Spektakle

Suwałki/Teatr poza utartym szlakiem: Teatr Dada von Bzdülöw „Enclave 4/7” – chor. Roberto Olivan

Zdjęcie: Suwałki/Teatr poza utartym szlakiem: Teatr Dada von Bzdülöw „Enclave 4/7” – chor. Roberto Olivan

Wersja do druku

Udostępnij

Teatr Dada von Bzdülöw zaprasza na pokaz spektaklu Enclave 4/7, w ramach projektu dofinansowanego ze środków MKDiN Taniec poza utartym szlakiem. Najnowszy spektakl zrealizowany jest przez zespół młodych tancerzy, prowadzonych przez cenionego hiszpańskiego choreografa Roberto Olivana. Teatr Dada von Bzdülöw od dawna planował zrealizować spektakl, w ramach którego do współpracy uda się zaprosić zaprzyjaźnionego choreografa i reżysera z Hiszpanii – Roberto Olivana. Od czasu uczestnictwa Katarzyny Chmielewskiej w spektaklu Olivana Natural strange days, artyści stale utrzymują ze sobą kontakt, wzajemnie obserwując swoje poczynania artystyczne. To pozwoliło im znaleźć wspólny język i bliskość w zamyśle artystycznym i sposobie widzenia teatru i tańca. Spektakle Roberto Olivan zadziwiająco łączą się z tymi prezentowanymi przez Teatr Dada. Zarówno Roberto, jak i artyści Teatru Dada budują wewnętrznie różnorodną całość, gdzie choć dramatyczna struktura spektakli wydaje się być luźna, to język ruchowy zawsze oparty jest na wypracowanej warsztatowo, aktorskiej improwizacji tancerza.

Z recenzji po premierze spektaklu:

„Założyciele Teatru Dada von Bzdülöw postawili na świeżą krew i wygrali. ENCLAVE 4/7 to piękny i mocny spektakl o miłości, lęku i szaleństwie, jeden z lepszych, jakie powstały w tym roku w Trójmieście.” („Gazeta Wyborcza”)

Roberto Olivan o spektaklu:

Ta kreacja stworzona głównie dzięki tancerzom, bądź z tworzywa, jakim są same ciała tancerzy, od samego początku procesu twórczego stawia sobie bardzo wyraźny cel: postawić tancerzy przed wyzwaniem, zarówno fizycznym, jak i emocjonalnym. Często bowiem naturalną tendencją człowieka jest dążenie do bezpieczeństwa i ochrony przed konfrontacją z bolesnymi i nieprzyjemnymi sytuacjami. Właśnie tam zapuszczają swoje korzenie nasze lęki. Ale wykonując ten nieświadomy ruch przegapiamy także okazję, by odkryć i przeżyć coś zaskakująco pozytywnego. Poznanie tych mechanizmów, dlaczego mają one miejsce oraz świadomość ich konsekwencji pozwala nam w pełni zaangażować się w dokonywanie stanowczych wyborów. Pod koniec procesu twórczego być może uświadomimy sobie, że najpotężniejszym wrogiem naszych działań pozostaje nasza własna osoba. To przejrzenie się w lustrze i skonfrontowanie z tym odkryciem pozwoli doprowadzić nas do wyniku naszego procesu twórczego: spektaklu pełnego ryzyka, człowieczeństwa i mnóstwa pytań, na które każda jednostka będzie musiała odpowiedzieć sobie sama w obliczu własnych wrogów, których napotka.

Reżyseria i choreografia: Roberto Olivan
Asystent choreografa: Katarzyna Chmielewska
Muzyka: Oleg Dziewanowski
Produkcja muzyczna: Paweł Grabowski
Reżyseria świateł: Michał Kołodziej
Kostiumy: Kasia Piątek
Obsada: Adrian Bartczak, Sebastian Flegiel, Ilona Gumowska, Tatiana Kamieniecka, Piotr Stanek, Katarzyna Ustowska, Ula Zerek

Spektakl zrealizowany w ramach programu „Zamówienia choreograficzne” Instytutu Muzyki i Tańca.

Produkcja: Teatr Dada von Bzdülöw / Teatr Wybrzeże / Instytut Muzyki i Tańca przy wsparciu Urzędu Miasta Gdańska.

Specjalne podziękowania dla partnera przy realizacji projektu MCKA Zatoka Sztuki w Sopocie.

Taniec poza utartym szlakiem jest cyklem prezentacji spektakli repertuarowych Teatru Dada von Bzdülöw, odbywający się w kilku mniejszych ośrodkach kulturalnych w Polsce. Dzięki wsparciu trasy przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego dwa spektakle repertuarowe teatru, które w 2013 roku miały swą premierę w Teatrze Wybrzeże, tzn. Zagraj to, czyli 17 tańców o czymś oraz Enclave 4/7, zaprezentowane zostaną w 2014 roku na scenach w Zakopanem, Suwałkach, Olecku, Krośnie i Tarnowie.

