Warszawa/Aktywizm tańca. Przestrzenie choreografii: Przemek Kamiński, Mateusz Szymanówka, Marta Ziółek „So Emotional”

Zdjęcie: Warszawa/Aktywizm tańca. Przestrzenie choreografii: Przemek Kamiński, Mateusz Szymanówka, Marta Ziółek „So Emotional”

Fot. Katarzyna Szugajew

Wersja do druku

Udostępnij

Nowy Teatr zaprasza na spektakl So Emotional w choreografii i wykonaniu Przemka Kamińskiego i Marty Ziółek, w dramaturgii Mateusza Szymanówki.

W spektaklu performerzy ukryci za białymi teatralnymi maskami zasiedlają obrazy ekstazy i rozpaczy, gniewu i strachu, żeby zbadać historyczne i współczesne formy emocji oraz emocjonalność samych form. Na scenie przywołują dzieła sztuki, memy, gify, sceny z filmów i teledysków, przez cały czas towarzysząc sobie jak cień. Hakują je, nawarstwiają i wprawiają w ruch, przyglądając się zdolności ciała do działania i oporu oraz indywidualnej i kolektywnej transformacji.

Jeżeli ciało jest polem bitwy, a afekt jest nowym frontem politycznej walki, jak możemy się do niej przygotować? I jak kultywować mikroopór, jeżeli jesteśmy uwięzieni w niekończącym się ciągu powtórzenia i zawłaszczenia?

Projekt w ramach cyklu ,,Aktywizm tańca. Przestrzenie choreografii”

koncepcja: Przemek Kamiński, Mateusz Szymanówka, Marta Ziółek
choreografia i performans: Przemek Kamiński, Marta Ziółek
dramaturgia: Mateusz Szymanówka
muzyka: Lubomir Grzelak
reżyseria światła: Aleksandr Prowaliński
wideo: Katarzyna Borelowska
foto: Katarzyna Szugajew
produkcja: Nowy Teatr

przy wsparciu: Wyszehradzkiego Programu Rezydencji Artystycznych – Sztuki Performatywne, art quarter budapest, Instytutu Adama Mickiewicza

Premiera: 7 – 8 stycznia 2017

Bilety (normalny/ulgowy/wejściówka): 35/25/20

Uwaga – w spektaklu wykorzystywane są światła stroboskopowe i głośna muzyka.

 

Przemek Kamiński – performer i choreograf. Ukończył studia na kierunku Dance, Context, Choreography w HZT Inter-University Centre for Dance Berlin. Pracuje zarówno w kontekście sztuk performatywnych, jak i wizualnych. Interesuje go choreografia rozumiana jako poszerzona praktyka, która przejawia się w wielości formatów i mediów. Jego prace prezentowane były m.in. w Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski w Warszawie, Galerii Sztuki im. Jana Tarasina w Kaliszu, Galerii Labirynt w Lublinie, Art Stations Foundation w Poznaniu, Muzeum Sztuki w Łodzi, Hamburger Bahnhof Museum fur Gegenwart w Berlinie, PQ Prague Quadrennial of Performance Design and Space w Pradze, Malta Festival w Poznaniu czy Uferstudios w Berlinie. Jako tancerz regularnie współpracuje z berlińską choreografką Isabelle Schad. Występował również w projektach takich artystów, jak: Juan Dominguez Rojo, Krzysztof Garbaczewski, Nicole Seiler, Kirstine Kyhl Andersen, Harakiri Farmers (Dominika Knapik, Wojciech Klimczyk), Julian Weber i inni.

 

Mateusz Szymanówka – dramaturg i kurator zajmujący się współczesnym performansem, tańcem i choreografią. Studiował kulturoznawstwo, wiedzę o teatrze i wiedzę o tańcu w Warszawie i Berlinie. Współpracował z Agatą Siniarską, Koriną Kordovą, Anią Nowak, Martą Ziółek, Przemkiem Kamińskim i Martinem Hansenem. Jako kurator przygotowywał projekty i programy m.in. dla Teatru Studio w Warszawie (letnia odsłona Sceny Tańca Studio Jak rzecz 2016), Galerii im. Jana Tarasina w Kaliszu (Powrót (do) przyszłości 2016), Muzeum Sztuki w Łodzi (wystawa Układy odniesienia. Choreografia w Muzeum – wspólnie z Katarzyną Słobodą 2016). W 2016 roku otrzymał Stypendium Badawcze Grażyny Kulczyk w dziedzinie współczesnej choreografii. W ramach stypendium stworzył Think Tank Choreograficzny – kolektywną platformę badawczą poświęconą praktykom rozwijanym pomiędzy polską i międzynarodową sceną choreograficzną. Jest uczestnikiem trzeciego cyklu programu Critical Practice (Made in Yu).

Marta Ziółek – choreografka i performerka. Studiowała na wydziale choreografii w School for New Dance Development (SNDO)

w Amsterdamie i na Międzywydziałowych Indywidualnych Studiach Humanistycznych UW. Stypendystka prestiżowego stypendium Dance Web na ImpulsTanzFestival w Wiedniu (2011), uczestniczka europejskiej platformie „Europe in Motion” przeznaczonej dla młodych choreografów (2012), 2013 stypendystka the Amsterdam Fund for the Arts (2013). Ostatnio zaprezentowała m.in. projekt Black on Black inspirowany serią czarnych obrazów Rodczenki, eksplorujący ideę „Czarnej choreografii”, w Teatr Hetveem w Amsterdamie i MSN w Warszawie, a także opracowała choreografię do spektaklu Ewelina płacze Anny Karasińskiej (TR Warszawa). Razem z Alexem Baczynkim- Jenkinsem jest współtwórczynią przestrzeni Kem w Warszawie. W swojej pracy Marta Ziółek testuje performatywne granice i skupia się poszerzaniu pola praktyki choreografii. Swym interdyscyplinarnym podejście bada granice pomiędzy sztukami wizualnymi, performansem i choreografią.

KALENDARIUM

ARCHIWUM WYSTAWIEŃ

godz. 20:00

Warszawa: Nowy Teatr, ul. Madalińskiego 10/16

powiązane

Ludzie

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close