Spektakle

Przed południem, przed zmierzchem

Zdjęcie: Przed południem, przed zmierzchem

Fot. Rafał Czekajewski

Wersja do druku

Udostępnij

O spektaklu:

 

W swoim najnowszym przedstawieniu Piotr Cieplak, jeden z najważniejszych współczesnych reżyserów teatralnych, wraz z tancerzami Nowego Dada stworzyli opowieść o tych pozornie nieistotnych, mało spektakularnych chwilach życia – o momentach zamyśleń.

Mam upodobanie do wycieczek w różne strony. Zawsze podejmuję się takiej pracy, która całkowicie różni się od tej wykonywanej ostatnio. To wynika z przekonania, że nie ma jednego sprawdzonego sposobu, jednego uniwersalnego języka. Ale również z przekonania, że za każdym razem gram tę samą melodię, choć wykonuję ją na różnych instrumentach. Na grzebieniu, na drewnianej fujarce, a czasem z pomocą orkiestry symfonicznej. Nie znam ostatecznego wyniku spotkania mnie samego ze światem i ta świadomość uzasadnia moją strategię reżysera teatralnego, który wciąż wybiera coraz to inne sposoby na tego spotkania opisywanie. 
To przedstawienie jest pierwszym moim tak radykalnym doświadczeniem obejmującym kontakt z tancerzami. Wielokrotnie współpracowałem z Leszkiem Bzdyl i wyczulenie na język ciała nie jest mi obce. A jednak nigdy dotąd nie pracowałem z tancerzami w ten sposób, by ich ciała stanowiły główną materię spektaklu. Mimo to mogę o nim mówić dokładnie tak, jak o innych swoich spektaklach. Choć forma, wygląd zewnętrzny – instrument jest zupełnie inny.
Piotr Cieplak

 

reżyseria: Piotr Cieplak
choreografia i wykonanie: Izabela Chlewińska, Katarzyna Chmielewska, Leszek Bzdyl, Jacek Owczarek, Krzysztof Skolimowski
scenografia: Andrzej Witkowski
muzyka: Patryk Zakrocki i Paweł Szamburski

 

Przed południem, przed zmierzchem
(Nowy Dada –Teatr Nowy w Łodzi)
premiera: 08 marca 2009, Teatr Nowy, Łódź
czas przedstawienia: 65 minut

 

powiązane

Ludzie

Izabela Chlewińska

Izabela Chlewińska

O spektaklu:   W swoim najnowszym przedstawieniu Piotr Cieplak, jeden z najważniejszych współczesnych reżyserów teatralnych, wraz z tancerzami Nowego Dada stworzyli opowieść o tych pozornie nieistotnych, mało spektakularnych chwilach życia – o momentach zamyśleń. Mam upodobanie do wycieczek w różne strony. Zawsze podejmuję się takiej pracy, która całkowicie różni się od tej wykonywanej ostatnio. To wynika z przekonania, że nie ma jednego sprawdzonego sposobu, jednego uniwersalnego języka. Ale również z przekonania, że za każdym razem gram tę samą melodię, choć wykonuję ją na różnych instrumentach. Na grzebieniu, na drewnianej fujarce, a czasem z pomocą orkiestry symfonicznej. Nie znam ostatecznego wyniku spotkania mnie samego ze światem i ta świadomość uzasadnia moją strategię reżysera teatralnego, który wciąż wybiera coraz to inne sposoby na tego spotkania opisywanie.  To przedstawienie jest pierwszym moim tak radykalnym doświadczeniem obejmującym kontakt z tancerzami. Wielokrotnie współpracowałem z Leszkiem Bzdyl i wyczulenie na język ciała nie jest mi obce. A jednak nigdy dotąd nie pracowałem z tancerzami w ten sposób, by ich ciała stanowiły główną materię spektaklu. Mimo to mogę o nim mówić dokładnie tak, jak o innych swoich spektaklach. Choć forma, wygląd zewnętrzny – instrument jest zupełnie inny. Piotr Cieplak   reżyseria: Piotr Cieplak choreografia i wykonanie: Izabela Chlewińska, Katarzyna Chmielewska, Leszek Bzdyl, Jacek Owczarek, Krzysztof Skolimowski scenografia: Andrzej Witkowski muzyka: Patryk Zakrocki i Paweł Szamburski   Przed południem, przed zmierzchem (Nowy Dada –Teatr Nowy w Łodzi) premiera: 08 marca 2009, Teatr Nowy, Łódź czas przedstawienia: 65 minut  