MKiDN mini (oryginał)    Logo Miasto Gdańsk (miniaturka)    Logo Teatr Wybrzeże (miniaturka)

powiązane

Ludzie

Ula Zerek

Ula Zerek

Teatr Dada von Bzdülöw zaprasza na pokaz spektaklu Enclave 4/7, w ramach projektu dofinansowanego ze środków MKDiN Taniec poza utartym szlakiem. Najnowszy spektakl zrealizowany jest przez zespół młodych tancerzy, prowadzonych przez cenionego hiszpańskiego choreografa Roberto Olivana. Teatr Dada von Bzdülöw od dawna planował zrealizować spektakl, w ramach którego do współpracy uda się zaprosić zaprzyjaźnionego choreografa i reżysera z Hiszpanii – Roberto Olivana. Od czasu uczestnictwa Katarzyny Chmielewskiej w spektaklu Olivana Natural strange days, artyści stale utrzymują ze sobą kontakt, wzajemnie obserwując swoje poczynania artystyczne. To pozwoliło im znaleźć wspólny język i bliskość w zamyśle artystycznym i sposobie widzenia teatru i tańca. Spektakle Roberto Olivan zadziwiająco łączą się z tymi prezentowanymi przez Teatr Dada. Zarówno Roberto, jak i artyści Teatru Dada budują wewnętrznie różnorodną całość, gdzie choć dramatyczna struktura spektakli wydaje się być luźna, to język ruchowy zawsze oparty jest na wypracowanej warsztatowo, aktorskiej improwizacji tancerza. Z recenzji po premierze spektaklu: „Założyciele Teatru Dada von Bzdülöw postawili na świeżą krew i wygrali. ENCLAVE 4/7 to piękny i mocny spektakl o miłości, lęku i szaleństwie, jeden z lepszych, jakie powstały w tym roku w Trójmieście.” („Gazeta Wyborcza”) Roberto Olivan o spektaklu: Ta kreacja stworzona głównie dzięki tancerzom, bądź z tworzywa, jakim są same ciała tancerzy, od samego początku procesu twórczego stawia sobie bardzo wyraźny cel: postawić tancerzy przed wyzwaniem, zarówno fizycznym, jak i emocjonalnym. Często bowiem naturalną tendencją człowieka jest dążenie do bezpieczeństwa i ochrony przed konfrontacją z bolesnymi i nieprzyjemnymi sytuacjami. Właśnie tam zapuszczają swoje korzenie nasze lęki. Ale wykonując ten nieświadomy ruch przegapiamy także okazję, by odkryć i przeżyć coś zaskakująco pozytywnego. Poznanie tych mechanizmów, dlaczego mają one miejsce oraz świadomość ich konsekwencji pozwala nam w pełni zaangażować się w dokonywanie stanowczych wyborów. Pod koniec procesu twórczego być może uświadomimy sobie, że najpotężniejszym wrogiem naszych działań pozostaje nasza własna osoba. To przejrzenie się w lustrze i skonfrontowanie z tym odkryciem pozwoli doprowadzić nas do wyniku naszego procesu twórczego: spektaklu pełnego ryzyka, człowieczeństwa i mnóstwa pytań, na które każda jednostka będzie musiała odpowiedzieć sobie sama w obliczu własnych wrogów, których napotka. Reżyseria i choreografia: Roberto Olivan Asystent choreografa: Katarzyna Chmielewska Muzyka: Oleg Dziewanowski Produkcja muzyczna: Paweł Grabowski Reżyseria świateł: Michał Kołodziej Kostiumy: Kasia Piątek Obsada: Adrian Bartczak, Sebastian Flegiel, Ilona Gumowska, Tatiana Kamieniecka, Piotr Stanek, Katarzyna Ustowska, Ula Zerek Spektakl zrealizowany w ramach programu „Zamówienia choreograficzne” Instytutu Muzyki i Tańca. Produkcja: Teatr Dada von Bzdülöw / Teatr Wybrzeże / Instytut Muzyki i Tańca przy wsparciu Urzędu Miasta Gdańska. Specjalne podziękowania dla partnera przy realizacji projektu MCKA Zatoka Sztuki w Sopocie. Taniec poza utartym szlakiem jest cyklem prezentacji spektakli repertuarowych Teatru Dada von Bzdülöw, odbywający się w kilku mniejszych ośrodkach kulturalnych w Polsce. Dzięki wsparciu trasy przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego dwa spektakle repertuarowe teatru, które w 2013 roku miały swą premierę w Teatrze Wybrzeże, tzn. Zagraj to, czyli 17 tańców o czymś oraz Enclave 4/7, zaprezentowane zostaną w 2014 roku na scenach w Zakopanem, Suwałkach, Olecku, Krośnie i Tarnowie.        

