Spektakle

Warszawa/Warszawska Platforma Tańca 2015: „Puppet®-ja” – chor. Andrzej Morawiec

Zdjęcie: Warszawa/Warszawska Platforma Tańca 2015: „Puppet®-ja” – chor. Andrzej Morawiec

Rezydencja Andrzeja Morawca. Fot. Piotr Wołoszyk.

Wersja do druku

Udostępnij

Stowarzyszenie Strefa Otwarta zaprasza na wieczór wieńczący Warszawską Platformę Tańca 2015. W ramach wieczoru odbędzie się premiera spektaklu Puppet®-ja w choreografii Andrzeja Morawca. Prezentacja będzie wynikiem dwumiesięcznej rezydencji choreografa w Warszawie.

Po spektaklu Paulina Wycichowska wygłosi wykład zatytułowany Mind and Movement – narzędzia choreograficznego myślenia Wayne’a McGregora.

Puppet®-ja to spektakl o manipulacji we współczesnym świecie. Człowiek bywa zniewolony przez innych ludzi i uzależniony od opinii mediów. Przeto nieraz czuje się bezwolny i pozbawiony możliwości,  niechętny do podejmowania samodzielnych decyzji. W swoim przedstawieniu choreograf bada, czy współczesny człowiek jest w stanie być prawdziwie wolny i zdolny do samostanowienia. Dla lepszego zobrazowania niepokojącego zjawiska manipulacji oprócz tańca w spektaklu wykorzystana została oryginalna muzyka Aleksandry Bilińskiej oraz dźwięki generowane przez głosy i ciała tancerzy.

Choreografia: dr Andrzej Morawiec

Asystent choreografa: Kamila Borowska

Taniec: Anna Bul, Joanna Lichorowicz, Daniela Okuniewska

Muzyka: Aleksandra Bilińska

Bilety na wydarzenie są bezpłatne pod warunkiem wcześniejszej rezerwacji miejsc przez stronę internetową: http://warszawskaplatformatanca.pl/

O artystach:

 

Andrzej Morawiec – doktor sztuki, tancerz, pedagog, choreograf. Absolwent bytomskiej Państwowej Szkoły Baletowej oraz Leningradzkiego Instytutu Kultury na wydziale Choreografii i Pedagogiki Baletu. Tańczył w zespole baletu Państwowej Opery Śląskiej i Śląskim Teatrze Tańca w Bytomiu, gdzie jednocześnie zajmował się asystenturą i repetycją prac choreografów zagranicznych. Występował gościnnie w Gdańskim i Kieleckim Teatrach Tańca. Był instruktorem i choreografem Sekcji Akrobatyki Sportowej AZS AWF w Katowicach i wykładowcą katowickiej Państwowej Akademii Muzycznej na wydziale Rytmiki. Wcześniej, pedagog tańca klasycznego i współczesnego oraz twórca licznych prac choreograficznych dla Państwowej Szkoły Baletowej w Bytomiu, prezentowanych w kraju i za granicą. Tam też założył Tom Bombadil Dance Company, a choreografia Loa w wykonaniu tego zespołu zdobyła wyróżnienie II Gdańskich Debiutów Młodych Choreografów w 1997 roku.

