Spektakle

Poznań: Wieczór SOLO PROJEKT 2013 – Baśka Gwóźdź, Korina Kordova, Agata Siniarska

Zdjęcie: Poznań: Wieczór SOLO PROJEKT 2013 –  Baśka Gwóźdź, Korina Kordova, Agata Siniarska

Stary Browar Nowy Taniec zaprasza na Wieczór Solo Projekt 2013. Wystąpią: Baśka Gwóźdź, Korina Kordova i Agata Siniarska.   <strong>Baśka Gwóźdź, <em>Destiny's child</em></strong> Artystka: „Taniec to nie jest coś co chcę robić. Taniec to jest coś co muszę robić.” Spektakl jest dedykowany Jackowi Łumińskiemu.   <strong>O spektaklu:</strong> Są na świecie rzeczy niewytłumaczalne. Pojawiają się myśli, które chcielibyśmy zapomnieć, ale one zawsze wracają. Zdarzają się uczucia, których nie chcemy zaakceptować. Istnieją idee i potrzeby, które prowadzą nas przez życie, bywają niezrozumiałe i niepoważane, a mimo to są często silniejsze od wszelkich racjonalnych decyzji i reakcji.   <strong>Baśka Gwóźdź</strong> – absolwentka Studium Wokalno-Baletowego przy Teatrze Muzycznym w Gliwicach oraz Kulturoznawstwa w specjalności Zarządzanie w kulturze. Studiowała również w PWST w Krakowie, na Wydziale Teatru Tańca w Bytomiu. Współorganizatorka Wrocławskiego Festiwalu Ruchu Cyrkulacje oraz asystentka producenta Deltebre Dansa Festival w Hiszpanii w 2012. Stypendystka Alternatywnej Akademii Tańca w Art Stations Foundation w Poznaniu, stażystka Teatru ZAR w Instytucie Grotowskiego we Wrocławiu, a także słuchaczka Uniwersytetu Otwartego przy Instytucie im. J. Grotowskiego w latach 2010-2013. W przeszłości związana zawodowo ze Sceną Tańca w Teatrze Muzycznym Capitol we Wrocławiu, obecnie współpracuje z Art Color Ballet w Krakowie oraz jest rezydentką w Art Stations Foundation/Stary Browar Nowy Taniec w Poznaniu. Tańczy, tworzy choreografie do spektakli teatralnych i prowadzi warsztaty tańca oraz zajmuje się rytualnym masażem Lomi Lomi Nui. <a href="http://baskagwozdz.blogspot.com/">baskagwozdz.blogspot.com</a>   choreografia i wykonanie: Baśka Gwóźdź opieka artystyczna: Bush Hartshorn realizacja techniczna: Łukasz Kędzierski światła: Jan Jakub Wiatrzyk produkcja: Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk   <strong>Korina Kordova, <em>on 8th boulevard. right after sinuous curves</em></strong> <strong>Od artystki:</strong> „Co to było? Meteoryt? A może wizyta z innego wymiaru? Cokolwiek to było pojawiło się na naszym terenie. Zranieni tym spotkaniem, żałowaliśmy, że nie potrafiliśmy zniknąć na życzenie. Katastrofa zaczęła się gwałtownym runięciem w głębi i rozprzestrzeniła się na obszary zewnętrzne. Aby uformować GIGANTA. SUPERGIGANTA. Na Ósmej alei. Zaraz za wijącymi się krągłościami. Wysłaliśmy odsiecz. Nikt nie powrócił. Stopniowo, uchodzi powietrze. Pustka nie ustępuje. Musimy ją przetrwać. Będziemy nią manipulować: przekształcimy to zaburzenie czasu w drganie, dezorientacje. Biegnijmy, tak szybko jak możemy, aby pozostać w tym samym miejscu.”   <strong>Korina Kordova</strong> – tancerka, choreograf. Pracowała w rodzinnej Brazylii oraz w Holandii, zanim przeprowadziła się do Polski, aby dołączyć do zespołu Śląskiego Teatru Tańca (PL). Przez 7 lat grała z nimi spektakle w Europie, Ameryce Północnej i Azji. Pracowała z wieloma polskimi oraz zagranicznymi choreografami, takimi jak: Jacek Łumiński (PL), Anna Piotrowska (PL), Barbara Bourget (CAN), Mihai Mihalcea (RO), Idan Cohen (ISR), Kuik Swee Boon (SGP), Suzana Gomes (NL/BR), Irad Mazliah (ISR) i Helena Ganjalyan (PL). Współpracowała z Kokoro Dance (CAN), BalletMet (USA), Samovarteateret (NO) i Teatrem Tańca Zawirowania (PL). Jest autorką solowych spektakli: „Mobile Variations”, „Night”, „Karolina” oraz „Borderline”. Stypendystka organizowanej przez Art Stations Foundation Alternatywnej Akademii Tańca w 2012 roku. W 2013 roku rozpoczęła także pracę we własnym kolektywie artystycznym Flesh System, którego celem jest współpraca z innymi niezależnymi twórcami. W ramach Flesh Systemu współtworzyła duety „± 30 we are here for you” oraz „Once/Twice Simultaneously” z Przemkiem Kamińskim. Jest także członkiem Centrum w Ruchu – związku niezależnych tancerzy rezydujących w Warszawie. <a href="http://korinakordova.com/">http://korinakordova.com/</a>   choreografia i wykonanie Korina Kordova muzyka Dominik Strycharski kostiumy i scenografia Sylwester Krupiński opieka artystyczna Bush Hartshorn realizacja techniczna Łukasz Kędzierski produkcja Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk   <strong>Agata Siniarska, <em>Śmierć 24 klatki na sekundę albo zrób mi tak jak w prawdziwym filmie – choreografia spowolniona w rozdziałach</em></strong> <strong>Od artystki:</strong> to solo dzieje się 24 klatki na sekundę/ jak w prawdziwym filmie/ to solo pojawia sie w rozdziałach/ to solo jest dramatyczne, ale wizualnie atrakcyjne/ to solo stoi, siedzi, leży z buzią szeroko otwartą/ to solo odnosi się do wielu nazwisk/ mulvey, akerman, de lauretis, butler, tyler, silverman, kuhn, deleuze, fraser, doane, jelinek, kwiatkowska, karina, kodard, vitti, antonioni, bardot, shermann, chytilova, illouz, halberstam, jones, pollock, german, moreau, radkiewicz, creed, potter, modleski, herden, fassbinder choć wcale nie sprawia im to przyjemności/ to solo wytwarza kategorię prawdy, w którą głęboko wierzy/ to solo dotyka życia i śmierci/ to solo nigdy nie słyszało o agacie siniarskiej/ to solo jest w pełni świadome, że to, co tu produkuje to emocjonalny kapitalizm/ to solo wolałoby, żeby jean luc godard był kobietą/ to solo jest tylko zaangażowane w intrygi miłosne/ to solo cierpi w imię wszystkich heteroseksualnych kobiet/ to solo jest potencjalną ofiarą i ma z tego powodu wzmożone poczucie winy/ to solo cię kocha i oczekuje od ciebie, że będziesz prawdziwym mężczyzną/ to solo będzie stać w jednym kadrze przez długi czas/ to solo chce być wzięte w każdej pozycji/ to solo czeka/ to solo mówi przepraszam   <strong>Agata Siniarska</strong> to fikcyjna postać o wielu talentach i przeszłości kryminalnej, świadomie dziejąca się rozdział po rozdziale w przestrzeni choreograficznych sekwencji, żarliwie pracująca nad ideą kobiecej personifikacji. Dając szansę przez lata różnym rodzajom form teatralnych, obecnie studiuje zadania choreograficzne w Berlinie, nie zapominając jednak przeszłych doświadczeń i kultywując pragnienia wobec języka i pisania, kina i animacji. Uzależniona od fikcji Agata prowadzi swe dochodzenia pomiędzy życiem/śmiercią w obrazie a życiem/śmiercią poza kadrem, tworząc z siebie samej, poprzez przypisane jej kulturowe struktury, narzędzia wizualnej retoryki. Każdy wizerunek, podsycany przez energię głębokiej teoretycznej jękliwości, robi z pasją i wielką fascynacją. Wielokrotnie nie samotnie, ale w kompanii wielu wspaniałych awanturników.   choreografia i wykonanie agata siniarska opieka artystyczna Bush Hartshorn realizacja techniczna i światła Łukasz Kędzierski produkcja Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk     Bilety na cały wieczór w cenie 5 zł do nabycia w punktach informacyjnych Starego Browaru i na<a href="http://www.ebilet.pl"> www.ebilet.pl</a>