Tatiana Kamieniecka

Tatiana Kamieniecka

Teatr Dada von Bzdülöw zaprasza na pokaz spektaklu Enclave 4/7, w ramach projektu dofinansowanego ze środków MKDiN Taniec poza utartym szlakiem. Najnowszy spektakl zrealizowany jest przez zespół młodych tancerzy, prowadzonych przez cenionego hiszpańskiego choreografa Roberto Olivana. Teatr Dada von Bzdülöw od dawna planował zrealizować spektakl, w ramach którego do współpracy uda się zaprosić zaprzyjaźnionego choreografa i reżysera z Hiszpanii – Roberto Olivana. Od czasu uczestnictwa Katarzyny Chmielewskiej w spektaklu Olivana Natural strange days, artyści stale utrzymują ze sobą kontakt, wzajemnie obserwując swoje poczynania artystyczne. To pozwoliło im znaleźć wspólny język i bliskość w zamyśle artystycznym i sposobie widzenia teatru i tańca. Spektakle Roberto Olivan zadziwiająco łączą się z tymi prezentowanymi przez Teatr Dada. Zarówno Roberto, jak i artyści Teatru Dada budują wewnętrznie różnorodną całość, gdzie choć dramatyczna struktura spektakli wydaje się być luźna, to język ruchowy zawsze oparty jest na wypracowanej warsztatowo, aktorskiej improwizacji tancerza. Z recenzji po premierze spektaklu: „Założyciele Teatru Dada von Bzdülöw postawili na świeżą krew i wygrali. ENCLAVE 4/7 to piękny i mocny spektakl o miłości, lęku i szaleństwie, jeden z lepszych, jakie powstały w tym roku w Trójmieście.” („Gazeta Wyborcza”) Roberto Olivan o spektaklu: Ta kreacja stworzona głównie dzięki tancerzom, bądź z tworzywa, jakim są same ciała tancerzy, od samego początku procesu twórczego stawia sobie bardzo wyraźny cel: postawić tancerzy przed wyzwaniem, zarówno fizycznym, jak i emocjonalnym. Często bowiem naturalną tendencją człowieka jest dążenie do bezpieczeństwa i ochrony przed konfrontacją z bolesnymi i nieprzyjemnymi sytuacjami. Właśnie tam zapuszczają swoje korzenie nasze lęki. Ale wykonując ten nieświadomy ruch przegapiamy także okazję, by odkryć i przeżyć coś zaskakująco pozytywnego. Poznanie tych mechanizmów, dlaczego mają one miejsce oraz świadomość ich konsekwencji pozwala nam w pełni zaangażować się w dokonywanie stanowczych wyborów. Pod koniec procesu twórczego być może uświadomimy sobie, że najpotężniejszym wrogiem naszych działań pozostaje nasza własna osoba. To przejrzenie się w lustrze i skonfrontowanie z tym odkryciem pozwoli doprowadzić nas do wyniku naszego procesu twórczego: spektaklu pełnego ryzyka, człowieczeństwa i mnóstwa pytań, na które każda jednostka będzie musiała odpowiedzieć sobie sama w obliczu własnych wrogów, których napotka. Reżyseria i choreografia: Roberto Olivan Asystent choreografa: Katarzyna Chmielewska Muzyka: Oleg Dziewanowski Produkcja muzyczna: Paweł Grabowski Reżyseria świateł: Michał Kołodziej Kostiumy: Kasia Piątek Obsada: Adrian Bartczak, Sebastian Flegiel, Ilona Gumowska, Tatiana Kamieniecka, Piotr Stanek, Katarzyna Ustowska, Ula Zerek Spektakl zrealizowany w ramach programu „Zamówienia choreograficzne” Instytutu Muzyki i Tańca. Produkcja: Teatr Dada von Bzdülöw / Teatr Wybrzeże / Instytut Muzyki i Tańca przy wsparciu Urzędu Miasta Gdańska. Specjalne podziękowania dla partnera przy realizacji projektu MCKA Zatoka Sztuki w Sopocie. Taniec poza utartym szlakiem jest cyklem prezentacji spektakli repertuarowych Teatru Dada von Bzdülöw, odbywający się w kilku mniejszych ośrodkach kulturalnych w Polsce. Dzięki wsparciu trasy przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego dwa spektakle repertuarowe teatru, które w 2013 roku miały swą premierę w Teatrze Wybrzeże, tzn. Zagraj to, czyli 17 tańców o czymś oraz Enclave 4/7, zaprezentowane zostaną w 2014 roku na scenach w Zakopanem, Suwałkach, Olecku, Krośnie i Tarnowie.        