Katarzyna Chmielewska

Katarzyna Chmielewska

O spektaklu:   W swoim najnowszym przedstawieniu Piotr Cieplak, jeden z najważniejszych współczesnych reżyserów teatralnych, wraz z tancerzami Nowego Dada stworzyli opowieść o tych pozornie nieistotnych, mało spektakularnych chwilach życia – o momentach zamyśleń. Mam upodobanie do wycieczek w różne strony. Zawsze podejmuję się takiej pracy, która całkowicie różni się od tej wykonywanej ostatnio. To wynika z przekonania, że nie ma jednego sprawdzonego sposobu, jednego uniwersalnego języka. Ale również z przekonania, że za każdym razem gram tę samą melodię, choć wykonuję ją na różnych instrumentach. Na grzebieniu, na drewnianej fujarce, a czasem z pomocą orkiestry symfonicznej. Nie znam ostatecznego wyniku spotkania mnie samego ze światem i ta świadomość uzasadnia moją strategię reżysera teatralnego, który wciąż wybiera coraz to inne sposoby na tego spotkania opisywanie.  To przedstawienie jest pierwszym moim tak radykalnym doświadczeniem obejmującym kontakt z tancerzami. Wielokrotnie współpracowałem z Leszkiem Bzdyl i wyczulenie na język ciała nie jest mi obce. A jednak nigdy dotąd nie pracowałem z tancerzami w ten sposób, by ich ciała stanowiły główną materię spektaklu. Mimo to mogę o nim mówić dokładnie tak, jak o innych swoich spektaklach. Choć forma, wygląd zewnętrzny – instrument jest zupełnie inny. Piotr Cieplak   reżyseria: Piotr Cieplak choreografia i wykonanie: Izabela Chlewińska, Katarzyna Chmielewska, Leszek Bzdyl, Jacek Owczarek, Krzysztof Skolimowski scenografia: Andrzej Witkowski muzyka: Patryk Zakrocki i Paweł Szamburski   Przed południem, przed zmierzchem (Nowy Dada –Teatr Nowy w Łodzi) premiera: 08 marca 2009, Teatr Nowy, Łódź czas przedstawienia: 65 minut  

Leszek Bzdyl

Leszek Bzdyl

O spektaklu:   W swoim najnowszym przedstawieniu Piotr Cieplak, jeden z najważniejszych współczesnych reżyserów teatralnych, wraz z tancerzami Nowego Dada stworzyli opowieść o tych pozornie nieistotnych, mało spektakularnych chwilach życia – o momentach zamyśleń. Mam upodobanie do wycieczek w różne strony. Zawsze podejmuję się takiej pracy, która całkowicie różni się od tej wykonywanej ostatnio. To wynika z przekonania, że nie ma jednego sprawdzonego sposobu, jednego uniwersalnego języka. Ale również z przekonania, że za każdym razem gram tę samą melodię, choć wykonuję ją na różnych instrumentach. Na grzebieniu, na drewnianej fujarce, a czasem z pomocą orkiestry symfonicznej. Nie znam ostatecznego wyniku spotkania mnie samego ze światem i ta świadomość uzasadnia moją strategię reżysera teatralnego, który wciąż wybiera coraz to inne sposoby na tego spotkania opisywanie.  To przedstawienie jest pierwszym moim tak radykalnym doświadczeniem obejmującym kontakt z tancerzami. Wielokrotnie współpracowałem z Leszkiem Bzdyl i wyczulenie na język ciała nie jest mi obce. A jednak nigdy dotąd nie pracowałem z tancerzami w ten sposób, by ich ciała stanowiły główną materię spektaklu. Mimo to mogę o nim mówić dokładnie tak, jak o innych swoich spektaklach. Choć forma, wygląd zewnętrzny – instrument jest zupełnie inny. Piotr Cieplak   reżyseria: Piotr Cieplak choreografia i wykonanie: Izabela Chlewińska, Katarzyna Chmielewska, Leszek Bzdyl, Jacek Owczarek, Krzysztof Skolimowski scenografia: Andrzej Witkowski muzyka: Patryk Zakrocki i Paweł Szamburski   Przed południem, przed zmierzchem (Nowy Dada –Teatr Nowy w Łodzi) premiera: 08 marca 2009, Teatr Nowy, Łódź czas przedstawienia: 65 minut  

Jacek Owczarek

Jacek Owczarek

O spektaklu:   W swoim najnowszym przedstawieniu Piotr Cieplak, jeden z najważniejszych współczesnych reżyserów teatralnych, wraz z tancerzami Nowego Dada stworzyli opowieść o tych pozornie nieistotnych, mało spektakularnych chwilach życia – o momentach zamyśleń. Mam upodobanie do wycieczek w różne strony. Zawsze podejmuję się takiej pracy, która całkowicie różni się od tej wykonywanej ostatnio. To wynika z przekonania, że nie ma jednego sprawdzonego sposobu, jednego uniwersalnego języka. Ale również z przekonania, że za każdym razem gram tę samą melodię, choć wykonuję ją na różnych instrumentach. Na grzebieniu, na drewnianej fujarce, a czasem z pomocą orkiestry symfonicznej. Nie znam ostatecznego wyniku spotkania mnie samego ze światem i ta świadomość uzasadnia moją strategię reżysera teatralnego, który wciąż wybiera coraz to inne sposoby na tego spotkania opisywanie.  To przedstawienie jest pierwszym moim tak radykalnym doświadczeniem obejmującym kontakt z tancerzami. Wielokrotnie współpracowałem z Leszkiem Bzdyl i wyczulenie na język ciała nie jest mi obce. A jednak nigdy dotąd nie pracowałem z tancerzami w ten sposób, by ich ciała stanowiły główną materię spektaklu. Mimo to mogę o nim mówić dokładnie tak, jak o innych swoich spektaklach. Choć forma, wygląd zewnętrzny – instrument jest zupełnie inny. Piotr Cieplak   reżyseria: Piotr Cieplak choreografia i wykonanie: Izabela Chlewińska, Katarzyna Chmielewska, Leszek Bzdyl, Jacek Owczarek, Krzysztof Skolimowski scenografia: Andrzej Witkowski muzyka: Patryk Zakrocki i Paweł Szamburski   Przed południem, przed zmierzchem (Nowy Dada –Teatr Nowy w Łodzi) premiera: 08 marca 2009, Teatr Nowy, Łódź czas przedstawienia: 65 minut  