Od września 2001 roku nauczyciel tańca współczesnego w Ogólnokształcącej Szkole Baletowej w Gdańsku. Wykładowca metodyki nauczania tańca współczesnego na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie. Współtworzył „Trójmiejską Korporację Tańca” zrzeszającą najlepszych tancerzy związanych z Trójmiastem, w ramach, której realizował się głównie jako tancerz solowy. Jego choreografie były wystawiane na scenach różnych teatrów w Polsce – między innymi: Jeden dzień pełen: myśli… słów… i ciszy w Państwowej Operze i Filharmonii Bałtyckiej w Gdańsku, Kartka z albumu – XVIII Warsztaty Operowe w Tatrze Wielkim w Poznaniu, Na szkle malowane w Teatrze Rozrywki w Chorzowie, Loa i Ubidojne Wachełka w Państwowej Szkole Baletowej w Bytomiu, P®UDER-ja w Polskim Teatrze Tańca w Poznaniu, Zwłoki dla  Teatru Dada von Bzdülöw w Gdańsku, „Do It” w Ogólnokształcącej Szkole Baletowej w Gdańsku, Sarny i „Cztery tańce” do muzyki Karola Szymanowskiego w Kieleckim Teatrze Tańca, w spektaklu Jak wam się podoba w Teatrze Polskim w Warszawie, reżyseria Jarosław Kilian, Sny o wolności z okazji XXX-lecia NSZZ Solidarność w Stoczni Gdańskiej. Trzy utwory w dawnym stylu do muzyki Henryka Mikołaja Góreckiego w Uniwersytecie Muzycznym im. F. Chopina w Warszawie. Repertuar solowy: Co mi w duszy gra – II Ogólnopolski Festiwal Sztuki Estradowej – Warszawa 2001, OciecTancerz – Anex _Solo Dance Festival, PodusiaKamol, Do It – duet minus 1 – Trójmiejska Korporacja Tańca. Laureat nagrody PEGAZA za zdobycie I miejsca na I Krajowym Konkursie Promocji Artystycznych – Łódź 2000, w kategorii Taniec i II nagrody na II Ogólnopolskim Festiwalu Sztuki Estradowej – Warszawa 2001, w kategorii Ruch sceniczny, za choreografię Co mi w duszy gra.

W 2005 wyróżniony przez Dyrektora Centrum Edukacji Artystycznej Nagrodą Indywidualną II stopnia, za szczególny wkład w rozwój edukacji artystycznej w Polsce. W 2014 odznaczony odznaką honorową „Zasłużony dla Kultury Polskiej” przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Paulina Wycichowska – choreograf, pedagog tańca i tancerka. Absolwentka Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej im. Olgi Sławskiej-Lipczyńskiej w Poznaniu i London Contemporary Dance School, gdzie studiowała taniec współczesny w wymiarze wykonawczym, pedagogicznym i choreograficznym. Paulina jest również absolwentką Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu (muzyka kościelna) i Wyższej Szkoły Umiejętności Społecznych w Poznaniu (dziennikarstwo i komunikacja społeczna). Związana zawodowo przez 17 lat z Polskim Teatrem Tańca jako solistka i choreograf, obecnie pozostająca z nim we współpracy artystycznej. Jest wykładowcą Pracowni Nauk o Tańcu Akademii Wychowania Fizycznego im. Eugeniusza Piaseckiego w Poznaniu, a także wykładowcą Wyższej Szkoły Umiejętności Społecznych i Collegium da Vinci w Poznaniu. Jest pedagogiem tańca współczesnego, technik modern i choreologii. Od 16 lat prowadzi coroczne kursy w ramach Międzynarodowych Warsztatów Tańca Współczesnego w Poznaniu. Współpracuje również z wieloma ośrodkami w Polsce realizując warsztaty tańca współczesnego, terapii ciała i choreologii na wszystkich poziomach zaawansowania. Prowadziła również gościnne masterclasses poza granicami Polski, m. in w Izraelu, Norwegii, Islandii, Niemczech, Portugalii, Rosji i na Łotwie. Paulina Wycichowska jest autorką ponad dwudziestu dzieł choreograficznych, w tym sześciu dużych, pełnowieczorowych, autorskich spektakli. Swoje prace realizowała w Polsce, Wielkiej Brytanii i Niemczech. Jest także jedną z inicjatorek powstania Atelier Polskiego Teatru Tańca i brała udział w większości jego projektów.

