczania, remiksu i remediacji oraz głębokie poszukiwania ruchowe w procesie ucieleśniania. Jego prace prezentowane były m.in. w Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski w Warszawie, Muzeum Sztuki w Łodzi, Galerii Labirynt w Lublinie, Galerii Sztuki im. Jana Tarasina w Kaliszu, Hamburger Bahnhof w Berlinie, Nowym Teatrze w Warszawie, Art Stations Foundation w Poznaniu, podczas Prague Quadrennial of Performance Design and Space w Pradze czy Malta Festival w Poznaniu. Ukończył studia choreograficzne w HZT Inter-University Centre for Dance (Międzyuniwersyteckim Centrum Tańca) w Berlinie. Był artystą-rezydentem m.in.: I.C.I./CCN w Montpellier czy Wyszehradzkiego Programu Rezydencji Artystycznych (art quarter budapest, Budapeszt). Brał udział w wielu programach badawczych, m.in. w Reseach Academy (Uniwersytet Sztuki w Zurychu); Artists Research Laboratory (Fondazione Antonio Ratti, Como) czy Alternatywnej Akademii Tańca (Art Stations Foundation w Poznaniu), której był stypendystą. Regularnie współpracuje z dramaturgiem Mateuszem Szymanówką oraz,  jako tancerz, z berlińską choreografką Isabelle Schad.

 

Kasia Wolińska: Dance, pilgrim, dance [I see America dancing]

Lenin we własnej osobie nagrodził oklaskami Duncan po obejrzeniu jej występu w Moskiewskim Teatrze Bolszoj w czwartą rocznicę Rewolucji Październikowej. Po powrocie do Stanów Zjednoczonych, Sowieci wysłali jej telegram: „Rząd rosyjski w pełni Cię rozumie. Przyjedź do nas, ufundujemy Ci szkołę.”

Na początku XX wieku Isadora Duncan zrewolucjonizowała taniec, by następnie w Moskwie uczynić tańczące ciało narzędziem propagandy na rzecz idei rewolucyjnych. Choreografia The Revolutionary powstała około 1923 roku i przyczyniła się do  zrujnowania opinii  o Duncan za oceanem.

Spektakl podejmuję próbę odkrycia nie w pełni dotąd opowiedzianych  historii modern dance i choreografii oraz ich związków ze Związkiem Radzieckim i dziedzictwem marksizmu.

koncept i choreografia: Kasia Wolińska

Visuals: Ashiq Khondker

opieka artystyczna: Guy Cools

Podziękowania dla:

mojej rodziny, Kat Rickard, Dorian Batycka, The Breakfast Club, Agaty Siniarskiej.

 

Kasia Wolińska – urodzona w Gdańsku. Absolwentka wydziału Tańca i Choreografii Akademii Muzycznej w Łodzi, Wydziału Antropologi Kultury Uniwersytetu Łódzkiego oraz wydziału Tańca i choreografii na HZT Inter-University Centre for Dance (Międzyuniwersyteckim Centrum Tańca) w Berlinie.

Dancewebberka 2015. Od stycznia 2013 związana z projektem Hi Mary, który został zaprezentowany w Berlinie, Gdańsku, Kaliszu, Łodzi, Norberg, Nowym Jorku, Warszawie, Amsterdamie i Kopenhadze. Rezydentka Centro Selva w Peru w 2014 roku oraz festiwalu transeuropa 2015 w Niemczech. Uczestniczka programu Global Practice Sharing ( Movement Research/ Art Stations Foundation/Instytut Muzyki i Tańca) w Nowym Jorku. Pracowała z takimi artystami, jak Rosalind Crisp, Vincent Bozek, Julia Plawgo, Agata Siniarska, Lea Martini, Martin Hansen, Ivo Serra, Eva Tanko, Diego Agullo, Tatiana Kamieniecka, Ula Zerek, Pere Faura, Karol Tymiński, Marta Ziółek, Gosia Wdowik i inni.

***

Bilety w cenie 20zł (normalny) i 15zł (ulgowy) dostępne w punktach informacyjnych Starego Browaru oraz na ebilet.pl

powiązane

Ludzie

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close