Spektakle

Warszawa: Gala Finałowa Warszawskiej Platformy Tańca 2014

Zdjęcie: Warszawa: Gala Finałowa Warszawskiej Platformy Tańca 2014

Fot. Patrycja Płanik.

Wersja do druku

Udostępnij

Fundacja Artystyczna PERFORM we współpracy z Mazowieckim Instytutem Kultury zapraszają na Galę Finałową Warszawskiej Platformy Tańca 2014 oraz towarzyszące wydarzenia taneczne.

Spotkanie z udziałem członków Rady Programowej, artystów, krytyków i pedagogów tańca, którzy współtworzyli tegoroczną edycję WPT, będzie okazją do podsumowania i przedstawienia planów na kolejny rok, którego liderem będzie Stowarzyszenie Strefa Otwarta.

Wieczór uświetnią prezentacje laureatów Konkursu Choreograficznego WPT  – na scenie zobaczyć będzie można Michała Adama Górala z etiudą N°2 (zdobywca I nagrody) oraz Alisę Makarenko z etiudą MonAlisa (laureatka nagrody publiczności).

Podczas tego samego wieczoru odbędą się wydarzenia towarzyszące, realizowane przez Fundację Artystyczną PERFORM:

– multimedialna wystawa zdjęć Kasi Chmury-Cegiełkowskiej z projektu Kalendarz perFORMatywnej Warszawy (otwarta od godz. 12.00)

– premierowy performas Enemy w reżyserii Pauliny Święcańskiej – tańczą Hanna Jurczak i Paulina Święcańska (o godz. 20.30)

– Ecstatic Dance z muzyką DJ’a Kolya Nikolay (od godz. 21.00)

Wstęp na wydarzenie biletowany.

Wejście: 12 zł.

Informacje o spektaklach:

Michał Adam Góral: N°2

Piszemy o niej, tworzymy filmy, malujeęy i śpiewamy , a nawet śnimy. Motyw śmierci i przemijania pojawia sie w naszej kulturze i sztuce od pokoleń. To prawie tak, jak gdyby od wieków próbowalibyśmy szukać sposobu ,aby  oswoić się z jedynym, pewnym faktem w naszym życiu… Bodźcem do poruszenia tego tematu było dla mnie wydarzenie, podczas którego naprawdę uwierzyłem na krótka chwilę, iż zostało mi bardzo niewiele czasu na ziemi. Paniczny lęk mieszający sie z  rozżaleniem. Poczucie bezradności, gorycz i tęsknota za bliskimi. Te mocne emocje stały się dla mnie punktem startowym w mojej pracy. Swoją główną uwagę, chciałem skupić na momencie  kumulacji tych przeżyć, oraz sposobie, w jaki ludzie radzą sobie ze świadomością umierania. W moim wypadku przyszła ona dosyć szybko,  ukazując mi zatracenie w ekstremalnym stanie umysłu.

Solo podemuje próbę analizy ludzkiego zachowania w momencie zmierzenia się z końcem w różnych, niezależnych od nas ramach czasowych. Porusza kwestię lęku przed śmiercią, akceptacji i świadomości nieuniknionego. Jakie instynkty nami targają?

Co z walką o przetrwanie? Kiedy przychodzi moment rezygnacji?

Czy to właśnie wtedy umieramy?

 

A little before You made a leap in the dark

Alisa Makarenko: MonAlisa

Inspiracją było dzieło Leonarda da Vinci. Obraz Mona Lisa jest uważany za jeden z najbardziej znanych i największych dzieł sztuki na świecie. Przez pięć wieków uśmiech Mony Lisy intryguje. Kto nie próbował rozwikłać jego tajemnicy? Bezskutecznie rozszyfrować jej uśmiechu. Dziś stała się ona symbolem „wiecznej kobiecości”.

Muzyka: Hans Florian Zimmer. A także wykorzystanie utworów Britney Spears, Madonna, Modern Talking, Panic! At The Disco, Nat King Cole, VOA Learning English.

Enemy – premiera 

Performans Enemy jest próbą ukazania zależności między dwiema pozornie wrogimi częściami psychiki tej samej osoby. Jednej wyrywającej się w nieznane, dążącej do zmiany,  drugiej – powściągliwej, chętniej pozostającej w sferze komfortu. Jednej spontanicznie i  kreatywnie działającej, drugiej – stanowiącej stabilną i pewną  bazę. Przyglądając się głębiej tej relacji, można zauważyć, że podziały czasami zacierają się i obie strony osobowości z czasem przejmują swoje wzorce zachowa,  tworząc jedną postać.

W jaki sposób w skrajnościach można nawiązać relację?  Jak może wyglądać relacja z samym sobą? Czym  różni się od relacji z innymi ludźmi? Kiedy trzeba walczyć ze swoim wewnętrznym „wrogiem”, a kiedy i czy wystarczy go po prostu zobaczyć i posłuchać?  Performans powstawał wokół powyższych pytań, a także na podstawie podobnej sytuacji życiowej obu tancerek względem relacji wobec siebie i najbliższych osób.

Koncepcja i reżyseria: Paulina Święcańska

Kreacja: Hanna Jurczak, Paulina Święcańska

***

Warszawska Platforma Tańca jest realizowana dzięki współfinansowaniu przez m.st. Warszawa w latach 2014-2016.