Ważniejsze kreacje: Architektura światła (2013), Desert (2011), Ad Hoc (2011), Alexanderplatz (2009), of(F) love (2009), XY Road (2006), Prometheusspuren (2004), Dancing Hz (2002), Stop non stop (2001). Paulina Wycichowska tańczyła w spektaklach stworzonych między innymi przez choreografów takich jak: Ohad Naharin, Jo Strømgren, Orjan Andersson, Jens Ostberg, Dominique Baguet, Joe Alter, Jossi Berg, Virpi Pakkinen, Istvan Juhos-Putto, Wayne McGregor, Sue McLennan, Henri Oguike, Ewa Wycichowska, Jacek Przybyłowicz, Iwona Pasińska, Magdalena Reiter, Anna Piotrowska, Andrzej Adamczak, Daniel Stryjecki. Jest laureatką Nagrody Miasta Poznania dla Młodych Twórców za spektakl Stop non stop (2001). Była stypendystką British Council (1996), danceWEB na festiwalu i międzynarodowych warsztatach tańca współczesnego ImPulsTanz w Wiedniu (1998), Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Marszałka Województwa Wielkopolskiego. Wzięła udział w międzynarodowym projekcie Pointe to Point zorganizowanym przez ASEF Asia – Europe Foundation, podczas którego współpracowała z artystą międzynarodowej sławy, Benem Cabrera. W 2011 roku otrzymała prestiżowe stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego Młoda Polska, a w roku 2013 została wyróżniona stypendium adresowanym do wybitnych twórców w różnych dziedzinach sztuki.

Logo Warszawska Platforma Tańca (miniaturka)

Organizator:

Logo Stowarzyszenie Strefa Otwarta (miniaturka)  Zakochaj się w Warszawie - logo (miniaturka)  LOGO CSW (miniaturka)

Współorganizator:

Logo Współorganizator Warszawska Platforma Tańca 2015 (miniaturka)

***

Logo Medium (miniaturka)

Logo kwartalnik TANIEC (miniaturka)

Opieka merytoryczna programu WPT 2015:

dr hab. Aleksandra Dziurosz

dr Bartosz Miłosz Martyna

Koordynator (Strefa Otwarta): Milena Stryjewska

Koordynator (MIK): Magdalena Chabros

Koordynator i promocja (CSW, Zamek Ujazdowski): Janusz Marek

Promocja i PR (Strefa Otwarta): Dominika Dziurosz-Serafinowicz

Promocja (MIK): Monika Rokosz

powiązane

Ludzie

Aleksandra Dziurosz

Aleksandra Dziurosz

Stowarzyszenie Strefa Otwarta zaprasza na wieczór wieńczący Warszawską Platformę Tańca 2015. W ramach wieczoru odbędzie się premiera spektaklu Puppet®-ja w choreografii Andrzeja Morawca. Prezentacja będzie wynikiem dwumiesięcznej rezydencji choreografa w Warszawie. Po spektaklu Paulina Wycichowska wygłosi wykład zatytułowany Mind and Movement – narzędzia choreograficznego myślenia Wayne’a McGregora. Puppet®-ja to spektakl o manipulacji we współczesnym świecie. Człowiek bywa zniewolony przez innych ludzi i uzależniony od opinii mediów. Przeto nieraz czuje się bezwolny i pozbawiony możliwości,  niechętny do podejmowania samodzielnych decyzji. W swoim przedstawieniu choreograf bada, czy współczesny człowiek jest w stanie być prawdziwie wolny i zdolny do samostanowienia. Dla lepszego zobrazowania niepokojącego zjawiska manipulacji oprócz tańca w spektaklu wykorzystana została oryginalna muzyka Aleksandry Bilińskiej oraz dźwięki generowane przez głosy i ciała tancerzy. Choreografia: dr Andrzej Morawiec Asystent choreografa: Kamila Borowska Taniec: Anna Bul, Joanna Lichorowicz, Daniela Okuniewska Muzyka: Aleksandra Bilińska Bilety na wydarzenie są bezpłatne pod warunkiem wcześniejszej rezerwacji miejsc przez stronę internetową: http://warszawskaplatformatanca.pl/ O artystach:   Andrzej Morawiec – doktor sztuki, tancerz, pedagog, choreograf. Absolwent bytomskiej Państwowej Szkoły Baletowej oraz Leningradzkiego Instytutu Kultury na wydziale Choreografii i Pedagogiki Baletu. Tańczył w zespole baletu Państwowej Opery Śląskiej i Śląskim Teatrze Tańca w Bytomiu, gdzie jednocześnie zajmował się asystenturą i repetycją prac choreografów zagranicznych. Występował gościnnie w Gdańskim i Kieleckim Teatrach Tańca. Był instruktorem i choreografem Sekcji Akrobatyki Sportowej AZS AWF w Katowicach i wykładowcą katowickiej Państwowej Akademii Muzycznej na wydziale Rytmiki. Wcześniej, pedagog tańca klasycznego i współczesnego oraz twórca licznych prac choreograficznych dla Państwowej Szkoły Baletowej w Bytomiu, prezentowanych w kraju i za granicą. Tam też założył Tom Bombadil Dance Company, a choreografia Loa w wykonaniu tego zespołu zdobyła wyróżnienie II Gdańskich Debiutów Młodych Choreografów w 1997 roku. Od września 2001 roku nauczyciel tańca współczesnego w Ogólnokształcącej Szkole Baletowej w Gdańsku. Wykładowca metodyki nauczania tańca współczesnego na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie. Współtworzył „Trójmiejską Korporację Tańca” zrzeszającą najlepszych tancerzy związanych z Trójmiastem, w ramach, której realizował się głównie jako tancerz solowy. Jego choreografie były wystawiane na scenach różnych teatrów w Polsce – między innymi: Jeden dzień pełen: myśli… słów… i ciszy w Państwowej Operze i Filharmonii Bałtyckiej w Gdańsku, Kartka z albumu – XVIII Warsztaty Operowe w Tatrze Wielkim w Poznaniu, Na szkle malowane w Teatrze Rozrywki w Chorzowie, Loa i Ubidojne Wachełka w Państwowej Szkole Baletowej w Bytomiu, P®UDER-ja w Polskim Teatrze Tańca w Poznaniu, Zwłoki dla  Teatru Dada von Bzdülöw w Gdańsku, „Do It” w Ogólnokształcącej Szkole Baletowej w Gdańsku, Sarny i „Cztery tańce” do muzyki Karola Szymanowskiego w Kieleckim Teatrze Tańca, w spektaklu Jak wam się podoba w Teatrze Polskim w Warszawie, reżyseria Jarosław Kilian, Sny o wolności z okazji XXX-lecia NSZZ Solidarność w Stoczni Gdańskiej. Trzy utwory w dawnym stylu do muzyki Henryka Mikołaja Góreckiego w Uniwersytecie Muzycznym im. F. Chopina w Warszawie. Repertuar solowy: Co mi w duszy gra – II Ogólnopolski Festiwal Sztuki Estradowej – Warszawa 2001, Ociec, Tancerz – Anex _Solo