Laboratorium Ruchu ESK 2016 zaprasza na pokaz trzech spektakli/performansów jednego wieczoru: Maciej Kuźmiński Macieja Kuźmińskiego; Mudness Kriestien Sonnevijlle i Kasi Żejmo, Solove Anny Steller.
Maciej Kuźmiński
Maciej Kuźmiński: „Ten improwizowany spektakl przygląda się historii edukacji ruchowej zapisanej przez lata w moim ciele oraz mojej obecnej sytuacji jako twórcy. Musząc zmierzyć się z pustą sceną, brakiem struktury choreografii, oświetlenia, kostiumu, scenografii czy słowa, stawiam siebie przed trudnym zadaniem stawieniu czoła sobie, swoim nawykom i manierom, odsłaniając dla siebie i widza granice własnych możliwości. Maciej Kuźmiński jest procesem, w który wpisane są spontaniczność i wyczerpanie, samoświadomość, szczerość i bezustanne poszukiwanie”
Maciej Kuźmiński o wykorzystaniu w spektaklu książki Pokolenie Solo:
„Pokolenie Solo traktuję jako książkę o wymownym tytule, rekwizyt oddany publiczności, nawiązanie do środowiska polskiej choreografii, metaforę realiów rodzimego twórcy, kontekst, ramę, punkt odniesienia. Poza tym od jakiegoś czasu chciałem mieć program do spektaklu o rozmiarach mocno przekraczających czytelnicze możliwości widza.”.
Choreografia i wykonanie: Maciej Kuźmiński
Premiera: Lublin, Centrum Kultury w Lublinie, 21.03.2014
Produkcja: Miejski Dom Kultury w Zduńskiej Woli
Mudness
Kasia Żejmo i Kriestien Sonnevijlle spotkały się w Subbody Butoh School w Indyjskich Himalajach. Ich nieustająca podróż w ciele, umyśle i przestrzeni z czasem przekształciła się w performans Mudness.
Artystki o performansie:
„Spotkanie dwóch kobiet. Za pomalowanym uśmiechem ciało skrywa swoje tajemnice. Przyjrzyj się uważnie, a usłyszysz ich czołgające się wycie.”.
Solove
„Przekazywanie emocji przez ciało” – wyświechtane sformułowanie, które można z powodzeniem przyłożyć do każdej produkcji, w której ktoś coś przeżywa, tańcząc. Stojąc w obliczu niemożności sformułowania nowej definicji tego zagadnienia zbieram się na odwagę, aby przeżyć po raz kolejny „coś” na scenie i tym „czymś” podzielić się z widownią. Jako podstawa do wzniecenia w sobie różnorodnych stanów emocjonalnych posłuży mi tekst Sary Kane Łaknąć, w którym odnajduję niepokojącą traumę odrzucenia miłosnego, biblijną przypowieść o miłości i przenikliwą bezradność samotności.
choreografia/wykonanie: Anna Steller
produkcja: Teatr Maat Projekt, Maat Festival, Centrum Kultury w Lublinie
Bilety: 20, 15 zł
Rezerwacja:
telefon: +48 666 533 665
e-mail: cia@cia.wroclaw.pl
Projekt Laboratorium ruchu ESK 2016 tworzony jest we współpracy z m.in. z Biurem Festiwalowym Impart 2016, z Instytutem Muzyki i Tańca, z Centrum Inicjatyw Artystycznych, z zespołami i artystami, teoretykami i krytykami tańca, z organizacjami zajmującymi się kulturą ruchu. Laboratorium ruchu konsekwentnie i umiejętnie upowszechniające sztukę tańca będzie stanowić ważną część programu Europejskiej Stolicy Kultury we Wrocławiu w 2016 roku (organizacja Polskiej Platformy Tańca). Program ma na celu zapewnienie warunków dla rozwoju nowych definicji rozumienia sztuki, tańca, poszerza zakres słownictwa związanego z ruchem, przekracza jego formalną reprezentację, skupia uwagę na procesie twórczym, rozwija myślenie o ruchu. Ideą programu jest budzenie, kształtowanie i rozwijanie świadomości i społecznej aktywności mieszkańców poprzez ingerencję tancerzy, performerów w przestrzeń historyczną, publiczną, społeczną i mentalną Wrocławia. Zaproszeni do projektu artyści urzeczywistnią swoje nowatorskie pomysły w kontekście miasta i zastanej społeczności.