Więcej informacji:

http://www.warszawskaplatformatanca.pl/

http://perform.org.pl/

Warszawska Platforma Tańca 2014 - pasek logotypów (miniaturka)

powiązane

Ludzie

Paulina Święcańska

Paulina Święcańska

Fundacja Artystyczna PERFORM we współpracy z Mazowieckim Instytutem Kultury zapraszają na Galę Finałową Warszawskiej Platformy Tańca 2014 oraz towarzyszące wydarzenia taneczne. Spotkanie z udziałem członków Rady Programowej, artystów, krytyków i pedagogów tańca, którzy współtworzyli tegoroczną edycję WPT, będzie okazją do podsumowania i przedstawienia planów na kolejny rok, którego liderem będzie Stowarzyszenie Strefa Otwarta. Wieczór uświetnią prezentacje laureatów Konkursu Choreograficznego WPT  – na scenie zobaczyć będzie można Michała Adama Górala z etiudą N°2 (zdobywca I nagrody) oraz Alisę Makarenko z etiudą MonAlisa (laureatka nagrody publiczności). Podczas tego samego wieczoru odbędą się wydarzenia towarzyszące, realizowane przez Fundację Artystyczną PERFORM: – multimedialna wystawa zdjęć Kasi Chmury-Cegiełkowskiej z projektu Kalendarz perFORMatywnej Warszawy (otwarta od godz. 12.00) – premierowy performas Enemy w reżyserii Pauliny Święcańskiej – tańczą Hanna Jurczak i Paulina Święcańska (o godz. 20.30) – Ecstatic Dance z muzyką DJ’a Kolya Nikolay (od godz. 21.00) Wstęp na wydarzenie biletowany. Wejście: 12 zł. Informacje o spektaklach: Michał Adam Góral: N°2 Piszemy o niej, tworzymy filmy, malujeęy i śpiewamy , a nawet śnimy. Motyw śmierci i przemijania pojawia sie w naszej kulturze i sztuce od pokoleń. To prawie tak, jak gdyby od wieków próbowalibyśmy szukać sposobu ,aby  oswoić się z jedynym, pewnym faktem w naszym życiu… Bodźcem do poruszenia tego tematu było dla mnie wydarzenie, podczas którego naprawdę uwierzyłem na krótka chwilę, iż zostało mi bardzo niewiele czasu na ziemi. Paniczny lęk mieszający sie z  rozżaleniem. Poczucie bezradności, gorycz i tęsknota za bliskimi. Te mocne emocje stały się dla mnie punktem startowym w mojej pracy. Swoją główną uwagę, chciałem skupić na momencie  kumulacji tych przeżyć, oraz sposobie, w jaki ludzie radzą sobie ze świadomością umierania. W moim wypadku przyszła ona dosyć szybko,  ukazując mi zatracenie w ekstremalnym stanie umysłu. Solo podemuje próbę analizy ludzkiego zachowania w momencie zmierzenia się z końcem w różnych, niezależnych od nas ramach czasowych. Porusza kwestię lęku przed śmiercią, akceptacji i świadomości nieuniknionego. Jakie instynkty nami targają? Co z walką o przetrwanie? Kiedy przychodzi moment rezygnacji? Czy to właśnie wtedy umieramy?   A little before You made a leap in the dark Alisa Makarenko: MonAlisa Inspiracją było dzieło Leonarda da Vinci. Obraz Mona Lisa jest uważany za jeden z najbardziej znanych i największych dzieł sztuki na świecie. Przez pięć wieków uśmiech Mony Lisy intryguje. Kto nie próbował rozwikłać jego tajemnicy? Bezskutecznie rozszyfrować jej uśmiechu. Dziś stała się ona symbolem „wiecznej kobiecości”. Muzyka: Hans Florian Zimmer. A także wykorzystanie utworów Britney Spears, Madonna, Modern Talking, Panic! At The Disco, Nat King Cole, VOA Learning English. Enemy – premiera  Performans Enemy jest próbą ukazania zależności między dwiema pozornie wrogimi częściami psychiki tej samej osoby. Jednej wyrywającej się w nieznane, dążącej do zmiany,  drugiej – powściągliwej, chętniej pozostającej w sferze komfortu. Jednej spontanicznie i  kreatywnie działającej, drugiej – stanowiącej stabilną i pewną  bazę. Przyglądając się głębiej tej relacji, można zauważyć, że podziały czasami zacierają się i obie strony osobowości z czasem przejmują swoje wzorce zachowa,  tworząc jedną postać. W jaki sposób w skrajnościach można nawiązać relację?  Jak może wyglądać relacja z samym sobą? Czym  różni się od relacji z innymi ludźmi? Kiedy trzeba walczyć ze swoim wewnętrznym „wrogiem”, a kiedy i czy wystarczy go po prostu zobaczyć i posłuchać?  Performans powstawał wokół powyższych pytań, a także na podstawie podobnej sytuacji życiowej obu tancerek względem relacji wobec siebie i najbliższych osób. Koncepcja i reżyseria: Paulina Święcańska Kreacja: Hanna Jurczak, Paulina Święcańska *** Warszawska Platforma Tańca jest realizowana dzięki współfinansowaniu przez m.st. Warszawa w latach 2014-2016. Więcej informacji: http://www.warszawskaplatformatanca.pl/ http://perform.org.pl/

Zespoły

Organizacje

Festiwale

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close