Dance Festival, Podusia, Kamol, Do It – duet minus 1 – Trójmiejska Korporacja Tańca. Laureat nagrody PEGAZA za zdobycie I miejsca na I Krajowym Konkursie Promocji Artystycznych – Łódź 2000, w kategorii Taniec i II nagrody na II Ogólnopolskim Festiwalu Sztuki Estradowej – Warszawa 2001, w kategorii Ruch sceniczny, za choreografię Co mi w duszy gra. W 2005 wyróżniony przez Dyrektora Centrum Edukacji Artystycznej Nagrodą Indywidualną II stopnia, za szczególny wkład w rozwój edukacji artystycznej w Polsce. W 2014 odznaczony odznaką honorową „Zasłużony dla Kultury Polskiej” przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Paulina Wycichowska – choreograf, pedagog tańca i tancerka. Absolwentka Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej im. Olgi Sławskiej-Lipczyńskiej w Poznaniu i London Contemporary Dance School, gdzie studiowała taniec współczesny w wymiarze wykonawczym, pedagogicznym i choreograficznym. Paulina jest również absolwentką Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu (muzyka kościelna) i Wyższej Szkoły Umiejętności Społecznych w Poznaniu (dziennikarstwo i komunikacja społeczna). Związana zawodowo przez 17 lat z Polskim Teatrem Tańca jako solistka i choreograf, obecnie pozostająca z nim we współpracy artystycznej. Jest wykładowcą Pracowni Nauk o Tańcu Akademii Wychowania Fizycznego im. Eugeniusza Piaseckiego w Poznaniu, a także wykładowcą Wyższej Szkoły Umiejętności Społecznych i Collegium da Vinci w Poznaniu. Jest pedagogiem tańca współczesnego, technik modern i choreologii. Od 16 lat prowadzi coroczne kursy w ramach Międzynarodowych Warsztatów Tańca Współczesnego w Poznaniu. Współpracuje również z wieloma ośrodkami w Polsce realizując warsztaty tańca współczesnego, terapii ciała i choreologii na wszystkich poziomach zaawansowania. Prowadziła również gościnne masterclasses poza granicami Polski, m. in w Izraelu, Norwegii, Islandii, Niemczech, Portugalii, Rosji i na Łotwie. Paulina Wycichowska jest autorką ponad dwudziestu dzieł choreograficznych, w tym sześciu dużych, pełnowieczorowych, autorskich spektakli. Swoje prace realizowała w Polsce, Wielkiej Brytanii i Niemczech. Jest także jedną z inicjatorek powstania Atelier Polskiego Teatru Tańca i brała udział w większości jego projektów. Ważniejsze kreacje: Architektura światła (2013), Desert (2011), Ad Hoc (2011), Alexanderplatz (2009), of(F) love (2009), XY Road (2006), Prometheusspuren (2004), Dancing Hz (2002), Stop non stop (2001). Paulina Wycichowska tańczyła w spektaklach stworzonych między innymi przez choreografów takich jak: Ohad Naharin, Jo Strømgren, Orjan Andersson, Jens Ostberg, Dominique Baguet, Joe Alter, Jossi Berg, Virpi Pakkinen, Istvan Juhos-Putto, Wayne McGregor, Sue McLennan, Henri Oguike, Ewa Wycichowska, Jacek Przybyłowicz, Iwona Pasińska, Magdalena Reiter, Anna Piotrowska, Andrzej Adamczak, Daniel Stryjecki. Jest laureatką Nagrody Miasta Poznania dla Młodych Twórców za spektakl Stop non stop (2001). Była stypendystką British Council (1996), danceWEB na festiwalu i międzynarodowych warsztatach tańca współczesnego ImPulsTanz w Wiedniu (1998), Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Marszałka Województwa Wielkopolskiego. Wzięła udział w międzynarodowym projekcie Pointe to Point zorganizowanym przez ASEF Asia – Europe Foundation, podczas którego współpracowała z artystą międzynarodowej sławy, Benem Cabrera. W 2011 roku otrzymała prestiżowe stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego Młoda Polska, a w roku 2013 została wyróżniona stypendium adresowanym do wybitnych twórców w różnych dziedzinach sztuki. Organizator:     Współorganizator: *** Opieka merytoryczna programu WPT 2015: dr hab. Aleksandra Dziurosz dr Bartosz Miłosz Martyna Koordynator (Strefa Otwarta): Milena Stryjewska Koordynator (MIK): Magdalena Chabros Koordynator i promocja (CSW, Zamek Ujazdowski): Janusz Marek Promocja i PR (Strefa Otwarta): Dominika Dziurosz-Serafinowicz Promocja (MIK): Monika Rokosz