Wersja do druku

Udostępnij

Stary Browar Nowy Taniec zaprasza na Wieczór Solo Projekt 2013. Wystąpią: Baśka Gwóźdź, Korina Kordova i Agata Siniarska.

Baśka Gwóźdź, Destiny’s child

Artystka: „Taniec to nie jest coś co chcę robić. Taniec to jest coś co muszę robić.” Spektakl jest dedykowany Jackowi Łumińskiemu.

O spektaklu:
Są na świecie rzeczy niewytłumaczalne. Pojawiają się myśli, które chcielibyśmy zapomnieć, ale one zawsze wracają. Zdarzają się uczucia, których nie chcemy zaakceptować. Istnieją idee i potrzeby, które prowadzą nas przez życie, bywają niezrozumiałe i niepoważane, a mimo to są często silniejsze od wszelkich racjonalnych decyzji i reakcji.

Baśka Gwóźdź – absolwentka Studium Wokalno-Baletowego przy Teatrze Muzycznym w Gliwicach oraz Kulturoznawstwa w specjalności Zarządzanie w kulturze. Studiowała również w PWST w Krakowie, na Wydziale Teatru Tańca w Bytomiu. Współorganizatorka Wrocławskiego Festiwalu Ruchu Cyrkulacje oraz asystentka producenta Deltebre Dansa Festival w Hiszpanii w 2012. Stypendystka Alternatywnej Akademii Tańca w Art Stations Foundation w Poznaniu, stażystka Teatru ZAR w Instytucie Grotowskiego we Wrocławiu, a także słuchaczka Uniwersytetu Otwartego przy Instytucie im. J. Grotowskiego w latach 2010-2013. W przeszłości związana zawodowo ze Sceną Tańca w Teatrze Muzycznym Capitol we Wrocławiu, obecnie współpracuje z Art Color Ballet w Krakowie oraz jest rezydentką w Art Stations Foundation/Stary Browar Nowy Taniec w Poznaniu. Tańczy, tworzy choreografie do spektakli teatralnych i prowadzi warsztaty tańca oraz zajmuje się rytualnym masażem Lomi Lomi Nui.

baskagwozdz.blogspot.com

choreografia i wykonanie: Baśka Gwóźdź
opieka artystyczna: Bush Hartshorn
realizacja techniczna: Łukasz Kędzierski
światła: Jan Jakub Wiatrzyk
produkcja: Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk

Korina Kordova, on 8th boulevard. right after sinuous curves

Od artystki:

„Co to było? Meteoryt? A może wizyta z innego wymiaru? Cokolwiek to było pojawiło się na naszym terenie. Zranieni tym spotkaniem, żałowaliśmy, że nie potrafiliśmy zniknąć na życzenie. Katastrofa zaczęła się gwałtownym runięciem w głębi i rozprzestrzeniła się na obszary zewnętrzne. Aby uformować GIGANTA. SUPERGIGANTA. Na Ósmej alei. Zaraz za wijącymi się krągłościami. Wysłaliśmy odsiecz. Nikt nie powrócił. Stopniowo, uchodzi powietrze. Pustka nie ustępuje. Musimy ją przetrwać. Będziemy nią manipulować: przekształcimy to zaburzenie czasu w drganie, dezorientacje. Biegnijmy, tak szybko jak możemy, aby pozostać w tym samym miejscu.”

