Centrum Inicjatyw Artystycznych i Biuro Festiwalowe Impart 2016 zapraszają na pokaz dwóch spektakli jednego wieczoru: Was it a car or a cat I saw? Juana Pablo Camara z Argentyny i Macieja Sado oraz Fight, Fight – that’s all we can do Magdy Tuki i Anity Wach. Pokaz Was it a car or a cat I saw? będzie premierą. Przed spektaklami odbędzie się wykład Magdaleny Zamorskiej Performans cyfrowy – od gadżetu do nowych przestrzeni sensu.
Was it a car or a cat I saw?
Jest antybohaterem. Szuka w ciele podatności na złamanie, jego wrażliwości na czynniki wewnętrzne i zewnętrzne i (nie)umiejętności do adaptacji. Zagląda do wnętrza w poszukiwaniu policentryczności członków, z których każdy zostaje protagonistą. Ciało się rozkleja, pozbawia się siły, napięcia, zyskując nowe odcienie, poznając nieznane dotąd obszary, smakując szczegóły.
Koncept, choreografia: Maciek Sado.
Obsada: Juan Pablo Cámara, Maciek Sado.
Współpraca dramaturgiczna: Bruno Listopad, Lisa Skwirblies
Maciej Sado – tancerz, performer. Od 2006 r związany ze Studium Tańca Współczesnego MTT. Tam też tańczył w Padlinie w reżyserii Jacka Gębury. Wziął udział w spektaklu El perro w reż. Rodrigo Garcia przygotowanego specjalnie dla widzów festiwalu teatralnego „Premio Europa”. Rok akademicki 2010/2011 spędził w Hiszpanii ucząc się pod okiem takich tancerzy i choreografów jak: Ana Buitrago, Begoña Cuquejo, Marta Alonso, Armando Marten, Ana Beatriz Perez, Eduardo Castro,Cristina Montera. Tańczył w spektaklach Mecanica de saltos (corpo) i Xa que pasas w reż. Begoñi Cuquejo i Marty Alonso. Latem 2010 wzią ł udział we flash mobach w kampanii na rzecz segregacji śmieci na galicyjskich plażach Separa na praia. W maju bieżącego roku można było go
zobaczyć w choreografii Magdy Radłowskiej do Moda i muzyka, spektaklu przygotowanym dla Filharmonii Wrocławskiej oraz w przedstawieniu dyplomowym Wiktorii Wiktorczyk reżyserownym przez grupę Odruch Jeśli miałabym strzelać,to strzelałbym do jelenia (prezentowanym również na festiwalu IFF). Wyreżyserował i stworzył choreografię do dwóch autorskich spektakli Biedny człowiek oblany mlekiem (premiera w czerwcu 2011) i Toque (premiera w lipcu 2011 na “Corpo Aterra” Primer Festival de Danza e Artes do Corpo, Ourense, Hiszpania). Brał udział w warsztatach prowadzonych między innymi przez: Merce Cunningham Dance Company, Carolyn Dorfman, Wernera Bechter, Stephanie Maher, Dawida Lorenca, Jacka Owczarka, Iwonę Olszowską, Witolda Jurewicza, Katarzynę Chmielewską, Leszka Bzdyla, Marię Stokłosę, Leodana Rodrigo Casas, Julio César Iglesias. Na stałe współpracuje z grupą Transpediante (Hiszpania). Od października 2010 prowadzi zajęcia z tańca współczesnego w Akademii Ruchu we Wrocławiu. Aktualnie studiuje i tworzy w Amsterdamie.
Fight, Fight – that’s all we can do
Spektakl stanowi niekonwencjonalną opowieść o próbie przekraczania granic, o ciele ćwiczonym i wystawianym na pokaz, o przeciwniku wciąż zmieniającym swoją pozycję, o archetypie wojowniczki. Wrestling jest ekscytującą formą intymności i dziwnej relacji z przeciwnikiem.
Koncepcja i reżyseria: Magda Tuka
Wykonawcy: Magda Tuka, Anita Wach
Muzyka i video: Myles Stawman
Magdalena Tuka – aktorka, performerka. Ukończyła Akademię Teatralną w Warszawie. Karierę zawodową rozpoczęła od współpracy ze Studium Teatralnym Piotra Borowskiego. Wystąpiła min w spektaklach: Parsifal, Hamlet, Bramy Raju. Aktualnie występuje w spektaklach słoweńskiej grupy Via Negativa m.in.: w spektaklu Casablanca Therapy, Wstyd.
Organizatorzy: Biuro Festiwalowe Impart 2016, Centrum Inicjatyw Artystycznych
Dyrektor Generalny Biura Festiwalowego Impart 2016: Krzysztof Maj
Kurator festiwalu: Adam Kamiński
Koordynacja: Ewa Staroń
Projekt dofinansowany przez Wydział Kultury Urzędu Miejskiego Wrocławia oraz Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego.