Spektakle

Warszawa/Przyszłość Europy: Pelczyńska, Szostak, Jędra „Europa. Śledztwo” – pokaz specjalny dla kuratorów i dyrektorów programowych z Francji

Zdjęcie: Warszawa/Przyszłość Europy: Pelczyńska, Szostak, Jędra „Europa. Śledztwo” – pokaz  specjalny dla kuratorów i dyrektorów programowych z Francji

Fot. materiały organizatorów

Wersja do druku

Udostępnij

Komuna//Warszawa zaprasza na specjalny pokaz spektaklu Europa. Śledztwo dla kuratorów i dyrektorów programowych z Francji. Przedstawienie odbędzie się w języku angielskim. Dla miłośników nowego tańca Komuna Warszawa przygotowała 20 bezpłatnych zaproszeń. Zapisy pod adresem: rezerwacja@komuna.warszawa.pl

O spektaklu:

Zapraszamy Państwa do udziału w eksperymencie. Cztery kobiety, żadnego reżysera. Trzy tancerki i dramaturżka śledziły przyszłość Europy i szukały możliwości współpracy. Na kolejne tropy naprowadzały teksty Petera Sloterdijka, Borisa Budena, Ágnes Heller, Oleksija Radynskiego, Marcina Króla, Przemysława Czaplińskiego, autora bestsellerowych kryminałów – Stiega Larssona, a także autorzy metek na ubraniach, które nosimy.

Ciało. Trup. Nieobecność. Każde śledztwo zaczyna się od braku, a detektyw ma wypełnić lukę po czyimś zniknięciu. Trzy tancerki prowadzą dochodzenie w sprawie przyszłości Europy, od tropu do tropu: od symboli, utopijnych projektów, nadziei, do katastroficznych diagnoz i nowych konfliktów. Czy jest to śledztwo w sprawie przestępstwa? A może w sprawie ciągu dalszego? Kto tu kogo szuka i śledzi? Czyżby poszukiwana była reżyserka? Europa szuka reżyserki. Czy to spektakl o tożsamości Europy? A może o tożsamości tancerek? Dlaczego zamiast pisać traktaty i prowadzić negocjacje artystki przebierają się, ubierają, rozbierają? Czy w ten sposób próbują nas zmylić?

choreografia: Magda Jędra, Weronika Pelczyńska, Iza Szostak
dramaturgia: Agata Szczęśniak
realizacja świateł: Karolina Gębska
scenografia: Wojciech Pustoła

produkcja: Komuna// Warszawa
premiera: 11 lipca 2014

O twórczyniach:
Magda Jędra – tancerka, choreografka, performerka. Zaczęła tańczyć w Gdańskim Teatrze Tańca Melissy Monteros i Wojciecha Mochnieja. Ostatnio często współpracuje z Ramoną Nagabczyńską i Rafałem Dziemidokiem, stale z Anną Steller, z którą współtworzy grupę Good Girl Killer. Jej spektaklom blisko jest do idei performansu i nurtu site-specific. Improwizacja jest dla niej podstawą twórczego procesu. Lubi posługiwać się jednocześnie odmiennymi stylistykami oraz środkami właściwymi tzw. kulturze pop i „kulturze wysokiej”. Prowadzi zajęcia z techniki tańca współczesnego i improwizacji.

Weronika Pelczyńska – niezależna tancerka i choreografka, współpracuje z zespołami w Polsce, Niemczech i Austrii. Przygotowuje własne spektakle (m.in. Yvonne, Yvonne – RE//MIX, Owoc natchnienia do muzyki Witolda Lutosławskiego), tworzy choreografie dla teatru i filmu. Interesuje ją praca na pograniczu różnych sztuk. Współtworzy warszawskie „Centrum w Ruchu”. Stypendystka programu DanceWeb 2013 (ImpulsTanz) oraz Carte Blanche 2013 (Modul Dance). Absolwentka Eksperymentalnej Akademii Tańca Współczesnego SEAD w Salzburgu i Politechniki Warszawskiej.

