Warszawa / Centralna Scena Tańca: Autoportret choreograficzny: Maria Stokłosa

Zdjęcie: Warszawa / Centralna Scena Tańca: Autoportret choreograficzny: Maria Stokłosa

Centralna Scena Tańca: Autoportret Choreograficzny, marzec 2024. Grafika: materiały własne organizatora.

W pierwszej w tym roku odsłonie cyklu Centralnej Sceny Tańca o współczesnych polskich choreografach, o swojej metodzie choreograficznej opowie Maria Stokłosa – choreografka i tancerka tworząca od ponad dwóch dekad. Performans odbędzie się 14 marca o godz. 19.00.

Wersja do druku

Udostępnij

Taniec współczesny (jego nowe formy, różnorodne odsłony i techniki) postrzegany jest przez część publiczności jako elitarna dziedzina sztuki. W cyklu CST: Autoportret Choreograficzny prezentowani są twórcy i twórczynie tańca współczesnego. Do współpracy przy projekcie Mazowiecki Instytut Kultury i Fundacja Artystyczna PERFORM zapraszają uznanych polskich choreografów i choreografki, reprezentujących różne style, formy i techniki tańca. Wieczór może być opowieścią o technice, którą wybrali w tańcu, czymś, co zawsze chcieli zrobić artystycznie, ale z różnych powodów nie zrealizowali pomysłu, skrót drogi kariery, retrospekcja filmowa, spektakl, do którego chcieliby wrócić lub wykład performatywny.

Bilety dostępne na: www.mik.waw.pl/repertuar lub w kasie Mazowieckiego Instytutu Kultury

 

Maria Stokłosa ─ choreografka, tancerka i improwizatorka. Jest autorką takich spektakli jak: współtworzona przez widzów Publika (we współpracy z Aleks Borys, obecnie w repertuarze MCK Nowy Teatr w Warszawie), Wychodząc od działania ─ improwizowanego solo prezentowanego w ponad 50 odsłonach, rytuału Królowa Wody (w ramach wystawy Inne Tańce w CSW), spektaklu z udziałem mam – Mama Perform i wielu innych.
Tańczyła między innymi w Die Zauberflöte w choreografii Mina Tanaki, Tuning Scores Lisy Nelson, Tribes Sary Shelton Mann, Action is Primary Meg Foley, This Universe Maiji Reety Raumanni, Glory Jeremiego Wade’a. Obecnie jest członkinią berlińskiego zespołu cranky bodies a/company Petera Pleyera. Jako choreografka i performerka współpracuje także z reżyserem teatralnym Wojtkiem Ziemilskim.
Była także autorką choreografii do opery Pawła Mykietyna Czarodziejska Góra.

projekt: Centralna Scena Tańca w Warszawie, edycja V, 2024
kuratorka: Magdalena Chabros
organizatorzy: Mazowiecki Instytut Kultury, Fundacja Artystyczna PERFORM
współfinansowanie: miasto st. Warszawa

KALENDARIUM

ARCHIWUM WYSTAWIEŃ

godz. 19:00

Warszawa: Mazowiecki Instytut Kultury, ul. Elektoralna 12

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close