Paweł Szamburski

Paweł Szamburski

O spektaklu:   W swoim najnowszym przedstawieniu Piotr Cieplak, jeden z najważniejszych współczesnych reżyserów teatralnych, wraz z tancerzami Nowego Dada stworzyli opowieść o tych pozornie nieistotnych, mało spektakularnych chwilach życia – o momentach zamyśleń. Mam upodobanie do wycieczek w różne strony. Zawsze podejmuję się takiej pracy, która całkowicie różni się od tej wykonywanej ostatnio. To wynika z przekonania, że nie ma jednego sprawdzonego sposobu, jednego uniwersalnego języka. Ale również z przekonania, że za każdym razem gram tę samą melodię, choć wykonuję ją na różnych instrumentach. Na grzebieniu, na drewnianej fujarce, a czasem z pomocą orkiestry symfonicznej. Nie znam ostatecznego wyniku spotkania mnie samego ze światem i ta świadomość uzasadnia moją strategię reżysera teatralnego, który wciąż wybiera coraz to inne sposoby na tego spotkania opisywanie.  To przedstawienie jest pierwszym moim tak radykalnym doświadczeniem obejmującym kontakt z tancerzami. Wielokrotnie współpracowałem z Leszkiem Bzdyl i wyczulenie na język ciała nie jest mi obce. A jednak nigdy dotąd nie pracowałem z tancerzami w ten sposób, by ich ciała stanowiły główną materię spektaklu. Mimo to mogę o nim mówić dokładnie tak, jak o innych swoich spektaklach. Choć forma, wygląd zewnętrzny – instrument jest zupełnie inny. Piotr Cieplak   reżyseria: Piotr Cieplak choreografia i wykonanie: Izabela Chlewińska, Katarzyna Chmielewska, Leszek Bzdyl, Jacek Owczarek, Krzysztof Skolimowski scenografia: Andrzej Witkowski muzyka: Patryk Zakrocki i Paweł Szamburski   Przed południem, przed zmierzchem (Nowy Dada –Teatr Nowy w Łodzi) premiera: 08 marca 2009, Teatr Nowy, Łódź czas przedstawienia: 65 minut  

Patryk Zakrocki

Patryk Zakrocki

O spektaklu:   W swoim najnowszym przedstawieniu Piotr Cieplak, jeden z najważniejszych współczesnych reżyserów teatralnych, wraz z tancerzami Nowego Dada stworzyli opowieść o tych pozornie nieistotnych, mało spektakularnych chwilach życia – o momentach zamyśleń. Mam upodobanie do wycieczek w różne strony. Zawsze podejmuję się takiej pracy, która całkowicie różni się od tej wykonywanej ostatnio. To wynika z przekonania, że nie ma jednego sprawdzonego sposobu, jednego uniwersalnego języka. Ale również z przekonania, że za każdym razem gram tę samą melodię, choć wykonuję ją na różnych instrumentach. Na grzebieniu, na drewnianej fujarce, a czasem z pomocą orkiestry symfonicznej. Nie znam ostatecznego wyniku spotkania mnie samego ze światem i ta świadomość uzasadnia moją strategię reżysera teatralnego, który wciąż wybiera coraz to inne sposoby na tego spotkania opisywanie.  To przedstawienie jest pierwszym moim tak radykalnym doświadczeniem obejmującym kontakt z tancerzami. Wielokrotnie współpracowałem z Leszkiem Bzdyl i wyczulenie na język ciała nie jest mi obce. A jednak nigdy dotąd nie pracowałem z tancerzami w ten sposób, by ich ciała stanowiły główną materię spektaklu. Mimo to mogę o nim mówić dokładnie tak, jak o innych swoich spektaklach. Choć forma, wygląd zewnętrzny – instrument jest zupełnie inny. Piotr Cieplak   reżyseria: Piotr Cieplak choreografia i wykonanie: Izabela Chlewińska, Katarzyna Chmielewska, Leszek Bzdyl, Jacek Owczarek, Krzysztof Skolimowski scenografia: Andrzej Witkowski muzyka: Patryk Zakrocki i Paweł Szamburski   Przed południem, przed zmierzchem (Nowy Dada –Teatr Nowy w Łodzi) premiera: 08 marca 2009, Teatr Nowy, Łódź czas przedstawienia: 65 minut  

Zespoły

Organizacje

Festiwale

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close