Iza Szostak – tancerka, choreografka. W swojej praktyce powołuje się na ruch autentyczny, choreologie oraz elementy improwizacji Forsythe’a. Od paru lat zafascynowana pracą z osobami zawodowo niezwiązanymi z tańcem. Autorka spektakli: Karmi-go, Feedback, From culture to nature, The glass jar next to the glass jar, RE//MIX Merce Cunningham, Ciało. Dziecko. Obiekt. Odbyła staż w Belgii w zespole Jana Fabre/Troubleyn. Stypendystka polskiego Ministerstwa Kultury, holenderskiego Corrie Hartong Fonds, międzynarodowego projektu dla młodych choreografów SPAZIO oraz Solo Project Art Stations Foundation. Współtworzy warszawskie „Centrum w Ruchu”. Absolwentka Szkoły Baletowej w Warszawie i Codarts/Rotterdam Dance Academy w Holandii. Studiuje w Instytucie Etnologii i Antropologii Kulturowej Uniwersytetu Warszawskiego.

Agata Szczęśniak – działaczka społeczna, współzałożycielka „Krytyki Politycznej” i Stowarzyszenia im. Stanisława Brzozowskiego. Redaktorka wielu książek (m.in. Żałoba, Kryzys. Przewodnik Krytyki Politycznej), pracowała w „Gazecie Wyborczej” w dziale publicystyki. Studiowała socjologię i filozofię na Uniwersytecie Warszawskim, stypendystka na Yale University. Pisze doktorat w Instytucie Stosowanych Nauk Społecznych UW.

Projekt dofinansowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Urząd m.st. Warszawy, przy wsparciu Fundacji Burdąg, Centrum w Ruchu, Urzędu Dzielnicy Wawer m.st. Warszawa.

MKiDN mini (miniaturka)    Logo Miasto Stołeczne Warszawa (miniaturka)       Zakochaj się w Warszawie - logo (miniaturka)   Logo Centrum w Ruchu (miniaturka)Logo Burdąg z pełną nazwą (miniaturka)

Zakochaj się w Wawrze (miniaturka)

powiązane

Ludzie

Magdalena Jędra

Magdalena Jędra

Komuna//Warszawa zaprasza na specjalny pokaz spektaklu Europa. Śledztwo dla kuratorów i dyrektorów programowych z Francji. Przedstawienie odbędzie się w języku angielskim. Dla miłośników nowego tańca Komuna Warszawa przygotowała 20 bezpłatnych zaproszeń. Zapisy pod adresem: rezerwacja@komuna.warszawa.pl O spektaklu: Zapraszamy Państwa do udziału w eksperymencie. Cztery kobiety, żadnego reżysera. Trzy tancerki i dramaturżka śledziły przyszłość Europy i szukały możliwości współpracy. Na kolejne tropy naprowadzały teksty Petera Sloterdijka, Borisa Budena, Ágnes Heller, Oleksija Radynskiego, Marcina Króla, Przemysława Czaplińskiego, autora bestsellerowych kryminałów – Stiega Larssona, a także autorzy metek na ubraniach, które nosimy. Ciało. Trup. Nieobecność. Każde śledztwo zaczyna się od braku, a detektyw ma wypełnić lukę po czyimś zniknięciu. Trzy tancerki prowadzą dochodzenie w sprawie przyszłości Europy, od tropu do tropu: od symboli, utopijnych projektów, nadziei, do katastroficznych diagnoz i nowych konfliktów. Czy jest to śledztwo w sprawie przestępstwa? A może w sprawie ciągu dalszego? Kto tu kogo szuka i śledzi? Czyżby poszukiwana była reżyserka? Europa szuka reżyserki. Czy to spektakl o tożsamości Europy? A może o