Inspiracją projektu jest stworzona w latach sześćdziesiątych przez rzeźbiarza Richarda Serrę lista znaną jako Verb List Compilation: Actions to Relate to Oneself. Kompilacja Serry to partytura, lista zadań do zrealizowania. Tancerze, poddając kolejne fragmenty osobistej, interpretacji zmuszeni są do bezustannej negocjacji, aby powstał wspólny system ruchowy. Gra w przestrzeni foyer teatru staje się przestrzenią dialogu i ukazuje efekt choreograficznej pracy jako formę kompromisu.
choreografia, reżyseria, koncepcja: Ramona Nagabczyńska
wykonanie, wkład twórczy: studenci Warsaw Dance Department
produkcja: Fundacja Ciało/Umysł, Warsaw Dance Department
Artystka jest członkinią Centrum w Ruchu.
Ramona Nagabczyńska – polska tancerka i choreografka urodzona w 1984 roku w Toronto. Tańczyła dla Polskiego Teatru Tańca, Saju Hari, Fleur Darkin Company, Tom Dale Company, 30 Bird Production, Carrie Cracknell i Lucy Guerin, Emmy Martin, Junk Ensemble, Davida Wampacha, Uli Sickle, Sjoerda Vreugdenhila, Marysi Stokłosy, Kai Kołodziejczyk, Good Girl Killer, Pauliny Ołowskiej. Od 2008 roku współpracuje z Clod Ensemble. Współzałożycielka warszawskiego Centrum w Ruchu.
Pierwszy autorski projekt, Man’s Best Friend, stworzyła w 2009 roku, a w 2012 roku New (Dis)Order i Re//akumulację. Na Festiwalu Ciało/Umysł prezentowane był spektakl The way things dinge (2014) oraz instalacja wideo Turao/Dziw (2010). Ramona Nagabczyńska podchodzi do tańca jak do rzeźby. Interesuje ją napięcie pomiędzy strukturą i działaniem, ramy formalne, które wpływają na stany performerów. Do badania przestrzeni pomiędzy indywidualnymi impulsami ruchowymi jednostki, a logiką ruchową grupowego organizmu, często używa tekstów i idei zaczerpniętych z innych dyscyplin sztuki.
WSTĘP WOLNY – zapisy w kasie teatru