Korina Kordova – tancerka, choreograf. Pracowała w rodzinnej Brazylii oraz w Holandii, zanim przeprowadziła się do Polski, aby dołączyć do zespołu Śląskiego Teatru Tańca (PL). Przez 7 lat grała z nimi spektakle w Europie, Ameryce Północnej i Azji. Pracowała z wieloma polskimi oraz zagranicznymi choreografami, takimi jak: Jacek Łumiński (PL), Anna Piotrowska (PL), Barbara Bourget (CAN), Mihai Mihalcea (RO), Idan Cohen (ISR), Kuik Swee Boon (SGP), Suzana Gomes (NL/BR), Irad Mazliah (ISR) i Helena Ganjalyan (PL). Współpracowała z Kokoro Dance (CAN), BalletMet (USA), Samovarteateret (NO) i Teatrem Tańca Zawirowania (PL). Jest autorką solowych spektakli: „Mobile Variations”, „Night”, „Karolina” oraz „Borderline”. Stypendystka organizowanej przez Art Stations Foundation Alternatywnej Akademii Tańca w 2012 roku. W 2013 roku rozpoczęła także pracę we własnym kolektywie artystycznym Flesh System, którego celem jest współpraca z innymi niezależnymi twórcami. W ramach Flesh Systemu współtworzyła duety „± 30 we are here for you” oraz „Once/Twice Simultaneously” z Przemkiem Kamińskim. Jest także członkiem Centrum w Ruchu – związku niezależnych tancerzy rezydujących w Warszawie.

http://korinakordova.com/

choreografia i wykonanie Korina Kordova
muzyka Dominik Strycharski
kostiumy i scenografia Sylwester Krupiński
opieka artystyczna Bush Hartshorn
realizacja techniczna Łukasz Kędzierski
produkcja Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk

Agata Siniarska, Śmierć 24 klatki na sekundę albo zrób mi tak jak w prawdziwym filmie – choreografia spowolniona w rozdziałach

Od artystki:
to solo dzieje się 24 klatki na sekundę/ jak w prawdziwym filmie/ to solo pojawia sie w rozdziałach/ to solo jest dramatyczne, ale wizualnie atrakcyjne/ to solo stoi, siedzi, leży z buzią szeroko otwartą/ to solo odnosi się do wielu nazwisk/ mulvey, akerman, de lauretis, butler, tyler, silverman, kuhn, deleuze, fraser, doane, jelinek, kwiatkowska, karina, kodard, vitti, antonioni, bardot, shermann, chytilova, illouz, halberstam, jones, pollock, german, moreau, radkiewicz, creed, potter, modleski, herden, fassbinder choć wcale nie sprawia im to przyjemności/ to solo wytwarza kategorię prawdy, w którą głęboko wierzy/ to solo dotyka życia i śmierci/ to solo nigdy nie słyszało o agacie siniarskiej/ to solo jest w pełni świadome, że to, co tu produkuje to emocjonalny kapitalizm/ to solo wolałoby, żeby jean luc godard był kobietą/ to solo jest tylko zaangażowane w intrygi miłosne/ to solo cierpi w imię wszystkich heteroseksualnych kobiet/ to solo jest potencjalną ofiarą i ma z tego powodu wzmożone poczucie winy/ to solo cię kocha i oczekuje od ciebie, że będziesz prawdziwym mężczyzną/ to solo będzie stać w jednym kadrze przez długi czas/ to solo chce być wzięte w każdej pozycji/ to solo czeka/ to solo mówi przepraszam

Agata Siniarska to fikcyjna postać o wielu talentach i przeszłości kryminalnej, świadomie dziejąca się rozdział po rozdziale w przestrzeni choreograficznych sekwencji, żarliwie pracująca nad ideą kobiecej personifikacji. Dając szansę przez lata różnym rodzajom form teatralnych, obecnie studiuje zadania choreograficzne w Berlinie, nie zapominając jednak przeszłych doświadczeń i kultywując pragnienia wobec języka i pisania, kina i animacji. Uzależniona od fikcji Agata prowadzi swe dochodzenia pomiędzy życiem/śmiercią w obrazie a życiem/śmiercią poza kadrem, tworząc z siebie samej, poprzez przypisane jej kulturowe struktury, narzędzia wizualnej retoryki. Każdy wizerunek, podsycany przez energię głębokiej teoretycznej jękliwości, robi z pasją i wielką fascynacją. Wielokrotnie nie samotnie, ale w kompanii wielu wspaniałych awanturników.