tożsamości tancerek? Dlaczego zamiast pisać traktaty i prowadzić negocjacje artystki przebierają się, ubierają, rozbierają? Czy w ten sposób próbują nas zmylić? choreografia: Magda Jędra, Weronika Pelczyńska, Iza Szostak dramaturgia: Agata Szczęśniak realizacja świateł: Karolina Gębska scenografia: Wojciech Pustoła produkcja: Komuna// Warszawa premiera: 11 lipca 2014 O twórczyniach: Magda Jędra – tancerka, choreografka, performerka. Zaczęła tańczyć w Gdańskim Teatrze Tańca Melissy Monteros i Wojciecha Mochnieja. Ostatnio często współpracuje z Ramoną Nagabczyńską i Rafałem Dziemidokiem, stale z Anną Steller, z którą współtworzy grupę Good Girl Killer. Jej spektaklom blisko jest do idei performansu i nurtu site-specific. Improwizacja jest dla niej podstawą twórczego procesu. Lubi posługiwać się jednocześnie odmiennymi stylistykami oraz środkami właściwymi tzw. kulturze pop i „kulturze wysokiej”. Prowadzi zajęcia z techniki tańca współczesnego i improwizacji. Weronika Pelczyńska – niezależna tancerka i choreografka, współpracuje z zespołami w Polsce, Niemczech i Austrii. Przygotowuje własne spektakle (m.in. Yvonne, Yvonne – RE//MIX, Owoc natchnienia do muzyki Witolda Lutosławskiego), tworzy choreografie dla teatru i filmu. Interesuje ją praca na pograniczu różnych sztuk. Współtworzy warszawskie „Centrum w Ruchu”. Stypendystka programu DanceWeb 2013 (ImpulsTanz) oraz Carte Blanche 2013 (Modul Dance). Absolwentka Eksperymentalnej Akademii Tańca Współczesnego SEAD w Salzburgu i Politechniki Warszawskiej. Iza Szostak – tancerka, choreografka. W swojej praktyce powołuje się na ruch autentyczny, choreologie oraz elementy improwizacji Forsythe’a. Od paru lat zafascynowana pracą z osobami zawodowo niezwiązanymi z tańcem. Autorka spektakli: Karmi-go, Feedback, From culture to nature, The glass jar next to the glass jar, RE//MIX Merce Cunningham, Ciało. Dziecko. Obiekt. Odbyła staż w Belgii w zespole Jana Fabre/Troubleyn. Stypendystka polskiego Ministerstwa Kultury, holenderskiego Corrie Hartong Fonds, międzynarodowego projektu dla młodych choreografów SPAZIO oraz Solo Project Art Stations Foundation. Współtworzy warszawskie „Centrum w Ruchu”. Absolwentka Szkoły Baletowej w Warszawie i Codarts/Rotterdam Dance Academy w Holandii. Studiuje w Instytucie Etnologii i Antropologii Kulturowej Uniwersytetu Warszawskiego. Agata Szczęśniak – działaczka społeczna, współzałożycielka „Krytyki Politycznej” i Stowarzyszenia im. Stanisława Brzozowskiego. Redaktorka wielu książek (m.in. Żałoba, Kryzys. Przewodnik Krytyki Politycznej), pracowała w „Gazecie Wyborczej” w dziale publicystyki. Studiowała socjologię i filozofię na Uniwersytecie Warszawskim, stypendystka na Yale University. Pisze doktorat w Instytucie Stosowanych Nauk Społecznych UW. Projekt dofinansowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Urząd m.st. Warszawy, przy wsparciu Fundacji Burdąg, Centrum w Ruchu, Urzędu Dzielnicy Wawer m.st. Warszawa.            