Paulina Wycichowska

Paulina Wycichowska

Stowarzyszenie Strefa Otwarta zaprasza na wieczór wieńczący Warszawską Platformę Tańca 2015. W ramach wieczoru odbędzie się premiera spektaklu Puppet®-ja w choreografii Andrzeja Morawca. Prezentacja będzie wynikiem dwumiesięcznej rezydencji choreografa w Warszawie. Po spektaklu Paulina Wycichowska wygłosi wykład zatytułowany Mind and Movement – narzędzia choreograficznego myślenia Wayne’a McGregora. Puppet®-ja to spektakl o manipulacji we współczesnym świecie. Człowiek bywa zniewolony przez innych ludzi i uzależniony od opinii mediów. Przeto nieraz czuje się bezwolny i pozbawiony możliwości,  niechętny do podejmowania samodzielnych decyzji. W swoim przedstawieniu choreograf bada, czy współczesny człowiek jest w stanie być prawdziwie wolny i zdolny do samostanowienia. Dla lepszego zobrazowania niepokojącego zjawiska manipulacji oprócz tańca w spektaklu wykorzystana została oryginalna muzyka Aleksandry Bilińskiej oraz dźwięki generowane przez głosy i ciała tancerzy. Choreografia: dr Andrzej Morawiec Asystent choreografa: Kamila Borowska Taniec: Anna Bul, Joanna Lichorowicz, Daniela Okuniewska Muzyka: Aleksandra Bilińska Bilety na wydarzenie są bezpłatne pod warunkiem wcześniejszej rezerwacji miejsc przez stronę internetową: http://warszawskaplatformatanca.pl/ O artystach:   Andrzej Morawiec – doktor sztuki, tancerz, pedagog, choreograf. Absolwent bytomskiej Państwowej Szkoły Baletowej oraz Leningradzkiego Instytutu Kultury na wydziale Choreografii i Pedagogiki Baletu. Tańczył w zespole baletu Państwowej Opery Śląskiej i Śląskim Teatrze Tańca w Bytomiu, gdzie jednocześnie zajmował się asystenturą i repetycją prac choreografów zagranicznych. Występował gościnnie w Gdańskim i Kieleckim Teatrach Tańca. Był instruktorem i choreografem Sekcji Akrobatyki Sportowej AZS AWF w Katowicach i wykładowcą katowickiej Państwowej Akademii Muzycznej na wydziale Rytmiki. Wcześniej, pedagog tańca klasycznego i współczesnego oraz twórca licznych prac choreograficznych dla Państwowej Szkoły Baletowej w Bytomiu, prezentowanych w kraju i za granicą. Tam też założył Tom Bombadil Dance Company, a choreografia Loa w wykonaniu tego zespołu zdobyła wyróżnienie II Gdańskich Debiutów Młodych Choreografów w 1997 roku. Od września 2001 roku nauczyciel tańca współczesnego w Ogólnokształcącej Szkole Baletowej w Gdańsku. Wykładowca metodyki nauczania tańca współczesnego na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie. Współtworzył „Trójmiejską Korporację Tańca” zrzeszającą najlepszych tancerzy związanych z Trójmiastem, w ramach, której realizował się głównie jako tancerz solowy. Jego choreografie były wystawiane na scenach różnych teatrów w Polsce – między innymi: Jeden dzień pełen: myśli… słów… i ciszy w Państwowej Operze i Filharmonii Bałtyckiej w Gdańsku, Kartka z albumu – XVIII Warsztaty Operowe w Tatrze Wielkim w Poznaniu, Na szkle malowane w Teatrze Rozrywki w Chorzowie, Loa i Ubidojne Wachełka w Państwowej Szkole Baletowej w Bytomiu, P®UDER-ja w Polskim Teatrze Tańca w Poznaniu, Zwłoki dla  Teatru Dada von Bzdülöw w Gdańsku, „Do It” w Ogólnokształcącej Szkole Baletowej w Gdańsku, Sarny i „Cztery tańce” do muzyki Karola Szymanowskiego w Kieleckim Teatrze Tańca, w spektaklu Jak wam się podoba w Teatrze Polskim w Warszawie, reżyseria Jarosław Kilian, Sny o wolności z okazji XXX-lecia NSZZ Solidarność w Stoczni Gdańskiej. Trzy utwory w dawnym stylu do muzyki Henryka Mikołaja Góreckiego w Uniwersytecie Muzycznym im. F. Chopina w Warszawie. Repertuar solowy: Co mi w duszy gra – II Ogólnopolski Festiwal Sztuki Estradowej – Warszawa 2001, Ociec, Tancerz – Anex _Solo Dance Festival, Podusia, Kamol, Do It – duet minus 1 – Trójmiejska Korporacja Tańca. Laureat nagrody PEGAZA za zdobycie I miejsca na I Krajowym Konkursie Promocji Artystycznych – Łódź 2000, w kategorii Taniec