choreografia i wykonanie agata siniarska
opieka artystyczna Bush Hartshorn
realizacja techniczna i światła Łukasz Kędzierski
produkcja Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk

Bilety na cały wieczór w cenie 5 zł do nabycia w punktach informacyjnych Starego Browaru i na www.ebilet.pl

powiązane

Ludzie

Korina Kordova

Korina Kordova

Stary Browar Nowy Taniec zaprasza na Wieczór Solo Projekt 2013. Wystąpią: Baśka Gwóźdź, Korina Kordova i Agata Siniarska.   Baśka Gwóźdź, Destiny’s child Artystka: „Taniec to nie jest coś co chcę robić. Taniec to jest coś co muszę robić.” Spektakl jest dedykowany Jackowi Łumińskiemu.   O spektaklu: Są na świecie rzeczy niewytłumaczalne. Pojawiają się myśli, które chcielibyśmy zapomnieć, ale one zawsze wracają. Zdarzają się uczucia, których nie chcemy zaakceptować. Istnieją idee i potrzeby, które prowadzą nas przez życie, bywają niezrozumiałe i niepoważane, a mimo to są często silniejsze od wszelkich racjonalnych decyzji i reakcji.   Baśka Gwóźdź – absolwentka Studium Wokalno-Baletowego przy Teatrze Muzycznym w Gliwicach oraz Kulturoznawstwa w specjalności Zarządzanie w kulturze. Studiowała również w PWST w Krakowie, na Wydziale Teatru Tańca w Bytomiu. Współorganizatorka Wrocławskiego Festiwalu Ruchu Cyrkulacje oraz asystentka producenta Deltebre Dansa Festival w Hiszpanii w 2012. Stypendystka Alternatywnej Akademii Tańca w Art Stations Foundation w Poznaniu, stażystka Teatru ZAR w Instytucie Grotowskiego we Wrocławiu, a także słuchaczka Uniwersytetu Otwartego przy Instytucie im. J. Grotowskiego w latach 2010-2013. W przeszłości związana zawodowo ze Sceną Tańca w Teatrze Muzycznym Capitol we Wrocławiu, obecnie współpracuje z Art Color Ballet w Krakowie oraz jest rezydentką w Art Stations Foundation/Stary Browar Nowy Taniec w Poznaniu. Tańczy, tworzy choreografie do spektakli teatralnych i prowadzi warsztaty tańca oraz zajmuje się rytualnym masażem Lomi Lomi Nui. baskagwozdz.blogspot.com   choreografia i wykonanie: Baśka Gwóźdź opieka artystyczna: Bush Hartshorn realizacja techniczna: Łukasz Kędzierski światła: Jan Jakub Wiatrzyk produkcja: Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk   Korina Kordova, on 8th boulevard. right after sinuous curves Od artystki: „Co to było? Meteoryt? A może wizyta z innego wymiaru? Cokolwiek to było pojawiło się na naszym terenie. Zranieni tym spotkaniem, żałowaliśmy, że nie potrafiliśmy zniknąć na życzenie. Katastrofa zaczęła się gwałtownym runięciem w głębi i rozprzestrzeniła się na obszary zewnętrzne. Aby uformować GIGANTA. SUPERGIGANTA. Na Ósmej alei. Zaraz za wijącymi się krągłościami. Wysłaliśmy odsiecz. Nikt nie powrócił. Stopniowo, uchodzi powietrze. Pustka nie ustępuje. Musimy ją przetrwać. Będziemy nią manipulować: przekształcimy to zaburzenie czasu w drganie, dezorientacje. Biegnijmy, tak szybko jak możemy, aby pozostać w tym samym miejscu.”   Korina Kordova – tancerka, choreograf. Pracowała w rodzinnej Brazylii oraz w Holandii, zanim przeprowadziła się do Polski, aby dołączyć do zespołu Śląskiego Teatru Tańca (PL). Przez 7 lat grała z nimi spektakle w Europie, Ameryce Północnej i Azji. Pracowała z wieloma polskimi oraz zagranicznymi choreografami, takimi jak: Jacek Łumiński (PL), Anna Piotrowska (PL), Barbara Bourget (CAN), Mihai Mihalcea (RO), Idan Cohen (ISR), Kuik Swee Boon (SGP), Suzana Gomes (NL/BR), Irad Mazliah (ISR) i Helena Ganjalyan (PL). Współpracowała z Kokoro Dance (CAN), BalletMet (USA), Samovarteateret (NO) i Teatrem Tańca Zawirowania (PL). Jest autorką solowych spektakli: „Mobile Variations”, „Night”, „Karolina” oraz „Borderline”. Stypendystka organizowanej przez Art Stations Foundation Alternatywnej Akademii Tańca w 2012 roku. W 2013 roku rozpoczęła także pracę we własnym kolektywie artystycznym Flesh System, którego celem jest współpraca z innymi niezależnymi twórcami. W ramach Flesh Systemu współtworzyła duety „± 30 we are here for you” oraz „Once/Twice Simultaneously” z Przemkiem Kamińskim. Jest także członkiem Centrum w Ruchu – związku niezależnych tancerzy rezydujących w Warszawie. http://korinakordova.com/   choreografia i wykonanie Korina Kordova muzyka Dominik Strycharski kostiumy i scenografia Sylwester Krupiński opieka artystyczna Bush Hartshorn realizacja techniczna Łukasz Kędzierski produkcja Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk   Agata Siniarska, Śmierć 24 klatki na sekundę albo zrób mi tak jak w prawdziwym filmie – choreografia spowolniona w rozdziałach Od artystki: to solo dzieje się 24 klatki na sekundę/ jak w prawdziwym filmie/ to solo pojawia sie w rozdziałach/ to solo jest dramatyczne, ale wizualnie atrakcyjne/ to solo stoi, siedzi, leży z buzią szeroko otwartą/ to solo odnosi się do wielu nazwisk/ mulvey, akerman, de lauretis, butler, tyler, silverman, kuhn, deleuze, fraser, doane, jelinek, kwiatkowska, karina, kodard, vitti, antonioni, bardot, shermann, chytilova, illouz, halberstam, jones, pollock, german, moreau, radkiewicz, creed, potter, modleski, herden, fassbinder choć wcale nie sprawia im to przyjemności/ to solo wytwarza kategorię prawdy, w którą głęboko wierzy/ to solo dotyka życia i śmierci/ to solo nigdy nie słyszało o agacie siniarskiej/ to solo jest w pełni świadome, że to, co tu produkuje to emocjonalny kapitalizm/ to solo wolałoby, żeby jean luc godard był kobietą/ to solo jest tylko zaangażowane w intrygi miłosne/ to solo cierpi w imię wszystkich heteroseksualnych kobiet/ to solo jest potencjalną ofiarą i ma z tego powodu wzmożone poczucie winy/ to solo cię kocha i oczekuje od ciebie, że będziesz prawdziwym mężczyzną/ to solo będzie stać w jednym kadrze przez długi czas/ to solo chce być wzięte w każdej pozycji/ to solo czeka/ to solo mówi przepraszam   Agata Siniarska to fikcyjna postać o wielu talentach i przeszłości kryminalnej, świadomie dziejąca się rozdział po rozdziale w przestrzeni choreograficznych sekwencji, żarliwie pracująca nad ideą kobiecej personifikacji. Dając szansę przez lata różnym rodzajom form teatralnych, obecnie studiuje zadania choreograficzne w Berlinie, nie zapominając jednak przeszłych doświadczeń i kultywując pragnienia wobec języka i pisania, kina i animacji. Uzależniona od fikcji Agata prowadzi swe dochodzenia pomiędzy życiem/śmiercią w obrazie a życiem/śmiercią poza kadrem, tworząc z siebie samej, poprzez przypisane jej kulturowe struktury, narzędzia wizualnej retoryki. Każdy wizerunek, podsycany przez energię głębokiej teoretycznej jękliwości, robi z pasją i wielką fascynacją. Wielokrotnie nie samotnie, ale w kompanii wielu wspaniałych awanturników.   choreografia i wykonanie agata siniarska opieka artystyczna Bush Hartshorn realizacja techniczna i światła Łukasz Kędzierski produkcja Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk     Bilety na cały wieczór w cenie 5 zł do nabycia w punktach informacyjnych Starego Browaru i na www.ebilet.pl