Iza Szostak

Iza Szostak

Komuna//Warszawa zaprasza na specjalny pokaz spektaklu Europa. Śledztwo dla kuratorów i dyrektorów programowych z Francji. Przedstawienie odbędzie się w języku angielskim. Dla miłośników nowego tańca Komuna Warszawa przygotowała 20 bezpłatnych zaproszeń. Zapisy pod adresem: rezerwacja@komuna.warszawa.pl O spektaklu: Zapraszamy Państwa do udziału w eksperymencie. Cztery kobiety, żadnego reżysera. Trzy tancerki i dramaturżka śledziły przyszłość Europy i szukały możliwości współpracy. Na kolejne tropy naprowadzały teksty Petera Sloterdijka, Borisa Budena, Ágnes Heller, Oleksija Radynskiego, Marcina Króla, Przemysława Czaplińskiego, autora bestsellerowych kryminałów – Stiega Larssona, a także autorzy metek na ubraniach, które nosimy. Ciało. Trup. Nieobecność. Każde śledztwo zaczyna się od braku, a detektyw ma wypełnić lukę po czyimś zniknięciu. Trzy tancerki prowadzą dochodzenie w sprawie przyszłości Europy, od tropu do tropu: od symboli, utopijnych projektów, nadziei, do katastroficznych diagnoz i nowych konfliktów. Czy jest to śledztwo w sprawie przestępstwa? A może w sprawie ciągu dalszego? Kto tu kogo szuka i śledzi? Czyżby poszukiwana była reżyserka? Europa szuka reżyserki. Czy to spektakl o tożsamości Europy? A może o tożsamości tancerek? Dlaczego zamiast pisać traktaty i prowadzić negocjacje artystki przebierają się, ubierają, rozbierają? Czy w ten sposób próbują nas zmylić? choreografia: Magda Jędra, Weronika Pelczyńska, Iza Szostak dramaturgia: Agata Szczęśniak realizacja świateł: Karolina Gębska scenografia: Wojciech Pustoła produkcja: Komuna// Warszawa premiera: 11 lipca 2014 O twórczyniach: Magda Jędra – tancerka, choreografka, performerka. Zaczęła tańczyć w Gdańskim Teatrze Tańca Melissy Monteros i Wojciecha Mochnieja. Ostatnio często współpracuje z Ramoną Nagabczyńską i Rafałem Dziemidokiem, stale z Anną Steller, z którą współtworzy grupę Good Girl Killer. Jej spektaklom blisko jest do idei performansu i nurtu site-specific. Improwizacja jest dla niej podstawą twórczego procesu. Lubi posługiwać się jednocześnie odmiennymi stylistykami oraz środkami właściwymi tzw. kulturze pop i „kulturze wysokiej”. Prowadzi zajęcia z techniki tańca współczesnego i improwizacji. Weronika Pelczyńska – niezależna tancerka i choreografka, współpracuje z zespołami w Polsce, Niemczech i Austrii. Przygotowuje własne spektakle (m.in. Yvonne, Yvonne – RE//MIX, Owoc natchnienia do muzyki Witolda Lutosławskiego), tworzy choreografie dla teatru i filmu. Interesuje ją praca na pograniczu różnych sztuk. Współtworzy warszawskie „Centrum w Ruchu”. Stypendystka programu DanceWeb 2013 (ImpulsTanz) oraz Carte Blanche 2013 (Modul Dance). Absolwentka Eksperymentalnej Akademii Tańca Współczesnego SEAD w Salzburgu i Politechniki Warszawskiej. Iza Szostak – tancerka, choreografka. W swojej praktyce powołuje się na ruch autentyczny, choreologie oraz elementy improwizacji Forsythe’a. Od paru lat zafascynowana pracą z osobami zawodowo niezwiązanymi z tańcem. Autorka spektakli: Karmi-go, Feedback, From culture to nature, The glass jar next to the glass jar, RE//MIX Merce Cunningham, Ciało. Dziecko. Obiekt. Odbyła staż w Belgii w zespole Jana Fabre/Troubleyn. Stypendystka polskiego Ministerstwa Kultury, holenderskiego Corrie Hartong Fonds, międzynarodowego projektu dla młodych choreografów SPAZIO oraz Solo Project Art Stations Foundation. Współtworzy warszawskie „Centrum w Ruchu”. Absolwentka Szkoły Baletowej w Warszawie i Codarts/Rotterdam Dance Academy w Holandii. Studiuje w Instytucie Etnologii i Antropologii Kulturowej Uniwersytetu Warszawskiego. Agata Szczęśniak – działaczka społeczna, współzałożycielka „Krytyki Politycznej” i Stowarzyszenia im. Stanisława Brzozowskiego. Redaktorka wielu książek (m.in. Żałoba, Kryzys. Przewodnik Krytyki Politycznej), pracowała w „Gazecie Wyborczej” w dziale publicystyki. Studiowała socjologię i filozofię na Uniwersytecie Warszawskim, stypendystka na Yale University. Pisze doktorat w Instytucie Stosowanych Nauk Społecznych UW. Projekt dofinansowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Urząd m.st. Warszawy, przy wsparciu Fundacji Burdąg, Centrum w Ruchu, Urzędu Dzielnicy Wawer m.st. Warszawa.            

