Work in progress nawiązuje do przełomowego w historii tańca współczesnego Baletu triadycznego Oskara Schlemmera. Iza Szostak stawia przed wykonawcami ramę formalną, która całkowicie zmienia istotę ruchu. Przekłada choreografię ze stworzonego prawie sto lat temu baletu na język maszyn budowlanych. Koparka budowlana stają się przedłużeniem ciała tancerki, tworzy hybrydę opartą o specjalny rodzaj relacji.
koncepcja, choreografia, wykonanie: Iza Szostak
dramaturgia: Anka Herbut
wideo, scenografia: Wojtek Pustoła
muzyka: Kuba Słomkowski
produkcja: Cricoteka, Fundacja Ciało/Umysł
partner: Bergerat Monnoyeur Sp. z o.o.
kierownik produkcji: Dominik Skrzypkowski
Projekt realizowany w ramach programu kuratorskiego „Maszyna Choreograficzna” Anny Królicy w Ośrodku Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora – Cricoteka w Krakowie.
Artystka jest członkinią Centrum w Ruchu.
Iza Szostak, rocznik 1984, tancerka, choreografka. Absolwentka Szkoły Baletowej w Warszawie oraz Codarts/Rotterdam Dance Academy w Holandii. Obecnie studentka Instytutu Etnologii i Antropologii Kulturowej Uniwersytetu Warszawskiego. Współpracowała m.in. z Isabelle Schad, Michaelem Schumacherem, Amy Raymond, Anną Holter, Taldans, Wojtkiem Ziemilskim, Marysią Stokłosą, Edytą Kozak i Kayą Kołodziejczyk. Współtworzy warszawskie Centrum w Ruchu. Od paru lat zafascynowana pracą z osobami zawodowo nie związanymi z tańcem. W swojej praktyce powołuje się na ruch autentyczny, choreologie oraz elementy improwizacji Forsythe’a. Prowadzi szkołę tańca dla dzieci na warszawskim Mokotowie (Taniec dla dzieci) oraz regularne zajęcia tańca dla seniorów. Autorka spektakli: Karmi-go, Feedback, From culture to nature, The glass jar next to the glass jar, RE//MIX Merce Cunningham, Europa. Śledztwo, Ciało. Dziecko. Obiekt. Baletem Koparycznym debiutuje na Festiwalu C/U.
WSTĘP WOLNY – zapisy w kasie teatru