Baśka Gwóźdź

Baśka Gwóźdź

  • tancerka
  • choreografka

Stary Browar Nowy Taniec zaprasza na Wieczór Solo Projekt 2013. Wystąpią: Baśka Gwóźdź, Korina Kordova i Agata Siniarska.   Baśka Gwóźdź, Destiny’s child Artystka: „Taniec to nie jest coś co chcę robić. Taniec to jest coś co muszę robić.” Spektakl jest dedykowany Jackowi Łumińskiemu.   O spektaklu: Są na świecie rzeczy niewytłumaczalne. Pojawiają się myśli, które chcielibyśmy zapomnieć, ale one zawsze wracają. Zdarzają się uczucia, których nie chcemy zaakceptować. Istnieją idee i potrzeby, które prowadzą nas przez życie, bywają niezrozumiałe i niepoważane, a mimo to są często silniejsze od wszelkich racjonalnych decyzji i reakcji.   Baśka Gwóźdź – absolwentka Studium Wokalno-Baletowego przy Teatrze Muzycznym w Gliwicach oraz Kulturoznawstwa w specjalności Zarządzanie w kulturze. Studiowała również w PWST w Krakowie, na Wydziale Teatru Tańca w Bytomiu. Współorganizatorka Wrocławskiego Festiwalu Ruchu Cyrkulacje oraz asystentka producenta Deltebre Dansa Festival w Hiszpanii w 2012. Stypendystka Alternatywnej Akademii Tańca w Art Stations Foundation w Poznaniu, stażystka Teatru ZAR w Instytucie Grotowskiego we Wrocławiu, a także słuchaczka Uniwersytetu Otwartego przy Instytucie im. J. Grotowskiego w latach 2010-2013. W przeszłości związana zawodowo ze Sceną Tańca w Teatrze Muzycznym Capitol we Wrocławiu, obecnie współpracuje z Art Color Ballet w Krakowie oraz jest rezydentką w Art Stations Foundation/Stary Browar Nowy Taniec w Poznaniu. Tańczy, tworzy choreografie do spektakli teatralnych i prowadzi warsztaty tańca oraz zajmuje się rytualnym masażem Lomi Lomi Nui. baskagwozdz.blogspot.com   choreografia i wykonanie: Baśka Gwóźdź opieka artystyczna: Bush Hartshorn realizacja techniczna: Łukasz Kędzierski światła: Jan Jakub Wiatrzyk produkcja: Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk   Korina Kordova, on 8th boulevard. right after sinuous curves Od artystki: „Co to było? Meteoryt? A może wizyta z innego wymiaru? Cokolwiek to było pojawiło się na naszym terenie. Zranieni tym spotkaniem, żałowaliśmy, że nie potrafiliśmy zniknąć na życzenie. Katastrofa zaczęła się gwałtownym runięciem w głębi i rozprzestrzeniła się na obszary zewnętrzne. Aby uformować GIGANTA. SUPERGIGANTA. Na Ósmej alei. Zaraz za wijącymi się krągłościami. Wysłaliśmy odsiecz. Nikt nie powrócił. Stopniowo, uchodzi powietrze. Pustka nie ustępuje. Musimy ją przetrwać. Będziemy nią manipulować: przekształcimy to zaburzenie czasu w drganie, dezorientacje. Biegnijmy, tak szybko jak możemy, aby pozostać w tym samym miejscu.”   Korina Kordova – tancerka, choreograf. Pracowała w rodzinnej Brazylii oraz w Holandii, zanim przeprowadziła się do Polski, aby dołączyć do zespołu Śląskiego Teatru Tańca (PL). Przez 7 lat grała z nimi spektakle w Europie, Ameryce Północnej i Azji. Pracowała z wieloma polskimi oraz zagranicznymi choreografami, takimi jak: Jacek Łumiński (PL), Anna Piotrowska (PL), Barbara Bourget (CAN), Mihai Mihalcea (RO), Idan Cohen (ISR), Kuik Swee Boon (SGP), Suzana Gomes (NL/BR), Irad Mazliah (ISR) i Helena Ganjalyan (PL). Współpracowała z Kokoro Dance (CAN), BalletMet (USA), Samovarteateret (NO) i Teatrem Tańca Zawirowania (PL). Jest autorką solowych spektakli: „Mobile Variations”, „Night”, „Karolina” oraz „Borderline”. Stypendystka organizowanej