Adrian Bartczak

Adrian Bartczak

Teatr Dada von Bzdülöw zaprasza na pokaz spektaklu Enclave 4/7, w ramach projektu dofinansowanego ze środków MKDiN Taniec poza utartym szlakiem. Najnowszy spektakl zrealizowany jest przez zespół młodych tancerzy, prowadzonych przez cenionego hiszpańskiego choreografa Roberto Olivana. Teatr Dada von Bzdülöw od dawna planował zrealizować spektakl, w ramach którego do współpracy uda się zaprosić zaprzyjaźnionego choreografa i reżysera z Hiszpanii – Roberto Olivana. Od czasu uczestnictwa Katarzyny Chmielewskiej w spektaklu Olivana Natural strange days, artyści stale utrzymują ze sobą kontakt, wzajemnie obserwując swoje poczynania artystyczne. To pozwoliło im znaleźć wspólny język i bliskość w zamyśle artystycznym i sposobie widzenia teatru i tańca. Spektakle Roberto Olivan zadziwiająco łączą się z tymi prezentowanymi przez Teatr Dada. Zarówno Roberto, jak i artyści Teatru Dada budują wewnętrznie różnorodną całość, gdzie choć dramatyczna struktura spektakli wydaje się być luźna, to język ruchowy zawsze oparty jest na wypracowanej warsztatowo, aktorskiej improwizacji tancerza. Z recenzji po premierze spektaklu: „Założyciele Teatru Dada von Bzdülöw postawili na świeżą krew i wygrali. ENCLAVE 4/7 to piękny i mocny spektakl o miłości, lęku i szaleństwie, jeden z lepszych, jakie powstały w tym roku w Trójmieście.” („Gazeta Wyborcza”) Roberto Olivan o spektaklu: Ta kreacja stworzona głównie dzięki tancerzom, bądź z tworzywa, jakim są same ciała tancerzy, od samego początku procesu twórczego stawia sobie bardzo wyraźny cel: postawić tancerzy przed wyzwaniem, zarówno fizycznym, jak i emocjonalnym. Często bowiem naturalną tendencją człowieka jest dążenie do bezpieczeństwa i ochrony przed konfrontacją z bolesnymi i nieprzyjemnymi sytuacjami. Właśnie tam zapuszczają swoje korzenie nasze lęki. Ale wykonując ten nieświadomy ruch przegapiamy także okazję, by odkryć i przeżyć coś zaskakująco pozytywnego. Poznanie tych mechanizmów, dlaczego mają one miejsce oraz świadomość ich konsekwencji pozwala nam w pełni zaangażować się w dokonywanie stanowczych wyborów. Pod koniec procesu twórczego być może uświadomimy sobie, że najpotężniejszym wrogiem naszych działań pozostaje nasza własna osoba. To przejrzenie się w lustrze i skonfrontowanie z tym odkryciem pozwoli doprowadzić nas do wyniku naszego procesu twórczego: spektaklu pełnego ryzyka, człowieczeństwa i mnóstwa pytań, na które każda jednostka będzie musiała odpowiedzieć sobie sama w obliczu własnych wrogów, których napotka. Reżyseria i choreografia: Roberto Olivan Asystent choreografa: Katarzyna Chmielewska Muzyka: Oleg Dziewanowski Produkcja muzyczna: Paweł Grabowski Reżyseria świateł: Michał Kołodziej Kostiumy: Kasia Piątek Obsada: Adrian Bartczak, Sebastian Flegiel, Ilona Gumowska, Tatiana Kamieniecka, Piotr Stanek, Katarzyna Ustowska, Ula Zerek Spektakl zrealizowany w ramach programu „Zamówienia choreograficzne” Instytutu Muzyki i Tańca. Produkcja: Teatr Dada von Bzdülöw / Teatr Wybrzeże / Instytut Muzyki i Tańca przy wsparciu Urzędu Miasta Gdańska. Specjalne podziękowania dla partnera przy realizacji projektu MCKA Zatoka Sztuki w Sopocie. Taniec poza utartym szlakiem jest cyklem prezentacji spektakli repertuarowych Teatru Dada von Bzdülöw, odbywający się w kilku mniejszych ośrodkach kulturalnych w Polsce. Dzięki wsparciu trasy przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego dwa spektakle repertuarowe teatru, które w 2013 roku miały swą premierę w Teatrze Wybrzeże, tzn. Zagraj to, czyli 17 tańców o czymś oraz Enclave 4/7, zaprezentowane zostaną w 2014 roku na scenach w Zakopanem, Suwałkach, Olecku, Krośnie i Tarnowie.        

Zespoły

Organizacje

Festiwale

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close