Weronika Pelczyńska

Weronika Pelczyńska

Komuna//Warszawa zaprasza na specjalny pokaz spektaklu Europa. Śledztwo dla kuratorów i dyrektorów programowych z Francji. Przedstawienie odbędzie się w języku angielskim. Dla miłośników nowego tańca Komuna Warszawa przygotowała 20 bezpłatnych zaproszeń. Zapisy pod adresem: rezerwacja@komuna.warszawa.pl O spektaklu: Zapraszamy Państwa do udziału w eksperymencie. Cztery kobiety, żadnego reżysera. Trzy tancerki i dramaturżka śledziły przyszłość Europy i szukały możliwości współpracy. Na kolejne tropy naprowadzały teksty Petera Sloterdijka, Borisa Budena, Ágnes Heller, Oleksija Radynskiego, Marcina Króla, Przemysława Czaplińskiego, autora bestsellerowych kryminałów – Stiega Larssona, a także autorzy metek na ubraniach, które nosimy. Ciało. Trup. Nieobecność. Każde śledztwo zaczyna się od braku, a detektyw ma wypełnić lukę po czyimś zniknięciu. Trzy tancerki prowadzą dochodzenie w sprawie przyszłości Europy, od tropu do tropu: od symboli, utopijnych projektów, nadziei, do katastroficznych diagnoz i nowych konfliktów. Czy jest to śledztwo w sprawie przestępstwa? A może w sprawie ciągu dalszego? Kto tu kogo szuka i śledzi? Czyżby poszukiwana była reżyserka? Europa szuka reżyserki. Czy to spektakl o tożsamości Europy? A może o tożsamości tancerek? Dlaczego zamiast pisać traktaty i prowadzić negocjacje artystki przebierają się, ubierają, rozbierają? Czy w ten sposób próbują nas zmylić? choreografia: Magda Jędra, Weronika Pelczyńska, Iza Szostak dramaturgia: Agata Szczęśniak realizacja świateł: Karolina Gębska scenografia: Wojciech Pustoła produkcja: Komuna// Warszawa premiera: 11 lipca 2014 O twórczyniach: Magda Jędra – tancerka, choreografka, performerka. Zaczęła tańczyć w Gdańskim Teatrze Tańca Melissy Monteros i Wojciecha Mochnieja. Ostatnio często współpracuje z Ramoną Nagabczyńską i Rafałem Dziemidokiem, stale z Anną Steller, z którą współtworzy grupę Good Girl Killer. Jej spektaklom blisko jest do idei performansu i nurtu site-specific. Improwizacja jest dla niej podstawą twórczego procesu. Lubi posługiwać się jednocześnie odmiennymi stylistykami oraz środkami właściwymi tzw. kulturze pop i „kulturze wysokiej”. Prowadzi zajęcia z techniki tańca współczesnego i improwizacji. Weronika Pelczyńska – niezależna tancerka i choreografka, współpracuje z zespołami w Polsce, Niemczech i Austrii. Przygotowuje własne spektakle (m.in. Yvonne, Yvonne – RE//MIX, Owoc natchnienia do muzyki Witolda Lutosławskiego), tworzy choreografie dla teatru i filmu. Interesuje ją praca na pograniczu różnych sztuk. Współtworzy warszawskie „Centrum w Ruchu”. Stypendystka programu DanceWeb 2013 (ImpulsTanz) oraz Carte Blanche 2013 (Modul Dance). Absolwentka Eksperymentalnej Akademii Tańca Współczesnego SEAD w Salzburgu i Politechniki Warszawskiej. Iza Szostak – tancerka, choreografka. W swojej praktyce powołuje się na ruch autentyczny, choreologie oraz elementy improwizacji Forsythe’a. Od paru lat zafascynowana pracą z osobami zawodowo niezwiązanymi z tańcem. Autorka spektakli: Karmi-go, Feedback, From culture to nature, The glass jar next to the glass jar, RE//MIX Merce Cunningham, Ciało. Dziecko. Obiekt. Odbyła staż w Belgii w zespole Jana Fabre/Troubleyn. Stypendystka polskiego Ministerstwa Kultury, holenderskiego Corrie Hartong Fonds, międzynarodowego projektu dla młodych choreografów SPAZIO oraz Solo Project Art Stations Foundation. Współtworzy warszawskie „Centrum w Ruchu”. Absolwentka Szkoły Baletowej w Warszawie i Codarts/Rotterdam Dance Academy w Holandii. Studiuje w Instytucie Etnologii i Antropologii Kulturowej Uniwersytetu Warszawskiego. Agata Szczęśniak – działaczka społeczna, współzałożycielka „Krytyki Politycznej” i Stowarzyszenia im. Stanisława Brzozowskiego. Redaktorka wielu książek (m.in. Żałoba, Kryzys. Przewodnik Krytyki Politycznej), pracowała w „Gazecie Wyborczej” w dziale publicystyki. Studiowała socjologię i filozofię na Uniwersytecie Warszawskim, stypendystka na Yale University. Pisze doktorat w Instytucie Stosowanych Nauk Społecznych UW. Projekt dofinansowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Urząd m.st. Warszawy, przy wsparciu Fundacji Burdąg, Centrum w Ruchu, Urzędu Dzielnicy Wawer m.st. Warszawa.            

Zespoły

Organizacje

Festiwale

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close