Spektakle

Poznań/„Z perspektywy żaby”: Białostocki Teatr Lalek „Karnawał zwierząt” – chor. Karolina Garbacik

Zdjęcie: Poznań/„Z perspektywy żaby”: Białostocki Teatr Lalek „Karnawał zwierząt” – chor. Karolina Garbacik

Fot. Krzysztof Bieliński

Wersja do druku

Udostępnij

Jeden z najpopularniejszych utworów muzycznych – fantazja zoologiczna Camille’a Saint-Saënsa stał się dla choreografki kanwą do pełnego humoru przedstawienia dla dzieci połączonego ze współczesną inspiracją grą Angry Birds. Wspólna produkcja BTL z DanceOFFnią ilustruje niezwykle popularne tematy muzyczne. Każda z miniatur Karnawału zwierząt ukazuje innych bohaterów: osły, żółwie, słonie, łabędzie… Są one jednak tylko pretekstem do pokazania ludzkich słabości, wartości i relacji. Spektakl pozwoli młodym widzom zachwycić się muzyką, a w tańcu i zabawie odkryć cały wachlarz zachowań i emocji, którymi kieruje się człowiek.

choreografia i reżyseria: Karolina Garbacik

scenografka: Marika Wojciechowska

produkcja: Charles Camille Saint-Saëns

koprodukcja: Białostocki Teatr Lalek i Podlaskie Stowarzyszenie Tańca

obsada: Patrycja Kozłowska (Klaudia Nierodzik), Anna Łaskarzewska, Izabela Maria Wilczewska, Adam Bartoszewicz, Tomasz Graczyk, Michał Jarmoszuk, Mateusz Smaczny

„Mamy tu króla lwa, który bardziej przypomina tresera w cyrku, wzbudzające entuzjazm stado kur, czy genialnie sportretowane żółwie. Choreografia tej miniatury doskonale oddaje ducha współczesności. Ciągłą rywalizację, podglądactwo mediów i fascynację widzów takimi widowiskami. Udane i pomysłowe rekwizyty to zaś dowód poczucia humoru Mariki Wojciechowskiej. No i do tego dochodzą aktorzy. Młodzi, zgrabni, dynamiczni i bardzo lubiący swoją pracę. To przedstawienie bez słów dla widzów od lat 5 do 105!” – Jerzy Doroszkiewicz, „Kurier Poranny”, 2.07.2014.

Cena biletu: 15/ 20 zł.

Więcej o programie

Tekst kuratorski Anny Królicy

Anna Królica:  krytyczka, historyczka i kuratorka tańca. Ostatnio wydała książkę Pokolenie Solo. Choreografowie w rozmowach z Anną Królicą (Cricoteka, Kraków  2013). Autorka pierwszej książki o najnowszej historii tańca współczesnego w Polsce Sztuka do odkrycia. Szkice o polskim tańcu (Tarnów, 2011). Stypendystka Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w 2012 roku. Realizuje również projekty kuratorskie: Maszynę choreograficzną w Cricotece (od 2013r), Z perspektywy żaby w Centrum Kultury „Zamek” (2015), Goodbye Superman! (wraz z Erykiem Makohonem i Pawłem Łyskawą, Kraków 2015), Portrety. Kobiety w polskiej choreografii (2014), Archiwum Ciała w poznańskim Centrum Kultury „Zamek” (2013); w 2011 roku programowała festiwal „Kalejdoskop” w Białymstoku i do dziś jest związana z festiwalem. Działała w jury Polskiej Platformy Tańca w 2008 i 2012 roku. Była przewodniczącą pierwszej Rady Programowej Instytutu Muzyki i Tańca w latach 2011-2014. W 2010 roku pełniła funkcję głównego koordynatora merytorycznego I Kongresu Tańca w Warszawie. Wraz z Witoldem Mrozkiem założyła specjalistyczny portal o tańcu współczesnym, www.nowytaniec.pl, działający w latach 2006-2011.