przez Art Stations Foundation Alternatywnej Akademii Tańca w 2012 roku. W 2013 roku rozpoczęła także pracę we własnym kolektywie artystycznym Flesh System, którego celem jest współpraca z innymi niezależnymi twórcami. W ramach Flesh Systemu współtworzyła duety „± 30 we are here for you” oraz „Once/Twice Simultaneously” z Przemkiem Kamińskim. Jest także członkiem Centrum w Ruchu – związku niezależnych tancerzy rezydujących w Warszawie. http://korinakordova.com/   choreografia i wykonanie Korina Kordova muzyka Dominik Strycharski kostiumy i scenografia Sylwester Krupiński opieka artystyczna Bush Hartshorn realizacja techniczna Łukasz Kędzierski produkcja Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk   Agata Siniarska, Śmierć 24 klatki na sekundę albo zrób mi tak jak w prawdziwym filmie – choreografia spowolniona w rozdziałach Od artystki: to solo dzieje się 24 klatki na sekundę/ jak w prawdziwym filmie/ to solo pojawia sie w rozdziałach/ to solo jest dramatyczne, ale wizualnie atrakcyjne/ to solo stoi, siedzi, leży z buzią szeroko otwartą/ to solo odnosi się do wielu nazwisk/ mulvey, akerman, de lauretis, butler, tyler, silverman, kuhn, deleuze, fraser, doane, jelinek, kwiatkowska, karina, kodard, vitti, antonioni, bardot, shermann, chytilova, illouz, halberstam, jones, pollock, german, moreau, radkiewicz, creed, potter, modleski, herden, fassbinder choć wcale nie sprawia im to przyjemności/ to solo wytwarza kategorię prawdy, w którą głęboko wierzy/ to solo dotyka życia i śmierci/ to solo nigdy nie słyszało o agacie siniarskiej/ to solo jest w pełni świadome, że to, co tu produkuje to emocjonalny kapitalizm/ to solo wolałoby, żeby jean luc godard był kobietą/ to solo jest tylko zaangażowane w intrygi miłosne/ to solo cierpi w imię wszystkich heteroseksualnych kobiet/ to solo jest potencjalną ofiarą i ma z tego powodu wzmożone poczucie winy/ to solo cię kocha i oczekuje od ciebie, że będziesz prawdziwym mężczyzną/ to solo będzie stać w jednym kadrze przez długi czas/ to solo chce być wzięte w każdej pozycji/ to solo czeka/ to solo mówi przepraszam   Agata Siniarska to fikcyjna postać o wielu talentach i przeszłości kryminalnej, świadomie dziejąca się rozdział po rozdziale w przestrzeni choreograficznych sekwencji, żarliwie pracująca nad ideą kobiecej personifikacji. Dając szansę przez lata różnym rodzajom form teatralnych, obecnie studiuje zadania choreograficzne w Berlinie, nie zapominając jednak przeszłych doświadczeń i kultywując pragnienia wobec języka i pisania, kina i animacji. Uzależniona od fikcji Agata prowadzi swe dochodzenia pomiędzy życiem/śmiercią w obrazie a życiem/śmiercią poza kadrem, tworząc z siebie samej, poprzez przypisane jej kulturowe struktury, narzędzia wizualnej retoryki. Każdy wizerunek, podsycany przez energię głębokiej teoretycznej jękliwości, robi z pasją i wielką fascynacją. Wielokrotnie nie samotnie, ale w kompanii wielu wspaniałych awanturników.   choreografia i wykonanie agata siniarska opieka artystyczna Bush Hartshorn realizacja techniczna i światła Łukasz Kędzierski produkcja Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk     Bilety na cały wieczór w cenie 5 zł do nabycia w punktach informacyjnych Starego Browaru i na www.ebilet.pl

Zespoły

Organizacje

Festiwale

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close