Izadora Weiss – choreografka, dyrektorka artystyczna Białego Teatru Tańca. Absolwentka Państwowej Szkoły Baletowej w Warszawie i Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina. Zrealizowała choreografię do trzydziestu spektakli operowych, które były prezentowane na najważniejszych scenach krajowych oraz w USA, Francji, Irlandii, Niemczech, Luksemburgu, Holandii i Finlandii. Przełomowym autorskim spektaklem w dorobku artystki stał się Pierwszy Koncert skrzypcowy Krzysztofa Pendereckiego z jej librettem. Po tej realizacji Jiří Kylián zaprosił Weiss do Nederlands Dans Theater, by odbyła u niego staż choreograficzny. Wielokrotny pobyt w zespole jednego z największych choreografów naszych czasów dał jej szansę doskonalenia swojego warsztatu u jego boku oraz takich twórców, jak Hans van Manen, Ohad Naharin i Paul Lightfoot.
W ramach Festiwalu Malta w roku 2000 przygotowała spektakl Cztery pory roku do muzyki Vivaldiego.Była założycielką i dyrektor artystyczną Bałtyckiego Teatru Tańca. W ciągu ośmiu lat wspólnie z zespołem zrealizowała piętnaście autorskich spektakli, między innymi Romeo i Julia, balet oparty na dramacie Szekspira do muzyki ułożonej z wybranych przez nią dzieł różnych kompozytorów. W Warszawskiej Operze Kameralnej wyreżyserowała światową premierę tryptyku Händla Tre Donne Tre Destini z Olgą Pasiecznik w roli głównej. „Rzeczpospolita” uznała tę realizację za jedno z dwóch najważniejszych wydarzeń tego roku teatru muzycznego w Polsce. W 2011 Izadora Weiss zaprezentowała ze swoim zespołem na scenie Teatru Narodowego w Warszawie Święto wiosny Igora Strawińskiego w jej choreografii. Po obejrzeniu tej premiery z Jiří Kylián zgodził się przekazać BTT swoje choreografie i połączyć je w jednym wieczorze z najnowszym spektaklem Izadory Weiss Windows do muzyki Mozarta, Marais i Bacha oraz napisanej specjalnie dla niej przez Leszka Możdżera.
Kolejne premiery Izadory Weiss i jej międzynarodowego zespołu to Cool Fire, Śmierć i dziewczyna oraz Sen nocy letniej według Szekspira z muzyką Gorana Bregovicia. Ostatnia realizacja otrzymała tytuł spektaklu roku w Gdańsku, a Izadora Weiss została odznaczona medalem Ministra Kultury „Gloria Artis” oraz nagrodą im. Kiepury jako najlepszy choreograf roku. Spektakl otrzymał zaproszenia na festiwale zagraniczne, a entuzjastyczne recenzje ukazały się również w mediach brytyjskich, gdzie uznano go za najlepszą premierę teatru tańca na świecie w roku 2013.
Kolejny projekt Izadory Weiss i BTT to Niderlandy, składający się z dwóch wieczorów, nad którymi zespół pracował przez cały rok. Pierwszy wieczór tworzyły dwa spektakle Weiss, Fun i Light, inspirowane malarstwem holenderskim. Na drugi wieczór złożyły się Sarabanda i Falling Angels – dwie kolejne choreografie przekazane BTT przez Jiří Kyliána pod jego osobistym nadzorem, oraz Body Master Izadory Weiss. Projekt Niderlandy nagrodzono tytułem najlepszego spektaklu roku w Gdańsku, a Izadora Weiss po raz drugi została uhonorowana nagrodą im. Kiepury dla najlepszego choreografa w Polsce. W 2015 roku odbyły się premiery Burzy wedługSzekspira oraz Fedry według Racine’a. Obie te choreografie powstały do muzyki Gustawa Mahlera. Drugie ze spektakli był prezentowany w londyńskim teatrze The Place, zdobywając tytuł największego tanecznego wydarzenia miesiąca w Londynie.
Ostatnią premierą Bałtyckiego Teatru Tańca w Gdańsku był spektakl Izadory Weiss Tristan & Izolda do wybranych przez choreografkę kompozycji Krzysztofa Pendereckiego. Przedstawienie zostało zaprezentowane w Petersburgu na Diaghilev International Festival of Arts, gdzie BTT zaproszono z kilkoma innymi choreografiami Izadory Weiss. Cały projekt był realizowany już pod nową nazwą zespołu – Biały Teatr Tańca – przy wsparciu Stowarzyszenia Ludwiga van Beethovena oraz Europejskiego Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego.
W 2017 Izadora Weiss na zaproszenie dyrektora Krzysztofa Pastora zrealizowała premierę Darkness w Polskim Balecie Narodowym. Ten dwuczęściowy autorski spektakl podejmuje temat przemocy wobec kobiet i został uznany przez krytyków miesięcznika „Teatr” za najlepszą choreografię sezonu 2016/2017.
W ostatnim czasie Izadora Weiss poświęciła się budowaniu stałego zespołu Białego Teatru Tańca w Warszawie. W Teatrze Polskim pod dyrekcją Andrzeja Seweryna zespół przygotował premierę Eros Thanatos w choreografii Izadory Weiss, zainspirowanej malarstwem Jacka Malczewskiego i muzyką Karola Szymanowskiego. To był początek działalności BTT w Warszawie, gdzie zespół, finansowany przez Departament Kultury Samorządu Warszawy, stał się na rok 2018 rezydentem teatru „Komedia” . Na tej scenie co tydzień gościnnie prezentowane są spektakle BTT, takie jak Eros Thanatos, Fedra, Cool Fire, Light, Śmierć i Dziewczyna, a wkrótce także najnowsza premiera – Eurydyka w piekle do muzyki Karola Szymanowskiego, Eugene Ysaye’a i Dymitra Szostakowicza. Projekt został zrealizowany w koprodukcji z Teatrem Wielkim – Operą Narodową i sfinansowany z Funduszu Promocji Twórczości Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Do swoich ostatnich dzieł choreograficznych Izadora Weiss zaprojektowała dekoracje i kostiumy, podobnie jak do spektakli operowych, w których uczestniczy zespół BTT.
Uhonorowana Pomorską Nagrodą Artystyczną za 2009 rok. Dwukrotna stypendystka Ministerstwa Kultury i Sztuki.