i II nagrody na II Ogólnopolskim Festiwalu Sztuki Estradowej – Warszawa 2001, w kategorii Ruch sceniczny, za choreografię Co mi w duszy gra. W 2005 wyróżniony przez Dyrektora Centrum Edukacji Artystycznej Nagrodą Indywidualną II stopnia, za szczególny wkład w rozwój edukacji artystycznej w Polsce. W 2014 odznaczony odznaką honorową „Zasłużony dla Kultury Polskiej” przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Paulina Wycichowska – choreograf, pedagog tańca i tancerka. Absolwentka Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej im. Olgi Sławskiej-Lipczyńskiej w Poznaniu i London Contemporary Dance School, gdzie studiowała taniec współczesny w wymiarze wykonawczym, pedagogicznym i choreograficznym. Paulina jest również absolwentką Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu (muzyka kościelna) i Wyższej Szkoły Umiejętności Społecznych w Poznaniu (dziennikarstwo i komunikacja społeczna). Związana zawodowo przez 17 lat z Polskim Teatrem Tańca jako solistka i choreograf, obecnie pozostająca z nim we współpracy artystycznej. Jest wykładowcą Pracowni Nauk o Tańcu Akademii Wychowania Fizycznego im. Eugeniusza Piaseckiego w Poznaniu, a także wykładowcą Wyższej Szkoły Umiejętności Społecznych i Collegium da Vinci w Poznaniu. Jest pedagogiem tańca współczesnego, technik modern i choreologii. Od 16 lat prowadzi coroczne kursy w ramach Międzynarodowych Warsztatów Tańca Współczesnego w Poznaniu. Współpracuje również z wieloma ośrodkami w Polsce realizując warsztaty tańca współczesnego, terapii ciała i choreologii na wszystkich poziomach zaawansowania. Prowadziła również gościnne masterclasses poza granicami Polski, m. in w Izraelu, Norwegii, Islandii, Niemczech, Portugalii, Rosji i na Łotwie. Paulina Wycichowska jest autorką ponad dwudziestu dzieł choreograficznych, w tym sześciu dużych, pełnowieczorowych, autorskich spektakli. Swoje prace realizowała w Polsce, Wielkiej Brytanii i Niemczech. Jest także jedną z inicjatorek powstania Atelier Polskiego Teatru Tańca i brała udział w większości jego projektów. Ważniejsze kreacje: Architektura światła (2013), Desert (2011), Ad Hoc (2011), Alexanderplatz (2009), of(F) love (2009), XY Road (2006), Prometheusspuren (2004), Dancing Hz (2002), Stop non stop (2001). Paulina Wycichowska tańczyła w spektaklach stworzonych między innymi przez choreografów takich jak: Ohad Naharin, Jo Strømgren, Orjan Andersson, Jens Ostberg, Dominique Baguet, Joe Alter, Jossi Berg, Virpi Pakkinen, Istvan Juhos-Putto, Wayne McGregor, Sue McLennan, Henri Oguike, Ewa Wycichowska, Jacek Przybyłowicz, Iwona Pasińska, Magdalena Reiter, Anna Piotrowska, Andrzej Adamczak, Daniel Stryjecki. Jest laureatką Nagrody Miasta Poznania dla Młodych Twórców za spektakl Stop non stop (2001). Była stypendystką British Council (1996), danceWEB na festiwalu i międzynarodowych warsztatach tańca współczesnego ImPulsTanz w Wiedniu (1998), Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Marszałka Województwa Wielkopolskiego. Wzięła udział w międzynarodowym projekcie Pointe to Point zorganizowanym przez ASEF Asia – Europe Foundation, podczas którego współpracowała z artystą międzynarodowej sławy, Benem Cabrera. W 2011 roku otrzymała prestiżowe stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego Młoda Polska, a w roku 2013 została wyróżniona stypendium adresowanym do wybitnych twórców w różnych dziedzinach sztuki. Organizator:     Współorganizator: *** Opieka merytoryczna programu WPT 2015: dr hab. Aleksandra Dziurosz dr Bartosz Miłosz Martyna Koordynator (Strefa Otwarta): Milena Stryjewska Koordynator (MIK): Magdalena Chabros Koordynator i promocja (CSW, Zamek Ujazdowski): Janusz Marek Promocja i PR (Strefa Otwarta): Dominika Dziurosz-Serafinowicz Promocja (MIK): Monika Rokosz

Zespoły

Organizacje

Festiwale

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close