powiązane

Ludzie

Anna Królica

Anna Królica

Jeden z najpopularniejszych utworów muzycznych – fantazja zoologiczna Camille’a Saint-Saënsa stał się dla choreografki kanwą do pełnego humoru przedstawienia dla dzieci połączonego ze współczesną inspiracją grą Angry Birds. Wspólna produkcja BTL z DanceOFFnią ilustruje niezwykle popularne tematy muzyczne. Każda z miniatur Karnawału zwierząt ukazuje innych bohaterów: osły, żółwie, słonie, łabędzie… Są one jednak tylko pretekstem do pokazania ludzkich słabości, wartości i relacji. Spektakl pozwoli młodym widzom zachwycić się muzyką, a w tańcu i zabawie odkryć cały wachlarz zachowań i emocji, którymi kieruje się człowiek. choreografia i reżyseria: Karolina Garbacik scenografka: Marika Wojciechowska produkcja: Charles Camille Saint-Saëns koprodukcja: Białostocki Teatr Lalek i Podlaskie Stowarzyszenie Tańca obsada: Patrycja Kozłowska (Klaudia Nierodzik), Anna Łaskarzewska, Izabela Maria Wilczewska, Adam Bartoszewicz, Tomasz Graczyk, Michał Jarmoszuk, Mateusz Smaczny „Mamy tu króla lwa, który bardziej przypomina tresera w cyrku, wzbudzające entuzjazm stado kur, czy genialnie sportretowane żółwie. Choreografia tej miniatury doskonale oddaje ducha współczesności. Ciągłą rywalizację, podglądactwo mediów i fascynację widzów takimi widowiskami. Udane i pomysłowe rekwizyty to zaś dowód poczucia humoru Mariki Wojciechowskiej. No i do tego dochodzą aktorzy. Młodzi, zgrabni, dynamiczni i bardzo lubiący swoją pracę. To przedstawienie bez słów dla widzów od lat 5 do 105!” – Jerzy Doroszkiewicz, „Kurier Poranny”, 2.07.2014. Cena biletu: 15/ 20 zł. Więcej o programie Tekst kuratorski Anny Królicy Anna Królica:  krytyczka, historyczka i kuratorka tańca. Ostatnio wydała książkę Pokolenie Solo. Choreografowie w rozmowach z Anną Królicą (Cricoteka, Kraków  2013). Autorka pierwszej książki o najnowszej historii tańca współczesnego w Polsce – Sztuka do odkrycia. Szkice o polskim tańcu (Tarnów, 2011). Stypendystka Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w 2012 roku. Realizuje również projekty kuratorskie: Maszynę choreograficzną w Cricotece (od 2013r), Z perspektywy żaby w Centrum Kultury „Zamek” (2015), Goodbye Superman! (wraz z Erykiem Makohonem i Pawłem Łyskawą, Kraków 2015), Portrety. Kobiety w polskiej choreografii (2014), Archiwum Ciała w poznańskim Centrum Kultury „Zamek” (2013); w 2011 roku programowała festiwal „Kalejdoskop” w Białymstoku i do dziś jest związana z festiwalem. Działała w jury Polskiej Platformy Tańca w 2008 i 2012 roku. Była przewodniczącą pierwszej Rady Programowej Instytutu Muzyki i Tańca w latach 2011-2014. W 2010 roku pełniła funkcję głównego koordynatora merytorycznego I Kongresu Tańca w Warszawie. Wraz z Witoldem Mrozkiem założyła specjalistyczny portal o tańcu współczesnym, www.nowytaniec.pl, działający w latach 2006-2011.

Karolina Garbacik

Karolina Garbacik

Jeden z najpopularniejszych utworów muzycznych – fantazja zoologiczna Camille’a Saint-Saënsa stał się dla choreografki kanwą do pełnego humoru przedstawienia dla dzieci połączonego ze współczesną inspiracją grą Angry Birds. Wspólna produkcja BTL z DanceOFFnią ilustruje niezwykle popularne tematy muzyczne. Każda z miniatur Karnawału zwierząt ukazuje innych bohaterów: osły, żółwie, słonie, łabędzie… Są one jednak tylko pretekstem do pokazania ludzkich słabości, wartości i relacji. Spektakl pozwoli młodym widzom zachwycić się muzyką, a w tańcu i zabawie odkryć cały wachlarz zachowań i emocji, którymi kieruje się człowiek. choreografia i reżyseria: Karolina Garbacik scenografka: Marika Wojciechowska produkcja: Charles Camille Saint-Saëns koprodukcja: Białostocki Teatr Lalek i Podlaskie Stowarzyszenie Tańca obsada: Patrycja Kozłowska (Klaudia Nierodzik), Anna Łaskarzewska, Izabela Maria Wilczewska, Adam Bartoszewicz, Tomasz Graczyk, Michał Jarmoszuk, Mateusz Smaczny „Mamy tu króla lwa, który bardziej przypomina tresera w cyrku, wzbudzające entuzjazm stado kur, czy genialnie sportretowane żółwie. Choreografia tej miniatury doskonale oddaje ducha współczesności. Ciągłą rywalizację, podglądactwo mediów i fascynację widzów takimi widowiskami. Udane i pomysłowe rekwizyty to zaś dowód poczucia humoru Mariki Wojciechowskiej. No i do tego dochodzą aktorzy. Młodzi, zgrabni, dynamiczni i bardzo lubiący swoją pracę. To przedstawienie bez słów dla widzów od lat 5 do 105!” – Jerzy Doroszkiewicz, „Kurier Poranny”, 2.07.2014. Cena biletu: 15/ 20 zł. Więcej o programie Tekst kuratorski Anny Królicy Anna Królica:  krytyczka, historyczka i kuratorka tańca. Ostatnio wydała książkę Pokolenie Solo. Choreografowie w rozmowach z Anną Królicą (Cricoteka, Kraków  2013). Autorka pierwszej książki o najnowszej historii tańca współczesnego w Polsce – Sztuka do odkrycia. Szkice o polskim tańcu (Tarnów, 2011). Stypendystka Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w 2012 roku. Realizuje również projekty kuratorskie: Maszynę choreograficzną w Cricotece (od 2013r), Z perspektywy żaby w Centrum Kultury „Zamek” (2015), Goodbye Superman! (wraz z Erykiem Makohonem i Pawłem Łyskawą, Kraków 2015), Portrety. Kobiety w polskiej choreografii (2014), Archiwum Ciała w poznańskim Centrum Kultury „Zamek” (2013); w 2011 roku programowała festiwal „Kalejdoskop” w Białymstoku i do dziś jest związana z festiwalem. Działała w jury Polskiej Platformy Tańca w 2008 i 2012 roku. Była przewodniczącą pierwszej Rady Programowej Instytutu Muzyki i Tańca w latach 2011-2014. W 2010 roku pełniła funkcję głównego koordynatora merytorycznego I Kongresu Tańca w Warszawie. Wraz z Witoldem Mrozkiem założyła specjalistyczny portal o tańcu współczesnym, www.nowytaniec.pl, działający w latach 2006-2011.

Zespoły

Organizacje

Festiwale

Teksty

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close