Warszawa/Centrum Sztuki Tańca w Warszawie 2017-2019/Morze możliwości: Agnieszka Kryst „Scores: Partytury”

Zdjęcie: Warszawa/Centrum Sztuki Tańca w Warszawie 2017-2019/Morze możliwości: Agnieszka Kryst „Scores: Partytury”

Zdjęcie: Paweł Kuligowski/ take516.com.

Wersja do druku

Udostępnij

W ramach projektu Centrum Sztuki  Tańca w Warszawie 2017-2019 w Domu Kultury Kadr w cyklu Morze możliwości odbędzie się prezentacja spektaklu Agnieszki Kryst Scores: Partytury.

Według izraelskiej teoretyczki współczesnej emocjonalności, Evy Illouz, współczesną kulturę i nawiązywane w niej relacje charakteryzuje intymny chłód (cold intimacies). Emocje traktowane są dziś jako słabość, element niekontrolowalny i wymykający się racjonalnym narzędziom poznania (zwłaszcza w kobiecym kontekście). Z kolei Arlie Hochschild w eseju Love and Gold, podkreśla, że empatia i zdolność kobiet do miłości stała się na rynku produktem w dystrybucji i traktowana jest jako odnawialne źródło energii.

W pracy Scores: Partytury Agnieszkę Kryst interesuje emocjonalność jako potencjał twórczy oraz manifestacja wolności, jako proces (auto)reformowania poprzez minimalizowanie i maksymalizowanie, opanowywanie i uwalnianie pojedynczego gestu, myśli czy  uczucia.

Praca Scores: Partytury jest pogłębieniem praktyki ruchowej, w której emocje i ich fizyczność stają się świadomym narzędziem kompozycji. Podstawową zasadą wypracowanej przez Agnieszkę Kryst  praktyki ruchowej jest nieustanna transformacja poruszającego się ciała w czasie i przestrzeni. Transformacja rozumiana jest tu jako możliwość rozwoju, potencjał i świadoma decyzja twórcza. Towarzyszy jej konsekwentna praktyka świadomości, pozwalająca zauważyć najmniejsze zmiany w ruchu, która tym samym otwiera drogę do świadomej manipulacji wytwarzanym materiałem. Transformacja będąca ciągłym procesem zmiany i stawania się. Transformacja będąca świadomą pracą z czasem i przestrzenią. Transformacja będąca świadomym narzędziem oporu. Transformacja będąca nieustannym konstruowaniem i dekonstruowaniem, nawarstwianiem i redukowaniem stworzonego materiału ruchowego. Świadome komponowanie materiału ruchowego w czasie rzeczywistym ukazuje emocje jako narzędzia oporu i kreowania formy, a nie jako bezwiedną reakcję na bodziec czy funkcję adaptacyjną.

 

Po spektaklu organizatorzy zapraszają na spotkanie artystów z widzami

Spotkanie poprowadzi Hanna Raszewska-Kursa.

 

 

Pomysł, struktura i choreografia: Agnieszk Kryst

Współpraca: Katarzyna Sikora

Kreacja i wykonania: Agnieszka Kryst, Katarzyna Sikora

Dramaturgia: Mateusz Atman

Czas trwania: 40 min.

 

Bilety 10 zł / dostępne w DK Kadr i na stronie DK Kadr: http://www.dkkadr.waw.pl/

Tego samego dnia o godz. 19.30 organizatorzy zapraszają również na prezentację spektaklu Magdy Jędry, Weroniki Pelczyńskiej, Izy Szostak Europa. Śledztwo.

Więcej informacji

***

Centrum Sztuki  Tańca w Warszawie 2017-2019 to inicjatywa 18 warszawskich organizacji pozarządowych, skupiających ponad 70 artystów i artystek, którzy przez 3 lata będą prezentowali swoją twórczość w ramach jednego miejsca. Dyrektorkami CST będą Paulina Święcańska (Fundacja Artystyczna PERFORM) i Agata Życzkowska (Fundacja Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’). W ramach programu prezentacji, Centrum Sztuki Tańca w Warszawie , będzie przedstawiać szerokie spektrum tańca współczesnego. W 2017 roku spektakle będą się odbywały w każdy poniedziałek od września do grudnia. W kolejnych latach program będzie rozbudowywany o inne działania, takie jak edukacja, animacje, teoria i krytyka tańca.

Program w 2017 roku podzielony jest na dwa cykle: Morze możliwości oraz Oko cyklonu.

 

Morze możliwości

Prezentacje przedstawiane w tym cyklu będą obrazowały różne praktyki i różne podejście do tańca współczesnego. Spektakle z tego cyku będą prezentowały propozycje z różnym podejściem do technik tańca współczesnego, także premiery, spektakle artystów debiutujących w dziedzinie tańca współczesnego i performansu lub artystów uznanych współpracujących z artystami z krótszym stażem, spektakle i instalacje dla dzieci.

Organizatorzy: Fundacja Artystyczna PERFORM, Fundacja Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’ / HOTELOKO movement makers

Partner projektu: Dom Kultury Kadr

Współpraca: Centrum w Ruchu, Fundacja Burdąg, Fundacja Ciało/Umysł, Fundacja Ciało się, Fundacja Movementum, Fundacja „Myśl w Ciele” / Warszawska Pracownia Kinetograficzna, Fundacja Rozwoju Tańca „Eferte” / Mufmi Teatr Tańca, Fundacja Scena Współczesna / Teatr Tańca Zawirowania, Fundacja Sztuka i Współczesność, Fundacja Sztuki Tańca, Fundacja Tradycji i Transformacji Sztuki / Teatr Tańca NTF, Stowarzyszenie „Akademia Umiejętności Społecznych”/ Teatr Limen Butoh, Stowarzyszenie i Kolektyw Artystyczny Format ZERO, Stowarzyszenie Ja Ja Ja Ne Ne Ne / TukaWach, Stowarzyszenie Strefa Otwarta / Warszawski Teatr Tańca, Stowarzyszenie Sztuka Nowa

Patronat medialny: taniecPOLSKA.pl, e-teatr, TVP Kultura, RDC, teatr dla was.pl, miesięcznik TEATR

Projekt współfinansuje Miasto Stołeczne Warszawa.

Zakochaj się w Warszawie - logo współfinansowanie (miniaturka)

Program na kolejne miesiące oraz więcej informacji dostępne na stronach:

www.centrumsztukitanca.eu

www.facebook.com/cstwarszawa

http://www.dkkadr.waw.pl/

Centrum Sztuki Tańca w Warszawie 2017-2019 (miniaturka) Dom Kultury Kadr (miniaturka)

powiązane

Ludzie

Teksty

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close